Teiden suolaus kiusaa autoilijoita

Teiden suolaus kiusaa autoilijoita – Miksi siitä ei päästä eroon?

goo.gl/7JEejE

Joidenkin mielestä tiesuolan käytöstä pitäisi luopua. Lapissahan ihmiset ajavat läpi talven puhtailla autoilla!

Ajan kitkoilla ja olen sitä mieltä, että suolauksesta voidaan luopua.

5

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järki.hoi

Jo pohjavesien saastumisen takia tuollainen älyvapaa touhu pitäisi heti lopettaa. Ratkaisu on sangen yksinkertainen. Tiehöylät pannaan jyräämään teille 24 tuntia vuorokaudessa, niin sillä tavalla ne tiet pysyy urittomina ja tasaisina. Tuleehan se vähän kalliimmaksi kuin suolan kylvö, mutta rahaahan kerätään tolkuttomasti ajoneuvo liikenteeltä ja vain pieni osa siitä laitetaan tiestön ylläpitoon.

Se on vain tämä totuttu tapa, tämä älytön suolan kylvö, josta ei haluta päästä eroon . Suolan käytöstä on suuret haitat, mutta tätähän ei päättäjät huomioi mitenkään.
      Kaikki asiat tässä maassa on niin nurinkurisesti säädetty päin persettä.

• näin.se.on

Suolaa ei tarvita, jos vaan niin halutaan, mutta kun sitä ei niistä luutuneista käsityksistä ja tavoista osata millään päästä eroon. Ratkaisuksi olisi tiekarhut, jotka jyräisivät talvisaikaan 24 tuntia vuorokaudessa. Olishan se vähän kalliimpaa kuin suolalla pohjavesien saastuttaminen ja kaikki muut haitat yhteensä, mutta rahaahan kerätään mielettömät summat tieliikenteeltä ja vain murto-osa niistä kohdennetaan teiden ylläpitoon. Tässä maassa on niin paljon mälsää ja olisi ns. kirveelle töitä

• kenties-ratkaisu
        näin.se.on kirjoitti:

Suolaa ei tarvita, jos vaan niin halutaan, mutta kun sitä ei niistä luutuneista käsityksistä ja tavoista osata millään päästä eroon. Ratkaisuksi olisi tiekarhut, jotka jyräisivät talvisaikaan 24 tuntia vuorokaudessa. Olishan se vähän kalliimpaa kuin suolalla pohjavesien saastuttaminen ja kaikki muut haitat yhteensä, mutta rahaahan kerätään mielettömät summat tieliikenteeltä ja vain murto-osa niistä kohdennetaan teiden ylläpitoon. Tässä maassa on niin paljon mälsää ja olisi ns. kirveelle töitä

Muistan joskus nähneeni telkkarista pätkän jossa Ruotsissa testattiin hiekotusajoneuvoa joka lämmitti hiekan sopivan lämpöiseksi ennen kuin levitti sitä tielle. Tällainen systeemi aura-auton taakse voisi toimia vallan mainiosti.

• Qweasdzxc
        näin.se.on kirjoitti:

Täällä etelärannikolla useinmiten tienpinnat ovat ohuen jään peitossa, jota karhuaminen ei onnistu poistamaan. Aika harvoin ’tampattuja’ lumipintaisia, joihin karhuaminen taasen on tehokasta.
        Nastarenkaiden väheneminen erityisesti pk-seudulla johtaa luonnollisesti suolauksen kasvuun, kuten on käynytkin. Kaikkein eniten suolataan teitä juuri pk-seudulla ja varsinkin Helsingissä, jossa nastarenkaiden osuus on selkeästi pienempi kuin muualla Suomessa.

• testkinpaikka
        Qweasdzxc kirjoitti:

Täällä etelärannikolla useinmiten tienpinnat ovat ohuen jään peitossa, jota karhuaminen ei onnistu poistamaan. Aika harvoin ’tampattuja’ lumipintaisia, joihin karhuaminen taasen on tehokasta.
        Nastarenkaiden väheneminen erityisesti pk-seudulla johtaa luonnollisesti suolauksen kasvuun, kuten on käynytkin. Kaikkein eniten suolataan teitä juuri pk-seudulla ja varsinkin Helsingissä, jossa nastarenkaiden osuus on selkeästi pienempi kuin muualla Suomessa.

Lämmitetty sepeli toimisi ohueen jääkerrokseen. Sulaa sopivasti ja liimautuu sitten kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2300
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      55
      1327
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1256
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1181
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      904
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      788
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      741
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      596
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      575
    Aihe