Volvo V60 D3 2019.

parasvoittaaaina

Voitti ylivoimaisesti Tekniikan Maailman talviautovertailu testin.

20

5331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilometrejäalla

      Miksipä ei voittaisi. Olen reilu pari miljoonaa kilometriä elämäni aikana ajellut, kesät, talvet, loskat ja paskat. Toisinsanoen myös merkkejä ja malleja on tullut ajettua lukematon määrä, ja sen voin sanoa, että nyt osui valinta kohdilleen. Ihan uskomaton riittoisuus talvikeleille tuolla autolla.

      Toki se on varmasti hyvä auto ns. läpi vuodenkin, mutta kaikesta huomaa, että kehitystyö on tehty pohjolassa. V60 mallithan tehdän Ruotsissa ja 90 mallit Kiinassa, tosin kasaustahan se noissa maissa on, kehitystyö tehdään sitten merkkien "kotimaissa".

      • HyväKunParanee

        Edellinen V60 ei ollut kaksonen auto.


      • EroaOn
        HyväKunParanee kirjoitti:

        Edellinen V60 ei ollut kaksonen auto.

        No ei todellakaan ollut.

        Kolho, kankea, alusta on kuin kivireki ja auto on meluisa.


      • sellaistatänään

        Kun Volvon kehityskeskus on Kaliforniassa, niin mielestäsi on kyse pohjolasta? Ollut jo vuosikymmeniä.


      • vaivieläkaliforniassa
        sellaistatänään kirjoitti:

        Kun Volvon kehityskeskus on Kaliforniassa, niin mielestäsi on kyse pohjolasta? Ollut jo vuosikymmeniä.

        Noin suppean tietotason omaavalle ihmiselle ei viitsi edes vastata.


    • Ei_oikein_uskottavaa

      Mitenkähän olisi käynyt, jos ko. autoon ei olisi asennettu erillistä polttoainekäyttöistä lisälämmitintä?
      Näinhän se oli myös vuosi takaperin; se voitti, johon asennettiin erillinen lämmitin. Merkki toki oli eri.

      • muillaArvoillaVoittoon

        Dieseleissä on perinteisesti tuo kateutta aiheuttama lämmitin vakiona.


      • näillämennääntaas

        No jos tuon testin viitsii itse lukaista, niin huomaa, että kyllä pääpainotus on jossain ihan muualla, kuin Webastossa.

        Eihän tuo polttoainetoiminen lisälämmitin ole enää tänäpäivänä yhtään mikään kummajainen. Sehän nyt on jo liki kaikissa dieseleissä ja hyvin monissa bensiinimoottoreisissakin.


      • Huomiotua

        Miksi ei polttoaine lisälämmitintä huomioida ollenkaan auton päästöissä, sehän käryää enempi kun itse moottori aika kummallista päästökilpailua kun lämmitin saa kärytä vapassti mutta moottorii ei...se lämmitin pitäis kytkeä testin ajaksi pois toiminnasta ei ole ollenkaan reilua kun toisissa on lämmitin ja toisissa ei..


      • voiyksinkertaisuutta
        Huomiotua kirjoitti:

        Miksi ei polttoaine lisälämmitintä huomioida ollenkaan auton päästöissä, sehän käryää enempi kun itse moottori aika kummallista päästökilpailua kun lämmitin saa kärytä vapassti mutta moottorii ei...se lämmitin pitäis kytkeä testin ajaksi pois toiminnasta ei ole ollenkaan reilua kun toisissa on lämmitin ja toisissa ei..

        Webasto polttaa dieseliä n. desilitran tunnissa. Vastaavasti diesel moottori tuossa ajassa, riippuen ajosuoritteesta 50-100 km 3-5 litraa. Lisäksi vielä, kun täräytetään kovilla pakkasilla moottori käyntiin, ilman esilämmitystä, voidaan tuon tunnin kulutukseksi laittaa pitkälle yli 10 litraa.
        Webaston "saastuttaminen" on siis miltei olematon itse moottoriin nähden.


      • voiyksinkertaisuutta
        voiyksinkertaisuutta kirjoitti:

        Webasto polttaa dieseliä n. desilitran tunnissa. Vastaavasti diesel moottori tuossa ajassa, riippuen ajosuoritteesta 50-100 km 3-5 litraa. Lisäksi vielä, kun täräytetään kovilla pakkasilla moottori käyntiin, ilman esilämmitystä, voidaan tuon tunnin kulutukseksi laittaa pitkälle yli 10 litraa.
        Webaston "saastuttaminen" on siis miltei olematon itse moottoriin nähden.

        Jatkan vielä tästä, koska joku neropatti tarttuu kuitenkin köyhyyttään aiheeseen. Ei ole Webastossa katalysaattoria, eikä ole urea järjestelmääkään, siltikin sen "saastutus" on pieni, verrattuna moottoriin, joka täräytetään kovilla pakkasilla käyntiin, ilman Webastoa.

        Nyt sitten kyttäämään kaikkia polttoaineella toimivia lämmittimiä, joita muuten on lukematon määrä autoissa käytettävien polttoainetoimisten lisälämmittimien lisäksi.


    • Oletteko varmoja että vm. 2019 Volvo V60:n lisälämmitin lämmittää myös
      moottorilohkoa.
      Ainakin uusissa Mersuissa, W213 ja W205FL-malleista lähtien vain koppi
      lämpiää.
      EU:n uusia säännöksiä sanoivat Veholla, kun kysyin.

      • Premiumisti

        Ei, vaan se lämmittää moottorissa kiertävän veden ja sitä kautta moottori on heti lämmin. Eli 2019 malli lämmittää kabiinin lisäksi "moottoritilan".

        Sellaista EU säädöstä ei ole olemassakaan, missä tämä kiellettäisiin, vai pystytkö laittamaan linkkiä?


    • Ei ole linkkiä, nimim. Premiumisti, mutta kun H:gin-Herttoniemen Vehossa kyselin asiaa työnvastaanotosta, niin sain juuri kuulla sen minkä jo sanoin.
      Moottorilämmittimet ovat siis huollon mukaan aiheuttaneet vikavalojen syttymisiä
      ja vihaisia asiakkaita kun mitään "vikaa" ei kuitenkaan ole löydetty.
      Sanoivat edelleen, että diagnostiikka tulkitsee lämpimän lohkon/jäähdytysveden
      viaksi.
      Asia kiinnostaa itseäni, koska olen lähiaikoina lähdössä Saksaan ostamaan jo toista vähänajettua MB:tä. (Hyvä on ensimmäinenkin ollut!)
      Jos hakukriteereihin lisää "Standheizung" niin specceihin sopivia autoja on yhtäkkiä
      vain 1-2 vaikka muuten olisi 50!
      Jos lämmitin tosiaan vain lämmittää koppia - asia johon kohta alan uskoa - niin siitä
      ei silloin ainakaan ylimääräistä kannata maksaa.
      Jos jostain saat selville syyn tähän muutokseen, olisi kiva kuulla, sillä ainakin päästöasiassa mennään taaksepäin, koska kylmä moottori päästelee kyllä.

      • helppoaKunKäyttääPäätään

        Yleensä nuo virheelliset lämpöarvot jotka sotkevat auton elektroniikan ja aiheuttaa käynnistysvaikeuksia, on ns. lohkolämmittimiä jotka on asennettu väärin tai sopivaa paikkaa ole olemassa kyseisessä mallissa. Alkuperäiset polttoainelämmittimet ja Defan ja Calixin lämmittimet jotka on asennettu heidän suositusten mukaan harvoin aiheuttaa ongelmia. Polttoainelämmittimistä en ole kuullut aiheutuneen ongelmia. Jälkiasennukset pitää tehdä oikein ja valmistajien suositusten mukaan ja vältät ongelmat.


      • skodajulli

        Skodan Webasto lämmittää jäähdytysnesteen. Webastossa on oma kiertovesipumppu, joka kierrättää nestettä, kun auton moottori ei ole käynnissä. Sama neste lämmittää myös kabiinin. Oletkos kuullut, että auton jäähdytysneste kiertää lämmityslaitteen kautta? Myös Mersussa.


      • Hulinaks

        Kolme mukinen motti, mopoautos on vain kaksi mukia ja käryttää mojovasti!


    • Tässä ketjun aloittaja.

      Koska nyt olen nyt kysynyt oikealta ja vasemmalta - myös ao. laitteita maahantuovilta ja niitä ammatikseen asentavilta yrityksiltä - uskon, että nämä tahot ovat oikeassa!
      Mikäli autonvalmistaja on suunnitellut asian niin, että polttoainelämmitin myös
      lämmittää moottorilohkoa eikä vain koppia, on sille siis autossa olemassa "paikka".
      Mikäli näin ei ole, lämmittää myös jälkiasennettu laite siis VAIN KOPPIA, eikä lohkoa
      ollenkaan.
      Lopetan osaltani keskustelun asiasta tähän.

      • Eiksje

        Ei polttoainetoiminen (Webasto, Eber...) mitään moottorin lohkoa lämmitä, vaan moottorissa kiertävän veden.

        Lohkolämmitin Calix.... lämmittää jo nimensäkin mukaisesti moottorin lohkoa ja se on sähkökäyttöinen paska.


      • hiemanTarkkuttaKiitos
        Eiksje kirjoitti:

        Ei polttoainetoiminen (Webasto, Eber...) mitään moottorin lohkoa lämmitä, vaan moottorissa kiertävän veden.

        Lohkolämmitin Calix.... lämmittää jo nimensäkin mukaisesti moottorin lohkoa ja se on sähkökäyttöinen paska.

        Eli Calix lohkolämmitin lämmittää lohkon sisällä oleva jäähdytinnestettä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      132
      1308
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      147
      798
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      736
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      723
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      698
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      551
    Aihe