Nikola Tesla

KäämitPalaa

Jonka kuva on setelissäkin painettuna Serbian 100 dinaariin. Häntä pidetään tieteellisesti ns. nerona. Samalla hän oli kristinuskoinen ja koki sen hyvin käytännöllisenä elämässään eli inhimillisen energian lisääminen. "Kun me tunnemme tämän, emme voi muuta kuin alkaa miettimään, kuinka perusteellisesti viisas ja tieteellinen ja kuinka valtavan käytännöllinen kristillinen usko on, ja mitä merkittävää kontrastia se on tässä suhteessa muihin uskontoihin" Teslan kohdalla ei voitane puhua ihan turhista kommenteista. Hän koki että tiede ja usko, Jumala kulkevat "käsikädessä". Hän näki isompia kokonaisuuksia.

11

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No jos ihan normi-ihmisilläkin on taipumuksia hassuihin uskomuksiin, niin miksi niitä ei voisi olla myös näillä erityistyypeillä - ja ihan ilman, että siitä voisi saada uskonnoille hattuun muuta, kuin sen perinteisen sulan, jossa lukee: 'Teitä on kusetettu.'

    • Tesla oli väärässä kovin monessa muussakin asiassa, mikä ei tietenkään himmennä hänen saavutuksiaan asioissa, mistä hän oli oikeassa.

      • 12____13

        > Tesla oli väärässä kovin monessa muussakin asiassa

        Kertoisitko yhden esimerkin? Ei sillä, että epäilisin, kiinnostaa vaan.

        Mielestäni on hauskaa, että Tesla sanoi:

        “[Einstein’s theory of relativity is] a magnificent mathematical garb which fascinates, dazzles and makes people blind to the underlying errors. The theory is like a beggar clothed in purple whom ignorant people take for a king… its exponents are brilliant men, but they are meta-physicists rather than scientists.”
        https://flatearthperspectives.wordpress.com/2016/04/25/nikola-tesla-on-einsteins-theory-of-relativity-quote/

        Mielestäni hän on oikeassa.


      • 12____13 kirjoitti:

        > Tesla oli väärässä kovin monessa muussakin asiassa

        Kertoisitko yhden esimerkin? Ei sillä, että epäilisin, kiinnostaa vaan.

        Mielestäni on hauskaa, että Tesla sanoi:

        “[Einstein’s theory of relativity is] a magnificent mathematical garb which fascinates, dazzles and makes people blind to the underlying errors. The theory is like a beggar clothed in purple whom ignorant people take for a king… its exponents are brilliant men, but they are meta-physicists rather than scientists.”
        https://flatearthperspectives.wordpress.com/2016/04/25/nikola-tesla-on-einsteins-theory-of-relativity-quote/

        Mielestäni hän on oikeassa.

        Juuri annoit yhden esimerkin, missä Tesla kiistatta oli väärässä. Ei minun eikä sinunkaan mielipide siihen mitään vaikuta.

        Näytöt vaikuttavat.


      • vähättelijöitä

        Siellä on joku Teslan vähättelijä. Saamieni tietojen mukaan Teslan kuoltua FBI takavarikoi 2 kuorma-autollista Teslan papereita ja ne päätyivät Los Alamoksen holveihin. Tesla oli niin paljon aikaansa edellä, että vieläkään ei olla päästy yhtä pitkälle, koska paperit ovat salattuja ja Tesla on kuollut.


      • vähättelijöitä kirjoitti:

        Siellä on joku Teslan vähättelijä. Saamieni tietojen mukaan Teslan kuoltua FBI takavarikoi 2 kuorma-autollista Teslan papereita ja ne päätyivät Los Alamoksen holveihin. Tesla oli niin paljon aikaansa edellä, että vieläkään ei olla päästy yhtä pitkälle, koska paperit ovat salattuja ja Tesla on kuollut.

        Siellä on joku salaliittoteoreetikko taas.


      • Olikohansehullusitten
        vähättelijöitä kirjoitti:

        Siellä on joku Teslan vähättelijä. Saamieni tietojen mukaan Teslan kuoltua FBI takavarikoi 2 kuorma-autollista Teslan papereita ja ne päätyivät Los Alamoksen holveihin. Tesla oli niin paljon aikaansa edellä, että vieläkään ei olla päästy yhtä pitkälle, koska paperit ovat salattuja ja Tesla on kuollut.

        "Tesla oli niin paljon aikaansa edellä, että vieläkään ei olla päästy yhtä pitkälle, koska paperit ovat salattuja ja Tesla on kuollut"

        Tämä pitää paikkansa ja paperit takavarikoitiin kansallisen turvallisuuden nimissä. Siellä oli mm. antigravitaatioalus, jota testattiin salaisesti. Myös aikakoneen paperit löytyivät.


      • Hehhah_
        vähättelijöitä kirjoitti:

        Siellä on joku Teslan vähättelijä. Saamieni tietojen mukaan Teslan kuoltua FBI takavarikoi 2 kuorma-autollista Teslan papereita ja ne päätyivät Los Alamoksen holveihin. Tesla oli niin paljon aikaansa edellä, että vieläkään ei olla päästy yhtä pitkälle, koska paperit ovat salattuja ja Tesla on kuollut.

        << Saamieni tietojen mukaan Teslan kuoltua FBI takavarikoi 2 kuorma-autollista Teslan papereita ja ne päätyivät Los Alamoksen holveihin. >>

        Heh, ja "aivan varmasti" tällaiset tiedot vuodetaan juuri nimenomaan netin reikäpäisimmille kylähulluille. [Niin, miksiköhän tuollainen vajakki "tietäisi" jostain salaisesta antigravitaatiolaitteesta, jos se kerran oli salainen - ilman että tuo salaisuus olisi vuotanut julkisuuteen todisteineen.]

        Ei saatana.

        Tosiaan, Teslaan liittyy paljon huuhaaväitteitä ja Tesla itse uskoi monia huuhaaväitteitä. Ne kaikki on edelleen huuhaapaskaa vaikka Tesla toki teki paljon ihan järkevääkin työtä tieteen parissa.


    • linjadamageri

      Meillä on töissä juuri sellainen tesla koodarina. Joko se ei nuku koskaan tai sitten sillä on aivoissa joku turbobuusti työajalle (hänen kohdallaan n. 7 * 12 h per viikko). Kysy siltä vaikka 24:n kertoma niin saat sekunnissa oikean vastauksen. Ja sillä on kuutionsa sermit täynnä Jeesuksen kiiltokuvia.

      Yksi ajattelevampi tyyppi kysyi tiimipäivän saunaillassa tältä savantilta että onko se koskaan ehtinyt pysähtyä ajattelemaan uskontoa, jolloin tämä tesla lähti kotiin ja murjotti tavallistakin enemmän koko seuraavan viikon.

    • NjutaPå

      Kaksi koodari kaveriani lähtivät kaukoitään pelifirmaan suunnittelemaan. Joutuivat vaikeuksiin kun firma teki konkan. Päättivät jäädä sinne kuitenkin ja tekivät oman bisneksen, Eli käyttävät automaattiohjausta verkkokaupassa. Jeesuksen kuvia ei ole seinillä, mutta ovat kristittyjä ja nyt monimiljonäärejä. Ei siis voida tehdä näitä stereotypioita, jotka ovat niin mannaa. Työnteko on kristitylle tärkeää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe