Miten autokauppa jaksaa Savonlinnassa? Kamux on ainakin vähentänyt väkeä alkuperäisestä.
Savonlinnan autokauppa
43
418
Vastaukset
- Speer
Kamux lopettanee Savonlinnassa pian kokonaan?
- joukojaalli
Netin mukaan siellä on edelleen kolme myyjää, joten onko vähennetty vai ei...?
- sähköautorules
Eikös niitä myyjiä ollut alun perin neljä ja myyntipäällikkö on vaihtunut. Ei Savonlinna varmasti helppo markkina ole autokauppaa käydä. Eläkeläispainotteinen väestö, jotka alkavat jo pikku hiljaa luopumaan autoistaan.
- Enpätiiä.viittiskö
Kuka sitä nyt autokaupoille? Hallitusherrat vatuloivat polttoaine- ja -moottoripolitiikalla. Berneri ja Sipilä ovat sotkeneet koko alan. Läheppä siinä hybridiä ostelemaan...Kannattaako?
- juusolam
Romaani veljet tekee kovasti kauppaa
- alla.nisti
Lättänokasta ei taida olla enää kauppamieheksi, kun alkoi vasikoida muista oman nahkansa pelastamiseksi.
- myyjäsi
Eilen tein volvo farkku kaupat
- Anonyymi
Itse tein eilen s-ryhmän kaupassa keskustassa levi's kaupat
- Anonyymi
Tietyissä myymälöissä vaihtuu myyjät muutaman kuukauden välein. Eikö käy kauppa vai mikä mättää?
- Anonyymi
Onkos kortelainen vielä volkkarilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkos kortelainen vielä volkkarilla?
Ei näytä olevan enää ainakaan savilahden auton sivuilla...
- Anonyymi
Autioituva kaupunki, siinäpä selitys.
- Anonyymi
Juurikin näin.... viimeinen sammuttaa valot.
- Anonyymi
Volvon myyjä vaihtuu puolen vuoden välein. Saattoi olla Auto-Killan Savonlinnan yksikön kohtalon kysymys, että saivat Fordin myynnin ja huollon siihen. Uusia Volvoja ei kovin paljoa katukuvassa näy, mutta ihmekös tuo, kun malliston hinnat lähtevät jostain 40 000 ja siitä ylöspäin. Kuihtuvassa kylässä on aika vähän niitä, jotka kykenevät premium auton hankkimaan.
- Anonyymi
Vw, Skoda Toyota, Kia ja Ford, niistä on Savonlinnalaisen autot tehty. Lopuilla merkeillä on varmasti hyvin vaikeaa Savonlinnan markkinoilla ja tuskin noidenkaan merkkien edustaja hurraahuutoja päästävät.
- Anonyymi
Kyllä kun kuuntelee yt neuvottelu uutisia ja liikenteen tulevaisuuden näkymiä suomessa, niin voi olla että autokauppa ei ole kultakaivos. Ei taida hallituskaan tietää mitä aikovat, no yksi on ainakin varmaa, että polttoaineiden hinta nousee ja nousee...
Onneksi valtion herra uskalsi avata sanaisen arkkunsa ja sanoi että siinä vaiheessa kun sähköautoja on enempi kuin polttomoottoriautoja, on valtion saatava menetetyt bensa ja diesel verot jostain takaisin, tulee yhtäläinen maksu sähköautoillekin.... aluksi vain houkutellaan hankkimaan....
Eräs autoinsinöörim puolestaan totesi syksyllä että hybrid ei ole edes vaihtoehto, toyotan vetyauto on ekologinen ja kulkee sikapitkiä matkoja yhdellä tankkauksella mutta maksaa maltaita...
No aika ja tulevaisuus näyttää mitä tuleman pitää!!!- Anonyymi
Itselataavat hybridit ovat aivan vitsi. Ensin polttomoottorin avulla ladataan akustot, että päästään sitten muutama kilsa sähköllä. Ladattava hybridi toki on toimiva peli, koska sillä voi ajaa sähköllä pienet siirtymät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselataavat hybridit ovat aivan vitsi. Ensin polttomoottorin avulla ladataan akustot, että päästään sitten muutama kilsa sähköllä. Ladattava hybridi toki on toimiva peli, koska sillä voi ajaa sähköllä pienet siirtymät
Internetistä luin seuraavan asian.
Auto, mikä kuluttaa n. 6l/100km, niin polttoaineveroja maksetaan n. 6€
Sähköauto, mikä kuluttaa n. 16kWh/100km, niin "polttoaineveroja" maksetaan n. 1€.
Joten siinäkin pohdittavaa verokarhulle...
- Anonyymi
Monet ainakin minä ajelen vanhalla Toyotalla kun ei ole oikein jyvällä millaisen auton hankkisi ,jos ostan hybridin niin millaisen vikaharmin siitä saa kun vanhenee, vanha toyota tai lada oli perusvarma auton osasi korjata tienpäälläkin kun hajosi.
- Anonyymi
Vanhassa vara parempi... näinhän se vaan on.
Katselkaapa tuolla tien päällä... kyllä se vaan niin on että yhdeksän kymmenestä hinausauton lavalla kulkevasta autosta on näitä uusia "teknologian herkkuja" sisältäviä katiskoita. - Anonyymi
Toyota on yksi luotettavimpia merkkejä, siksi niitä näkyy vanhempinakin malleina tien päällä, toisin kuin rapeita ranskalaisia tai italialaisia... puhumattakaan ooppeleista tai volkkareista... Kyllä se vaan niin on että Toyota on AUTO!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on yksi luotettavimpia merkkejä, siksi niitä näkyy vanhempinakin malleina tien päällä, toisin kuin rapeita ranskalaisia tai italialaisia... puhumattakaan ooppeleista tai volkkareista... Kyllä se vaan niin on että Toyota on AUTO!
Toyota on uskonto, ei mikään auto.
Riisikupit eivät ole autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on uskonto, ei mikään auto.
Riisikupit eivät ole autoja.Eikä euroopassa osata tehdä autoja.... ranskalaisista ei ole muuhun kuin nakkarilta ostettuna syötäväksi. Volvo oli ennen auto.... ennenkuin kiinalaistui sen näkyessä... skoda... itäauto mikä itäauto... ruostuu kaksi kertaa nopeammin kuin toyota.... alle kymmenvuotiaissa octavioissa ja superbeissa peukalon mentäviä ruostereikiä läpi asti lokasuojien kohdilla... mersu, audi ja bemari... ylihintaisia ja kuten katsastustilastoistakin ovat 5 eniten hylätyksi tulleen automerkin joukossa, kun taas toyota komeilee muiden japsien kans kaukana taaempana.... volkkari, ei hyvää päivää... tunnen tarpeeksi monta jotka sanoneet että jos vm 2000 passatilla pääsi esim. 5 litralla / 100 km, niin nää uusimmat viel 7-8 litraa / 100 km, mut hei, volkkarihan on jäänyt vuosi toisensa jälkeen päästöhuijauksista kiinni housut kintuissa.
Opeli... merkkikin kertoo, sähkövian tunnus väärin päin, mutta vikoja riittää.... Seat? -15 C pakkasta tai enempi ni jää hanskalokeron namikat, oven kahvat käteen muoviosien murtuessa, ja koneen leikatessa kiinni... melko läheistä kokemusta löytyy... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä euroopassa osata tehdä autoja.... ranskalaisista ei ole muuhun kuin nakkarilta ostettuna syötäväksi. Volvo oli ennen auto.... ennenkuin kiinalaistui sen näkyessä... skoda... itäauto mikä itäauto... ruostuu kaksi kertaa nopeammin kuin toyota.... alle kymmenvuotiaissa octavioissa ja superbeissa peukalon mentäviä ruostereikiä läpi asti lokasuojien kohdilla... mersu, audi ja bemari... ylihintaisia ja kuten katsastustilastoistakin ovat 5 eniten hylätyksi tulleen automerkin joukossa, kun taas toyota komeilee muiden japsien kans kaukana taaempana.... volkkari, ei hyvää päivää... tunnen tarpeeksi monta jotka sanoneet että jos vm 2000 passatilla pääsi esim. 5 litralla / 100 km, niin nää uusimmat viel 7-8 litraa / 100 km, mut hei, volkkarihan on jäänyt vuosi toisensa jälkeen päästöhuijauksista kiinni housut kintuissa.
Opeli... merkkikin kertoo, sähkövian tunnus väärin päin, mutta vikoja riittää.... Seat? -15 C pakkasta tai enempi ni jää hanskalokeron namikat, oven kahvat käteen muoviosien murtuessa, ja koneen leikatessa kiinni... melko läheistä kokemusta löytyy...No joopa.. Skoda on muuten saman V.A.G konsernin tuote kuin Volkkari, Audi ja Seat. Sama alusta, samat osat. Vain nimi on toinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joopa.. Skoda on muuten saman V.A.G konsernin tuote kuin Volkkari, Audi ja Seat. Sama alusta, samat osat. Vain nimi on toinen.
V.A.G autot on mitä on... kokemusta löytyy... itsellä useammastakin kappaleesta, uutena hankittuina, ei näyttäny ilon päivää, oli SEAT tai VW... kaverilla uudesta asti skoda, öljyä sai lisätä moottoriin litra per 10 000 km uudesta asti... ensimmäisessä katsastuksessa mennyt läpi päästöjen takia... ikkunatiivisteet alkoivat vuotaa alle 100 000 kilometrissä.... laatutuote oikein!!! Tuttu vaihtoi uutena ostamansa volkkarin parin vuoden pidon jälkeen jälleen uuteen.... uusi auto vei monta litraa edellistä enemmän sataselle vaikka uudempaa moottoriteknologiaa... ei siis ihme että nyt kanadassakin raippa lauloi kun sakkoa tuli. Päästöhuijausta kaikki tyynni....
Et ei pidä selitellä mitään V.A.G konsernin autoista.... Ei Lexusta saa ladan hinnalla mut V.A.G:n saattaa jopa saadakin...
- Anonyymi
Ei tässä kohtaa oikein uskalla uutta autoa enää hankkia, kun ei todellisuudessa tiedetä, että mitä kohti ollaan menossa autoilussa. Nyt jos ostaa uuden polttomoottoriauton, niin onko sillä muutaman vuoden kuluttua vain romuraudan arvo? Sähköautot eivät ole vielä tavallisen kuluttajan näkökulmasta halutulla tasolla. Parhaat ovat toki jo hyviä, mutta noin 100 000 hinta ei sovi ihmisille, jotka katsovat autonsa 20 000 - 30 000 hintaluokasta, joita valtaosa uuden ostajista katsoo.
Vielä menee aikaa, että sähköautoja saadaan tuohon hintaluokkaan ja niin, että ne ovat myös käytettävyydeltään nykyisten polttomoottoristen tasolla. Nythän esim. uusi Opel Corsa sähköisenä maksaa noin 35 000 euroa. Käsittämätön summa koppimoposta, jolla pääsee ehkä talvella sen 200 km.- Anonyymi
Joo sähkö corsalle oikeampi hinta olisi maksimissaan 15 000 euroa.
Itse ajattelen niin, että jos halutaan että sähköautot yleistyvät, niin toimintasäteen tulisi olla
se 800 km (pakkasellakin -30 C) ja lataus alle puolessa tunnissa tyhjästä täyteen, silloin voisi vielä tien päällä auton latautuessa syödä ja hörpätä kaffeet. Ja vastaavan kokoisen auton tulee olla hinnaltaan polttomoottoriautoa halvempi. Ehkä jonain päivänä. Toivottavasti vety teknologia kehittyy.... saasteetonta autoilua!!!
- Anonyymi
Ehdottomasti Manne B myy parhaat autot.
- Anonyymi
Autokauppa voi todella surkeasti, koska järkevän hintaluokan koslat puuttuvat kriisikunnan valikoimasta. Ei kannata ihmetellä miksi kauppa ei käy. Suoraan sanottuna paskat valikoimat ja hintataso. Vain idiootti ostaa uuden auton.
- Anonyymi
"Vain idiootti ostaa uuden auton."
Mehtärahoja, mehtärahoja.... uusija se tuo peltilehmä pittää miärävuosin.
Märkänöö pahalainen, jos ei uusi.
Mie aina oon ostana tutulta kauppamieheltä, kuka käyp tiällä kotona myömässä.
Vanhakin on kelvanna hyväst vaihossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vain idiootti ostaa uuden auton."
Mehtärahoja, mehtärahoja.... uusija se tuo peltilehmä pittää miärävuosin.
Märkänöö pahalainen, jos ei uusi.
Mie aina oon ostana tutulta kauppamieheltä, kuka käyp tiällä kotona myömässä.
Vanhakin on kelvanna hyväst vaihossa.Auto on maailman huonoin sijoituskohde. Tuttu autokauppias sanoi että esimerkiksi 40 000 euron volvon arvo tippuu noin 8 000 euroa saman tien kun ajat liikkeen ovista ulos....
Mut jokainenhan käyttää rahansa miten tykkää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto on maailman huonoin sijoituskohde. Tuttu autokauppias sanoi että esimerkiksi 40 000 euron volvon arvo tippuu noin 8 000 euroa saman tien kun ajat liikkeen ovista ulos....
Mut jokainenhan käyttää rahansa miten tykkää.Mitä sitä turhuan miettimää. Eihä se auto maksa, kun rahhoo vuan.
Mehtä kasvaa joka päivä, vaikka vetelisin sikkeitä uamusta iltaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitä turhuan miettimää. Eihä se auto maksa, kun rahhoo vuan.
Mehtä kasvaa joka päivä, vaikka vetelisin sikkeitä uamusta iltaan.Kerran eläessään voi lyödä metän matalaksi... uuden päätehakkuu kypsän metsän kasvaminen vie 100-120 vuotta. (jos ei halua riukuina myydä)
- Anonyymi
Auto on todellakin huono investointi. Laskekaapa kuinka edullisia kilometrejä tulee vanhalla autolla. Sama ajaa loppuun ja ostaa sit uusi, ei tartte funtsia hyvityksiä tai välirahoja.
- Anonyymi
Tämä on totta. Olen ajanut 15 vuotta vanhalla Opelilla ihan tarkoituksella, kun tästä ei enää hinta tipahda mihinkään ja on suhteellisen halpa huollattaa ja varaosiltaan. Noin 7 litraa on kulutus sadalla, mutta ajoa tulee vain alta 15 000 km vuoteen, joten kovin paljoa ei säästöä syntyisi pienempi päästöisellä autolla. Eihän tämä tietysti ole päästöiltään sitä (190g/km), mitä nykyään pitäisi olla, mutta vaikea tässä ajassa on miettiä, että mikä olisi se paras vaihtoehto käyttövoimaksi? Kuten joku ylempänä totesi, niin onko pelkällä polttomoottorilla toimiva auto muutaman vuoden päästä "kirosana" ja arvoton? Täyssähköauto on vielä hieman hankala pitemmillä reissuilla, toki kotipyörityksessä olisi jo mainio.
Vaikka miten nyt puhutaan ympäristöstä, niin meille tavallisille ihmisille talousasiat menevät ensin (pakosta), joten itse olen ainakin nyt laskeskellut niin, että ajelen tuolla vanhalla tästä eteenpäinkin, vaikka se ei kovin seksikäs olekaan, mutta paikasta A paikkaan B se kuljettaa siinä missä uudemmatkin. Polttoaineen hinta nousee, mutta auto ei enää menetä arvoaan, niin kokonaisuudessaan ylivoimaisesti halvimmat kilometrit tulee näin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on totta. Olen ajanut 15 vuotta vanhalla Opelilla ihan tarkoituksella, kun tästä ei enää hinta tipahda mihinkään ja on suhteellisen halpa huollattaa ja varaosiltaan. Noin 7 litraa on kulutus sadalla, mutta ajoa tulee vain alta 15 000 km vuoteen, joten kovin paljoa ei säästöä syntyisi pienempi päästöisellä autolla. Eihän tämä tietysti ole päästöiltään sitä (190g/km), mitä nykyään pitäisi olla, mutta vaikea tässä ajassa on miettiä, että mikä olisi se paras vaihtoehto käyttövoimaksi? Kuten joku ylempänä totesi, niin onko pelkällä polttomoottorilla toimiva auto muutaman vuoden päästä "kirosana" ja arvoton? Täyssähköauto on vielä hieman hankala pitemmillä reissuilla, toki kotipyörityksessä olisi jo mainio.
Vaikka miten nyt puhutaan ympäristöstä, niin meille tavallisille ihmisille talousasiat menevät ensin (pakosta), joten itse olen ainakin nyt laskeskellut niin, että ajelen tuolla vanhalla tästä eteenpäinkin, vaikka se ei kovin seksikäs olekaan, mutta paikasta A paikkaan B se kuljettaa siinä missä uudemmatkin. Polttoaineen hinta nousee, mutta auto ei enää menetä arvoaan, niin kokonaisuudessaan ylivoimaisesti halvimmat kilometrit tulee näin.Savonlinnassa ja muualla väki ostaa Toyotia, aina varma, hyvä ajaa, ei ruostu kuten vaikka Ranskan tuotteet ja Opel. Itselataava hybridi ja vapari kuten Tojo on nyt aivan paras.
Pieniä turboja ei kukaan viisas osta, niissä pitää vaihtaa puoli koneen osista 50 000 välein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Savonlinnassa ja muualla väki ostaa Toyotia, aina varma, hyvä ajaa, ei ruostu kuten vaikka Ranskan tuotteet ja Opel. Itselataava hybridi ja vapari kuten Tojo on nyt aivan paras.
Pieniä turboja ei kukaan viisas osta, niissä pitää vaihtaa puoli koneen osista 50 000 välein.Väärin. Ranskalaiset eivät ole olleet enää aikoihin ruosteherkkiä.
Mazda ja Mersut ruostuvat ja jotkut muutkin, mutta ruosteherkyys on nykyisin aivan toista kuin vaikka 30 vuotta sitten, jolloin monista autoista helmat sekä kurakaaret kukkivat melko uusissa autoissa.
Vetyautoa odotellessa, ajellaan hyvällä Hyundailla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on totta. Olen ajanut 15 vuotta vanhalla Opelilla ihan tarkoituksella, kun tästä ei enää hinta tipahda mihinkään ja on suhteellisen halpa huollattaa ja varaosiltaan. Noin 7 litraa on kulutus sadalla, mutta ajoa tulee vain alta 15 000 km vuoteen, joten kovin paljoa ei säästöä syntyisi pienempi päästöisellä autolla. Eihän tämä tietysti ole päästöiltään sitä (190g/km), mitä nykyään pitäisi olla, mutta vaikea tässä ajassa on miettiä, että mikä olisi se paras vaihtoehto käyttövoimaksi? Kuten joku ylempänä totesi, niin onko pelkällä polttomoottorilla toimiva auto muutaman vuoden päästä "kirosana" ja arvoton? Täyssähköauto on vielä hieman hankala pitemmillä reissuilla, toki kotipyörityksessä olisi jo mainio.
Vaikka miten nyt puhutaan ympäristöstä, niin meille tavallisille ihmisille talousasiat menevät ensin (pakosta), joten itse olen ainakin nyt laskeskellut niin, että ajelen tuolla vanhalla tästä eteenpäinkin, vaikka se ei kovin seksikäs olekaan, mutta paikasta A paikkaan B se kuljettaa siinä missä uudemmatkin. Polttoaineen hinta nousee, mutta auto ei enää menetä arvoaan, niin kokonaisuudessaan ylivoimaisesti halvimmat kilometrit tulee näin.TÄYTTÄ ASIAA!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on totta. Olen ajanut 15 vuotta vanhalla Opelilla ihan tarkoituksella, kun tästä ei enää hinta tipahda mihinkään ja on suhteellisen halpa huollattaa ja varaosiltaan. Noin 7 litraa on kulutus sadalla, mutta ajoa tulee vain alta 15 000 km vuoteen, joten kovin paljoa ei säästöä syntyisi pienempi päästöisellä autolla. Eihän tämä tietysti ole päästöiltään sitä (190g/km), mitä nykyään pitäisi olla, mutta vaikea tässä ajassa on miettiä, että mikä olisi se paras vaihtoehto käyttövoimaksi? Kuten joku ylempänä totesi, niin onko pelkällä polttomoottorilla toimiva auto muutaman vuoden päästä "kirosana" ja arvoton? Täyssähköauto on vielä hieman hankala pitemmillä reissuilla, toki kotipyörityksessä olisi jo mainio.
Vaikka miten nyt puhutaan ympäristöstä, niin meille tavallisille ihmisille talousasiat menevät ensin (pakosta), joten itse olen ainakin nyt laskeskellut niin, että ajelen tuolla vanhalla tästä eteenpäinkin, vaikka se ei kovin seksikäs olekaan, mutta paikasta A paikkaan B se kuljettaa siinä missä uudemmatkin. Polttoaineen hinta nousee, mutta auto ei enää menetä arvoaan, niin kokonaisuudessaan ylivoimaisesti halvimmat kilometrit tulee näin.Samaa mieltä!
Hallitus ampui ilmastotavoitteitaan peilaten omaan jalkaansa, kun on saanut autokaupan lähes jäihin. Ihmiset käyttäytyvät juuri kuin sinä eli ajavat vanhat autonsa loppuun, joka ei pienennä päästöjä, mikä olisi tapahtunut, jos ihmiset olisivat uusineet autojaan normaalisti. Nyt tavallinen kuolevainen ei uskalla tehdä mitään. Autokaupalle tämä on kova isku ja kaikki eivät tule selviämään hengissä tätä välivaihetta, kun ostajat empivät.
- Anonyymi
Savonlinnassa myy Toyota, Vw, Skoda ja Ford, uusissa autoissa. En tiedä Kamuxin myyntejä käytetyissä, mutta aika lailla tiuhaan siinäkin myyjät vaihtuu, niin se voi kertoa siitä, että paremminkin voisi mennä. Rinta-Jouppi ei viihtynyt paria vuotta pitempään silloin vuosia sitten ja silloin oli kyllä paljon paremmat ajat Savonlinnassa kuin nyt on. Ihmisiäkin oli tuhansia enemmän potentiaalisina asiakkaina.
- Anonyymi
Erään tehtaan väki ostaa uusia
On sen verran kovat palkat- Anonyymi
Niinpä meillä on,johonkin pittää sitä käyttääkin....
- Anonyymi
Ihmiset ajavat vanhat autonsa loppuun tämän sähköhömpötyksen takia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1506478- 322322
- 1872099
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101343Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.891286- 731077
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke10858