Turun seudun joukkoliikenne hoidettakoon jatkossa sähkökäyttöisillä kaupunkikäyttöön suunnitelluilla Double-Decker kaksikerrosbusseilla. Akkuteknologia on kehittynyt harppauksin. Toimintasäde on useita satoja kilometrejä yhdellä latauksella. Lataus ei enää vie tuntikausia. Ovat jopa käytössä "saasteettomia" ja äänettömiä.
Double-decker vie todella vähän katupinta-alaa per kuljetettava matkustaja. Toisin kuin yksikerroksiset raitiotievaunut, superbussit,nivelbussit. Double-deckerien erinomaisuus tulee esiin juuri ruuhka-aikoina kun baanat ovat täynnänsä menijöitä. Ei pärjää superbussit eikä raitsikat jotka ryöväävät ja lamaavat ja privatisoivat allensa katua ja baanaa. Douple-Deckerien avulla voidaan ylläpitää runsas ja laadukas pysäkkiverkosto koko Turun alueella. Raitsikoilla ja superbusseilla se ei ole mahdollista vaan pysäkkivälit ovat pitkiä. Double-deckerien reittejä voidaan uudelleen järjestellä tarpeen mukaan ja vuoroja lisätä ruuhkapiikin aikana. Ei onnistu raitsikalla. Se kun junnaa samalla frekvensillä ja vakioreittiänsä. Vailla mitään älykkyyttä.
Akkukäyttöiset Double-deckerit voidaan ottaa käyttöön melkoisen ASAP. Ei tarvita vuosikausien katujen mylläämistä eikä megalomaanisia suurinvestointeja. Double-decker kääntyy liukkaasti risteyksessä. Sillatkaan eivät Turussa häiritse. Superbussien ja raitsikoiden kääntösäde on vallan mahdoton. Double-decker ei tarvitse turvakseen edes rumia ajolankoja.
Säästäkäämme kaupunkien (Turku, Raisio, Kaarina, Naantali jne) rajallisia budjetteja ja rahavarantoja oikeasti hyödyllisiin, tarpeellisiin ja lisäarvoa tuoviin käyttökohteisiin. Los Angelesissa otetaan käyttöön kuluvana v. 2019 uuden sukupolven akkukäyttöisiä douple-deckereitä. Lontoossakin double-deckerit saavat uuden renesanssin akkukäyttöisinä sähköversioina. Stan Butler olisi onnessaan ja tarkastaja Blake vääntäisi velmua hymyänsä.
Raitsikkasysteemi on varsin riskialtis. Kun jäykkä ratikkasysteemi pysähtyy ja tekee harakirin niin liikenne stoppaa täysin. Kaupunki seisoo. Yhden double-deckerin rikkoontuminen ei kaupungin liikennettä pysäytä.
Douple-decker on ihmiskasvoinen. Tuttu bussikuski morjestaa sinulle kun hyppäät kyytiin. Peukutatatte. Miten on raitsikan kanssa. Tjaa-a. Miten on.
Sähkökäyttöinen Douple-Decker Turun joukkoliikenneratkaisuna
1
158
Vastaukset
- eivalitettavaa
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa mutta, ääni pitää saada. Vaarallista kun kukaan ei kuule että mikä sieltä selän takaa tulee. Sen takia ralliautoihinkin laitettiin äänet takas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki1454033Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma553454- 2132795
Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest382702Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem282552Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?
Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu482124- 1281667
Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!
Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja371656Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa
Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt1671599Mikä vimma on Suomeen saada datakeskuksia?
Eihän se tuo suomalaisille montaa työpaikkaa, tuskin edes rakennusvaiheessa rakentajat kaikki suomalaisia. Miksi tänne e1051280