Kysymys lisälyönneistä

Rytmis

Minulla on tutkittu sydäntä, mutta hieman huonosti purettu tuloksia ja ajattelin kysyä osaisiko joku allaolevan selonteon pohjalta vastata kysymyksiini.

Tutkimustuloksia:
Edeltävästi tehty holter-nauhoitus, siinä vallitsevana sinusrytmi, keskisyke 56/min. vaihteluväli 39-135/min. Kammiolisälyöntejä on runsaasti 4093 kpl, 33 kuplettia ja 176 bigeminisesti. 19 eteislisälyöntiä ja 2 kolmen kompleksin lyhyttä SVT-pyrähdystä.
Nykytila (status)
Yleistila on hyvä. Sydämen auskultaatiossa säännöllinen rytmi, ei hankausta, ei läppäsivuääntä. Keuhkoauskultaatiossa ei poikkeavaa. Kaulasuonet eivät suhahda. Lepo-EKG:ssä sinusrytmi 66/min. PQ 150, QRS 90. Yksi kammiolisälyönti, joka näyttäisi lähtevän oikean kammion ulosvirtauskanavan alueelta.

Sydämen ultraäänitutkimus tehtiin myös ja ihan rakenteellisesti terve oli sydän ja sanottiin oireideni olevan vaarattomia.

Kysymykset:

-onko ihan tyypillistä että terveessä sydämessä on noin paljon erityyppisiä rytmihäiriöitä/sarjoja. Onko muilla tällaista?
- kielivätkö tällaiset häiriöt vakavammista sydänongelmista iän myötä?Olen nyt päälle kolmekymppinen.
- voinko noiden tulosten pohjalta jättää taakseni pelon äkillisestä kammiovärinästä?
- Nyt olen ollut flunssassa ja ihan kamalia oireita ollut. Muljahtelee ja lepattelee sydämessä melkein koko ajan. Liikkeelle lähdettäessäkin tuntuu poikkeuksellisesti näitä oireita, mikä ei ole itselleni tyypillistä. Huimausta myös ollut. Eli onko tyypillistä että jo olemassa olevat rytmihäiriöt pahenevat flunssassa? Sydänlihastulehduksesta ei kuulemma lääkärin mukaan ole kyse.

2

469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhlpll

Olet ollut hyvässä tutkimuksessa ja uskon tuloksiin täysin.

Itse ajattelisin, siis- oman sairaushistoriani perusteella, että jos sinulla on noita muljahteluja ja muita tuntemuksia, niin miksi niitä ei voisi vaimentaa esim. beetasalpaajilla,

Itsellä on ollut käytössä beetasalpaaja jo vuosia, eikä sillä ainakaan minulla ole sivuvaikutuksia esiintynyt.

• Anonyymi

Minullakin sanottiin vuosia ' niin nätti tasainen lisälyönti''. No se nätti tasainen lisälyönti rikkoi läpän, josta seurausksena vajaatoiminta ja aiheutti jo melkein hengen menon. Nyt ollaan sitten hyvin pahojen lääkkeiden orjia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      21
      10845
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      40
      8097
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      123
      5211
    4. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3538
    5. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      112
      3538
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      34
      3498
    7. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      61
      3390
    8. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3137
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      53
      2474
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      34
      1976
    Aihe