Voiko kannabis laukaista ahdistusta?

cannotbis

Moi,

Tiedän että tämä kuulostaa varmaan aika epäilyttävältä. Tämän ei missään nimessä ole tarkoitus toimia minään "älä käytä kannabista" -varoitusviestinä vaan huoleni on ihan aito.

Olen kokeillut eläessäni kannabista n. 15 kertaa, kerran pari vuodessa lähinnä jos jollain kaverilla on sitä ollut. Aina pelkkiä hyviä kokemuksia, lähinnä että kaikki maistuu, näyttää ja kuulostaa jotenkin paremmalta muutaman tunnin ja pieni rauhoittava vaikutus. Ei sen kummempaa.

Viime vuonna aloin jossain kohtaa potea jonkinasteista ahdistusta. Jos googlaa "ahdistuneisuushäiriö" niin ruksaisin melkein kaikki kohdat, paitsi että oireet olivat niin mietoja etten niiden takia mennyt lääkäriin. Olin sattumalta käymässä Amsterdamissa pari kuukautta sitten ja tajuamatta että ehkä tässä ahdistuneessa tilassa se ei ole ihan välkyin idea poltin about vahvimman thc-sisällön tavaraa mitä löytyi. Ja toki kuin mikäkin idiootti ensin ei noussut mitenkään ja poltin sitten paaaaaaaljon enemmän kuin coffee shopin myyjä suositti. Tätä ennen olin viimeksi polttanut n. vuosi takaperin.

-->

Aivan hirvittävät vainot iski päälle. En pystynyt moneen tuntiin keskustelemaan, sanalla sanoen tuntui että en pysty "olemaan", joka tilanteesta piti päästä pois ja lopulta menin suihkun lattialle makaamaan sikiöasentoon ja odottamaan hälvenemistä. Joskus tuntien päästä helpotti vähän, seuraavat 1-2pv olin silti korostuneen ahdistunut.

Siitä lähtien eli nyt siis 2 kuukauden ajan tämä ahdistus on jotenkin pahentunut. Sen pahin oire on "epätodellinen olo", eli kaikki tuntuu vähän jotenkin sumealta ja unenomaiselta. Se mikä tässä on helvetin kuumottavaa on se, että efekti on ihan sama kuin pilvessä. Esim jään tuijottamaan jotain lamppua ja ihailemaan sen väriä/valoa ja sitten kun tajuan tekeväni niin saan sätkyn. Sama joidenkin äänien suhteen, vaikka rautatieasemalla tuntuu joskus että taustahäly ikään kuin voimistuu kun keskityn kuuntelemaan sitä. Saan itseni aika hyvin pois näistä tiloista nipistämällä itseni "hereille" mutta luisun näihin silti joka päivä monta kertaa. Samoin monesti joissain tilanteissa tulee tuo sama fiilis että tässä ei ole nyt hyvä olla ja siihen jäädessäni iskee paha ahdistus. Tällaista ei ollut koskaan ennen tuota iltaa Amsterdamissa.

Pelkään siis, että tämä yksi ainoa huonossa mielentilassa tehty polttelu laukaisi jotain aivoissani. Voisiko joku kertoa, onko sellainen ylipäätään mahdollista ja/tai voiko tämä mennä itsestään ohi. Oletin että kannabis katoaa elimistöstä suht nopeasti ja ei kai sitä mitenkään pitäisi enää voida elimistössäni olla, mutta pelottaa silti että mokasin nyt pahasti. En oikein löydä netistä mitään järkevää tietoa tästä.

Kiitos jos joku viitsii vastata ja suhtautuu tähän hieman noloon postaukseen vakavasti.

31

1185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannabis_psykoosi_iskee

      Huumeet aiheuttavat vain surua murhetta. Suosittelenkin kaikille päihteettömyyttä. Ei tule sitten sitä kannabispsykoosiakaan.

    • Iso_enkeli

      moi!

      Mulla oli nuorena (13v-15v) kannabis kokeiluja noin 5-10kpl ja niistä jäi asteittain aina vaan pahempia tiloja päälle. En oikein voinut kenellekään aikuiselle asiasta puhua ja yritin siinä kavereillekin kertoa mutta kukaan ei ymmärtänyt mitä yritän sanoa.

      Minulla alkoi kaikki yhdestä kokemuksesta kun polteltiin jotain hieman vahvempaa kannabista. Se oli öljymäistä ja joku diileri sanoikin siitä että se oli vahvinta tavaraa mitä oli poltellut kymmeneen vuoteen. Lieneekö juuri se thc-prosentti ollut iso en tiedä mutta ikäänkuin tuli sellaisia oireita kuin olisi ollut tripillä.

      Sen kokeilun jälkeen lähti aivan älyttömiä vainoharhaisuuksia ja hallusinaatioita aina kun polttelin. Näin käytännössä aivan mitä sattuu ja pelkotiloja jäi päälle ottamisen jälkeen.

      Ne hallusinaatiot ja harhat muuttivat vähän muotoaan tilanteen mukaan mutta juuri samankaltaisesti ikäänkuin "nukahdin" jossain tilanteissa ja aloin näkemään säkenöiviä valoja näkökentäni laidoilla. Ihmiset saattavat muuttaa muotoaan ja heidän kasvonsa saattavat muuttua yhtäkkiä. Erilaisia valoja ja ääniä jotka toistuivat kammottavalla tavalla. Koin oikeesti kauhua ja pelottavaksi ne tilanteet.

      Saatoin nähdä itseni myös kolmannesta perspektiivistä kun olin kävelemässä ja saatoin kuulla rummutusta ikäänkuin joku hakkaisi viidakkorumpua. Kaikki pelot ja kauhut mitä tuli mieleen realisoituivat silmieni edessä enkä päässyt niistä eroon. Nyt ymmärrän jälkeenpäin että myös minuuteni ikäänkuin katosi mitä tapahtuu joidenkin tiettyjen huumeiden kanssa.

      Mä näen jotain samankaltaisuutta sun kokemuksen kanssa. Sulle on tapahtunut jotain ja huumeet ovat laukaisseet sun aivoissa jonkin reaktion. Sulla saattaa olla joku herkkyys. Suosittelen pysymään erossa kannabiksesta ja huumeista ylipäätään. Noi erilaiset äänet. valot ja tuntemukset mihin jäät Ikäänkuin kiinni kuuluu ikäänkuin taudinkuvaan.

      Näistä ikävistä kokemuksista ei paljon puhuta ja kannabis mielletään vaan miedoksi huumeeksi vaikka todellisuudessa ne saattavat aiheuttaa vaikka mitä. Täysin kannabisvastainen en kuitenkaan ole. Jotku miedommat huomattavasti matalemman thc-pitoisuuden omaavat tuotteet saattavat olla toimivia lääketieteellisessä käytössä.

      Toivottavasti löydät väylän purkaa niitä asioita mitä tällä hetkellä koet. Mä melkein suosittelisin menemään lääkäriinkin ja kertomaan mitä on tapahtunut. Ehkäpä jotain psykiatrian juttuja voisi miettiä.

      Mulla itselläni on suvussa jonkin verran mielenterveys ongelmia ja ihan psykoosejakin ilman aineiden käyttöä. Joten ei ole pois suljettua se että sulla ja mulla voi olla jotain piileviä heikkouksia mitkä ovat auenneet aineiden käytön yhteydessä.

      Mun kokemuksista on nyt 18v aikaa ja kesti monta vuotta kun pääsin peloista mitä nämä kokeilut aiheutti. Mun täytyi prosessoida todella pitkään ja ajan kanssa kaikkea sitä mitä koin silloin sekä mitä painolasteja siinä mun nuoren ihmisen elämäntilanteessa oli pohjalla. Mä tulin myös uskoon 15 vuotta sitten ja tuntui että pääsin kyllä lopullisesti eroon kaikesta siitä setistä.

      Joskus on kyllä tosin tullut pieni kiusaus kokeilla marihuanaa ihan vaan sen takia että tulisko siitä edelleenkin niitä oloja mutta mä taidan kuitenkin pysyä toistaiseksi luontaistuotteissa kuten endorfiinissä ja adrenaliinissä mitä salilla käyminen, pelit ja kamppailulajit tuottaa. Satunnaisesti saatan käyttää myös alkoholia. :-)

      • Klendi

        "Se oli öljymäistä ja joku diileri sanoikin siitä että se oli vahvinta tavaraa mitä oli poltellut kymmeneen vuoteen."

        Ja siinä toinen yliannostuksen ottaja. Kannattaisi käyttää vähemmän, niin ei tarvitsisi kannabista syyttää pelkästä omasta typeryydestä.


      • Mrogon

        Lainaus: "Näistä ikävistä kokemuksista ei paljon puhuta ja kannabis mielletään vaan miedoksi huumeeksi vaikka todellisuudessa ne saattavat aiheuttaa vaikka mitä. "

        Ehkä ei kannata ottaa kannabiksesta yliannostusta, niin ei tarvitse valittaa aiheesta.

        Lainaus: " Jotku miedommat huomattavasti matalemman thc-pitoisuuden omaavat tuotteet saattavat olla toimivia lääketieteellisessä käytössä."

        Kuten vaikkapa Bedrocan-lääkekannabis, jossa on THC:tä vahvimmillaan jopa 22 prosenttia, eli se on todella vahvaa, mutta siltikään se ei ole aiheuttanut mitään uutisoituja ongelmia, vaikka annostus voi olla todella runsasta päihdekäyttöön verrattuna.


    • viljaton

      Kannabis kuten kaikki muutkin huumeet jopa lääkkeet voivat laukaista ahdistuksen ja tekevät myös ihmisen sairaammaksi. Älkää kokeilko koskaan huumeita .
      Luonnolliset hoidot ovat parasta. Sivuoireita ei tule yhtään.

      • Ruupo

        Kannabis on lääkekäytössä osoittautunut todella vähähaittaiseksi lääkkeeksi jopa hyvin runsaassa päivittäiskäytössä.


    • Klendi

      Vedit rankan yliannostuksen vahvaa kannabista. Aivan omaa typeryyttäsi.

      • omaasyytäsi

        Huvittaa, kun tullaan nettiin kyselemään oman typeryytensä aiheuttamista seurauksista.


      • Klendi
        omaasyytäsi kirjoitti:

        Huvittaa, kun tullaan nettiin kyselemään oman typeryytensä aiheuttamista seurauksista.

        Niinpä. Jos käyttää vahvaa kannabista paljon enemmän mitä edes coffee-shopin myyjä suosittelee, niin kyllä kyseessä on pelkästään oma typeryys, jota sitten itketään muille netissä.


      • Wiide
        omaasyytäsi kirjoitti:

        Huvittaa, kun tullaan nettiin kyselemään oman typeryytensä aiheuttamista seurauksista.

        Olisi kannattanut ottaa reipas yliannostus alkoholilla, niin ei tarvitsisi lukea tuollaisia ruikutusviestejä jotka johtuvat vain omasta tyhmyydestä.


      • cannotbis

        "Niinpä. Jos käyttää vahvaa kannabista paljon enemmän mitä edes coffee-shopin myyjä suosittelee, niin kyllä kyseessä on pelkästään oma typeryys, jota sitten itketään muille netissä. "

        Olen ketjun aloittaja. Kyllä, olen aivan samaa mieltä. En voi sanoin kuvailla miten paljon olen tätä edellisten 2kk aikana katunut ja on sanomattakin selvää, että itse en tätä(kään) ainetta aio enää koskaan käyttää. En siis tarvitse saarnaa.

        Mutta ymmärrätte varmaan, että kun nämä oireet ovat kestäneet nyt jo 2kk kyseisestä kokeilusta, alkaa jo jaksaminen vähän piiputtamaan ja sitä ajautuu nettiin hakemaan vastauksia. Haluaisin siis edelleen tietää, onko tälle jotain lääketieteellistä nimeä ja milloin mahdollisesti hälvenee vaiko ei milloinkaan.

        Vaikka tässä omasta typeryydestä nyt kärsiikin koko ruumis niin ei tässä nyt kuitenkaan huvittaisi kirvestä kaivoonakaan heittää vaan yrittää saada elämä rullaamaan.


      • Houno
        cannotbis kirjoitti:

        "Niinpä. Jos käyttää vahvaa kannabista paljon enemmän mitä edes coffee-shopin myyjä suosittelee, niin kyllä kyseessä on pelkästään oma typeryys, jota sitten itketään muille netissä. "

        Olen ketjun aloittaja. Kyllä, olen aivan samaa mieltä. En voi sanoin kuvailla miten paljon olen tätä edellisten 2kk aikana katunut ja on sanomattakin selvää, että itse en tätä(kään) ainetta aio enää koskaan käyttää. En siis tarvitse saarnaa.

        Mutta ymmärrätte varmaan, että kun nämä oireet ovat kestäneet nyt jo 2kk kyseisestä kokeilusta, alkaa jo jaksaminen vähän piiputtamaan ja sitä ajautuu nettiin hakemaan vastauksia. Haluaisin siis edelleen tietää, onko tälle jotain lääketieteellistä nimeä ja milloin mahdollisesti hälvenee vaiko ei milloinkaan.

        Vaikka tässä omasta typeryydestä nyt kärsiikin koko ruumis niin ei tässä nyt kuitenkaan huvittaisi kirvestä kaivoonakaan heittää vaan yrittää saada elämä rullaamaan.

        Mene lääkäriin ja kerro hänelle aiheesta.


      • immaactuallyhelp
        cannotbis kirjoitti:

        "Niinpä. Jos käyttää vahvaa kannabista paljon enemmän mitä edes coffee-shopin myyjä suosittelee, niin kyllä kyseessä on pelkästään oma typeryys, jota sitten itketään muille netissä. "

        Olen ketjun aloittaja. Kyllä, olen aivan samaa mieltä. En voi sanoin kuvailla miten paljon olen tätä edellisten 2kk aikana katunut ja on sanomattakin selvää, että itse en tätä(kään) ainetta aio enää koskaan käyttää. En siis tarvitse saarnaa.

        Mutta ymmärrätte varmaan, että kun nämä oireet ovat kestäneet nyt jo 2kk kyseisestä kokeilusta, alkaa jo jaksaminen vähän piiputtamaan ja sitä ajautuu nettiin hakemaan vastauksia. Haluaisin siis edelleen tietää, onko tälle jotain lääketieteellistä nimeä ja milloin mahdollisesti hälvenee vaiko ei milloinkaan.

        Vaikka tässä omasta typeryydestä nyt kärsiikin koko ruumis niin ei tässä nyt kuitenkaan huvittaisi kirvestä kaivoonakaan heittää vaan yrittää saada elämä rullaamaan.

        Muistaakseni olen kuullut muutaman tarinan kannabiksen laukaisemista/aiheuttamista ahdistuksenomaisista oireista. yksi brassikoomikko mm. kertoo tunteneensa kuin olisi ollut pilvessä kaksi viikkoa vaporisaattorikokeilun jälkeen. Useamman kuukauden ahdistuneisuudesta en ole kuullut, mutta itse ainakin muistan pientä ajattelutavan muuttumista kannabiksen käytön aikana.
        Kannabis vaikuttaa toki eri tavoin eri ihmisiin, mutta itse koettaisin etsiä syytä ahdistuneisuudelle. En usko että kannabiksella on enää mitään tekemistä ongelman kanssa, ehkä se on tuonut pintaan jotain piilevää alitajunnasta. Jos homma jatkuu tai huononee niin varmaan terapia on paras ratkaisu. Et sä ny varmaan kuolemassa tuohon ole ja lopulta saatat saada jotain moskaa pois alitajunnastasi.


    • kannabis_psykoosi_iskee

      "Vedit rankan yliannostuksen vahvaa kannabista. Aivan omaa typeryyttäsi."

      Huumeidenkäyttö on juurikin typeryyttä. Hyvä että tämä asia täällä ihan avoimesti tunnustetaan. Terveen ja tasapainoisen ihmisen ei tarvitse paeta omaa elämäänsä pakoon sinne huumemaailmoihin. Silloin sinua ei myöskään syytellä typeryydestä.
      Suosittelenkin kaikille päihteettömyyttä. Se on ihmisen normaali olotila.

      • Wiide

        Ohjeiden vastainen yliannostus on typeryyttä. Jos käyttää kannabista paljon enemmän kuin edes coffee-shopin myyjä suosittelee, niin ei kannata kauheasti valittaa jos saa yliannostuksen eikä tunnu mukavalta. Jos taas kannabiksen lääkekäyttäjä käyttää paljon enemmän kannabista mitä lääkärikään määrää, niin se ei ole kannabiksen (tai muidenkaan lääkkeiden) vika jos tulee jotain ongelmia.


      • cannotbis
        Wiide kirjoitti:

        Ohjeiden vastainen yliannostus on typeryyttä. Jos käyttää kannabista paljon enemmän kuin edes coffee-shopin myyjä suosittelee, niin ei kannata kauheasti valittaa jos saa yliannostuksen eikä tunnu mukavalta. Jos taas kannabiksen lääkekäyttäjä käyttää paljon enemmän kannabista mitä lääkärikään määrää, niin se ei ole kannabiksen (tai muidenkaan lääkkeiden) vika jos tulee jotain ongelmia.

        Vastasin vahingossa väärään ketjua eli laitan uusiksi:

        "Niinpä. Jos käyttää vahvaa kannabista paljon enemmän mitä edes coffee-shopin myyjä suosittelee, niin kyllä kyseessä on pelkästään oma typeryys, jota sitten itketään muille netissä. "

        Olen ketjun aloittaja. Kyllä, olen aivan samaa mieltä. En voi sanoin kuvailla miten paljon olen tätä edellisten 2kk aikana katunut ja on sanomattakin selvää, että itse en tätä(kään) ainetta aio enää koskaan käyttää. En siis tarvitse saarnaa.

        Mutta ymmärrätte varmaan, että kun nämä oireet ovat kestäneet nyt jo 2kk kyseisestä kokeilusta, alkaa jo jaksaminen vähän piiputtamaan ja sitä ajautuu nettiin hakemaan vastauksia. Haluaisin siis edelleen tietää, onko tälle jotain lääketieteellistä nimeä ja milloin mahdollisesti hälvenee vaiko ei milloinkaan.

        Vaikka tässä omasta typeryydestä nyt kärsiikin koko ruumis niin ei tässä nyt kuitenkaan huvittaisi kirvestä kaivoonakaan heittää vaan yrittää saada elämä rullaamaan. En siis syytä tästä mitään muuta kuin itseäni ja kuten aloituspostissa sanoin ei tarkoitukseni ollut kirjoittaa mitään anti-kannabispostausta vaan kysyin vain apua ja neuvoa tähän tilanteeseen mihin nyt typeryyttäni sitten ajauduin.


      • Blebo
        cannotbis kirjoitti:

        Vastasin vahingossa väärään ketjua eli laitan uusiksi:

        "Niinpä. Jos käyttää vahvaa kannabista paljon enemmän mitä edes coffee-shopin myyjä suosittelee, niin kyllä kyseessä on pelkästään oma typeryys, jota sitten itketään muille netissä. "

        Olen ketjun aloittaja. Kyllä, olen aivan samaa mieltä. En voi sanoin kuvailla miten paljon olen tätä edellisten 2kk aikana katunut ja on sanomattakin selvää, että itse en tätä(kään) ainetta aio enää koskaan käyttää. En siis tarvitse saarnaa.

        Mutta ymmärrätte varmaan, että kun nämä oireet ovat kestäneet nyt jo 2kk kyseisestä kokeilusta, alkaa jo jaksaminen vähän piiputtamaan ja sitä ajautuu nettiin hakemaan vastauksia. Haluaisin siis edelleen tietää, onko tälle jotain lääketieteellistä nimeä ja milloin mahdollisesti hälvenee vaiko ei milloinkaan.

        Vaikka tässä omasta typeryydestä nyt kärsiikin koko ruumis niin ei tässä nyt kuitenkaan huvittaisi kirvestä kaivoonakaan heittää vaan yrittää saada elämä rullaamaan. En siis syytä tästä mitään muuta kuin itseäni ja kuten aloituspostissa sanoin ei tarkoitukseni ollut kirjoittaa mitään anti-kannabispostausta vaan kysyin vain apua ja neuvoa tähän tilanteeseen mihin nyt typeryyttäni sitten ajauduin.

        "kysyin vain apua ja neuvoa "

        Mene lääkäriin.


      • immaactuallyhelp
        cannotbis kirjoitti:

        Vastasin vahingossa väärään ketjua eli laitan uusiksi:

        "Niinpä. Jos käyttää vahvaa kannabista paljon enemmän mitä edes coffee-shopin myyjä suosittelee, niin kyllä kyseessä on pelkästään oma typeryys, jota sitten itketään muille netissä. "

        Olen ketjun aloittaja. Kyllä, olen aivan samaa mieltä. En voi sanoin kuvailla miten paljon olen tätä edellisten 2kk aikana katunut ja on sanomattakin selvää, että itse en tätä(kään) ainetta aio enää koskaan käyttää. En siis tarvitse saarnaa.

        Mutta ymmärrätte varmaan, että kun nämä oireet ovat kestäneet nyt jo 2kk kyseisestä kokeilusta, alkaa jo jaksaminen vähän piiputtamaan ja sitä ajautuu nettiin hakemaan vastauksia. Haluaisin siis edelleen tietää, onko tälle jotain lääketieteellistä nimeä ja milloin mahdollisesti hälvenee vaiko ei milloinkaan.

        Vaikka tässä omasta typeryydestä nyt kärsiikin koko ruumis niin ei tässä nyt kuitenkaan huvittaisi kirvestä kaivoonakaan heittää vaan yrittää saada elämä rullaamaan. En siis syytä tästä mitään muuta kuin itseäni ja kuten aloituspostissa sanoin ei tarkoitukseni ollut kirjoittaa mitään anti-kannabispostausta vaan kysyin vain apua ja neuvoa tähän tilanteeseen mihin nyt typeryyttäni sitten ajauduin.

        Väärä ketju on helppo valinta, laitanpa tähänkin.

        Muistaakseni olen kuullut muutaman tarinan kannabiksen laukaisemista/aiheuttamista ahdistuksenomaisista oireista. yksi brassikoomikko mm. kertoo tunteneensa kuin olisi ollut pilvessä kaksi viikkoa vaporisaattorikokeilun jälkeen. Useamman kuukauden ahdistuneisuudesta en ole kuullut, mutta itse ainakin muistan pientä ajattelutavan muuttumista kannabiksen käytön aikana.
        Kannabis vaikuttaa toki eri tavoin eri ihmisiin, mutta itse koettaisin etsiä syytä ahdistuneisuudelle. En usko että kannabiksella on enää mitään tekemistä ongelman kanssa, ehkä se on tuonut pintaan jotain piilevää alitajunnasta. Jos homma jatkuu tai huononee niin varmaan terapia on paras ratkaisu. Et sä ny varmaan kuolemassa tuohon ole ja lopulta saatat saada jotain moskaa pois alitajunnastasi.


    • aidantakaahuutelijat

      Kun et nyt rakastunutkaan ikihyviksi kannabishuumeeseen ensi henkäyksellä, saat täältä vain vihaa ja halveksuntaa osaksesi.

      • Houno

        Kannattaisi ehkä kuunnella mitä coffee-shopin myyjä suosittelee, eikä ottaa tahallaan yliannostusta kannabiksesta. Onneksi kannabiksen suureenkaan yliannostukseen ei kuole. Alkoholilla vastaava yliannostus olisi tappanut.


      • hölmöläiselle

        Ei huume-diilerien juttuja kannata kuunnella tai ainakaan uskoa.


      • Hollandi
        hölmöläiselle kirjoitti:

        Ei huume-diilerien juttuja kannata kuunnella tai ainakaan uskoa.

        Minä ainakin kysyin myyjältä asiasta ja ihan laillisessa kannabiskaupassa siis ja noudatin neuvoa, kokemus oli ihan kiva.


    • Anonyymi

      itel vähä samaa ollu vissii vaa et mieli ampuu yli kosk ei jaksa basic laiffii enennemmin se on riippuvuuden merkkei mut ei siin mitää

    • Anonyymi

      Hei! Googlaappa kannabis ja depersonalisaatio... löydät vastauksen sillä. Depersonalisaatio = epätodellinen tunne linkittyy yleisesti ottaen joko ahdistuneisuushäiriöön tai kannabiksen käyttöön.

    • Anonyymi

      Siis sinulla on todennäköisesti taipumus ahdistuneisuushäiriöön ja se on sinulle voinut tulla pysyvämmäksikin mahdollisesti? . Sitä ei voi oikein tietää olisiko se jossain vaiheessa ilman kannabiksen käyttöäsikin aktivoitunut se häiriösi nyt kun sitä olit THCtä vahvana ja yliannoksena esim ainakin vetänyt. Jos haluat sen ahdistuneisuushäiriön jotenkin hoidettävksi niin silloin sinun varmaan olisi syytä psykiatrille hakeutua. Jos et käytä kannabista enää voit hakeutua terveyskeskuksen kautta(lääkärin kautta tod näk? ) esim paikkakunnan mielialahäiriötyöryhmän hoitoon(ehkä ja tod näk? mutta eihän se aina varmaa ole? ) jos sinulla on käyttöä pitää sinun hakeutua ehkä päihdetyöryhmän hoitoon, en tiedä pitäisikö mitä kautta silloin aloittaa, ehkä sekin tervkeskuslääkärin lähetteellä ensin, vai pitäiskö käydä A-klinikalla esim kysymässä ensin asiasta? . Kannabiksesta yleensä sanoisin päihdealan ylilääkärpsykiatri Jyrki Korkeilan sanoin että kannabis on yksi geenimanipuloiduinta ja kaikin tavoin eniten käsiteltyä kasvituotetta ettei voi millään tietää kuinka vahvaa kasvia saakaan poltettavakseen ja pitoisuus on verrattuna 60-luvun kannabiskasveihin ja niillä tehtyihin poltettaviin i"mukesavukkeihin" kasvanut monin kymmenkertaiseksi vaikutukseltaankin. Että on vaarallista yleensäkin nykyvahvuuksisia kannabista polttaa ollenkaan! . Ihan riippumatta siitäkin onko sukurasitteessa esim vielä jotakin mahdollisuutta johonkin mielenterveyden ongelman kehittymiseen. Jo yksi kannabispolttokerta voi laukaista jotakin hyvin epätoivottavaa mielenterveystilaa. Yleisin kannabiksen jonkun ajan köytön ikävistä vaikutuksista on masennus. Mutta mikään mielenterveyden ongelma eikä sairaus ei ole kannabiksen käytön jälki ongelmista pois laskettu! yritä saada tilannettasi parempaan päin. En osaa sanoa saatko keskusteluavulla apua vai tarvitsetko jonkun rauhoittavan esim lääkkeen. Kehoitan välttämään kuitenkin bentsodiatsepiineja vaikka ne sinusta saattaisivat ehkä tuntua hyvältä lääketabletteina ja nieltynä, ja jos niitä sinulle esim tarjottaisiinkin. Bentsot aiheuttavat pitkään käytettynä esim samaa ongelmaa mitä sinulla onkin nyt että ei siksi kannata käyttää niitä, mutta en tiedä pystyisitkö sitten hyvin lyhytaikaiseen niiden käyttöön(se saattaisi kannattaa? ). Yli 90% kokeilleista ei kai pysty niiden lyhytaikaiseen käyttöön niidenkään suhteen mutta pitkäaikaisesti käytettynä ne luovat taas oman ongelma kentän!. Toivon sinulle parempaa tulevaisuutta!

      • Anonyymi

        " kannabis on yksi geenimanipuloiduinta"

        Yhtäkään kannabislajiketta ei ole geenimanipuloitu. Jalostus eri lajikkeita risteyttämällä on eri asia. Kannabis on osoittautunut lääkekäytössä erittäin vähähaittaiseksi aineeksi ja lääkekäytössähän kannabista käytetään jopa useita grammoja päivässä. Yksikään päihdekäyttäjä ei käytä niin suuria määriä, koska kannabis ei edes päihdytä jos sitä käyttää niin paljon kuin lääkekäyttäjät käyttävät.


      • Anonyymi

        "ettei voi millään tietää kuinka vahvaa kasvia saakaan poltettavakseen"

        Sen takia pitääkin ensin käyttää vain vähän ja testata asiaa, että ei tule yliannostusta.


      • Anonyymi

        "Että on vaarallista yleensäkin nykyvahvuuksisia kannabista polttaa ollenkaan! "

        Lääkekannabis voi olla jopa 22 prosenttista (THC-pitoisuus) eli se on siis todella vahvaa, mutta ei ole kuitenkaan aiheuttanut mitään uutisoituja ongelmia edes runsaassa päivittäiskäytössä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      tuskin mutta jos olet jo valmiiksi ahdistunut niin saattaa voimistaa tunnetta mutta menee ohi siten kuin muutenkin ahdistuksen tunne .

    • Anonyymi

      älä polta huonossa mielen tilassa koska voimistaa ajatusta kuten viinakin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe