Lidlin Emmentaalista puuttuu reijät

reijätön.reikäjuusto

Kävin vaihteeksi tutkimassa Lidlin hyllyistä löytyviä pakkauksia, ja tänään silmiini sattui siivutettu Emmental-juusto.

Emmental-juustohan on tunnettu siitä, että sen valmistusvaiheessa juuston sisään muodostuu ilmakuplia, jotka näyttäytyvät juustosiivussa reikinä. Kuitenkin Lidlin Emmental-juustoissa reikiä ei näkynyt, tai niitä oli todella harvoin, ja reijät olivat pieniä.

Mielestäni reijätöntä juustoa ei saa kutsua Emmentaliksi, vaikken varsinaista direktiiviä tunnekaan.

36

362

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maasdam

      Kaikesta keksitkin valittaa! Reikäinen juusto on sekundaa, reiätön ensiluokkaista!

    • hoookooo

      Emmentalissa reikät ovat a jao. mitä suuremmat reijät, sen kypsempää ja parempaa.

      • lidl-koordinaattori

        Reiät siirrettiin Koskenlaskija-sulatejuustoon.


      • spoordinaator
        lidl-koordinaattori kirjoitti:

        Reiät siirrettiin Koskenlaskija-sulatejuustoon.

        Tarkoitat varmaankin Lapsenkoskija-juustoa, joka on Lidlin hittituote.


    • w.hole

      On karseeta, että rei´istäkin joutuu maksamaan saman kilohinnan kuin itse juustosta - jos siis sitä myydään tilavuuden mukaan.

    • optimoija

      Reijät on ostettava nykyään erikseen.

    • todennut

      Reiät Valion juustoissa ovat ainoat syötäväksi kelpaavat kohdat.

      • selvänäkotiin

        Siihen kun hörppää vielä päälle laihaa keskikaljaa, niin henkikään ei haise oluelle.


    • Aitotuote

      Hyvän tuoreen Emmerdalen tunnistaa siitä kun se itkee kun sen ottaa pakastimesta.

    • Reiät saa ostaa s-ryhmän kaupoista.

    • miehenvainaisenimi

      Kuka hemmetin Reijä???

    • Turakainen

      Kaikki reiät on kiellettävä. Poistuu moni muukin kiukutava ongelma kuin tämä.

    • olenrobotti

      Juuston reiät muodostuvat mikroskooppisten heinä- ja pölyhiukkasten ympärille. Koska sekä maito että meijerit, joissa juustoa valmistetaan, ovat nykyisin paljon puhtaampia kuin ennen, juustomassassa on huomattavasti vähemmän vieraita hiukkasia.

      Näiden mikroskooppisten heinähiukkasten määrän väheneminen ilmenee siis vähäreikäisinä emmentaljuustoina.

    • Diy-Emmental

      Sen vuoksi Lidlissä myydään poria ja poranteriä. En muissa ruokakaupoissa ole poria ☭ nähnyt.

      • epätietoinenjuustopää

        Montako reikää tulee porata, että on tarpeeksi ilmavaa ollakseen emmentaalia. Kannattako varmuudeksi syödä vain pelkät reiät?


      • Porailija
        epätietoinenjuustopää kirjoitti:

        Montako reikää tulee porata, että on tarpeeksi ilmavaa ollakseen emmentaalia. Kannattako varmuudeksi syödä vain pelkät reiät?

        Siitä pitää ensin poistaa palmuöljy, ja sitten porailla.


      • vappujuusto

        Voi hyvätavaton sentään. Elämä käy aina vaan vaikeammaksi. Just kun opin syömään reikä juustoa, niin reiät poistetaan. Siirryn kinkkulinjalle, siinä ei ole reikiä!


    • hyvätuli

      Kyllä halppis Emmental on valmistettu muotissa jossa on puutapit pystyssä.

    • S-etukortti

      Ostin juuri Prismasta aitoa emmentaalia, pelkkää reikää koko pussi. Siis tyhjä pakkaus, maksoi aika paljon mutten mennyt valittamaan kuin luin tätä keskustelua. Toisaalta ei lähtenyt nälkä, mutta tuskin edes lihoin yhtään.

      • hiukopalaa

        Pussi? Mistä saa pussijuustoa? Pussikaljaa on vielä jäljellä.


      • Juustomestari
        hiukopalaa kirjoitti:

        Pussi? Mistä saa pussijuustoa? Pussikaljaa on vielä jäljellä.

        Prismasta saa pussijuustoa, on kuulemma jokin 40-luvun erä myynnissä siellä.


    • Hiukilo

      Polarissa on reijät ja hyvänmakuinen juusto.

      • SutiPl

        Niin on, eikä edes mikään ällörasvainen kitalakeen puuttuva juusto.


    • reikänätör

      Myydäänkö Lidlissä reikäleipää?

      • Anonyymi

        On siellä muistaakseni Linkosuon varrasleipää.


    • Anonyymi

      Hintalaatusuhteeltaan paras emmental on S-ryhmän kotimaista arkiemmental.

      • Anonyymi

        Arkijuustot on Valion tuotteita.


    • Anonyymi

      Laadukkaan juuston merkki, puhtaasti tuotettu.

      • Anonyymi

        Lihaa säästämättä.


    • Anonyymi

      Kätevä emäntä poraa reijät helposti akkuporakoneella ja samalla syntyy näppärästi juustoraastetta.

      • Anonyymi

        Käy Biltemasta vaikka art.nro 20-406:n, jolla saa käteviä Ø 16–51 mm juustotappeja tai -kakkaroita.


    • Anonyymi

      Lisäksi Lidlin emmentaali haisee pahalle. Kissakaan ei syönyt.

      • Anonyymi

        Hiiret syö juustoa ja kissat hiiriä


    • Anonyymi

      Synteettistä Emmentaalia

    • Anonyymi

      Tuota reiätöntä Emmental-juustoa söin juuri äsken aamiaiseksi kesämökillä. Olen rohmunnut aina tarjouksesta juustoja, yleensä juuri Lidl:stä. Harvoin pitää normaalihintaa juustosta maksaa. Jos parempia juustoja ei ole tarjouksesta, ostan halbinta Edamia noin 4 € kilohintaan esim. Lidl:stä. On sitä joskus K-kaupoissakin ollut lähes samalla hinnalla ja uskomatonta, Valion nimellä.

    • Anonyymi

      Lopettivat Oltermannin myynnin ja sen koommin ei ole tarvinnut siellä käydä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe