Tuomas Kurttilaa ei enää ehdoteta lapsiasiavaltuutetuksi

tervemenoa.Kurttila

Tuomas Kurttila osoitti kelpaamattomuutensa lapsiasiavaltuutetuksi holtittomilla taksiajeluillaan ja uskovien arvojen kiihkeänä vastustajana.
Onneksi nyt valitaan uusi lapsiasiavaltuutettu kun Kurtila ei kelvannut enää edes ehdolle. Toivon, että tämä uusi on rehellinen, tasa-puolinen, polittisesti sitoutumaton eikä ole Setan talutusnuorassa.

96

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivotaan, että seuraava lapsiasiavaltuutettu on ateisti.

      • sait.mitä.tilasit

        Kurttila on ateisti, kuten suurin osa muistakin teologiaa opiskelleista.


      • sait.mitä.tilasit kirjoitti:

        Kurttila on ateisti, kuten suurin osa muistakin teologiaa opiskelleista.

        Sovitaan, että kaikki on ateisteja, myös fudut. Ne vain esittää uskovansa.


      • sait.mitä.tilasit
        qwertyilija kirjoitti:

        Sovitaan, että kaikki on ateisteja, myös fudut. Ne vain esittää uskovansa.

        Ei sovita, mutta Kurttila ainakin on.


      • sait.mitä.tilasit kirjoitti:

        Ei sovita, mutta Kurttila ainakin on.

        En tiedä Kurttilasta, mutta seuraava ainakin on, hyvin todennäköisesti, vähemmän uskova.


      • sait.mitä.tilasit
        qwertyilija kirjoitti:

        En tiedä Kurttilasta, mutta seuraava ainakin on, hyvin todennäköisesti, vähemmän uskova.

        Minä tiedän ja kerroin sinulle, että toiveesi ateistista lapsiasiavaltuutettuna on jo Kurttilassa toteutunut. Vähempää uskova ei enää voisi olla kuin Kurttila on.


      • sait.mitä.tilasit kirjoitti:

        Minä tiedän ja kerroin sinulle, että toiveesi ateistista lapsiasiavaltuutettuna on jo Kurttilassa toteutunut. Vähempää uskova ei enää voisi olla kuin Kurttila on.

        Miksi lapsiasiavaltuutetun pitisi olla "uskova"? Siksikö ettei hän varmasti tekisi mitään?


      • sait.mitä.tilasit
        sait.mitä.tilasit kirjoitti:

        Minä tiedän ja kerroin sinulle, että toiveesi ateistista lapsiasiavaltuutettuna on jo Kurttilassa toteutunut. Vähempää uskova ei enää voisi olla kuin Kurttila on.

        Kun nyt ajattelin niin kyllä uskova voi toivoa vähempää, pahinta olisi jos valtuutettu ei ajaisi lapsen etuja. Kurttila hoiti kyllä sen puolen hyvin.


      • sait.mitä.tilasit kirjoitti:

        Kun nyt ajattelin niin kyllä uskova voi toivoa vähempää, pahinta olisi jos valtuutettu ei ajaisi lapsen etuja. Kurttila hoiti kyllä sen puolen hyvin.

        Mitä Kurttila sai aikaiseksi 🤔❓


    • Hyvä asia. Kurttila oli liian värittynyt polittisesti ja Setan nuoleskelija.

      • TUlisiko tilalle nimittää Aitoavioliiton nuoleskelija?


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        TUlisiko tilalle nimittää Aitoavioliiton nuoleskelija?

        Kelpaisikohan noille Mika Niikko. tai ylijäämäproffa Tapio Puolimatka.


      • eläkeläiselle
        qwertyilija kirjoitti:

        Kelpaisikohan noille Mika Niikko. tai ylijäämäproffa Tapio Puolimatka.

        Molemmat parempia kuin Kurttila. Mutta mikä sinä itse luulet olevasi kun solvaat kunnon kansalaisia täällä?


      • eläkeläiselle kirjoitti:

        Molemmat parempia kuin Kurttila. Mutta mikä sinä itse luulet olevasi kun solvaat kunnon kansalaisia täällä?

        Ei nuo kaksi heppua mitään kunnon kansalaisia ole, korkeintaan kunnon fundamentalistisia sekopäitä.


      • eläkeläiselle
        qwertyilija kirjoitti:

        Ei nuo kaksi heppua mitään kunnon kansalaisia ole, korkeintaan kunnon fundamentalistisia sekopäitä.

        Minä en tiedä mitään mikä tekisi heistä epäkelpoja kansalaisia. Mutta mikä sinusta tekee heitä paremman?


      • eläkeläiselle kirjoitti:

        Minä en tiedä mitään mikä tekisi heistä epäkelpoja kansalaisia. Mutta mikä sinusta tekee heitä paremman?

        Onko qwerty hakenut lapsiasiavaltuutetuksi vai miksi haluat keskustella hänestä tässä yhteydessä, usko.vainen?


      • mitähenkisanoo
        eläkeläiselle kirjoitti:

        Molemmat parempia kuin Kurttila. Mutta mikä sinä itse luulet olevasi kun solvaat kunnon kansalaisia täällä?

        >Pahus. Sivua ei löytynyt.

        Tarkista kirjoittamasi osoite ja yritä uudelleen. Mikäli arvelet että kyseessä on meidän virheemme, hae apua opastussivuiltamme. <

        No, apua voi hakea, joten...


    • "Oikeusministeriö selvitti matkakulujen perusteita tulosohjaajan roolissa. Ministeriön kansliapäällikkö Pekka Timonen kommentoi tuolloin, että laillisuusvalvonta on asia erikseen. Ministeriö löysi taksinkäytöstä huomautettavaa mutta totesi, että matkat olivat liittyneet virkatehtäviin ja tilaisuuksiin, jotka kuuluvat valtuutetun itsenäiseen harkintaan."

    • "ja uskovien arvojen kiihkeänä vastustajana."

      On teikäläisillä sitten varsin vilkas mielikuvitus.

      • Se riitti kun Kurttila mollasi fuduja telkussa.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Se riitti kun Kurttila mollasi fuduja telkussa.

        Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta anteeksi, ja sitä aitouskovat näkevät vähän joka paikassa. Myös tuossa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta anteeksi, ja sitä aitouskovat näkevät vähän joka paikassa. Myös tuossa.

        Varsinaisia mielensäpahoittajia.


      • eläkeläiselle
        qwertyilija kirjoitti:

        Varsinaisia mielensäpahoittajia.

        Pahoititko mielesi kun Nipsu söi tekarisi?


      • eläkeläiselle
        eläkeläiselle kirjoitti:

        Pahoititko mielesi kun Nipsu söi tekarisi?

        Itse syön lasten tikkarit koska olen mielisairas räyhääjä,


    • Onkohan Puolimatka, Koivula tai Rahkonen hakeneet?

      Vai eikö lasten hyvinvointi kiinnostakaan?

      • MiksiEtHae

        Jos sinua homma kiinnostaa niin hae itse, kun kerran tunnut tietävän kaikki lasten oikeudet!


      • MiksiEtHae kirjoitti:

        Jos sinua homma kiinnostaa niin hae itse, kun kerran tunnut tietävän kaikki lasten oikeudet!

        Tarkoitat siis että jos ei hae niin ei lasten oikeudet eivät kiinnosta.

        Miksi Suski ja TP ja Rahkonen eivät siis hakeneet?


      • valehtelet.taas
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Tarkoitat siis että jos ei hae niin ei lasten oikeudet eivät kiinnosta.

        Miksi Suski ja TP ja Rahkonen eivät siis hakeneet?

        Kurttilla ei esitetä vaikka pyrki!

        "Lapsiasiavaltuutettu vaihtuu. Tehtävää hoitanut Tuomas Kurttila kertoo Facebookissa, että häntä ei olla esittämässä tehtävään, kun valtioneuvosto nimittää lapsiasiavaltuutetun tänään."

        HS


      • valehtelet.taas kirjoitti:

        Kurttilla ei esitetä vaikka pyrki!

        "Lapsiasiavaltuutettu vaihtuu. Tehtävää hoitanut Tuomas Kurttila kertoo Facebookissa, että häntä ei olla esittämässä tehtävään, kun valtioneuvosto nimittää lapsiasiavaltuutetun tänään."

        HS

        Ja mitä minä siis valehelin? Kerrohan.


      • Kovin paljon on hakijoita.


      • hyväniin
        qwertyilija kirjoitti:

        Kovin paljon on hakijoita.

        Mutta Kurttila ei päässyt edes ehdolle.


      • hyväniin kirjoitti:

        Mutta Kurttila ei päässyt edes ehdolle.

        Kuka ehdokkaista on sinun suosikkisi?


      • Kuten siis sinä solvaat Kurttilaa?


      • Kerron heti kun alat käyttää rekisteröityä vakituista nimimrekkiä täällä.


      • Ja siinähän se tunnustuksesi tulikin.


      • Todista toki että näin olisi.


      • valehtelet.taas kirjoitti:

        Kurttilla ei esitetä vaikka pyrki!

        "Lapsiasiavaltuutettu vaihtuu. Tehtävää hoitanut Tuomas Kurttila kertoo Facebookissa, että häntä ei olla esittämässä tehtävään, kun valtioneuvosto nimittää lapsiasiavaltuutetun tänään."

        HS

        M. K. Aula sai kyllä jatkokauden, kun ei tehnyt yhtään mitään. Oli siis aitouskovien mieleinen lapsivaltuutettu.


      • hyväniin kirjoitti:

        Mutta Kurttila ei päässyt edes ehdolle.

        Millä tavalla "ehdolle"? 😮


      • sfmt
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        M. K. Aula sai kyllä jatkokauden, kun ei tehnyt yhtään mitään. Oli siis aitouskovien mieleinen lapsivaltuutettu.

        Hienoa, että tunnustat aitouskovien pystyneen vaikuttamaan siihen, ettei Kurttilaa enää kelpuutettu edes ehdolle vaikka itse olisi halunnut.


      • sfmt kirjoitti:

        Hienoa, että tunnustat aitouskovien pystyneen vaikuttamaan siihen, ettei Kurttilaa enää kelpuutettu edes ehdolle vaikka itse olisi halunnut.

        Millä ihmeen tavalla "ehdolle"? Tarkoitatko että valinnassa on ollut jonkinlaiset välierät vai mitä hemmettiä? 😀

        Oikeasti pelkään että kyse on taas vain pohjattomasta tyhmyydestäsi: luulet että hallituksen esitys virkaan valittavaksi tarkoittaa jotain ehdollepanoa, vaikka kyse on käytännössä lopullisesta valinnasta jota eduskunta ei muuta.


      • ei.uutta

        YEV on tunnettu multinikkihäirikkö tällä palstalla.


      • ei.uutta
        MiksiEtHae kirjoitti:

        Jos sinua homma kiinnostaa niin hae itse, kun kerran tunnut tietävän kaikki lasten oikeudet!

        Hakuaika päättyi viime vuonna, imbesilli.


      • IhailenPatmosta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Millä ihmeen tavalla "ehdolle"? Tarkoitatko että valinnassa on ollut jonkinlaiset välierät vai mitä hemmettiä? 😀

        Oikeasti pelkään että kyse on taas vain pohjattomasta tyhmyydestäsi: luulet että hallituksen esitys virkaan valittavaksi tarkoittaa jotain ehdollepanoa, vaikka kyse on käytännössä lopullisesta valinnasta jota eduskunta ei muuta.

        Mitään ehdollepanoa ei ole ollut, hakuaika päättyi viime vuonna ja siitä joukosta valittiin yksi eilen. Väärinymmärtämisen ammattilaisuus on oma lajinsa, amen.


    • Kurttilasta taisi tulla poliittinen rasite puolueelleen.

      • semmosta_

        Ja on edelleenkin. On ehdolla SDP:stä eduskuntavaaleissa.


      • semmosta_ kirjoitti:

        Ja on edelleenkin. On ehdolla SDP:stä eduskuntavaaleissa.

        Epäilenpä läpimenomahdollisuuksia. Kurttila on aina ollut jotenki pyrkyrin oloinen. Taksiajelut olivat selkeä virhe.


      • semmosta_
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Epäilenpä läpimenomahdollisuuksia. Kurttila on aina ollut jotenki pyrkyrin oloinen. Taksiajelut olivat selkeä virhe.

        Kuka tommosta homottavaa kuumakallee äänestäs, ei kukaan!


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Epäilenpä läpimenomahdollisuuksia. Kurttila on aina ollut jotenki pyrkyrin oloinen. Taksiajelut olivat selkeä virhe.

        Aktivoitui vähän läpinäkyvästi vaalien lähestyessä. Toki ihan asiassa, mutta silti. Voi mennä reilusti läpi tai jäädä yhtä reilusti rannalle, kansa on arvaamaton.


    • hyvähyvä

      Hyvä niin! Huonompaa ei voi enää olla.

      • hyvähyvä

        Voisihan ollakin huonompi, Koivula, Niikko, Räsänen, ne olisi ihan surkeita.


      • HyväPäätös
        hyvähyvä kirjoitti:

        Voisihan ollakin huonompi, Koivula, Niikko, Räsänen, ne olisi ihan surkeita.

        "Lällälää, lällälää, keksinpäs nasevan vastauksen!"


      • HyväPäätös
        HyväPäätös kirjoitti:

        "Lällälää, lällälää, keksinpäs nasevan vastauksen!"

        Palsan räyhäävänä mielisairaana puskanikkinä keksin aina itselleni nasevan vastauksen.


    • HyväPäätös

      Ehkäpä on vaan niin, että teoilla on seurauksensa! Kurttila ei välittänyt tehtävässään lasten todellisesta edusta vaan sortui halpamaiseen politikointiin. Hyvä, ettei esitetty jatkoa!

      • HyväPäätös

        Tuli kirjoitettua väärin, Kurttila nimenomaan välitti työssään lasten todellisesta edusta eikä sortunut uskonnollisten ryhmien painostuksen edessä.


      • HyväPäätös kirjoitti:

        Tuli kirjoitettua väärin, Kurttila nimenomaan välitti työssään lasten todellisesta edusta eikä sortunut uskonnollisten ryhmien painostuksen edessä.

        Nyt valittava porvarillinen valtuutettu voi ehkä kuunnella ääriuskovaisiakin, mutta heidän asemassaan en silti menettäisi yöuniani jännityksestä. Ei se kuitenkaan fundisten märkiä unia lähde toteuttamaan.


      • HyväPäätös
        HyväPäätös kirjoitti:

        Tuli kirjoitettua väärin, Kurttila nimenomaan välitti työssään lasten todellisesta edusta eikä sortunut uskonnollisten ryhmien painostuksen edessä.

        Jos lapsiasiavaltuutettu ei omaa työssään laaja-alaista käsitystä ihmisestä ja yhteiskunnasta vaan on jonkin poliittisen ideologian talutusnuorassa, silloin hän ei ole tehtäviensä tasalla. Siksi hyvä, että Kurttila ei jatka tehtävässään.


      • HyväPäätös kirjoitti:

        Jos lapsiasiavaltuutettu ei omaa työssään laaja-alaista käsitystä ihmisestä ja yhteiskunnasta vaan on jonkin poliittisen ideologian talutusnuorassa, silloin hän ei ole tehtäviensä tasalla. Siksi hyvä, että Kurttila ei jatka tehtävässään.

        Aitouskovatko omaavat laaja-alaisen käsityksen ihmisestä ja yhteiskunnasta? Harmi, kun heillä yleensä ei ole akateemista tutkintoa joka tähänkin virkaan vaaditaan.


      • HyväPäätös kirjoitti:

        Jos lapsiasiavaltuutettu ei omaa työssään laaja-alaista käsitystä ihmisestä ja yhteiskunnasta vaan on jonkin poliittisen ideologian talutusnuorassa, silloin hän ei ole tehtäviensä tasalla. Siksi hyvä, että Kurttila ei jatka tehtävässään.

        Kurttilala karjasi mopo käsistä 🛵 luottamus meni ja sillä selvä 😏


      • MoniaVaihtoehtoja
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Aitouskovatko omaavat laaja-alaisen käsityksen ihmisestä ja yhteiskunnasta? Harmi, kun heillä yleensä ei ole akateemista tutkintoa joka tähänkin virkaan vaaditaan.

        Luepa kirjoitukseni uudestaan. Missä kohtaa muka sanoin tuollaista? On kuitenkin niin, että lapsiasiavaltuutetunkin on hyvä omata ymmärrystä elämästä laajasti. Jos tehtävässä olevalla ei ole minkäänlaista käsitystä esimerkiksi seurakuntien työstä ja kristillisyydestä, niin se on hyvin suuri puute Suomen kaltaisessa maassa. Tämä käsitys ei kuitenkaan edellytä sitä, että olisi itse uudestisyntynyt kristitty. Elämänkin kautta voi oppia kaikenlaista.

        Mitä sitten tulee kommenttiisi "aitouskovaisten" akateemisista loppututkinnoista... Olet vain tietämätön. Tietämättömyys ei ole hyve, mutta senkin kanssa voi elää.


      • MoniaVaihtoehtoja kirjoitti:

        Luepa kirjoitukseni uudestaan. Missä kohtaa muka sanoin tuollaista? On kuitenkin niin, että lapsiasiavaltuutetunkin on hyvä omata ymmärrystä elämästä laajasti. Jos tehtävässä olevalla ei ole minkäänlaista käsitystä esimerkiksi seurakuntien työstä ja kristillisyydestä, niin se on hyvin suuri puute Suomen kaltaisessa maassa. Tämä käsitys ei kuitenkaan edellytä sitä, että olisi itse uudestisyntynyt kristitty. Elämänkin kautta voi oppia kaikenlaista.

        Mitä sitten tulee kommenttiisi "aitouskovaisten" akateemisista loppututkinnoista... Olet vain tietämätön. Tietämättömyys ei ole hyve, mutta senkin kanssa voi elää.

        >Mitä sitten tulee kommenttiisi "aitouskovaisten" akateemisista loppututkinnoista... Olet vain tietämätön.

        No juu, ihan varmasti kreationistit ovat yleensä yliopiston käyneitä. Kivikin uskoo. 😀


      • tervemenoa.Kurttila
        usko.vainen kirjoitti:

        Kurttilala karjasi mopo käsistä 🛵 luottamus meni ja sillä selvä 😏

        Työnsä Kurttila hoiti hyvin, huoleti lasten asemasta kuten pitikin.


      • MoniaVaihtoehtoja
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Mitä sitten tulee kommenttiisi "aitouskovaisten" akateemisista loppututkinnoista... Olet vain tietämätön.

        No juu, ihan varmasti kreationistit ovat yleensä yliopiston käyneitä. Kivikin uskoo. 😀

        >>> No juu, ihan varmasti kreationistit ovat yleensä yliopiston käyneitä. Kivikin uskoo. 😀

        Itse tunnen henkilökohtaisesti paljon uskovia tohtoreita ja professoreita. Kun sinulle tulee ikää ja elämänkokemusta lisää, niin tietämättömyytesi varmasti vähenee.


      • MoniaVaihtoehtoja kirjoitti:

        >>> No juu, ihan varmasti kreationistit ovat yleensä yliopiston käyneitä. Kivikin uskoo. 😀

        Itse tunnen henkilökohtaisesti paljon uskovia tohtoreita ja professoreita. Kun sinulle tulee ikää ja elämänkokemusta lisää, niin tietämättömyytesi varmasti vähenee.

        >Itse tunnen henkilökohtaisesti paljon uskovia tohtoreita ja professoreita.

        Nimiähän näillä ei varmaan ole... 🤔


      • MoniaVaihtoehtoja
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Itse tunnen henkilökohtaisesti paljon uskovia tohtoreita ja professoreita.

        Nimiähän näillä ei varmaan ole... 🤔

        >>> Nimiähän näillä ei varmaan ole... 🤔

        Että kirjoittaisin tänne nettisivulle enoni nimen tai kotiseurakuntaani kuuluvien tohtoreiden tai professori(e)n nimiä tai Facebook-kavereissani olevien uskovien tohtoreiden nimiä? Nyt vähän järkeä ja tilannetajua noihin juttuihin, kiitos!


      • MoniaVaihtoehtoja kirjoitti:

        >>> Nimiähän näillä ei varmaan ole... 🤔

        Että kirjoittaisin tänne nettisivulle enoni nimen tai kotiseurakuntaani kuuluvien tohtoreiden tai professori(e)n nimiä tai Facebook-kavereissani olevien uskovien tohtoreiden nimiä? Nyt vähän järkeä ja tilannetajua noihin juttuihin, kiitos!

        Joopati joo. 😀


      • MoniaVaihtoehtoja
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Joopati joo. 😀

        Ihmissuhteet ovat minulle tärkeämpiä kuin se, että joku kirkasotsainen viisastelija saisi tyydytettyä jotain uteliaisuuden tarvettaan, mutta ei antaisi sen tiedon vaikuttaa elämäänsä millään tavalla. Miksi ihmeessä laittaisin tänne enemmän tai vähemmän itselleni läheisten ihmisten nimiä, kun et kuitenkaan tekisi niillä nimillä yhtään mitään? Pahimmassa tapauksessa saattaisit vai aloittaa spammikampanjan näitä henkilöitä kohtaan. Ei kiitos, sanon minä!


      • MoniaVaihtoehtoja kirjoitti:

        Ihmissuhteet ovat minulle tärkeämpiä kuin se, että joku kirkasotsainen viisastelija saisi tyydytettyä jotain uteliaisuuden tarvettaan, mutta ei antaisi sen tiedon vaikuttaa elämäänsä millään tavalla. Miksi ihmeessä laittaisin tänne enemmän tai vähemmän itselleni läheisten ihmisten nimiä, kun et kuitenkaan tekisi niillä nimillä yhtään mitään? Pahimmassa tapauksessa saattaisit vai aloittaa spammikampanjan näitä henkilöitä kohtaan. Ei kiitos, sanon minä!

        Älä sitten kuvittele äläkä edellytä, että kukaan sinua uskoo. Varsinkin kun olet uppo-outo nikki, jonka tarinoiden luotettavuudesta ei ole minkään valtakunnan näyttöä.


      • MoniaVaihtoehtoja
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Älä sitten kuvittele äläkä edellytä, että kukaan sinua uskoo. Varsinkin kun olet uppo-outo nikki, jonka tarinoiden luotettavuudesta ei ole minkään valtakunnan näyttöä.

        Olen kirjoitellut helluntailaisuus- ja luterilaisuuspalstoilla sen verran, että kaipa monet tunnistavat minut kirjoitustyylistäni. Ja sekin auttaa tunnistamista, että yhdessä keskusteluketjussa tapaan käyttää aina yhtä ja samaa nimimerkkiä tyylillä TästäTunnistaa.

        Se mikä voi vaikeuttaa tunnistamista... Itse aina arvioin sitä, vaikuttavatko kirjoittajat rehellisiltä vai eivät, tai mikä on heidän motiivinsa kirjoittaa. Välillä kuvittelen, että muillakin on kyky nähdä toisten kirjoitusten taakse ja nähdä toisen rehellisyys tai epärehellisyys. Ja siksi kuvittelen, että lukiessaan kirjoituksiani muut ajattelisivat, että "ainakin toi tyyppi on rehellinen, vaikka en olekaan hänen kanssaan samaa mieltä".

        Tällaisia ajatuksia Tampereen Kalevasta näin lauantaiaamupäivänä.


      • MoniaVaihtoehtoja
        MoniaVaihtoehtoja kirjoitti:

        Olen kirjoitellut helluntailaisuus- ja luterilaisuuspalstoilla sen verran, että kaipa monet tunnistavat minut kirjoitustyylistäni. Ja sekin auttaa tunnistamista, että yhdessä keskusteluketjussa tapaan käyttää aina yhtä ja samaa nimimerkkiä tyylillä TästäTunnistaa.

        Se mikä voi vaikeuttaa tunnistamista... Itse aina arvioin sitä, vaikuttavatko kirjoittajat rehellisiltä vai eivät, tai mikä on heidän motiivinsa kirjoittaa. Välillä kuvittelen, että muillakin on kyky nähdä toisten kirjoitusten taakse ja nähdä toisen rehellisyys tai epärehellisyys. Ja siksi kuvittelen, että lukiessaan kirjoituksiani muut ajattelisivat, että "ainakin toi tyyppi on rehellinen, vaikka en olekaan hänen kanssaan samaa mieltä".

        Tällaisia ajatuksia Tampereen Kalevasta näin lauantaiaamupäivänä.

        >>> Ja sekin auttaa tunnistamista, että yhdessä keskusteluketjussa tapaan käyttää aina yhtä ja samaa nimimerkkiä tyylillä TästäTunnistaa.

        Juu ja huomasin, että tässä keskusteluketjussa käytin edellä kerran myös nimimerkkiä HyväPäätös! 😆 Näin siinä käy, kun ei käytä vakinimimerkkiä.


      • MoniaVaihtoehtoja kirjoitti:

        Olen kirjoitellut helluntailaisuus- ja luterilaisuuspalstoilla sen verran, että kaipa monet tunnistavat minut kirjoitustyylistäni. Ja sekin auttaa tunnistamista, että yhdessä keskusteluketjussa tapaan käyttää aina yhtä ja samaa nimimerkkiä tyylillä TästäTunnistaa.

        Se mikä voi vaikeuttaa tunnistamista... Itse aina arvioin sitä, vaikuttavatko kirjoittajat rehellisiltä vai eivät, tai mikä on heidän motiivinsa kirjoittaa. Välillä kuvittelen, että muillakin on kyky nähdä toisten kirjoitusten taakse ja nähdä toisen rehellisyys tai epärehellisyys. Ja siksi kuvittelen, että lukiessaan kirjoituksiani muut ajattelisivat, että "ainakin toi tyyppi on rehellinen, vaikka en olekaan hänen kanssaan samaa mieltä".

        Tällaisia ajatuksia Tampereen Kalevasta näin lauantaiaamupäivänä.

        No mutta terkkuja sinne Kalevaan! Ajelin tässä aamusella siitä ohi. Ehkä se ratikkakin joskus valmistuu.. 😊


    • Ennen kauttaan lapsiasiainvaltuutettuna teologian maisteri Tuomas Kurttila oli Vanhempainliiton johtajana. Lanseerasi omin lupinensa ja liiton kustannuksella, ilman muun johdon tietoa ja suostumusta, kalliin ulkomainoskampanjan, jossa vaadittiin nuorille aikaisia kotiintuloaikoja. Sai potkut liitosta. Tyypillinen poliittinen pyrkyri, jolle tärkeämpää on tehdä itseään tunnetuksi, kuin ajaa todellisesti asiaa.

      Kurttilan suhtautuminen fundisporukan vaatimuksiin kertoo siitä, että hän on tässä asiassa samalla linjalla kuin suurin osa väestöa.

      • hyvintässäkävi

        "Kurttilan suhtautuminen fundisporukan vaatimuksiin kertoo siitä, että hän on tässä asiassa samalla linjalla kuin suurin osa väestöa."

        Olet oikeassa, että Kurttila kävi rajua ja jopa vihamielistä taistoa Jeesukseen uskovia kohtaan. Mutta hän on kohta poissa eikä voi enää vaikuttaa lastemme asioihin paljoakaan.


    • hyväjuttutämä

      "Tuomas Kurttila osoitti kelpaamattomuutensa lapsiasiavaltuutetuksi holtittomilla taksiajeluillaan ja uskovien arvojen kiihkeänä vastustajana."

      Suuri voitto uskovien ja lasten kannalta. Kurttila ei selvästikään käynyt taistoa lasten seksualisointia ja tätä kautta lasten joukkotuhontaa vastaan, vaan itseasiassa toi julki vihaansa SannikkaUkkola-ohjelmassa uskovia kohtaan, joiden tarkoitus on vain saada lasten elämä sille uralle missä lasten elämä on vuosituhansien ajan ollut.

      • sdgn

        Nyt on nainen hänen tilallaan.


      • >uskovia kohtaan, joiden tarkoitus on vain saada lasten elämä sille uralle missä lasten elämä on vuosituhansien ajan ollut.

        Kammottavaa!!! 😱

        1800-luvulla lapsosia vietiin kristityssä Euroopassakin julmasti tappaviin kaivoskuiluihin töihin, eivätkä aiemmat ajat olleet juuri sen parempia. Nyt taas lapsillamme ovat asiat paremmin kuin ikinä historiassa.

        Karsiudutte jatkosta lapsen edun nimessä ja veressä. 👎


      • etnäköjääntiedämitään
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >uskovia kohtaan, joiden tarkoitus on vain saada lasten elämä sille uralle missä lasten elämä on vuosituhansien ajan ollut.

        Kammottavaa!!! 😱

        1800-luvulla lapsosia vietiin kristityssä Euroopassakin julmasti tappaviin kaivoskuiluihin töihin, eivätkä aiemmat ajat olleet juuri sen parempia. Nyt taas lapsillamme ovat asiat paremmin kuin ikinä historiassa.

        Karsiudutte jatkosta lapsen edun nimessä ja veressä. 👎

        "1800-luvulla lapsosia vietiin kristityssä Euroopassakin julmasti tappaviin kaivoskuiluihin töihin, eivätkä aiemmat ajat olleet juuri sen parempia. "

        Kuinka paljon paremmassa asemassa nämä lapset olivat kuin nykyiset. He sentäs saivat mahdollisuuden elää ja kasvaa kunnon kaivostyöläisiksi ja näin saada elantonsa, vaikka työolot tuolloin olivatkin aivan mahdottomat.

        Nykylapsille ei suoda mitään mahdollisuutta saada itselleen terve elämä, ei psyykkisesti eikä fyysisesti. Pelkästään fysiikka pettää jo kokonaan 40 iässä, kun tuijotetaan koko aika jotain ruutua niska köyryssä ja selkä, niska, olkavarret, käsivarret ja sormet sökönä. Ja kaiken lisäksi liikkumattomuuden takia luusto haurasta että vanhempana eka kaatuminen rikkoo kaikki alaraajojen luut.


      • kui2
        etnäköjääntiedämitään kirjoitti:

        "1800-luvulla lapsosia vietiin kristityssä Euroopassakin julmasti tappaviin kaivoskuiluihin töihin, eivätkä aiemmat ajat olleet juuri sen parempia. "

        Kuinka paljon paremmassa asemassa nämä lapset olivat kuin nykyiset. He sentäs saivat mahdollisuuden elää ja kasvaa kunnon kaivostyöläisiksi ja näin saada elantonsa, vaikka työolot tuolloin olivatkin aivan mahdottomat.

        Nykylapsille ei suoda mitään mahdollisuutta saada itselleen terve elämä, ei psyykkisesti eikä fyysisesti. Pelkästään fysiikka pettää jo kokonaan 40 iässä, kun tuijotetaan koko aika jotain ruutua niska köyryssä ja selkä, niska, olkavarret, käsivarret ja sormet sökönä. Ja kaiken lisäksi liikkumattomuuden takia luusto haurasta että vanhempana eka kaatuminen rikkoo kaikki alaraajojen luut.

        "lapset..........He sentäs saivat mahdollisuuden elää ja kasvaa kunnon kaivostyöläisiksi ja näin saada elantonsa"

        Että lapset töihin kaivokseenko, Jooko? - Ei siellä terveenä pysy.


      • kui2 kirjoitti:

        "lapset..........He sentäs saivat mahdollisuuden elää ja kasvaa kunnon kaivostyöläisiksi ja näin saada elantonsa"

        Että lapset töihin kaivokseenko, Jooko? - Ei siellä terveenä pysy.

        "lapset..........He sentäs saivat mahdollisuuden elää ja kasvaa kunnon kaivostyöläisiksi ja näin saada elantonsa"

        Kyllä ennen oli paremmin, lapsillakin. Pääsivät kaivoksiin töihin.


      • etnäköjääntiedämitään kirjoitti:

        "1800-luvulla lapsosia vietiin kristityssä Euroopassakin julmasti tappaviin kaivoskuiluihin töihin, eivätkä aiemmat ajat olleet juuri sen parempia. "

        Kuinka paljon paremmassa asemassa nämä lapset olivat kuin nykyiset. He sentäs saivat mahdollisuuden elää ja kasvaa kunnon kaivostyöläisiksi ja näin saada elantonsa, vaikka työolot tuolloin olivatkin aivan mahdottomat.

        Nykylapsille ei suoda mitään mahdollisuutta saada itselleen terve elämä, ei psyykkisesti eikä fyysisesti. Pelkästään fysiikka pettää jo kokonaan 40 iässä, kun tuijotetaan koko aika jotain ruutua niska köyryssä ja selkä, niska, olkavarret, käsivarret ja sormet sökönä. Ja kaiken lisäksi liikkumattomuuden takia luusto haurasta että vanhempana eka kaatuminen rikkoo kaikki alaraajojen luut.

        Tämän on taas oltava pelleilyä, muu ei ole mahdollista. Se toinen vaihtoehto on vielä ikävämpi.


      • Soittakaa.Pasille
        etnäköjääntiedämitään kirjoitti:

        "1800-luvulla lapsosia vietiin kristityssä Euroopassakin julmasti tappaviin kaivoskuiluihin töihin, eivätkä aiemmat ajat olleet juuri sen parempia. "

        Kuinka paljon paremmassa asemassa nämä lapset olivat kuin nykyiset. He sentäs saivat mahdollisuuden elää ja kasvaa kunnon kaivostyöläisiksi ja näin saada elantonsa, vaikka työolot tuolloin olivatkin aivan mahdottomat.

        Nykylapsille ei suoda mitään mahdollisuutta saada itselleen terve elämä, ei psyykkisesti eikä fyysisesti. Pelkästään fysiikka pettää jo kokonaan 40 iässä, kun tuijotetaan koko aika jotain ruutua niska köyryssä ja selkä, niska, olkavarret, käsivarret ja sormet sökönä. Ja kaiken lisäksi liikkumattomuuden takia luusto haurasta että vanhempana eka kaatuminen rikkoo kaikki alaraajojen luut.

        ’Nykylapsille ei suoda mitään mahdollisuutta saada itselleen terve elämä, ei psyykkisesti eikä fyysisesti.’

        Koko ajan valitetaan kuinka kalliiksi lasten urheiluharrastukset tulee vanhemmille. Ruutua ne kai vaan silti tuijottaa. Mistäköhän nämä meidän maailman parhaat nuoret jääkiekkoilijat tulee, herätysliikkeistäkö?


      • elämänpariintakaisin
        kui2 kirjoitti:

        "lapset..........He sentäs saivat mahdollisuuden elää ja kasvaa kunnon kaivostyöläisiksi ja näin saada elantonsa"

        Että lapset töihin kaivokseenko, Jooko? - Ei siellä terveenä pysy.

        ""lapset..........He sentäs saivat mahdollisuuden elää ja kasvaa kunnon kaivostyöläisiksi ja näin saada elantonsa"

        Että lapset töihin kaivokseenko, Jooko? - Ei siellä terveenä pysy."

        Lapsia ei tule kaivostyöhön eikä muuhunkaan palkkatyöhön muuta kuin TET-kuvion kautta, mutta se, että nykylapset kasvatetaan holtittomiksi, voimattomiksi lukutaidottomiksi kännyyn tuijottajiksi, joilla ei ole mitään otetta elämään, niin tämä on joukotuhontaa.


      • eionnistutämäkään
        Soittakaa.Pasille kirjoitti:

        ’Nykylapsille ei suoda mitään mahdollisuutta saada itselleen terve elämä, ei psyykkisesti eikä fyysisesti.’

        Koko ajan valitetaan kuinka kalliiksi lasten urheiluharrastukset tulee vanhemmille. Ruutua ne kai vaan silti tuijottaa. Mistäköhän nämä meidän maailman parhaat nuoret jääkiekkoilijat tulee, herätysliikkeistäkö?

        "’Nykylapsille ei suoda mitään mahdollisuutta saada itselleen terve elämä, ei psyykkisesti eikä fyysisesti.’

        Koko ajan valitetaan kuinka kalliiksi lasten urheiluharrastukset tulee vanhemmille. Ruutua ne kai vaan silti tuijottaa. "

        Tästä katastrofista juteltiin muutama viikko mediassa, että ei jonkun rajaton alueen liikuntaharjoitus ole yhtään mitään terveyden kannalta kun muu aika sitten tuijotetaan kännyä. Siinä vaan jokin pieni lihasryhmä saa liikuntaa muutaman tunnin viikossa ja tämä vaan huonontaa terveyttä. Se, että nuoresta on tulossa huippu-urheilija niin se on jotakin myös fyysisen terveyden kannalta, mutta siinäkin ihminen jää idiootin asteelle.


      • eionnistutämäkään kirjoitti:

        "’Nykylapsille ei suoda mitään mahdollisuutta saada itselleen terve elämä, ei psyykkisesti eikä fyysisesti.’

        Koko ajan valitetaan kuinka kalliiksi lasten urheiluharrastukset tulee vanhemmille. Ruutua ne kai vaan silti tuijottaa. "

        Tästä katastrofista juteltiin muutama viikko mediassa, että ei jonkun rajaton alueen liikuntaharjoitus ole yhtään mitään terveyden kannalta kun muu aika sitten tuijotetaan kännyä. Siinä vaan jokin pieni lihasryhmä saa liikuntaa muutaman tunnin viikossa ja tämä vaan huonontaa terveyttä. Se, että nuoresta on tulossa huippu-urheilija niin se on jotakin myös fyysisen terveyden kannalta, mutta siinäkin ihminen jää idiootin asteelle.

        >Tästä katastrofista juteltiin muutama viikko mediassa

        Seuraamasi "media" näyttää yhä vahvemmin sijaitsevan omalla pururadallasi, kun mitään lähteitä ei löydy milloinkaan. 🤪

        Olet yhtä pihalla urheilusta kuin seksistäkin. Lähes kaikkien urheilulajien harjoitukset ovat erittäin monipuolista liikuntaa. Suosituimmassa eli jalkapallossa juostaan melkein koko ajan – ymmärrätkö sinä laahustaja että se on parasta liikuntaa? – ja kakkonen jääkiekko harjoittaa koko kroppaa niin kestävyyden kuin voimankin osalta. Vain pieniä lihasryhmiä liikuttavia suosittuja urheilulajeja ei olekaan, ellei "e-urheilua" aleta lukea urheiluksi.


      • olet.kateellinen
        eionnistutämäkään kirjoitti:

        "’Nykylapsille ei suoda mitään mahdollisuutta saada itselleen terve elämä, ei psyykkisesti eikä fyysisesti.’

        Koko ajan valitetaan kuinka kalliiksi lasten urheiluharrastukset tulee vanhemmille. Ruutua ne kai vaan silti tuijottaa. "

        Tästä katastrofista juteltiin muutama viikko mediassa, että ei jonkun rajaton alueen liikuntaharjoitus ole yhtään mitään terveyden kannalta kun muu aika sitten tuijotetaan kännyä. Siinä vaan jokin pieni lihasryhmä saa liikuntaa muutaman tunnin viikossa ja tämä vaan huonontaa terveyttä. Se, että nuoresta on tulossa huippu-urheilija niin se on jotakin myös fyysisen terveyden kannalta, mutta siinäkin ihminen jää idiootin asteelle.

        'Se, että nuoresta on tulossa huippu-urheilija niin se on jotakin myös fyysisen terveyden kannalta, mutta siinäkin ihminen jää idiootin asteelle.'

        Olympiavoittaja ja tv-kommentaattori Sami Jauhojärvikin on idiootti.... Ettei nyt vaan joku muu olisi?


      • asiantuntemustakehiin
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tästä katastrofista juteltiin muutama viikko mediassa

        Seuraamasi "media" näyttää yhä vahvemmin sijaitsevan omalla pururadallasi, kun mitään lähteitä ei löydy milloinkaan. 🤪

        Olet yhtä pihalla urheilusta kuin seksistäkin. Lähes kaikkien urheilulajien harjoitukset ovat erittäin monipuolista liikuntaa. Suosituimmassa eli jalkapallossa juostaan melkein koko ajan – ymmärrätkö sinä laahustaja että se on parasta liikuntaa? – ja kakkonen jääkiekko harjoittaa koko kroppaa niin kestävyyden kuin voimankin osalta. Vain pieniä lihasryhmiä liikuttavia suosittuja urheilulajeja ei olekaan, ellei "e-urheilua" aleta lukea urheiluksi.

        ">Tästä katastrofista juteltiin muutama viikko mediassa

        Seuraamasi "media" näyttää yhä vahvemmin sijaitsevan omalla pururadallasi, kun mitään lähteitä ei löydy milloinkaan."

        Minusta sen asiantuntijoiden huomiot olivat asiallisia, että muutaman tunnin yksipuolinen liikunta viikossa voi olla vahingollista, koska lasten ja nuorten tulisi liikkua monta tuntia joka päivä. Luo väärän illuusion että homma olisi hoidossa kuten sinäkin luulet. Jalkapalloa voidaan harrastaa kunnolla vain kesäisin ja se voi olla monipuolista se tunti-pari viikossa mitä siinä liikuntaa on. Peleissähän sitä enimmiltään vain seistään paikallaan tai vähän hölkätään välillä. Jääkiekko kaikessa fyysisyydessään menettelee, mutta siinäkin liikunnan määrä on liian pieni jos ei ymmärrä liikkua päivittäin.


      • JarmoLiukuvoide
        olet.kateellinen kirjoitti:

        'Se, että nuoresta on tulossa huippu-urheilija niin se on jotakin myös fyysisen terveyden kannalta, mutta siinäkin ihminen jää idiootin asteelle.'

        Olympiavoittaja ja tv-kommentaattori Sami Jauhojärvikin on idiootti.... Ettei nyt vaan joku muu olisi?

        Myös SDP:n eduskuntaryhmän pitkäaikainen puheenjohtaja Antti Kalliomäki on idiootti.


    • Näinseasiaon

      Niin, kävi kuitenkin hyvin selväksi ettei Kurttila kyennyt nousemaan lapsiasiavaltuutetun tehtävien tasolle. Hänellä näytti olevan omat poliittiset ja muut ideologiat niin pinnalla ettei viranhoidosta oikein tullut mitään, -ainakaan niinkuin olisi pitänyt. Eipä Kurttilalta nähty julkisuuden valokeilassa oikein ulostuloja lasten asioiden puolesta. Sen sijaan Setan ja sateenkaarilössin asioita hän kyllä ajoi julkisuudessa tarmolla.

      No, ehkä Seta voisi nyt palkata hänet vaikka Seta-asiainvaltuutetuksi? Kyllähän noinkin selkeästi värinsä näyttävälle miehelle luulisi aina joku paikka Gender-väen "markkinoilta" aukeavan.

      Lapsiasianvaltuuskunta, tai mikä taho nyt onkaan, on tehnyt ihan hyvän päätöksen. Aika pitkäänhän tuon Kurttilan edesottamuksia jaksettiinkin katsella...

      • Taitaa Tuomaksen ura olla kaikilla alueilla finito 🤓


      • Näinseasiaon
        usko.vainen kirjoitti:

        Taitaa Tuomaksen ura olla kaikilla alueilla finito 🤓

        Joo... nuo taksiajelut ei varmaan tehneet hyvää. Vielä pisteenä iin päälle...


      • Näinseasiaon

        Niin. Jos se jotain viesti niin minusta korkeintaan sitä että hänellä iotsellään oli jostain syystä paha olla tai asia jota käsiteltiin, oli hänelle liian kipeä. Ei tuollaista pää punaisena räyhäämistä kukaan hillitty ja sivistynyt ihminen ymmärrä.


      • Näinseasiaon kirjoitti:

        Niin. Jos se jotain viesti niin minusta korkeintaan sitä että hänellä iotsellään oli jostain syystä paha olla tai asia jota käsiteltiin, oli hänelle liian kipeä. Ei tuollaista pää punaisena räyhäämistä kukaan hillitty ja sivistynyt ihminen ymmärrä.

        Jep, taisi olla jo silloin lähtölaskenta alkanut..... 🙃


    • Kurttilan tilalle on jo valittu toinen ihminen joten eikö viha uskovaisten taholta ole jo enempi kuin lapsellista.

      Vai onko se Jumalalle farisealaista todistamista että tässä ollaan puhtaan valkoisen kauluksen kanssa niin synnittömiä ja vailla vikoja?

      • Näinseasiaon

        Kerrotko vielä mikä "viha"? Ei eri mieltä oleminen ole vihaamista!


      • Näinseasiaon kirjoitti:

        Kerrotko vielä mikä "viha"? Ei eri mieltä oleminen ole vihaamista!

        Ei se koskaan mitään perustele 😯


    • 7y6t5r

      Uusi lapsiasiavaltuutettu professori Elina Pekkarinen on vankkumaton globalisti, aborttioikeuden kannattaja ja sukupuolisten väemmistöjen oikeuksien puolustaja. Hän pitää myös tärkeänä, että aikuiset ottavat lasten ympäristöhuolet tosissaan.

      • Kai hön sentään sallii muunkinlaiset mielipiteet kuin omansa 🤓❓


    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      442
      2154
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      219
      1908
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1542
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1521
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1283
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1241
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1227
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      37
      1082
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1036
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe