Millaisia oireita teillä tulee gluteenista?

576767676hhh

Minulla ei siis ole keliakiaa mutta gluteeni yliherkkyys ja ibs löytyy. Olen aina ihmetellyt omia oireitani jotka vaikuttavat aika rankoilta verrattuna mitä nyt olen muitten kokemuksia lukenut.

Millaisia oireita te kärsitte gluteenista?

Itse jos saan edes pienenkin määrään gluteenia elimistööni (tuntuu että 0,000000001mg riittää) niin minulla tulee kyseisiä oireta:

-Tuntuu että suoliston toiminta pysähtyy. Mikään ei liiku mihinkään mutta välillä ulostan semmoista pikimustaa pientä "pötkylää". Tuntuu kyllä aina kun isokin kakka tulisi mutta koko aina yllättää kun katsoo pönttöön. Aivan jäätävä ummetus siis.

-Pääni menee aivan jumiin. Tuntuu etten tajua mistään mitään. Muisti pätkii, lähimuisti tuntuu kun häviäisi kokonaan. Olen myös vainoharhainen.

-Heräilen öisin vähän välilä. Tunnin välein vähintään.

-Levoton olo. Saatan vaan kävellä kämppää ympäri.

-Yleinen huonovointisuus. Tuntuu yksinkertaisesti vaan *itun pahalta.

-Turvottaa aivan älyttömästi, maha on pallona ja kovana.

-Oudointa tässä kaikessa on se että kyseisellä 0,0000000001mg annoksella oireet ovat minimissään kestäneet 7 päivää ja parhaimillaan 9 päivää putkeen! Tauotta!

Tullut kyllä kantapään kautta opittua nämä omat oireet koska aika paljon tietämättömyydestä johtuvia vahinkoja sattunut diagnoosin jälkeen. Psyykkisiin oireisiin uskon vaikuttavan ADD:n (ilman lääkitystä olen) sekä alhainen ferritiini arvo.

4

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jätäpois

      Siis mitä syödessäsi saat 0,0000000001 mg gluteenia?
      Mitäpä jos vain jättäisit sen pois, jos on noin pahoja oireita?

    • aloituspostaaj3905u3095

      En nykyään siis syö enään mitään gluteenipitoista. Sain diagnoosin viime syksynä ja sen jälkeen mennyt opetellessa uutta ruokavaliota. Oireita esimerkiksi tuli kun söin pizzeriassa gluteenitonta pizzaa joka oli tehty samoissa tiloissa muitten pizzojen kanssa. Omaa typeryyttä tuli myös aluksi syötyä ruokia oletuksella "ei siinä nyt voi gluteenia olla" ja pari kertaa jonkin muun kuin itseni tekemiä ruokia syönyt ja niissä vahingossa ollut. Vehnää on tungettu aika moneen paikkaan mihin ei uskoskaan. Nykyään katson kaikki tarkkaan mitä suuhuni laitan.

      Vuosia siis ollut tämä yliherkkyys mutta ilman kummempia oireita mitä voisi edes keliakiaan yhdistää jos ei tiedä asioista. Nyt sitten syksyllä vaan petti immuniteetti kokonaan ja oireet sen mukaiset. Tuli vaan mieleen kysellä onko muilla ollut näin pahoja oireita.

    • rgtrtrhr

      Ja tietenki tuo 0,0000000001 on liioiteltu mutta ei siinä kyllä kovin kummoisia määriä tarvitse ja jotenki tuntuu että ei sillä määrällä ole välilä niinkään kuhan vain edes pienen määrän sitä syö niin yhtä pahat oireet kun isommallakin määrällä.

    • Anonyymi

      Tässä kannattaa jättää luulotaudit pois ja koittaa suhtautua mahdollisimman objektiivisesti tähän. Vatsa on sellainen juttu, että kun mietit, että nyt se menee sekaisin, niin sitten se kyllä sekaisin menee. Tiedän tämän stressivatsan kanssa jo vuosia taistelleena. Kokeilen nyt gluteenitonta ruokavalioa ja mietin sopivaa balanssia. Hyvin vaikeaa uskoa, että jostain mitättömistä määristä tulisi oireita tai ainakaan että ne aiheuttaisivat mitään kovin pysyvää vauriota. Ei se tietenkään mahdotonta ole, mutta itse suhtautuisin aika skeptisesti näihin kokemuksiin. Nimittäin kun sitä gluteenia varoo, niin se saattaa mennä liiallisuuksiin ja lopulta kun syö vahingossa jotain gluteenipitoista, niin oireet johtuvat asiasta panikoimisesta, eikä varsinaisesti pienestä gluteenimäärästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe