XC60, V90 T8 hybrideissä pieni akku pudottaa auton arvoa

kysyntähiipuu

Morjens, XC60 T8 autojen todellinen kulutus normaalissa käytössä on todella korkea, pieni akku tehty juuri ja juuri päästötestiä varten.

Omistajille yllätys kun polttoainetta kuluu painavassa autossa litroja enemmän kuin normaalissa täysin polttomoottoriautossa.

Nämä vanhenevat nopeasti ja kysyntä putoaa. Kalliita olleet uutena

20

8627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afafaffa567

      Sitä voi etsiä mikä n.400 hv auto kuluttaa vähemmän.

    • Sepeteusseppe

      Vuoden aikana ajettu 19800 km, keskikulutus on 2,8 litraa sadalla et revi siitä.

    • Wiherpesulla

      Suurin hyöty näissä onkin "halvempi" ostohinta ja sitä kautta pienemmät autoedun verotusarvot. Sekä täyttää kirkkaasti firmojen viherpesu päästörajat.

      Mersun hybridissä olisi järkevämmät polttoaineenkustannukset, mutta täysi "dieselvero" ja töpselitöntämallia reilusti kovempi hinta vie järkiperusteet autosta.

    • parasvolvo

      suurimmaksi osaksi ajelen bensiinillä kulutus ollut noin 8.0 litraa satasella sekalaisessa ajossa , puolessa vuodessa ajettu 15.000km tyytyväinen ollut autoon xc60 t8 polestar. aloittaja ei tiedä kys autosta hevon paskaa on pelle

    • Pieniakkuvolvoissa

      Onhan näissä olematon akun koko, uudemmissa malleissa kasvatetaan akun kokoa jatkuvasti, myös mersulla ja muilla merkeillä. Tarkoittaa että sähköllä ajo on käytännöllisempää ja todellinen kulutus putoaa.

      Volvon nykyisien hybridien vaihto-arvo putoaa, jos omistat nyt niin kannattaa yrittää myydä ennen kuin alkaa tulla isommilla akuilla olevia autoja.

    • voihelvetti

      pienet on aivot edellisellä kirjoittajalla .........

    • rahallasaaV90

      Täällä varmaankin vinkuvat ne persaukiset Toyota kuskit keillä ei ole mitään mahdollisuutta kyseisenlaista autoa hankkia. Tuskin saavat edes koeajolle T8:a.

    • halpaa.lystiä

      V90 hinta putoaa ensimmäisenä vuonna 1€/km.

      • Anonyymi

        Asiaa


    • Mietippässitä

      Mitä väliä sillä on kenellekkään 70-80 tonnin volvon ostajalle kuluttaako auto 5 vai 10 litraa satasella? Muutama kymppi tai satanen sillon tänne minne sattuu niin se ei mihinkään vaikuta. Toki näillä halpojen 20 toyotan ostajien kukkaron nyörit on niin tiukalla että lasketaan kulutus varmasti desin tarkkuudella. Naurettavaa. Tosimies ajaa eikä tiedä edes mitä se auto kuluttaa. Bensaa saa lisää huoltoasemalta.

    • Makk1

      Henkilökohtaisesti ei kiinnosta vähän käytetty volvon hybridin missä pieni akku.

      Siksi koska todellisuudessa ajaa pelkällä sähköllä pidempään. Hiljaisempi ja täysin ilman polttomoottoria.

      Luulen että nämä kalliit autot vanhentuu nopeahkosti.

    • 6879879789

      Olen aloittajan kanssa täysin eri mieltä. Iso akku on rasite kun autolla alkaa olla ikää.
      Nimittäin, jo nykyisten volvo hybridien akun vaihtohinta on liki 20.000e. Kun auton arvo on samaa luokkaa niin eihän kukaan uskalla ostaa tuollaista. Sähköautona voisi olla eri juttu mutta hybridi missä silti kustannuksena ja riskinä on myös polttomoottori ja automaatti vaihteisto, tuo juttu vaan ei toimi.
      Volvon hybridiakkuja ei suomessa edes korajata.

      Alkaa Volkkarin DSG askin tai TSI koneen vaihtohinta kuulostamaan kohtuulliselta...

    • sormipoisnenästä

      Katsopaaka huvikseen T8 yksityisliisaushintoja.
      Niillä hinnoilla ei kannata autoa ostaa omaksi, koska jälleenmyyntiarvossa tulee aika rajusti kärsään.

    • Anonyymi

      Minun mielestä syksyllä 2021 tullut uusi long range -malli pudottaa vanhanaikaisella akulla olevien t8/t6 käytettyjen hintaa. Itselle on iso ero pääseekö akulla 77 vai 50km. Talvipakkasilla on pahimmillaan vain 19km ajomatkaa vanhalle akkumallille, vaikkei pakkasella saisi pelkällä purella ajaa eikä automatiikka anna aina mennäkään purelle.

    • Anonyymi

      Jos ostaa noin kalliin auton niin ei omistajalla ole väliä vaikka kuluttaa 20l sataselle...

    • Anonyymi

      samaa mieltä

    • Anonyymi

      4,2litraa keskikulutus itsellä XC60 T8. Ei paha. Lataan kummassakin päässä joka päivä.

    • Anonyymi

      En tunne noita sähkö avusteisia mutta mulla on verrokiksi v70 d5 2004. Korjaus kustannukset kaikki tiedossa tähän päivään asti 12000e . Kytkin, 3x tuulilasi,2x vetarit, suuttimet,3x jarrulevyt,6x jarrupalat,2x ajovalo umpiot, kuskin penkki käytetty,jäähdytin,käytetty ratti,ovenkahva,2xjouset,3x iskarit,niveliä,puslia,katkaisijoita,hammastanko,tässä joitakin mainitakseni. Volvolla ajettu nyt 906 000km (vanha taxi ruotsista 5 v ja 580 000km) keski kulutus koko auton iän 6.3l/100km.noin 80% matka ajoa myös taxissa. Mun aikana korjaukset tehty itse. Mietn vain olisko sähkö avusteista kilpailiaksi.

    • Anonyymi

      20 Ah akulla ei kahville ajella sähköl näil keleillä hyydryli volovoo voi jäädä reissu kesken

    • Anonyymi

      Arvo tippuu ropisemalla 15000 vuodessa www

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe