muutto Kangasniemellekö ... ?

ei.tuota.tiijjä

Meikäläinen on harkinnut näin eläkevuosinaan muuttoa Kangasniemelle-.

Kannattaisiko sellainen muutto oman asunnon hankintoineen? Onko tiedossa vastaavanlaisia tapauksia?

On varmasti ollut useitakin ns. paluumuuttajia, siis sellaisia, jotka ovat muuttaneet takaisin entiselle kotiseudulleen Kangasniemelle,. Näiden joukossa on epäilemättä on ollut sellaisia, jotka ovat todenneet sittemmin, ettei vanha kotipitäjä enää tässä vaiheessa vastaa heidän toiveitaan ja tarpeitaan.

Tästä syystä he ovat muuttaneet pois johonkin asutuskeskukseen, ei aina välttämättä siihen, josta lähtivät, kuten kuvittelivat, maaseudun rauhaan Kangasniemelle.

Tällaista aprikointia tuosta syntyi. Saapa nähdä, vastaako kukaan.

7

59

Vastaukset

• Asuin 1,5vuotta ei ollut mun paikka,hyi helevetti mitä porukkaa,kieroja ,kieroja,ym
      En tavannut sinä aikana kuin pari-kolme rehellistä ihmistä, ei ollut mun paikka.
      Ei sieltä pääse mihinkään jos ei ole omaa autoa,ei kulje dösät ei juna asemaa , sinne jää jos ei pysty eikä pääse liikkumaan, olet ihan yksin, ei susta välitetä,onpa aika yksinäistä elää.
      En suosittele, harkitse tarkkaan.

• Ei kannata heti sitä asuntoo ostaa, jos mahdollista niin asuu vuokralla ensin jonkin aikaa "haistelemassa tuulia" kannattaako ja viihtyiskö paikkakunnalla lopullisesti , itse asuisin vuokralla ainakin vuoden ensin, siinä ajassa jo tietäisin viihdynkö pitempään vai muutanko muualle

• Kyllä kannattaa muuttaa. Epämiellyttäviä ihmisiä tapaa täällä niin kuin muuallakin.
      Niistä ei tarvitse välittää.
      On syytä tottua siihen, että ne ovat ajattelultaan ja tavoiltaan aika yksinkertaisia. Muuten ovat mukavia.

• Tanssin parissa olen ainakin tavannut mukavia kangasniemeläisiä (naisia).

• Stadinfriiduna olen viihtynyt!
      Olen asunut siis Hesassa,Jyväskylässä,Tampereella ja täällä Kangasniemellä kolmisenkymmentä vuotta.
      Se on itsestä kiinni,mitä hakee? Minulla on rantatila ja kaksio kirkolla. Kalastus on
      minun harrastukseni,jota harrastan rantatillallani.
      Viihdyn norjalaisen metsäkissa ni kanssa jokseenkin hyvin.
      Minkätähden et sinäkin? ritvarothovius

• Muutin Kangasniemelle 2002 ja olen viihtynyt. Paljon olen saanut kavereita ja tuttuja, kun olen mennyt mukaan paikkakunnan harrastuksiin. Tietysti joka paikassa on myös joitakin ikäviä ihmisiä, mutta en litä heitä tuttaviini. Kaverit voi valita, mutta "toverit" tulevat järjestelmän mukana.

• Jos on yhteyksiä Kangasniemelle niin miksipäs ei. Jos aivan "muukalaisena" tulee, voi jäädä aika yksin. Voisi kokeilla ensin vuokra-asunnossa. Asuntojen hinna laskevat varmaan Kangasniemellä kuten muillakin muuttotappioalueilla.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poker Run kolari

Ei mennyt aivan putkeen! Joku loukkaantui vakavasti ja taphtuma keskeytetty. Videolta näkyy ensin yksi vene ajaa melko hiljaa kovalla melulla ja vesis
      Yleistä veneilystä
      175
      3414