muutto Kangasniemellekö ... ?

ei.tuota.tiijjä

Meikäläinen on harkinnut näin eläkevuosinaan muuttoa Kangasniemelle-.

Kannattaisiko sellainen muutto oman asunnon hankintoineen? Onko tiedossa vastaavanlaisia tapauksia?

On varmasti ollut useitakin ns. paluumuuttajia, siis sellaisia, jotka ovat muuttaneet takaisin entiselle kotiseudulleen Kangasniemelle,. Näiden joukossa on epäilemättä on ollut sellaisia, jotka ovat todenneet sittemmin, ettei vanha kotipitäjä enää tässä vaiheessa vastaa heidän toiveitaan ja tarpeitaan.

Tästä syystä he ovat muuttaneet pois johonkin asutuskeskukseen, ei aina välttämättä siihen, josta lähtivät, kuten kuvittelivat, maaseudun rauhaan Kangasniemelle.

Tällaista aprikointia tuosta syntyi. Saapa nähdä, vastaako kukaan.

22

5345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Telsse

      Asuin 1,5vuotta ei ollut mun paikka,hyi helevetti mitä porukkaa,kieroja ,kieroja,ym
      En tavannut sinä aikana kuin pari-kolme rehellistä ihmistä, ei ollut mun paikka.
      Ei sieltä pääse mihinkään jos ei ole omaa autoa,ei kulje dösät ei juna asemaa , sinne jää jos ei pysty eikä pääse liikkumaan, olet ihan yksin, ei susta välitetä,onpa aika yksinäistä elää.
      En suosittele, harkitse tarkkaan.

      • Anonyymi

        Tässäpä tyypillinen kommentti henkilöltä joka muuttaa paikkakunnalta toiselle, kun ei tule ihmisten kanssa toimeen missään. Miksi yleensä muutit, etkä ottanut junien aikatauluista yms kulkuneuvoista selvää etukäteen. Tuo kierous taitaa asua sisälläsi. Kangasniemeläisten kanssa pärjää hyvin, kun käyttäytyy asiallisesti. Yli 20 vuotta paikkakunnalla asuneena puhun kokemuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä tyypillinen kommentti henkilöltä joka muuttaa paikkakunnalta toiselle, kun ei tule ihmisten kanssa toimeen missään. Miksi yleensä muutit, etkä ottanut junien aikatauluista yms kulkuneuvoista selvää etukäteen. Tuo kierous taitaa asua sisälläsi. Kangasniemeläisten kanssa pärjää hyvin, kun käyttäytyy asiallisesti. Yli 20 vuotta paikkakunnalla asuneena puhun kokemuksesta.

        Tämän trollin, joka kyselee jokapitäjän palstoilla muuttoon liittyviä asioita voi jättää omaan arvoonsa, Pelkkä riidankylväjä, jota ei ainakaan Kangasniemellä kaivata!


    • Anonyymi

      Ei kannata heti sitä asuntoo ostaa, jos mahdollista niin asuu vuokralla ensin jonkin aikaa "haistelemassa tuulia" kannattaako ja viihtyiskö paikkakunnalla lopullisesti , itse asuisin vuokralla ainakin vuoden ensin, siinä ajassa jo tietäisin viihdynkö pitempään vai muutanko muualle

    • Anonyymi

      Kyllä kannattaa muuttaa. Epämiellyttäviä ihmisiä tapaa täällä niin kuin muuallakin.
      Niistä ei tarvitse välittää.
      On syytä tottua siihen, että ne ovat ajattelultaan ja tavoiltaan aika yksinkertaisia. Muuten ovat mukavia.

    • Anonyymi

      Tanssin parissa olen ainakin tavannut mukavia kangasniemeläisiä (naisia).

      • Anonyymi

        Onnellista Vuotta 2023 😃
        Mitä Onni on?
        Onko onni sokea niin kuin joku on sanonut?
        Ainakaan onnella ei ole kukaan viisastunut.
        Josko onni on sittenkin vain sitä,
        että ei ole onneton? Eikö onnellinen
        ihminen ole odottanut elämältä vain vähemmän.
        Onni ei sittenkään taida olla onnessa vaan
        onnen saavuttamisessa. Onnihan on siellä missä
        itse ei ole. Onni on siis onnen etsimisessä.
        Mutta jos onnea oikein kovasti tavoittelee,
        sitä ei koskaan löydä. Mutta kuitenkin
        ihmisen velvollisuus on olla onnellinen.
        Jos hän on onneton, syy on hänen.
        Vuoden ensimmäiset karkelot
        Kangasniemi Työväentalo
        perjantai klo 19:00--23:00, 17 €
        Wire & Ari Lavu
        https://youtu.be/sYskqxFrbVE
        Loppiaisen suur 🌟tanssit🌟 ja useampi pukki voi tulla Viihteelle vaarojen äärelle.
        💑
        https://youtu.be/Wc3oPJjlYdM
        Löytyykö kätteen sopivia 😉
        Käy Viihteelle 🥿🥿


    • Stadinfriiduna olen viihtynyt!
      Olen asunut siis Hesassa,Jyväskylässä,Tampereella ja täällä Kangasniemellä kolmisenkymmentä vuotta.
      Se on itsestä kiinni,mitä hakee? Minulla on rantatila ja kaksio kirkolla. Kalastus on
      minun harrastukseni,jota harrastan rantatillallani.
      Viihdyn norjalaisen metsäkissa ni kanssa jokseenkin hyvin.
      Minkätähden et sinäkin? ritvarothovius

    • Anonyymi

      Muutin Kangasniemelle 2002 ja olen viihtynyt. Paljon olen saanut kavereita ja tuttuja, kun olen mennyt mukaan paikkakunnan harrastuksiin. Tietysti joka paikassa on myös joitakin ikäviä ihmisiä, mutta en litä heitä tuttaviini. Kaverit voi valita, mutta "toverit" tulevat järjestelmän mukana.

    • Anonyymi

      Jos on yhteyksiä Kangasniemelle niin miksipäs ei. Jos aivan "muukalaisena" tulee, voi jäädä aika yksin. Voisi kokeilla ensin vuokra-asunnossa. Asuntojen hinna laskevat varmaan Kangasniemellä kuten muillakin muuttotappioalueilla.

      • Anonyymi

        Aika huonoa kohtelua sain. Kerron vanhalla karjalaisella kielikuvalla: On edessä ihan jees, kun selkänsä kääntää, leikkaa heti takinhelmaa ...


      • Anonyymi

        En usko, että missän päin Suomea jää yksin, jos menee mukaan paikalliseen toimintaan. Kotona on turha odottaa, että tullaan hakemaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että missän päin Suomea jää yksin, jos menee mukaan paikalliseen toimintaan. Kotona on turha odottaa, että tullaan hakemaan .

        Aloittaja on varmaan eläkeläisiässä. Sopiva viiteryhmä hänelle olisivat siis eläkeläiset.

        Eläkeläisjärjestöjän löytyy Kangasniemellä. On eläkeläisliittoa, on kokoomussuuntaista eläkeläisjärjestöä on demaripohjaista, lienee keskustaan suuntautunuttakin

        Joillakin on enemmän toimintapitoista ohjelmaa, kuten tansseja, , joillakin pelkkiä esitelmiä varsinkin rahan sijoittamisesta. Sinne vain mukaan!


      • Anonyymi

        Voe tuolla pärjätä jos välttää kuntapolitikkoja ja muanmittaustoemituksia.


    • Anonyymi

      Vältä ainakin yksityisteitä. https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2018/20180560#Lidp446891184

      Ei tuo ensimmäinenkään pykälä missään tiekunnassa päde, kun siihen ei ole liitetty rangaistusta.
      "Lain tarkoituksena on myös taata yksityisteitä koskevissa asioissa asianosaisten oikeusturva ja tieosakkaiden yhdenvertainen kohtelu."

    • Anonyymi

      Kangasniemeläiset ovat ihan mukavia. Ovat kyllä yksinkertaisia , mutta kyllä niiden kanssa toimeen tulee, kun on avarakatseinen.
      Tännehän ne eivät paljoa kirjoittele.
      Niillä on kuitenkin Facebookissa omia kerhojaan, kuten Kangasniemen turisijat, n. 800 jäsentä, sekä Kangasniemen puskaradio, n.1650 jäsentä. Menehän sinne laukomaan mielipiteitäsi!

      • Anonyymi

        Mitenkähän noihin pitäjän seurapiireihin pääsisi mukaan sellainen , joka ei ole k-niemeläinen?


    • Anonyymi

      Kyllä näistä kuolevista kylistä saa asuntoja lähes ilmaiseksi. Ei kannata vuokralla asua kun puolen vuoden kaksion vuokralla saa kangasniemeltä koko rivitalon. Tosin jos ostaa niin siinä on loppu elämä asuttava kun myytyäkään ei saa. Ilmaiseksi ottajatkin on harvassa.

    • Anonyymi

      Kangasniemi on hieno paikka, meidänkin perhe miettii - tai mietti- muuttoa Kangasniemelle, nyt näin suunnitelmat tuulivoimaloista, niin eipä ole enää päällimmäisenä mielessä muuttaa kuntaan, jonka luonto ja asuinympäristö meinataan r*iskata täysin tuulivoimabisneksellä, aivan järkyttäviä suunnitelmia.
      Luonto ja ihmisten omaisuus ei merkitse mitään näille härskeille pelureille.

      https://www.adressit.com/ei_tuulivoimaa_kangasniemelle

    • Anonyymi

      Muuttoa sinne olen tosiaan ajatellut, kun tunnen sieltä erään mukavan ja nuorekkaan leskirouvan

    • Anonyymi

      Kun eläköityminen oli lähellä, muutin Kangasniemelle. Jos olisi pari kuukautta aiemmin pyydetty osoittamaan kartalta Kangasniemi, niin en olisi tiennyt kyseistä kylää enkä sijaintia.
      Yli kaksikymmentä vuotta olen täällä perheineni asunut ja olemme viihtyneet hyvin. Yhtään änkyrää en ole tavannut ja kaikkien kanssa olen tullut hyvin toimeen.
      Peruspalvelut pelaa ja luonto on kaunis. Mikäs täällä on elellessä!

    • Anonyymi

      "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."

      -Jeesus Kangasniemeläisille torikauppiaille -

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe