Voitti ylivoimaisesti Tekniikan Maailman talviautovertailu testin.
Volvo V60 D3 2019.
20
6717
Vastaukset
- kilometrejäalla
Miksipä ei voittaisi. Olen reilu pari miljoonaa kilometriä elämäni aikana ajellut, kesät, talvet, loskat ja paskat. Toisinsanoen myös merkkejä ja malleja on tullut ajettua lukematon määrä, ja sen voin sanoa, että nyt osui valinta kohdilleen. Ihan uskomaton riittoisuus talvikeleille tuolla autolla.
Toki se on varmasti hyvä auto ns. läpi vuodenkin, mutta kaikesta huomaa, että kehitystyö on tehty pohjolassa. V60 mallithan tehdän Ruotsissa ja 90 mallit Kiinassa, tosin kasaustahan se noissa maissa on, kehitystyö tehdään sitten merkkien "kotimaissa".- HyväKunParanee
Edellinen V60 ei ollut kaksonen auto.
- EroaOn
HyväKunParanee kirjoitti:
Edellinen V60 ei ollut kaksonen auto.
No ei todellakaan ollut.
Kolho, kankea, alusta on kuin kivireki ja auto on meluisa. - sellaistatänään
Kun Volvon kehityskeskus on Kaliforniassa, niin mielestäsi on kyse pohjolasta? Ollut jo vuosikymmeniä.
- vaivieläkaliforniassa
sellaistatänään kirjoitti:
Kun Volvon kehityskeskus on Kaliforniassa, niin mielestäsi on kyse pohjolasta? Ollut jo vuosikymmeniä.
Noin suppean tietotason omaavalle ihmiselle ei viitsi edes vastata.
- Ei_oikein_uskottavaa
Mitenkähän olisi käynyt, jos ko. autoon ei olisi asennettu erillistä polttoainekäyttöistä lisälämmitintä?
Näinhän se oli myös vuosi takaperin; se voitti, johon asennettiin erillinen lämmitin. Merkki toki oli eri.- muillaArvoillaVoittoon
Dieseleissä on perinteisesti tuo kateutta aiheuttama lämmitin vakiona.
- näillämennääntaas
No jos tuon testin viitsii itse lukaista, niin huomaa, että kyllä pääpainotus on jossain ihan muualla, kuin Webastossa.
Eihän tuo polttoainetoiminen lisälämmitin ole enää tänäpäivänä yhtään mikään kummajainen. Sehän nyt on jo liki kaikissa dieseleissä ja hyvin monissa bensiinimoottoreisissakin. - Huomiotua
Miksi ei polttoaine lisälämmitintä huomioida ollenkaan auton päästöissä, sehän käryää enempi kun itse moottori aika kummallista päästökilpailua kun lämmitin saa kärytä vapassti mutta moottorii ei...se lämmitin pitäis kytkeä testin ajaksi pois toiminnasta ei ole ollenkaan reilua kun toisissa on lämmitin ja toisissa ei..
- voiyksinkertaisuutta
Huomiotua kirjoitti:
Miksi ei polttoaine lisälämmitintä huomioida ollenkaan auton päästöissä, sehän käryää enempi kun itse moottori aika kummallista päästökilpailua kun lämmitin saa kärytä vapassti mutta moottorii ei...se lämmitin pitäis kytkeä testin ajaksi pois toiminnasta ei ole ollenkaan reilua kun toisissa on lämmitin ja toisissa ei..
Webasto polttaa dieseliä n. desilitran tunnissa. Vastaavasti diesel moottori tuossa ajassa, riippuen ajosuoritteesta 50-100 km 3-5 litraa. Lisäksi vielä, kun täräytetään kovilla pakkasilla moottori käyntiin, ilman esilämmitystä, voidaan tuon tunnin kulutukseksi laittaa pitkälle yli 10 litraa.
Webaston "saastuttaminen" on siis miltei olematon itse moottoriin nähden. - voiyksinkertaisuutta
voiyksinkertaisuutta kirjoitti:
Webasto polttaa dieseliä n. desilitran tunnissa. Vastaavasti diesel moottori tuossa ajassa, riippuen ajosuoritteesta 50-100 km 3-5 litraa. Lisäksi vielä, kun täräytetään kovilla pakkasilla moottori käyntiin, ilman esilämmitystä, voidaan tuon tunnin kulutukseksi laittaa pitkälle yli 10 litraa.
Webaston "saastuttaminen" on siis miltei olematon itse moottoriin nähden.Jatkan vielä tästä, koska joku neropatti tarttuu kuitenkin köyhyyttään aiheeseen. Ei ole Webastossa katalysaattoria, eikä ole urea järjestelmääkään, siltikin sen "saastutus" on pieni, verrattuna moottoriin, joka täräytetään kovilla pakkasilla käyntiin, ilman Webastoa.
Nyt sitten kyttäämään kaikkia polttoaineella toimivia lämmittimiä, joita muuten on lukematon määrä autoissa käytettävien polttoainetoimisten lisälämmittimien lisäksi.
Oletteko varmoja että vm. 2019 Volvo V60:n lisälämmitin lämmittää myös
moottorilohkoa.
Ainakin uusissa Mersuissa, W213 ja W205FL-malleista lähtien vain koppi
lämpiää.
EU:n uusia säännöksiä sanoivat Veholla, kun kysyin.- Premiumisti
Ei, vaan se lämmittää moottorissa kiertävän veden ja sitä kautta moottori on heti lämmin. Eli 2019 malli lämmittää kabiinin lisäksi "moottoritilan".
Sellaista EU säädöstä ei ole olemassakaan, missä tämä kiellettäisiin, vai pystytkö laittamaan linkkiä?
Ei ole linkkiä, nimim. Premiumisti, mutta kun H:gin-Herttoniemen Vehossa kyselin asiaa työnvastaanotosta, niin sain juuri kuulla sen minkä jo sanoin.
Moottorilämmittimet ovat siis huollon mukaan aiheuttaneet vikavalojen syttymisiä
ja vihaisia asiakkaita kun mitään "vikaa" ei kuitenkaan ole löydetty.
Sanoivat edelleen, että diagnostiikka tulkitsee lämpimän lohkon/jäähdytysveden
viaksi.
Asia kiinnostaa itseäni, koska olen lähiaikoina lähdössä Saksaan ostamaan jo toista vähänajettua MB:tä. (Hyvä on ensimmäinenkin ollut!)
Jos hakukriteereihin lisää "Standheizung" niin specceihin sopivia autoja on yhtäkkiä
vain 1-2 vaikka muuten olisi 50!
Jos lämmitin tosiaan vain lämmittää koppia - asia johon kohta alan uskoa - niin siitä
ei silloin ainakaan ylimääräistä kannata maksaa.
Jos jostain saat selville syyn tähän muutokseen, olisi kiva kuulla, sillä ainakin päästöasiassa mennään taaksepäin, koska kylmä moottori päästelee kyllä.- helppoaKunKäyttääPäätään
Yleensä nuo virheelliset lämpöarvot jotka sotkevat auton elektroniikan ja aiheuttaa käynnistysvaikeuksia, on ns. lohkolämmittimiä jotka on asennettu väärin tai sopivaa paikkaa ole olemassa kyseisessä mallissa. Alkuperäiset polttoainelämmittimet ja Defan ja Calixin lämmittimet jotka on asennettu heidän suositusten mukaan harvoin aiheuttaa ongelmia. Polttoainelämmittimistä en ole kuullut aiheutuneen ongelmia. Jälkiasennukset pitää tehdä oikein ja valmistajien suositusten mukaan ja vältät ongelmat.
- skodajulli
Skodan Webasto lämmittää jäähdytysnesteen. Webastossa on oma kiertovesipumppu, joka kierrättää nestettä, kun auton moottori ei ole käynnissä. Sama neste lämmittää myös kabiinin. Oletkos kuullut, että auton jäähdytysneste kiertää lämmityslaitteen kautta? Myös Mersussa.
- Hulinaks
Kolme mukinen motti, mopoautos on vain kaksi mukia ja käryttää mojovasti!
Tässä ketjun aloittaja.
Koska nyt olen nyt kysynyt oikealta ja vasemmalta - myös ao. laitteita maahantuovilta ja niitä ammatikseen asentavilta yrityksiltä - uskon, että nämä tahot ovat oikeassa!
Mikäli autonvalmistaja on suunnitellut asian niin, että polttoainelämmitin myös
lämmittää moottorilohkoa eikä vain koppia, on sille siis autossa olemassa "paikka".
Mikäli näin ei ole, lämmittää myös jälkiasennettu laite siis VAIN KOPPIA, eikä lohkoa
ollenkaan.
Lopetan osaltani keskustelun asiasta tähän.- Eiksje
Ei polttoainetoiminen (Webasto, Eber...) mitään moottorin lohkoa lämmitä, vaan moottorissa kiertävän veden.
Lohkolämmitin Calix.... lämmittää jo nimensäkin mukaisesti moottorin lohkoa ja se on sähkökäyttöinen paska. - hiemanTarkkuttaKiitos
Eiksje kirjoitti:
Ei polttoainetoiminen (Webasto, Eber...) mitään moottorin lohkoa lämmitä, vaan moottorissa kiertävän veden.
Lohkolämmitin Calix.... lämmittää jo nimensäkin mukaisesti moottorin lohkoa ja se on sähkökäyttöinen paska.Eli Calix lohkolämmitin lämmittää lohkon sisällä oleva jäähdytinnestettä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768322Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583243- 372566
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362139- 262138
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151713- 641670
- 181619