Minulla on tutkittu sydäntä, mutta hieman huonosti purettu tuloksia ja ajattelin kysyä osaisiko joku allaolevan selonteon pohjalta vastata kysymyksiini.
Tutkimustuloksia:
Edeltävästi tehty holter-nauhoitus, siinä vallitsevana sinusrytmi, keskisyke 56/min. vaihteluväli 39-135/min. Kammiolisälyöntejä on runsaasti 4093 kpl, 33 kuplettia ja 176 bigeminisesti. 19 eteislisälyöntiä ja 2 kolmen kompleksin lyhyttä SVT-pyrähdystä.
Nykytila (status)
Yleistila on hyvä. Sydämen auskultaatiossa säännöllinen rytmi, ei hankausta, ei läppäsivuääntä. Keuhkoauskultaatiossa ei poikkeavaa. Kaulasuonet eivät suhahda. Lepo-EKG:ssä sinusrytmi 66/min. PQ 150, QRS 90. Yksi kammiolisälyönti, joka näyttäisi lähtevän oikean kammion ulosvirtauskanavan alueelta.
Sydämen ultraäänitutkimus tehtiin myös ja ihan rakenteellisesti terve oli sydän ja sanottiin oireideni olevan vaarattomia.
Kysymykset:
-onko ihan tyypillistä että terveessä sydämessä on noin paljon erityyppisiä rytmihäiriöitä/sarjoja. Onko muilla tällaista?
- kielivätkö tällaiset häiriöt vakavammista sydänongelmista iän myötä?Olen nyt päälle kolmekymppinen.
- voinko noiden tulosten pohjalta jättää taakseni pelon äkillisestä kammiovärinästä?
- Nyt olen ollut flunssassa ja ihan kamalia oireita ollut. Muljahtelee ja lepattelee sydämessä melkein koko ajan. Liikkeelle lähdettäessäkin tuntuu poikkeuksellisesti näitä oireita, mikä ei ole itselleni tyypillistä. Huimausta myös ollut. Eli onko tyypillistä että jo olemassa olevat rytmihäiriöt pahenevat flunssassa? Sydänlihastulehduksesta ei kuulemma lääkärin mukaan ole kyse.
Kysymys lisälyönneistä
2
377
Vastaukset
- huhlpll
Olet ollut hyvässä tutkimuksessa ja uskon tuloksiin täysin.
Itse ajattelisin, siis- oman sairaushistoriani perusteella, että jos sinulla on noita muljahteluja ja muita tuntemuksia, niin miksi niitä ei voisi vaimentaa esim. beetasalpaajilla,
Itsellä on ollut käytössä beetasalpaaja jo vuosia, eikä sillä ainakaan minulla ole sivuvaikutuksia esiintynyt. - Anonyymi
Minullakin sanottiin vuosia ' niin nätti tasainen lisälyönti''. No se nätti tasainen lisälyönti rikkoi läpän, josta seurausksena vajaatoiminta ja aiheutti jo melkein hengen menon. Nyt ollaan sitten hyvin pahojen lääkkeiden orjia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511945Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341588Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma431175- 821173
Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151060- 561049
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.129945Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916