Rakkautta ei voi pakottaa eikä

Taivaanlintunen

Omistaa, se elää siellä missä on tilaa hengittää ja vapaus tuomitsemisesta.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • goodmorning
    • itsestäänselvyyseikaikil

      Niinpä. Muutama hankala sukulainen riittää, tarvitse vapaaehtoisesti ottaa omaan pesäänsä käärmettä, joka haluaa vahingoittaa toisia maksimaalisesti ja kaiken hyvän aina vain itselleen.

    • Eikäkestävalhetta

      Huonosta kohtelusta se ei tosiaankaan elä.

      • eieläei

        Niin se menee.


      • totta! Rakkautta on: toisen kunnioitus, halu toivoa ja tehdä toiselle sydämestä hyviä asioita.


    • Rakkauttako

      Rakkaus ei tee väärin toisia ihmisiä kohtaan. Tuomio tulee lain kautta, laki ei ole turha. Laki antaa ihmiselle rajat miten toisia ihmisiä voi kohdella, joten siihen sisältyy myös rakkautta. Rakkaus on laajempi käsite.
      Rakkauden vapaus tarkoittaa myös rajoja. Onko itsekkyydessä rakkautta? Rakkaudenkin voi pitää aisoissa, se ei loukkaa ketään vaan huomioi jokaisen ympärillään. Aito rakkaus pyrkii loukkaamattomuuteen.

    • mitätuo

      vapaus tuossa tarkoittaa? Ai sitä, että saa lennellä kukasta kukkaan ja toinen ei saisi tuomita, eikä valittaa. Sellaset pelisäännöt pitää sopia ihan erikseen, tai olla sinkkuna.

      • lisäksijos

        oikeasti rakastaa toista ja suhde ei ole muuttunut täysin kaverilliseksi, niin ei luulisi edes haluavan pettää sitä toista.


      • duh

        Entä jos se tarkoittaa vapautta TURHASTA syyttelystä ja väärin tuomitsemisesta, mitä sinäkin siinä harrastelet kuvitteellista tahoa kohtaan.


    • Rakkaudellaomatahto

      Tuo on totta. Rakkaus tulee, jos on tullakseen. Vaatii luottamusta ja kaunista kohtelua, jossiitä toivoo pysyvää sorttia.

    • Gtfg

      Huomasin ettei rakkautta enään ole kun suunnitelmat tehtiin toisen kanssa minun tietämättä. Ajan kysymys koska teen siirtoni. Rakkaus ei salaile eikä valehtele.

    • Eivaikeata

      Rakkaus on sitä että pyrkii toteuttamaan että muulla kuin itsellä on kaikki hyvin. Rakkaus ei ole omaan napaan tuijottamista. En ole pettänyt jos olisin olisi jo sinunkin tiedossasi. Ystävyys on myös rakkautta.

      • helppooa

        Aina ei ole kysymys pettämisestä, sitä kun tapahtuu vaikka rakastaakin kumppania. Kysymys on parisuhteen perusluottamuksesta ja yhteen hiileen puhaltamisesta. jos sitä ei ole se ei ole rakkautta.
        Pitää rakastaa myös itseään, että ymmärtää koska on vain toisen ihmisen turvasatama, silloin kun menijällä on asiat mennyt perseelleen. Ei ihminen voi jatkuvasti antaa vain toiselle ja ihmetellä kun aina jää syrjään ja ulkopuoliseksi. Siis rakasta myös itseäsi ja vaadi parempaa kohtelua.


      • eivieraanaloittajan

        tiedossa ole mitään mitä me hänelle tuntemattomat kirjoittelemme.


      • Ystävyyseivälttämättä

        Ole rakkautta.


    • Joskusvainse

      Kaunis kohtelu puuttuu kokonaan . . .

      • DNLDNKL

        Se puuttuu, jos ottaa täällä kaikki tylyimmät viestit itselle.


      • Missämainittiin
        DNLDNKL kirjoitti:

        Se puuttuu, jos ottaa täällä kaikki tylyimmät viestit itselle.

        Että kyse olisi nettipalstalla olemisesta ? Kerrotko, minä en löytänyt mainintaa sellaisesta.


    • Oudostiliitetty

      Ei tarvi vaatia. En odota suhteelta mitään palvonta menoja enkä itselleni nöyristelyä. En voisi päivääkään terveenä ollessani olla palveltavana, vaan minä haluan palvella se tulee aivan luonnostaan. Aikanani olen ollut avioliitossa ehkä se on vähän luonnetta koulinut. Ihan tarpeeksi on hyvää kohtelua. Pitää ottaa huomioon lapsuusajanelämä myös. Tietysti jokainen joskus väsähtää.

      • tasavertaisuus

        Palvelijalla on tuollainen suhde, toisilla voi olla toisellainen ajatusmaailman.


    • erilaisetteemat

      En usko että sellaiseen pystyy itse tietoisesti vaikuttamaan että pitääkö jostain ihmisestä tai sitten ei.

      Minkähänlainen pidempi juttuketju... ketjujuttu tänäänkin tulee, eilen taisi olla se sormus-juttu mistä tuli pitkä.

      Hauskaa sinänsä kun melkein joka päivä jostain asiasta syntyy pitkä, eri teema jostain asiasta päivittäin.

      • ajankuluako

        Aloitus kuitenkin pitää paikkansa, kirjoitukset taas elää omaa elämäänsä. Halutaan kommentoida.😄


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe