Toyotan osaamisesta kertoo paljon se, että Lexus ES 300h Executive Hybrid kulutti TM:n eilen 19.2. 2019 ilmestyneen numeron talvitestissä lämpimällä moottorilla vain 3,3 I/100 km kun seuraavaksi paras oli diesel eli 5,7 l/100 km. Toiseksi paras bensiinimoottorilla oli 6,5 i/100 km. Hyötysuhde eli polttoaineen muuttanisen taso energiaksi oli aivan omalla lukemallaan 32,2 % kun seuraavaksi paras oli vain 17 %.
Lämmityslaite oli yksi ryhmän tehokkaimpia. Lexuksessa oli myös joukon mukavin jousitus.
Hyvää: Mukavuus ja lähivalot.
Lexus Hybridin huippupieni kulutus vain 3,3 l/100 km
8
196
Vastaukset 8
- Luxustako
Ei niin hyvä ettei huonoa Lexus, kylmäkulutus aika kova 12.3 litraa testin suurimpia lyhyemmässä ajossa kylmällä moottorilla bensaa palaa runsaasti talvella..ja omituinen valoautomatiikka kun ei anna kaukovaloille täyttä tehoa alle 120 kmt eli joudut aina ajamaan vajaalla valoteholla varsin omituinen ratkaisu..ja taka selkänojia ei voi kaataa.sekin varsin kummaa noin kalliissa autossa..
- Hybriiti
Onhanse kylmäkulutus iso,mutta kun se lämpee aika nopsaa kuitenki..ei sillä 100km mennä moottori kylmänä.
Ja viisas autoilija joka pitää autostaan huolen käyttää moottorilämmitintä pakkasella
- faktatensin
Kyllä tosiaan yllätti tuo 3,3 l/100 km. Osoittaa, että tuo uusi 2,5-litrainen on vallankumouksellinen moottori ja ennalta (henkseleitä) paukuteltu tekniikka todella toimii.
- Toyota_Hybrid1
uskomaton moottori, isolohko bensakone vie kolmasosan siitä mitä vw konsernin 1.0 tsi nakkikattila patalaiska moottori joka ei kestä kuin 30tkm.
- Tietoa_puuttuu
Olisi kiinnostavaa tietää, mikä on kylmäkäynnistyksen jälkeen keskimääräinen kulutus ensimmäisten 20km aikana, esimerkiksi ulkolämpötilan ollessa -5 ja -15 astetta.
Saako Lexuksen moottoria esilämmittää? TM:ssähän todettiin, että useita moderneja moottoreita ei saa lämmittää.
Aika kallista on polttoaineen säästäminen, jos auto maksaa maltaita.- Lötköpötkö
Tuo es lämpenee aika joutuin normilämpötilaan.oli 23 pakkasta ja kylläse silloin päälle 4 kulutti.
Ja saa lämmittää tuota.
Ja tuo bensankulutus tietenkin pitää verrata saman kokoluokan ja varustetason autoon.. - Ffyogz
Tuo kulutustesti on noin 13 minuuttia ja 4 km ja ajetaan 7 asteen pakkasessa. Sitten ajetaan pari km kovempaa, sammutetaan auto minuutiksi ja ajetaan testi uudelleen samassa lämpötilassa ja saadaan kulutus lämpimänä.
- Lötköpötkö
Ffyogz kirjoitti:
Tuo kulutustesti on noin 13 minuuttia ja 4 km ja ajetaan 7 asteen pakkasessa. Sitten ajetaan pari km kovempaa, sammutetaan auto minuutiksi ja ajetaan testi uudelleen samassa lämpötilassa ja saadaan kulutus lämpimänä.
Ja tuo kulutus oman 3 päivän koeajokokemuksella.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa671421Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää921067- 164947
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as28891Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105884Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30883Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks52794Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201782Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu128758- 27734
Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93717Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.172669- 64644
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa45633Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12595- 85558
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo188523sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75507- 55497