Osaako sammakot yskiä tai haukotella? Nukkuuko sammakot silmät kiinni vai auki?
Mulla on ongelmia mun valkohuulilehtisammakon kanssa. Näyttää välillä siltä, että se yskis. Se kiemurtelee jotenkin oudosti hetken ja sit avaa suunsa. Onko tällänen normaalii? Tätä tapahtuu vaan iltasin vähän sen jälkeen, kun se on herännyt päikkäreiltä.
Auttakaa muo, mun eka sammakko enkä tiedä onko tollanen niiltä ihan normaalii.
Tarviiko sammakot muuten uv-valaisinta? Yhdessä eläinkaupassa sanottiin, että ei tarvita ja toisessa että tarvitaa. Netistäkin löytämissäni jutuissa sanotaan, että uv- valon saanti ei ole tarpeellista, muutakuin pienillä poikasilla. Jätin valon ostamatta koska se makso niin pirusti ja ajattelin, että se eläinkaupan tyyppi yritti vain rahastaa.
Apua!?
jii
1
416
Vastaukset
- Ehkäpä näin x)
Hmh... Tota yskimis juttua kannattais kyl kysyä eläinkaupasta/eläinlääkäriltä.Yleensä sammakot nukkuu silmät auki. En oo kyllä tommosta kuullu että yskisi.
Jotkut sammakot tarvitsee, jotkut ei. Mutta mielestäni tämä kyseinen laji ei tarvitse.
En tiedä kauheasti tästä valkohuulilehtisammakosta.
Ei ollu varmaan kauheesti apua! :)) Mutta toivottavasti sselviää tämä yskimis juttu!
Jatkoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101621- 1671571
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231278Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901164Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146943- 89819
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184772Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207749