Turun seudun joukkoliikenne hoidettakoon jatkossa sähkökäyttöisillä kaupunkikäyttöön suunnitelluilla Double-Decker kaksikerrosbusseilla. Akkuteknologia on kehittynyt harppauksin. Toimintasäde on useita satoja kilometrejä yhdellä latauksella. Lataus ei enää vie tuntikausia. Ovat jopa käytössä "saasteettomia" ja äänettömiä.
Double-decker vie todella vähän katupinta-alaa per kuljetettava matkustaja. Toisin kuin yksikerroksiset raitiotievaunut, superbussit,nivelbussit. Double-deckerien erinomaisuus tulee esiin juuri ruuhka-aikoina kun baanat ovat täynnänsä menijöitä. Ei pärjää superbussit eikä raitsikat jotka ryöväävät ja lamaavat ja privatisoivat allensa katua ja baanaa. Douple-Deckerien avulla voidaan ylläpitää runsas ja laadukas pysäkkiverkosto koko Turun alueella. Raitsikoilla ja superbusseilla se ei ole mahdollista vaan pysäkkivälit ovat pitkiä. Double-deckerien reittejä voidaan uudelleen järjestellä tarpeen mukaan ja vuoroja lisätä ruuhkapiikin aikana. Ei onnistu raitsikalla. Se kun junnaa samalla frekvensillä ja vakioreittiänsä. Vailla mitään älykkyyttä.
Akkukäyttöiset Double-deckerit voidaan ottaa käyttöön melkoisen ASAP. Ei tarvita vuosikausien katujen mylläämistä eikä megalomaanisia suurinvestointeja. Double-decker kääntyy liukkaasti risteyksessä. Sillatkaan eivät Turussa häiritse. Superbussien ja raitsikoiden kääntösäde on vallan mahdoton. Double-decker ei tarvitse turvakseen edes rumia ajolankoja.
Säästäkäämme kaupunkien (Turku, Raisio, Kaarina, Naantali jne) rajallisia budjetteja ja rahavarantoja oikeasti hyödyllisiin, tarpeellisiin ja lisäarvoa tuoviin käyttökohteisiin. Los Angelesissa otetaan käyttöön kuluvana v. 2019 uuden sukupolven akkukäyttöisiä douple-deckereitä. Lontoossakin double-deckerit saavat uuden renesanssin akkukäyttöisinä sähköversioina. Stan Butler olisi onnessaan ja tarkastaja Blake vääntäisi velmua hymyänsä.
Raitsikkasysteemi on varsin riskialtis. Kun jäykkä ratikkasysteemi pysähtyy ja tekee harakirin niin liikenne stoppaa täysin. Kaupunki seisoo. Yhden double-deckerin rikkoontuminen ei kaupungin liikennettä pysäytä.
Douple-decker on ihmiskasvoinen. Tuttu bussikuski morjestaa sinulle kun hyppäät kyytiin. Peukutatatte. Miten on raitsikan kanssa. Tjaa-a. Miten on.
Sähkökäyttöinen Douple-Decker Turun joukkoliikenneratkaisuna
1
116
Vastaukset
- eivalitettavaa
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa mutta, ääni pitää saada. Vaarallista kun kukaan ei kuule että mikä sieltä selän takaa tulee. Sen takia ralliautoihinkin laitettiin äänet takas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il213652- 2323502
Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess502324Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik2921691Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe2271521Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie561513Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO2391465- 961462
- 991348
Kunnan piikkiin meni nuorten surma
Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu561235