Pahin asia minkä ystävä on sanonut liittyen sun syömishäiriöön?

Vierailijaa

Sairastin anoreksiaa ja bulimiaa vielä n.1v sitten. Ja syömishäiriö on mulle vieläkin herkkä asia ja häpeän edelleen sitä. Vaikka painan nyt enemmän ja olen onnellisempi on mulla edelleen mielessä välillä harhakuvat onnellisuudesta kun olin laihempi.

Onneksi minulla oli ystävä kenelle pystyin avautumaan kyseisistä asioista lääkärien ohella. Luotin siihen että ystävä välitti ja että häntä kiinnosti...

Nyt puolivuotta sitten eräs hänen tekemä kommentti sai minut tuntemaan, että hän ei oikeastaan yhtään ymmärtänyt miten paska olo voi olla kun sairastaa masennusvaltaisesta pibolaarihäiriöstä eikä mikään tunnu miltään ja lääkkeet ei toimi hyvin ja siihen päälle syömishäiriö joka antaa jotain onnistumisen tunnetta elämään kieroutuneella tavalla ja josta oli helvetin vaikea yrittää luopua.
avauduin ensimmäisen kerran ystävälleni siitä kuinka vaikeaa mulla on ollu viimeisten kuukausien aikana hän ei oikeastaan kommentoi mun puheita mitenkään vaan toteavaa vaan että -”Oispa mullaki syömishäiriö, kun kaikki jotka on siihen sairastunut ja parantunu on saanut heti tissit”

Tuli vaan sellainen mielikuva, että se ajattelee että syömishäiriöistä voi parantua naps noin vaan ja saada tissit vastineeks...

Pari muutakin kommenttia on osunu arkaan paikkaan mm. ”Et näytä mitenkään alipainoiselta tai siltä että sulla ois mielenterveyshäiriö ja syömishäiriö” mutta tää oli sellainen minkä pystyin jakamaan...

Mikä on pahin/muuten vaan tunteisiin menny asia minkä ystävänne on sanonu teidän syömishäiriöstä?

2

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pinkfatflamingå

      ”Mikset vaan lopeta ja ala syömään terveellisesti” ja ” Onks sun pakko hehkuttaa sun syömishäiriöstä” (toi hehkutus juttu tuli siitä kun satuin ohimennen mainitsemaan lääkärinkäynnistä syyksi siihen kun en päässyt viettämään aikaa kyseisen ihmisen kanssa sen takia) (en sit tiiä olisiko se halunnut et valehtelen ja väitän syyksi jotain muuta menoa kun lääkärikäynnin mainitseminen on hehkutusta)

    • Jokukai

      Eikö näitä saa hoitoon kun ei ymmärrä itse olevansa avun tarpeessa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe