Helvetin paniikkihäiriö

Jokke45

En olisi uskonut minkälaisen riesan sain, kun sain eka kohtauksen 20v sitten.Olen käynyt terapiat läpi syönyt valtavan määrään lääkkeitä,mutta silti taistelu jatkuu.Olen 45v mies ja joutunut sairauseläkkeelle häiriön takia.Ei auta hengitysharjoitukset eikä siedätyshoito.Viina olis paras lääke mutta kun sekään ei maista.Nyt tuntuu että en jaksa pitkään tätä helvettiä.Vatsa ei kestä enää myrkkyjä.

14

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • InkedErection

      Ala tehdä elämälles jotain ja lopeta itku. Onko lääkitys kohdillaan? Itsellä alkoi kanssa 20v sitten. Lisäksi tuli voimakas ahdistuneisuus, unettomuus, somatisaatio häiriö ja 6v sitten jouduin sairaseläkkeelle. Vähän sairaseläkkeen jälkeen kuntoutuskotiin koska en pystynyt olemaan enää edes ylksin saamatta kohtauksia. Lopulta hain Kelakta vaikea lääkinnällinen kuntoutusterapia. Aloin tajuamaan että pabiikkihäiriö hallitsee minua enkä minä sitä. Niinpä suhtautumisenu muuttui ja päärin et vittu antaa paniikin tulla, se ei mun elämästä päästä. Pian totesinkin pabiikin olevannhistoriaa. Kun tarpeeksi syvissä vesissä käy niin joko sitä luovuttaa tai lyö kaikki voimansa vastaan

      • näiluulen

        Mut ei paniikkihäiriö millään tahdonvoimalla parane vaikka siitä apua oiskin. Paniikkihäiriössä on perusongelma että pitäisi tietää mistä se johtuu. Se ei tule tyhjästä koskaan. Tätä jos ei tiedä ei hoideta koskaan sairautta, vaan oiretta ja tällöin hoito jää puolitehoiseksi.


      • Anonyymi
        näiluulen kirjoitti:

        Mut ei paniikkihäiriö millään tahdonvoimalla parane vaikka siitä apua oiskin. Paniikkihäiriössä on perusongelma että pitäisi tietää mistä se johtuu. Se ei tule tyhjästä koskaan. Tätä jos ei tiedä ei hoideta koskaan sairautta, vaan oiretta ja tällöin hoito jää puolitehoiseksi.

        Valitettavasti paniikkihäiriön syy voi piileä aivojen kemiassa. Mulla itsellä sen kyllä laukaisi koulukiusaaminen ja muutenkin se että olen niin herkkä. Tiedän yhden jannun jolla on paha paniikkihäiriö ja sen syytä ei tiedetä. Puhkesi ihan yllättäen. On hyvässä, mutta ei liian kuormittavassa työssä, tienaa tosi hyvin, on vaimo ja terveet lapset.


    • Anonyymi

      Kyllä voi parantua, tilanteesi on väliaikainen.
      Ehdotan että keksit itsellesi kivan harrastuksen.
      Voi vaikuttaa aika hooplta idealta, mutta pointti on se että ajatuksesi pysyvät harrastuksen parissa ja pääset pois kierteestä. Ensteks vähän, sitten enemmän.

      Funtsi mistä tykkäär ja sitten käsiksi vaan uuteen harrastukseen!
      Onnea ja iso potku takamuksiin!

    • Anonyymi

      Mulla on ollut sama jo kanssa 15 vuotta. Siihen päälle masennus, persoonallisuushäiriöitä ja add.
      Ei toivoakaan sairauseläkkeestä.
      Eli vähän vaikea on uskoa tuohon.
      Kerro toki, millä perusteella sait. Pelkällä paniikkihäiriöllä tuskin irtosi.

    • Anonyymi

      Monilla paniikkihäiriö on poistunut testosteronihoidolla(trt)
      -Miehillä matala testosteronitaso voi luoda yleisen ahdistuneisuuden, sekä epävarmuuden, mikä saattaa ilmetä myöskin erilaisina pelkotiloina sekä paniikkihäiriöinä.

      Suosittelen labraamaan testosteronitasot ja etsimään syytä sieltäkin..

    • Anonyymi

      Alkoholi ei kyllä sitte yhtään auta paniikkihäiriöön.
      Seuraavana aamuna tilanne vain pahenee ja ahdistus lisääntyy ja kovenee.

    • Anonyymi

      Edelleenkään ei kuulu vahvistusta, että aloittaja on saanut eläkkeen paniikkihäiriöllä.
      Koska se ei pidä paikkaansa.

      • Anonyymi

        Kyllä ainakin mulla vaikea krooninen masennus ja paniikkihäiriö riitti syyksi eläkkeeseen.


    • Anonyymi

      Paniikkihäiriö iski 30v. Sitten väsymys ahdistuneisuus tuntui et ei saa ilmaa happi loppuu!!! Menin lääkäriin lääkäri totesi et kun kohtaus tulee paperipussiin hengittää!!! Rupea nyt sit yleisillä paikoilla paperipussiin hengittää!!!. Kun se kohtaus tulee siellä missä ihmisiä paljon! Ostoskeskuksesta on lädettävä pois kun tulee ahdistava olo ja yleenssä juhlissa !!! Tätä ei ymmärrä moni!! Miksi en tykkää jos on hälinää ympärillä !! Mutta olen oppinu elämään tämän kanssa!! Maalaan tauluja se tekee olon hyväksi! Olen myös hiukan luonteeltani erakko!!! En niin hirveesti tartte ihmisiä ympärille!! Olen oppinu myös sen et jos ei ole pakko löhtee en lähde !!!. Hyvä opetella kuuntelee itteään🤗!

    • Anonyymi

      Paniikkihäiriö on yhtä helvettiä.
      Se on tahdosta riippumaton tauti, jossa autonominen hermosto ottaa vallan.
      Kannattaa googlata: autonominen hermosto

      Kun pääsee jyvälle "mekanismista" miten kohtaus tulee,
      voi pärjätä vähän paremmin sen kanssa.
      Kohtaushan kestää vain muutaman minuutin,
      mutta paha on se, että se voi yllättää milloin vain
      ja se ahdistus, joka sen laukaisee on enemmän tai vähemmän päällä koko ajan.

      Pääsin aika hyvin eroon syömällä hyvin pienellä annoksella rauhoittavaa päivisin.
      Yritin työstää "ongelman aiheuttajaa" pois päästäni.
      Syy pitää löytää ja myöntää, ja selättää mahdollinen pelko ja ahdistus,
      että voi alkaa helpottaa.
      Kyllä paniikkihäiriöstä voi toipua suunnilleen normaalielämään.

      Tsemppiä !!!

      • Anonyymi

        Rauhoittavia ei saa kuka tahansa, pitää olla helvetinmoinen tuuri. Olisin kiinnostunut, jos pelkin omin voimin olisit irti päässyt.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe