Turun seudun joukkoliikenne hoidettakoon jatkossa sähkökäyttöisillä kaupunkikäyttöön suunnitelluilla Double-Decker kaksikerrosbusseilla. Akkuteknologia on kehittynyt harppauksin. Toimintasäde on useita satoja kilometrejä yhdellä latauksella. Lataus ei enää vie tuntikausia. Ovat jopa käytössä "saasteettomia" ja äänettömiä.
Double-decker vie todella vähän katupinta-alaa per kuljetettava matkustaja. Toisin kuin yksikerroksiset raitiotievaunut, superbussit,nivelbussit. Double-deckerien erinomaisuus tulee esiin juuri ruuhka-aikoina kun baanat ovat täynnänsä menijöitä. Ei pärjää superbussit eikä raitsikat jotka ryöväävät ja lamaavat ja privatisoivat allensa katua ja baanaa. Douple-Deckerien avulla voidaan ylläpitää runsas ja laadukas pysäkkiverkosto koko Turun alueella. Raitsikoilla ja superbusseilla se ei ole mahdollista vaan pysäkkivälit ovat pitkiä. Double-deckerien reittejä voidaan uudelleen järjestellä tarpeen mukaan ja vuoroja lisätä ruuhkapiikin aikana. Ei onnistu raitsikalla. Se kun junnaa samalla frekvensillä ja vakioreittiänsä. Vailla mitään älykkyyttä.
Akkukäyttöiset Double-deckerit voidaan ottaa käyttöön melkoisen ASAP. Ei tarvita vuosikausien katujen mylläämistä eikä megalomaanisia suurinvestointeja. Double-decker kääntyy liukkaasti risteyksessä. Sillatkaan eivät Turussa häiritse. Superbussien ja raitsikoiden kääntösäde on vallan mahdoton. Double-decker ei tarvitse turvakseen edes rumia ajolankoja.
Säästäkäämme kaupunkien (Turku, Raisio, Kaarina, Naantali jne) rajallisia budjetteja ja rahavarantoja oikeasti hyödyllisiin, tarpeellisiin ja lisäarvoa tuoviin käyttökohteisiin. Los Angelesissa otetaan käyttöön kuluvana v. 2019 uuden sukupolven akkukäyttöisiä douple-deckereitä. Lontoossakin double-deckerit saavat uuden renesanssin akkukäyttöisinä sähköversioina. Stan Butler olisi onnessaan ja tarkastaja Blake vääntäisi velmua hymyänsä.
Raitsikkasysteemi on varsin riskialtis. Kun jäykkä ratikkasysteemi pysähtyy ja tekee harakirin niin liikenne stoppaa täysin. Kaupunki seisoo. Yhden double-deckerin rikkoontuminen ei kaupungin liikennettä pysäytä.
Douple-decker on ihmiskasvoinen. Tuttu bussikuski morjestaa sinulle kun hyppäät kyytiin. Peukutatatte. Miten on raitsikan kanssa. Tjaa-a. Miten on.
Sähkökäyttöinen Douple-Decker Turun joukkoliikenneratkaisuna
1
151
Vastaukset
- eivalitettavaa
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa mutta, ääni pitää saada. Vaarallista kun kukaan ei kuule että mikä sieltä selän takaa tulee. Sen takia ralliautoihinkin laitettiin äänet takas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun533906KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar912310Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo451972- 221773
- 281516
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?261491- 151162
- 311118
- 1071059
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale791022