Lomarahoja sitten leikattiin niin ei pitäisi olla yllätys jos lomailu Suomessa vähenee ja siirtyy halvempiin maihin.
Suomalaisten mukana kaksi miljardia euroa lähtee lomailijoiden mukana ulkomaille vuosittain enemmän kuin tulee turistien mukana Suomeen.
Ilman kikyjäkin Suomen kallis hintataso ohjaa suomalaiset ulkomaille eikä se varmaan turistejakaan houkuttele, ainakaan maksavia, elintasoturistit ovat sitten asia erikseen.
Suuntaus on ihan vääjäämätön seuraus sille vittuilulle miten valtiovalta suomalaisia kohtelee. Älytön verotus palkassa ja joka tuotteessa sekä helvetin kallis autopolttoaine ovat erinomaisia kotimaan lomailun tappajia, ihan ilman kikyjäkin.
Minäkin kuulun niihin joita meno Suomessa vituttaa aivan erityisesti. Talvet vietän etelässä ja niinä aikoina, kun olen Suomessa, käyn ostamassa kestokulutushyödykkeeni Virosta tai Latviasta. Käteisvaroistani käytän yli 90 ulkomailla, sis. myös asumiskulut.
Haluan viedä valuuttani ulkomaille koska en halua tukea Suomen turvapaikkaturismia enkä lapsivihamielistä politiikkaa, syvän juurtunesta hyväveli-korruptiosta puhumattakaan.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/artikkeli-1.384295
Ensin kikyillään ja sitten itketään kun matkailu vähenee
9
<50
Vastaukset
- KuritettuKansa
Suomalaisilla oli myös kikyilyjen ym. porvarihallituksen toimien takia ylivoimaisesti Pohjoismaiden pienin lomakassa eli lomaan käytettävää rahaa:
"Suomalainen kotitalous käyttää kesälomaansa rahaa keskimäärin noin 1 300 euroa tänä suvena, kertoo Nordean teettämä kysely.
Voi olla vaikea hahmottaa onko summa paljon vai vähän. Kuinkahan moni meistä tietää edes sitä paljonko käyttää omaan kesälomaansa?
Mielenkiintoista Nordean kyselyssä onkin se, että suomalaiset aikoivat käyttää kesälomaansa vähiten rahaa Pohjoismaissa.
Ruotsissa kesälomaan laitetaan 1700 euroa, Tanskassa 2000 ja Norjassa peräti 2500 euroa.
Suomalaiset kotitaloudet ennakoivat toukokuussa, että tulisivat käyttämään 5 prosenttia vähemmän rahaa kesälomalla kuin vuosi sitten."
13.7.2018 https://ls24.fi/artikkelit/suomessa-selvasti-nuukinta-lomailua Kotimaisen kysynnän varassa elävillä yrityksillä on skitsofreeninen tilanne: parasta niille olisi, että omille duunareille voisi maksaa nälkäpalkkaa, mutta samalla kaikilla muilla duunareilla (jotka ostavat niiden palveluita / tuotteita) palkka olisi mahdollisimman hyvä.
- Sontaa.kaupan
Ja silti pyritään myymään niin paskaa palvelua/tuotetta kuin mahdollista. Sen sitten pitäisi vaan kelvata.
Sontaa.kaupan kirjoitti:
Ja silti pyritään myymään niin paskaa palvelua/tuotetta kuin mahdollista. Sen sitten pitäisi vaan kelvata.
Kotimaisuus voi olla yksi valintakriteereistä, mutta sen varaan ei voi yksin rakentaa. Markkinatalous perustuu siihen, että valitaan hinta/laatusuhteeltaan paras. Se vie kilpailua eteenpäin ja tuottaa parempia palveluita ja tuotteita.
Itsellä kotimaisuus on yksi valintakriteereistä, mutta huonompaa ja kalliimpaa en osta vain siksi, että se on kotimaista. Sen sijaan kun esimerkiksi Fazer ja Vaasan&Vaasan tekee melkein samanlaista leipää samaan hintaan, mutta Fazer leipoo leivän Suomessa ja Vaasan&Vaasan tekee sen VIrossa, niin valitsen Fazerin.- Fazer_on_paskaa
Kilgore.Trout kirjoitti:
Kotimaisuus voi olla yksi valintakriteereistä, mutta sen varaan ei voi yksin rakentaa. Markkinatalous perustuu siihen, että valitaan hinta/laatusuhteeltaan paras. Se vie kilpailua eteenpäin ja tuottaa parempia palveluita ja tuotteita.
Itsellä kotimaisuus on yksi valintakriteereistä, mutta huonompaa ja kalliimpaa en osta vain siksi, että se on kotimaista. Sen sijaan kun esimerkiksi Fazer ja Vaasan&Vaasan tekee melkein samanlaista leipää samaan hintaan, mutta Fazer leipoo leivän Suomessa ja Vaasan&Vaasan tekee sen VIrossa, niin valitsen Fazerin.sellaista ei kukaan asioihin perehtynyt osta. Ei leipää. Ei makeisia.
Ei Fazeria leipähyllyyn. Ei Fazeria minnekään!
Jaa. No minulla ei ole talvilomaa niin enpä vaivaa päätäni ko. asialla.
EU on suuryritysten asialla, ja Suomen EU-jäsenyys on aiheuttanut paljon pahaa. Fakta vaan taitaa olla se että ei EU:sta irti pääse koska vaikka tehtäisiin miten kansalaisaloitteita niin EU-myönteiset kansanedustajat torppaavat äänestysaloitteet eduskunnassa. Ihmisiä ei vaikuta asiat kiinnostavan niin kauan kuin riittää leipää ja sirkushuveja.
Kikyily on täysin järjetöntä touhua. Eihän mikään talkoilu tässä auta. Irti EU:sta, irti EU:sta ja maanpetturit vastuuseen maanpetturuudestaan. Laittomat oleskelijat valvotuille pakolaisleireille, rajavalvonta takaisin ja turvapaikanhakijat vastaanottokeskuksiin jo rajalla, ja maahan pääsee vasta kun on turvapaikka myönnetty. Jos ei myönnetä, niin palautus takaisin sinne mistä tuli.- Kiky_teki_tehtävänsä
Minä en jaksa enää rassata päätäni sillä, mihin matkustaisi kesälomalla. Ei ole sellaista lomakassaa, millä matkustelisi yhtään mihinkään.
- hahahahahahaahahahah
Suomalaisten tulisi lopettaa lomailu kokonaan ja tehdä töitä. Jotenkin matut ja narkkarit pitää elättää.
- Matu.lomailee
Siihenhän ollaan koko ajan menossa. Ylitöitä töitä pitää puskea lomien sijaan jotta matut saisivat lentolippunsa kotimaassaan lomailua varten ja jalan pitää kulkea töihin jotta matun lentomatkan hiilijalanjälki tulisi kuitattua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212247- 701146
- 1101016
- 47984
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72979Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p56937KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12911Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31890Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(49840