Jotkut hölmöt luulevat

Että vaalien jälkeen kansalle sataa mannaa taivaalta ja että ilmaista rahaa jaetaan kottikärryittäin.
Ikävä tuottaa pettymys mutta tiukan talouskuriin politiikka ja niukkuuden aika jatkuvat.
Tämän sanelevat jo yksistään IMF ja Maailmanpankki.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se.envimet.vai.mikä

      Niin ja sen henkilön varjo, jonka poliittisen uran muistoksi sopisi pronssinen yksikyttyräinen kakkaava kameli.

      Li, Li, Li Li Li !
      Li, Li, Li Li Li !

    • pallopäälle

      Lopetapas tuo IMF/Maailmanpankki- mantrallasi vedättely. Paisuttelet asiaa hyvinkin kokoomuslaiseen "ei jakovaraa"-tyyliin. Kysymys on varojen priorisoinneista, mistä ja miten niitä kerätään. Porvarilla tietysti on lähellä pölähtää löysät vellit, kun tietää että jos "valta vaihtuu, niin hyvätuloisten suosiminen haihtuu". Sinne sitä rahallista suosiota on Kokoomuksen vallassaolon ja varsinkin tämän Sipilän hallituksen aikana syydetty, surutta ja kottikärryittäin.

      • Vanhaope

        Ei sada mannaa taivaalta vaan on pidättäydyttävä ottamasta lastemme maksettavaksi lisää valtiolle velkaa ja alettava maksaa velkaa korkoineen takaisin.
        Politrukkien tehtävänä on sitten tapella kenen tulonsiirrot vähenevät .


      • pallopäälle
        Vanhaope kirjoitti:

        Ei sada mannaa taivaalta vaan on pidättäydyttävä ottamasta lastemme maksettavaksi lisää valtiolle velkaa ja alettava maksaa velkaa korkoineen takaisin.
        Politrukkien tehtävänä on sitten tapella kenen tulonsiirrot vähenevät .

        No tuskin nyt kukaan sitä mannan satamista odottaakaan. Ei Suomessa asuminen tavalliselle kansalaiselle ole mikään kultakaivos. Sipilän hallituksen aikaan huojennukset ovat kohdistuneet suurpääomalle ja pienelle varakkaiden eliittiryhmälle ja maksajina ovat olleet he, joilla sitä pätäkkää ei muutenkaan ole ylemmälti (kiky). Kikyhän ei koskettanut nimenomaan työnantajapuolta eikä varakkaita. Jos jonkinmoista kikyä tähän vielä tarvitaan, niin seuraavan kerran osallistujina saisivat olla ne tahot, jotka viimeksi siitä päästettiin kuin koira veräjästä. Se olisi demokratian hengen mukaista ja lisäksi oikeudenmukaista.


    • IMF ja/tai maailmanpankki ei meistä ole kiinnostuneista, viellä vähemmän aiheesta huolestuneita. Noita ei siis voi käyttää tekosyinä jos haluaa kansalaisia rangaista.

      • Mennyt.yli.vasureilla

        kansalaisia rangaista ??
        Eikö sitä nyt pidä jokaisen joka kykenee itsestään huolehtia itse.
        Kumma käsitys vasemmistolle tullut, että heitä hoitaa työssäkävijöiden, naapurin, että saa makoilla ilman työntekoa. Eikö jo lähtökohta olisi että jokainen joka kykenee itse käy työssä, eikä odota sitä naapurin työntulosta itselleen. Ja tuo Tommi mukaan rangaistusta, ihan käsittämätön väite. Kyllä minulla sellainen kasvatus ja koulutus ollut, että pitää itsestä huolta, joka ei siihen kykene heitä autetaan, muttei sellaisia jotka itse kykenee itsestään huolehtimaan.


      • Mennyt.yli.vasureilla kirjoitti:

        kansalaisia rangaista ??
        Eikö sitä nyt pidä jokaisen joka kykenee itsestään huolehtia itse.
        Kumma käsitys vasemmistolle tullut, että heitä hoitaa työssäkävijöiden, naapurin, että saa makoilla ilman työntekoa. Eikö jo lähtökohta olisi että jokainen joka kykenee itse käy työssä, eikä odota sitä naapurin työntulosta itselleen. Ja tuo Tommi mukaan rangaistusta, ihan käsittämätön väite. Kyllä minulla sellainen kasvatus ja koulutus ollut, että pitää itsestä huolta, joka ei siihen kykene heitä autetaan, muttei sellaisia jotka itse kykenee itsestään huolehtimaan.

        Vasureista en tiedä mikä on mennyt ja mihin, mutta sen tiedän näistä "jutuistasi", että sinä et ymmärrä yhtään mistä meuhkaat.


      • Hölmölandiankansalainen
        Mennyt.yli.vasureilla kirjoitti:

        kansalaisia rangaista ??
        Eikö sitä nyt pidä jokaisen joka kykenee itsestään huolehtia itse.
        Kumma käsitys vasemmistolle tullut, että heitä hoitaa työssäkävijöiden, naapurin, että saa makoilla ilman työntekoa. Eikö jo lähtökohta olisi että jokainen joka kykenee itse käy työssä, eikä odota sitä naapurin työntulosta itselleen. Ja tuo Tommi mukaan rangaistusta, ihan käsittämätön väite. Kyllä minulla sellainen kasvatus ja koulutus ollut, että pitää itsestä huolta, joka ei siihen kykene heitä autetaan, muttei sellaisia jotka itse kykenee itsestään huolehtimaan.

        Mikä on vasureilla mennyt yli? Tuskin ketään sellaista auttaa tarvitseekaan, jotka kykenevät itsestään huolehtimaan. No miksi sitten niille, joilla on vaurautta ennestään, syydetään helpotuksia? Tämän mukaanhan he ovat niitä kykenemättömien joukkoa, jotka roikkuvat yhteiskunnan tukiaisissa ja varojen perässä. Sehän on kuin pilkantekoa niitä kohtaan, jotka työllään elantonsa ansaitsevat. En minä ainakaan kannata sitä, että työstäni maksettuja veroeuroja kohdennetaan esim. sellaisiin yritystukiin, joita kohdennetaan muutenkin menestyville ja tulosta tekeville yrityksille saati verokeinottelun harjoittajien aiheuttaman verovajeen täyttämiseksi. Mieluummin niitä veroeuroja pitäisi käyttää mm. heikkotuloisten, työkyvyttömien ja eläkeläisten tukemiseen. Oikeiston kannattajien kirjoittelusta jotenkin kumpuaa se, että kaikki pienituloiset halutaan niputtaa yhdeksi työttömien/loisivien massaksi, vaikka siinä joukossa on niin monenlaisen elämänkohtalon runnomaa ihmistä joukossa, että sitä tuntee suurta myötähäpeää alentavaan sävyyn kirjoitetuista syyllistävistä kommenteista.

        Minä ainakin maksan mielelläni veroni ajatellen sen koskettavan suurempaa kokonaisuutta, mutta samaan hengenvetoon totean, että se vaatii myös oikeutetun ja oikeellisen palkkatason, mistä sitä yhteistä hyvää voidaan sitten kerätä. Eikös palkan pitäisi olla kaikilla sellainen, ettei yhteiskunnan tarvitsisi enää työllistä pönkittää? Siinä meillä matalapalkka-aloja koetteleva dilemma. Pomoporrasta vähemmäksi, niin on varaa maksaa tekijöille kunnon korvaus.


      • Turmiola.Tommi kirjoitti:

        Vasureista en tiedä mikä on mennyt ja mihin, mutta sen tiedän näistä "jutuistasi", että sinä et ymmärrä yhtään mistä meuhkaat.

        Mitä rankaisua se on jos sosiaaliturvaan liitetään aktivoivia toimenpiteitä jotka ovat kansalaisen omaksi parhaaksi?


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Mitä rankaisua se on jos sosiaaliturvaan liitetään aktivoivia toimenpiteitä jotka ovat kansalaisen omaksi parhaaksi?

        Kun ne kansalaisen omaksi parhaaksi suunnatut aktivoivat toimenpiteet" ovat täysin realielämästä erkaantuneiden lainsäätäjien käsialaa, ainoina tarkoituksinaan tilastojen kaunistelu, työttömien rankaisu ja kyykyttäminen. Noista samaisista "lainsäätäjistä", ei myöskään yksikään ole missään muodossa pätevä, määrittelemään "kansalaisen omaa parasta".


      • Turmiola.Tommi kirjoitti:

        Kun ne kansalaisen omaksi parhaaksi suunnatut aktivoivat toimenpiteet" ovat täysin realielämästä erkaantuneiden lainsäätäjien käsialaa, ainoina tarkoituksinaan tilastojen kaunistelu, työttömien rankaisu ja kyykyttäminen. Noista samaisista "lainsäätäjistä", ei myöskään yksikään ole missään muodossa pätevä, määrittelemään "kansalaisen omaa parasta".

        Noillahan kannustetaan lyhytaikaisiin työsuhteisiin jotka vuonna 2019 ovat sitä reaalielämä. Maailma on näetsen muuttunut sääntelytalouden ajoista.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Noillahan kannustetaan lyhytaikaisiin työsuhteisiin jotka vuonna 2019 ovat sitä reaalielämä. Maailma on näetsen muuttunut sääntelytalouden ajoista.

        Eikä juurikaan työn suhteen ainakaan parempaa suuntaan. Tuo väitteesi ei myöskään pidä paikkaansa, noihin "aktiivitoimiin" sopivia "lyhyaikaisia" työsuhteita on tarjolla hyvin vähän, jos ollenkaan, muuten kuin "tuttujen" kanssa. Ne eivät myöskään lisää "oikeata" työllistymistä.


      • Turmiola.Tommi kirjoitti:

        Eikä juurikaan työn suhteen ainakaan parempaa suuntaan. Tuo väitteesi ei myöskään pidä paikkaansa, noihin "aktiivitoimiin" sopivia "lyhyaikaisia" työsuhteita on tarjolla hyvin vähän, jos ollenkaan, muuten kuin "tuttujen" kanssa. Ne eivät myöskään lisää "oikeata" työllistymistä.

        Kai se oikeaa työllistymistä on jos vaikka viikoksikin työllistyy?


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Kai se oikeaa työllistymistä on jos vaikka viikoksikin työllistyy?

        Jos ja jos, on vaikeaa kuvitella, mikä olisi sellaista "viikon" hommaa, josta työtön saisi jotain irti ja että siitä olisi työnantajalle jotain hyötyä. Siis niin, ettei se "viikon" työ olisi vakituisilta pois, ja olisi ennen kaikkea työttömälle älyllistä toimintaa, eikä siis vaikuttaisi keksityltä puuhalta. Se vaan masentaa tekijäänsä.


      • Turmiola.Tommi kirjoitti:

        Jos ja jos, on vaikeaa kuvitella, mikä olisi sellaista "viikon" hommaa, josta työtön saisi jotain irti ja että siitä olisi työnantajalle jotain hyötyä. Siis niin, ettei se "viikon" työ olisi vakituisilta pois, ja olisi ennen kaikkea työttömälle älyllistä toimintaa, eikä siis vaikuttaisi keksityltä puuhalta. Se vaan masentaa tekijäänsä.

        Lisänä tuohon viellä, että viikko on todellakin harvinainen "pätkä" aktiivitoimien pituudeksi :D

        Käy myös selväksi tässä vänkäämisessäsi, että sinulla ei taida oikein olla kokemusta työnantajana toimimisesta. Miten työt toimivat, ja että ei sinne voi "väliin" heittää jotain "aktiitoimintaan" pakotettua.


      • Turmiola.Tommi kirjoitti:

        Lisänä tuohon viellä, että viikko on todellakin harvinainen "pätkä" aktiivitoimien pituudeksi :D

        Käy myös selväksi tässä vänkäämisessäsi, että sinulla ei taida oikein olla kokemusta työnantajana toimimisesta. Miten työt toimivat, ja että ei sinne voi "väliin" heittää jotain "aktiitoimintaan" pakotettua.

        Työnantajana toimimisesta ei mutta henkilöstöhallinnosta kyllä. Monesti järjestelmän joustamattomuutta eli tilapäistä työvoimaa ei saa silloin kun siihen on akuutti tarve.


    • tfyllerö

      Tulee vaalien alla taas kananmunat ja vehnäjauhot alennusmyyntiin. Niinhän meitä on narrattu ennenkin. Bensan hinta nousee koko ajan koska valtion on saatava rahaa milloin Kreikkaan milloin minnekin. Koskahan alamme avustaa Trumppia muurin rakentamisessa rahallisesti?

    • TilallineN

      Maataloustukiin ja sato vahinkokorvauksiin suuret korotukset!

    • Väinö-kataja

      En luule. Li keroi minulle miten tukijussi on ystävä. Halla vaati maataloustuen kansallistamista. Äänestäisin yksityisen maan kansallistamista ehdottavaa Evert Elorannan tapaista ehdokasta.

    • Ketunjäärät

      Niin, muuttuvassa maailmassa ei pidä porautua eläkkeisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe