Pahin asia minkä ystävä on sanonut liittyen sun syömishäiriöön?

Vierailijaa

Sairastin anoreksiaa ja bulimiaa vielä n.1v sitten. Ja syömishäiriö on mulle vieläkin herkkä asia ja häpeän edelleen sitä. Vaikka painan nyt enemmän ja olen onnellisempi on mulla edelleen mielessä välillä harhakuvat onnellisuudesta kun olin laihempi.

Onneksi minulla oli ystävä kenelle pystyin avautumaan kyseisistä asioista lääkärien ohella. Luotin siihen että ystävä välitti ja että häntä kiinnosti...

Nyt puolivuotta sitten eräs hänen tekemä kommentti sai minut tuntemaan, että hän ei oikeastaan yhtään ymmärtänyt miten paska olo voi olla kun sairastaa masennusvaltaisesta pibolaarihäiriöstä eikä mikään tunnu miltään ja lääkkeet ei toimi hyvin ja siihen päälle syömishäiriö joka antaa jotain onnistumisen tunnetta elämään kieroutuneella tavalla ja josta oli helvetin vaikea yrittää luopua.
avauduin ensimmäisen kerran ystävälleni siitä kuinka vaikeaa mulla on ollu viimeisten kuukausien aikana hän ei oikeastaan kommentoi mun puheita mitenkään vaan toteavaa vaan että -”Oispa mullaki syömishäiriö, kun kaikki jotka on siihen sairastunut ja parantunu on saanut heti tissit”

Tuli vaan sellainen mielikuva, että se ajattelee että syömishäiriöistä voi parantua naps noin vaan ja saada tissit vastineeks...

Pari muutakin kommenttia on osunu arkaan paikkaan mm. ”Et näytä mitenkään alipainoiselta tai siltä että sulla ois mielenterveyshäiriö ja syömishäiriö” mutta tää oli sellainen minkä pystyin jakamaan...

Mikä on pahin/muuten vaan tunteisiin menny asia minkä ystävänne on sanonu teidän syömishäiriöstä?

2

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pinkfatflamingå

”Mikset vaan lopeta ja ala syömään terveellisesti” ja ” Onks sun pakko hehkuttaa sun syömishäiriöstä” (toi hehkutus juttu tuli siitä kun satuin ohimennen mainitsemaan lääkärinkäynnistä syyksi siihen kun en päässyt viettämään aikaa kyseisen ihmisen kanssa sen takia) (en sit tiiä olisiko se halunnut et valehtelen ja väitän syyksi jotain muuta menoa kun lääkärikäynnin mainitseminen on hehkutusta)

• Jokukai

Eikö näitä saa hoitoon kun ei ymmärrä itse olevansa avun tarpeessa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      249
      14341
    2. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      145
      3780
    3. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      128
      3712
    4. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      1470
    5. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      365
      1441
    6. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      42
      1202
    7. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      11
      1110
    8. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      8
      941
    9. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      45
      918
    10. En pystynyt vaan vastaamaan...

Kaikki on ihan solmussa eikä ole voimia alkaa ratkaista naisena 😔
      Ikävä
      91
      753
    Aihe