Sijoittamisen kulut

Ymmyrkäinen

Mikä oon kohtuullinen kulu sijoittamisesta?

Omaisuudenhoitopalkkio 0,25 % p.a.a sis. säilytyspalkkion.

100 000 euroon asti pertiään vuosittain 0,5 prosenttia. 100 000 euron ylittävältä osalta 0,3 prosenttia ja 200 000 euron ylittävältä osalta 0,2 prosenttia.

Miltä kuulostaa?

16

378

Äänestä

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmyrkäinen

Kukaan ei ilmeisesti osaa tietää, että mikä on kohtuullisen raja...?

• 99d9f9d

Korkealta kuulostaa. Mainitsemasi kulu on ilmeisesti vuosittainen varainhoitomaksu? Ns. investointipankit, kuten Nordnet, eivät peri mitään vuosittaisia kuluja osakkeiden tai rahastojen säilytyksestä. Toinen halpa varainhoitotalo on Seligson, jonka rahastot ovat erittäin halpoja. Yleistäen kivijalkapankkien kulut ovat suurimmat, kun haluaa sijoittaa. Toisaalta, kivijalkapankit saattavat tarjota sijoittamisen ohella jotain kokonaispakettia (luottokortit, asuntolainat, yms.), jonka ansiosta on helppo pitää kaikki asiointi samassa pankissa.

• Vellup

Et varmaan tiedä mikä on investointipankki. Nordnet on lähinnä osakevälittäjä.

• Ymmyrkäinen

Mikä olisi kohtuullinen kulu? En nyt hetimiten viitsisi purkaakaan tuota.

• Investor

Millainen sijoitus on kyseessä? Riskitaso? Mitä sijoitusinstrumentteja?

• Make12

Onko tuo vakuutuskuoren hinnasto? Jos on, niin lisäksi menee sen sisälle valittavien rahastojen kulut. Eli harkitessasi asiaa huomioi kokonaiskustannukset.

• Ymmyrkäinen

Jysessää on Lähitapiolan Momentum varainhoitosalkku, Olen ymmärtävnäni, että sen sisällä ei ole erikseen kuluja.

• Ymmyrkäinen

Tekemistäni kirjoitusvirheistä huolimatta viesti lienee ymmärryskelpoinen. Arvostan suuresti saamiani viisauden sanoja.

• Tätä.mieltä

Jos tuossa aloituksessa on kaikki kulut ja kyseessä osakkeisiin ja korkopapereihin sijoittava yhdistelmärahasto jota myös varainhoitorahastoksi kutsutaan on se edullinen. Kannattaa kysyä mitkä ovat vuotuiset juoksevat kulut. Itse en maksaisi 0,5% enempää vuodessa. Ja tuossa on sitten kaikki kulut.

• Tätä.mieltä

Itselläni on Nordnetin kautta sijoitettu maantieteellisesti laajasti hajautettu osakesalkku (indeksiosuusrahastoja), vuotuiset juoksevat kulut 0,13% vuodessa. USA, Eurooppa, kehittyvät markkinat, Japani, lähes koko maailma, vain Kanada ja Australia puuttuu mutta enköhän ilman niitä pärjää.

• sivusta

Osta suoraan valmetin osakkeita nousu on yli 200 prosenttia nordnetin kautta ,ei kuukausi kuluja ,kysy minulta muitaki hyviä osakkeita .

• Ymmyrkäinen

Kiitos Tätä.mieltä . Olen kovin aikaasaamaton seuraamaan sijoituksiani. Jos ostan suoria osakkeita, pitäisi niitä valvoa. Nordnet sinänsä kiinnostaa, paljonkin.

• Tätä.mieltä

Ei passiivisen indeksisijoittajan tarvitse sijoituksiaan seurata. Ostaa indeksiosuusrahastoja (etf) jotka uudelleensijoittavat automaattisesti osingot, ei tule mitään veroseuraamuksia kuin vasta sitten kun niitä voitolla myy. Yhdessä indeksiosuusrahastossa on satojen yhtiöiden osakkeita, hajautus tulee siinä samalla kätevästi.

Ostaa ja unohtaa, aivan turha niitä on seurata, ei siitä mitään hyötyä ole.

• Ymmyrkäinen

En seuraakaan, mutta mikäli ostaisin suoria osakkeita, joutuisin seuraamaan, kaiketi. Läsiäksi pitäis päättää, mitä ostaa ja siihen en kykene. MInulla on nyt 10 000 ylimääräistä sijoitettavana ja pohdin, että tuuppaanko sen tuohon Momentumiin jatkoksi vai sijoittaisinko esim. Seligsoniin.

• 0,5% kuulostaa aika suurelta. En itse ikinä maksaisi enempää.

• Anonyymi

0,20 % moni index.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      11
      813
    2. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      42
      789
    3. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      62
      758
    4. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      740
    5. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      42
      723
    6. 50
      626
    7. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      587
    8. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      59
      582
    9. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      67
      546
    10. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      28
      498
    11. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      18
      487
    12. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      485
    13. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      44
      475
    14. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      95
      462
    15. Ei voi mittään

Tykkään sinusta, vaikka miten typerän jutun suustasi päästät😅
      Ikävä
      29
      444
    16. Miten voit tykätä

Jos samaan aikaan haluat pysyä mahdollisimman kaukana?
      Ikävä
      40
      437
    17. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      17
      410
    18. Mitä sulle

Kuuluu?
      Ikävä
      24