Olen jo ikäihminen ja paljon kokenut, mutta traumat ovat varmaankin niin varhaislapsuudesta, että en pysty niistä mitään muistamaan. Alle vuoden ikäisenä jouduin olemaan sairaalassa kuukausia. Siihen aikaanhan ei äitien edes annettu tavata sairaalassa olevia lapsiaan. Arvelen, että se ikunen kauhutila olisi johtunut siitä. Kymmenkuinen muksu tuodaaan yhtä-äkkiä takaisin paikkaan, mistä hän ei mitään muista ja olosuhteetkin olivat sitä ja tätä. Kaiken lapsuusaikani, jota muistan , pelkäsin kauheasti kaikkea , varsinkin nukkumista ja syömistä. piti kuitenkin yrittää olla reipas, kuten käskettiin. ihmeen hyvin pärjäsin koulussa oppiaineissa. Muuten ei mistään itsearvostuksesta ei ollut puhettakaan ja se kaikki oli ihan hirveää. Kukaan koskaan ei ole kertonut, mistä tuollaine grooninen pelkotila lapselle tulee. minun on aina itse pitänyt syyttää itseäni sen lisäksi, että minua syyllistettiin. Isä ärjäisi kerran, että se joka olemattomia pelkää, ei ole puhtaalla omallatunnolla. Siinähän sitä oli terapiaa.
Miksi lapsena olin aina peloissani ja en uskaltanut nukahtaa?
onkomuita
0
106
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005027513- 2302630
- 262571
- 1601897
- 1141758
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357- 761173
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145