USA:n ja Pohjois-Korean umpikuja

USA:n presidentin Trumpin ja Pohjois-Korean johtajan Kim Jong-unin neuvottelut Vietnamissa päättyivät lyhyeen kun Kim Jong-un vaati Yhdysvaltoja poistamaan talouspakotteet. Yhdysvallat on puolestaan vaatinut Pohjois-Koreaa riisumaan ensin ydinaseensa.

Syy umpikujaan on kokonaan Yhdysvalloilla.
Millä oikeudella se vaatii Pohjois-Koreaa luopumaan ydinaseistaan kun itse ei halua tehdä samoin?

Riisukoon USA ensin itse omat ydinaseensa ja vasta sen jälkeen sillä on moraalinen oikeus vaatia samaa Pohjois-Korealta.

USA:lla ei ole yhtään sen enempää oikeutta pitää ydinaseita kuin Pohjois-Koreallakaan, eikä asettaa sille pakotteita Pohjois-Korean taivuttamiseksi yksipuoliseen aseistariisuntaan.

USA kuvittelee olevansa koko maailman poliisi ja valtias, jolla on oikeus päättää, mitä mikäkin valtio saa tehdä.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • knasanuutiset

      On hienoa, että sinulla on mielipide.

    • katsos

      Sillä oikeudella sitäkin voi ja pitää siltä vaatia että se on diktatuurivaltio, hylkiö ja hirmuhallinto.

      • "Sillä oikeudella sitäkin voi ja pitää siltä vaatia että se on diktatuurivaltio, hylkiö ja hirmuhallinto. "

        Jokaisella maalla on oikeus valita yhteiskuntajärjestelmänsä olipa se diktatuuri tai demokratia. Sitä paitsi demokratia ei ole yhtään sen oikeudenmukaisempi kuin diktatuurikaan. Demokratia voi saada yhtä paljon pahaa kuin diktatuurikin. Yhdysvallat on hyvä esimerkki tästä. Sen sota-alukset, lentokoneet ja maajoukot ovat milloin missäkin päin maailmassa sotimassa pienempiä valtiota vastaan ja kaatamassa niiden laillisia hallituksia.
        Parasta aikaa USA:n "demokraattinen" hallitus on suunnittelemassa hyökkäystä Venezuelaan tehdäkseen siellä vallankaappauksen ja voidakseen ottaa haltuunsa Venezuelan öljyvarat.
        USA on todellinen hirmuvaltio, eikä Pohjois-Korea.


      • katsos
        Sakari42 kirjoitti:

        "Sillä oikeudella sitäkin voi ja pitää siltä vaatia että se on diktatuurivaltio, hylkiö ja hirmuhallinto. "

        Jokaisella maalla on oikeus valita yhteiskuntajärjestelmänsä olipa se diktatuuri tai demokratia. Sitä paitsi demokratia ei ole yhtään sen oikeudenmukaisempi kuin diktatuurikaan. Demokratia voi saada yhtä paljon pahaa kuin diktatuurikin. Yhdysvallat on hyvä esimerkki tästä. Sen sota-alukset, lentokoneet ja maajoukot ovat milloin missäkin päin maailmassa sotimassa pienempiä valtiota vastaan ja kaatamassa niiden laillisia hallituksia.
        Parasta aikaa USA:n "demokraattinen" hallitus on suunnittelemassa hyökkäystä Venezuelaan tehdäkseen siellä vallankaappauksen ja voidakseen ottaa haltuunsa Venezuelan öljyvarat.
        USA on todellinen hirmuvaltio, eikä Pohjois-Korea.

        Diktaattorilla ei ole oikeutta valita yhteiskuntajärjestelmää, hän ei ole maa. Demokratia on oikeudenmukaisin järjestelmä, ei se täydellinen ole mutta se on paras eikä demokratialle ole vaihtoehtoa. Näin se vaan on.


    • OtteTeTyhmiä

      Miten niin umpikujaan... Trumpin edellisen vierailun jälkeen Etelä-Korea aloitti rauhanneuvottelut Pohjois-Korean kanssa. Tämän toisen tapaamisen jälkeen myös Japani on valmis neuvotteluihin. Vain täydellinen idiootti kuvittelee, että asiat tuolla niemimaalla ja sen ympäristössä on järjestyksessä yhdellä kädenpuristuksella... kun 70 vuotta ovat olleet sodassa keskenään. Jos joku tässä asiassa on umpikujassa, niin tiedotusvälineet, jotka suoltavat täyttä potaskaa kansalle. Ja muutama innokas trollaaja täällä Somessa.

    • PieniPiruVasempaan

      Kaksi maata, jotka ovat hetki sitten olleet toistensa vihollisia lähes sotaan asti istuttavat presidenttinsä samaan pöytään toistuvasti. Se on minun mielestäni tulos itsessään.

      Odotukset ovat epärealistiset, jos odotetaan, että maat yht'äkkiä olisivat asioista samaa mieltä ja huomaisivat olevansa sielunveljiä. Neuvottelut ovat sitä varten, että löydetään kipukohtia, joita voidaan ratkaista molempien eduksi.

      Jokainen, joka on koskaan neuvotellut yhtään mistään - edes teinin kanssa - tietää ettei jokainen neuvottelu johda läpimurtoon. Miksi sitten maiden välillä olisi niin.

    • Jönsas

      On hyvä, että USA yrittää hillitä Pohjois-Korean ydinasevarustelua.

      Myös Venäjän tulisi rajanaapurina osallistua tähän toimintaan.

      Venäjä näkee kuitenkin tärkeämmäksi häärätä Syyriassa ja Ukrainassa.

      • PieniPiruVasempaan

        Meillä on käytössä kaksoisstandardit.

        USA:ta moititaan siitä, että he antavat ruoka-apua Venezuelalle ja Venäjää ummärretään siitä, että se miehittää osan naapurivaltiota.

        Ajatelkaa, jos se olisi toisinpäin. USA:ta ymmärrettäisiin ruoka- ja lääkeavusta ja venäjää moitittaisiin toiseen valtioon hyökkäämisestä.
        Olosi aika outo ja yllättävä kuvio :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe