Jatkuva mahakipu ympäri vatsaa

Eimeinaajaksaa

Kärsiikö kukaan jatkuvista kivuista, puristuksista ja poltoista koko vatsan alueella ja selässä?Tuntemuksia ja kipuja on 24/ 7 melkein.Miten jaksatte?Voiko olla yhteyttä kuormituksiin elämässä joita on yllin kyllin ja stressiä?Tähystetty on ylä ja alapäästä , ultrattu , tietokonekuvattu.Elämänhalu on mennyt.Kaikki dieetit kokeiltu.Ruokailu ei vaikuta.Onko kohtalotovereita:(

8

1013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stressikone

Jatkuva vatsakipu lievänä melkein vuoden. Lievä painon tunne koko ajan navan seudulla ja ala vasemmalla Välillä ylävatsallakin. Paljon tutkittu , ei mitään löydetty. Paraillaan diverkuliitti ja2 andipioottikuuria.Tämä vanha vaiva. Hermoon käyvä tuo lievempi tuntemus, kun ei tiedä mistä johtuu. Olen aika huolestunut!

• kivuton

Itse kärsin vatsakivuista jo ihan lapsesta alkaen, mutat vasta aikuisena ( kaikki mahd tutkimukset tehtiin) aloin pohtimaan ruoan vaikutusta, mahd stressin lisäksi. Lapsena/nuorena kun jännitin jotain niin sain siitäkin vataskipuja, tyttäreni myös. Oli taas kerran ollut melkein viikko oireita eli kok oajan vatsa kipeä ja edessä oli laivareissu Tukholmaan ja pari päivää siellä ystävien kanssa, ja olin täysin oireeton!!! Lääkärini snaoi että muuta sinne..heh...mutta aloin pohtimaan tosissani miten eri tuoat vaikuttaa. Lapsena en kestänyt esim banaaneja lainkaan, pieni määrä ja kohta jo vatsakivut, samaten tuontiomenat...kotimaisista omenista ei tule oireita. Ilmeni että osa lapsistani eivät myöskään voineet syödä tuontiomenia, mutta kotim kylläkin. Eli ne lisäaineet ja tuholaismyrkyt yms. Yhdellä lapsistani todettiin lisäaineisiin allergiaa. Olin kova maidon ja piimän juoja, ja jätin ne pois kokonaan ja siirryin laktoosittomaan, vaikka laktoosittomaksi ei ollu todettu, ja vatsa rauhottui. Tuosta on aikaa jo parikymmentä vuotta ja en ole potenut enään vatsakipuja. Tosin kesti kauan tajuta missä kaikessa on laktoosia...mm rasvat, juustot, ja valmisruoat. Kun oli oireeton kausi niin oli helppoa todeta mikä aiheutti oireita. Kaikkia oireita aiheuttavia aineita ei voida tutkimuksilla todeta vaan jää itselle kokeiltavaksi, edellyttäen että on oireeton kausi. Eli olen vahvasti sitä mieltä että noihin vatsakipuihin löytyy todella usein syy ruoista, tai esim lääkkeistä ja lisäaineista. Että minunkin piti elää vatsakipuisena lapsuudesta keski-ikään asti !

• Rqaw

Itsellä ollu vatsa kipeä 24/7 jo 2 kuukautta, lääkärissä en ole käynyt,.

• Montasyyta

Stressi voi pahentaa oireita. Selkä ja lihaskivut voivat säteillä muuallekin. Maitohappobakteereita hyvä testata. Poltto vatsassa voi liittyä ruokavalioon, bakteereihin tai muuhun.

• Annukkaa

Oletko jo kokeillut Topinulin Aktiv ? Suosittelen.

• hardDryDiet

Ruokailu vaikuttaa 100%.
      Kokeile hard dry diet, vaikka 5 vuorokautta ja paranet.

Ja sitten suolisto ystävällinen ruokavalio.

• jokusentekee

Nestemäinen pii (ruokalusilakkinen) auttaa jossain tapauksessa.. Tekee kalvon vatsaan, joka suojaa.
      Hullulta voi kuulostaa, mutta oletteko kokeillut CocaColaa?

Tuo pii oli joku "silikatonic" tai semmoinen.
      Varovasti vaan, jos kokeilette.

Niin ja stressi. Se tuhoaa ihmisen vatsan, pään ja kaiken. Lopettakaa stressaaminen. Siitä ei ole mitään hyötyä.

• tulintarkentamaan

Hei, tuo kokisjuttu sitten vaan lääkkeenä, ei juomana. Eli ei ole tarkoitus juoda sitä pullollista vaan sen verran ainoastaan, että on kokeillut 1dl max.
        Niin ja se sokeriversio. Ei missään tapauksessa sokerittomia tai kevyt juttuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe