Taksi Tampereen hinnat kuriin

12plus

Näköjään Taksi Tampereen brändin alla olevien autoilijoiden törkyhinnoittelulle tuli stoppi. Varsinkin kentällä tamperelaiskuskit ovat veloittaneet usein €2,25-2,50 per kilometri. Nyt katoksi tuli Taksi Tampereen tilaushinta €1,84.

https://yle.fi/uutiset/3-10668035

144

9814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • extaksari

      Haiskahtaa kartellihinnoittelulta. Eikös juuri siitä haluttu eroon ?

    • 12plus

      Niin no, totta, veikkaan että nuo maksimihinnat ovat käytännössä myös minimi, mutta ainakaan nyt Taksi Tampereen yrittäjät eivät enää pääse ökyhinnoittelemaan kyytejä tilanteessa jossa matkustajalla ei ole muita vaihtoehtoja.

      Veikkaan myös että vielä menee vuosi-pari ennekuin Tampereelle saadaan parempia vaihtoehtoja..

      • 15miinus

        Eli se, että " matkustajalla ei ole muuta vaihtoehtoa" riittää syyksi siihen ,että vapaassa markkinataloudessa toimiva yrittäjä ei saa itse päättää hinnoittelustaan, niinkö?


    • ytyy

      Ohan tampereella nyt jo parempia vaihtoehtoja.

      • Anonyymi

        Ei loppujen taida olla parempia vaihtoehtoja.


    • ViidenTähdenAI

      Ohjeistin lakimiestiimiäni olemaan yhteydessä Taksi Tampereeseen. He ovat toimineet asiantuntija neuvojeni perusteella kuluttajan kannalta parhaalla mahdollisella tavalla. Tamperelaiset kuluttajat voivat kiittää minua että Taksi Tampere tajusi lopettaa ryöstöhinnoittelun.

      Maanantaina jatkan ministeriössä eläkeuudistuksen valmistelua.

      • Jakisrulaa

        Lakitiimin Tampereen retki sujui näissä merkeissä :
        Arska oli eksynyt väärään junaan ja löydettiin karigasniemeltä. Repa viihdytti ihmisiä Tammelan torilla roikottamalla mustaa makkaraa housunsepaluksesta. Veke oli saanut houkuteltua Ritun kanssaan ratinan stadionin taakse "pikaisille", jonka takia Kake ryhtyi mustasukkaisuus- ja kiljupäissään väkivaltaiseksi. Putkareissuhan siitä kaikille seurasi. Jakomäessä sen sijaan sillä aikaa oli oikein mukavaa ja rauhallista, mitä nyt AIn äidin möykkääminen vähän häiritsi bumen lähellä liikkuneita


      • MansenVossikka
        Jakisrulaa kirjoitti:

        Lakitiimin Tampereen retki sujui näissä merkeissä :
        Arska oli eksynyt väärään junaan ja löydettiin karigasniemeltä. Repa viihdytti ihmisiä Tammelan torilla roikottamalla mustaa makkaraa housunsepaluksesta. Veke oli saanut houkuteltua Ritun kanssaan ratinan stadionin taakse "pikaisille", jonka takia Kake ryhtyi mustasukkaisuus- ja kiljupäissään väkivaltaiseksi. Putkareissuhan siitä kaikille seurasi. Jakomäessä sen sijaan sillä aikaa oli oikein mukavaa ja rauhallista, mitä nyt AIn äidin möykkääminen vähän häiritsi bumen lähellä liikkuneita

        Joo näin lakimiestiimin kun hoipertelivit pitkin Mansea.


      • Anonyymi

        Taitaa olla taas valopää asialla Jakomäessä ei ole lentokenttää


    • Botto

      Oliko Tampereen taksin hinnat sovittu yrittäjien toimesta keskenään? Kyse on hintakartellista. Oliko hintakartellit laillisia vai laittomia?

      • IkäväIhminen

        Varmaan jotain laitonta kummiskin, tai ainakin toivon niin, sillä taksarit pitää saada kanveesiin, tavalla tai toisella. Berner jo yritti, mutta nää nousee tuhkasta kuin feniks-linnut ja se ottaa mua päähän.


      • Anonyymi

        Laillisia


    • HyväNäin

      No niin, mennään kohti aikaa ennen uudistusta. Silloin oli myös enimmäishinnoittelu käytössä. Suurinta hintaa ei saanut ylittää, halvemmalla toki sai ajaa.

      Se sitten siitä vapaasta hinnoittelusta......

      👏👏👏

      • hyväuudistusjuu

        Kannattaa myös huomata, että ennen uudistusta maxhinta määrättiin muualta.
        Nyt yrittäjät voivat keskenään sopia hinnat millä ajetaan.
        Vertailun vuoksi ennen Km. maksoi 1,60 € Nyt 1,84 - 2,12 ja hintaahan aluetaksi voi korottaa, aivan koska haluaa.


      • kylläsaahalvallaajaa

        Sorry vaan mutta taksaluokat 1-6 olivat ja ovat edelleen olemassa vaikka siirtyminen tähän uuteen taksoitukseen , jossa myös aika tulee laskutettavaksi, onkin hyässä nosteessa. Eli ennen km maksoi 1,56-3,20€/km. Ja lähtö oli päivällä 5,90 ja illalla 9,00€. On ainoastaan markkinasilmänlumetta tämä uusi lähtömaksu 3,90€ koska kun aikaa veloitetaan keskimäärin 1€/minuutti, muuttuu lopputariffi kalliimmaksi kuin vanhassa järjestelmässä. Jos haluaa edullisimmin selvitä nykyisin, on ainoa vaihtoehto kiinteän hinnan sopiminen ennen matkaan lähtöä. Kiinteässä hinnassa on ainoa huolenaihe, kun siinä odotusaika on vain 5 minuuttia. Jos odotusaika venyy tästä suuremmaksi, purkautuu sovittu kiinteä maksu ja matkaa jatketaan mittarihinnalla. Varsinkin illanvietoissa missä joku vaan tilaa matkan ja sitten ihmiset jäävät suustaan kiinni ravintolaan kuluttamaan aikaa kostautuu tämä sille tilaajalle. Humalassa sitten ei muka ymmärretä. Taksissa pätee nyt sääntö; "aika maksaa".


      • julkisethinnat
        kylläsaahalvallaajaa kirjoitti:

        Sorry vaan mutta taksaluokat 1-6 olivat ja ovat edelleen olemassa vaikka siirtyminen tähän uuteen taksoitukseen , jossa myös aika tulee laskutettavaksi, onkin hyässä nosteessa. Eli ennen km maksoi 1,56-3,20€/km. Ja lähtö oli päivällä 5,90 ja illalla 9,00€. On ainoastaan markkinasilmänlumetta tämä uusi lähtömaksu 3,90€ koska kun aikaa veloitetaan keskimäärin 1€/minuutti, muuttuu lopputariffi kalliimmaksi kuin vanhassa järjestelmässä. Jos haluaa edullisimmin selvitä nykyisin, on ainoa vaihtoehto kiinteän hinnan sopiminen ennen matkaan lähtöä. Kiinteässä hinnassa on ainoa huolenaihe, kun siinä odotusaika on vain 5 minuuttia. Jos odotusaika venyy tästä suuremmaksi, purkautuu sovittu kiinteä maksu ja matkaa jatketaan mittarihinnalla. Varsinkin illanvietoissa missä joku vaan tilaa matkan ja sitten ihmiset jäävät suustaan kiinni ravintolaan kuluttamaan aikaa kostautuu tämä sille tilaajalle. Humalassa sitten ei muka ymmärretä. Taksissa pätee nyt sääntö; "aika maksaa".

        Millä taksiyhtiöllä on hinnastossaan maininta siitä, että sopimushinta pitää sisällään vain 5 minuutin odotuksen? En löytänyt mistään.


      • sdfggf
        julkisethinnat kirjoitti:

        Millä taksiyhtiöllä on hinnastossaan maininta siitä, että sopimushinta pitää sisällään vain 5 minuutin odotuksen? En löytänyt mistään.

        "Kiinteähinta sisältää suoratilauksessa 5 minuutin odotuksen tilausosoitteessa. Ylimääräinen odotusaika veloitetaan voimassa olevan taksahinnaston mukaisesti. Kiinteähinta on voimassa ainoastaan ajettaessa suoraan nouto-osoitteesta kohdeosoitteeseen. Mikäli asiakas haluaa tehdä matkan varrella ylimääräisen lenkin vaikka kauppaan, se onnistuu kyllä, mutta lenkin osuus laskutetaan mittarin mukaisesti." (TaksiHelsinki)
        Tuota et löytänyt mistään, ja mulla meni n 5 sek. kaivaa se sieltä Intternetisä. Kokeilisit sitä, se on aika kiva


      • julkisethinnat

        Sinänsä ihan hyvä löyö, mutta täysin turha. Hinnasto pitää olla AUTOSSA.


    • EntinenTaksiasiakas

      Kun uusi hallitus aikanaan astuu talkoisiin, tultaneen taksilakia rukkaamaan takaisin kohti vanhaa hinnoittelun osalta. Luulen, että myös jotakin pakkopäivystystä tullaan harkitsemaan, eihän asiakas joissakin tilanteissa saa itselleennautoa lainkaan. Herää kysymys, onko taksit tarkoitettu asiakkaiden käyttöön ollenkaan, kun pikkupaikkakunnilla ei lähdetä ajoon öisin, pannaan vielä puhelinkin kiinni? Naapurini täällä maalla joutui kävelemään 8 km kotiin, kun taksia ei ollut saatavilla kylän kapakan sulkeutuessa.

      Taksilaki oli jo susi syntyessään, ei se voi noin jäädä, taksi ei enää palvele asiakkaita.

      Meni vain puoli vuotta, kun jo lakiin tehtiin muutoksia, lisää muutoksia kaivataan.

      Reilu puoli vuotta sitten taksin sai A_I_N_A, kun sitä tarvitsi, nyt se on kuin laulussa: Nainen, Poliisi ja Taksi, ei niitä koskaan tarvitessa nää. I

    • Erkkikortsukortelainen

      Ei siinä ole mitään järkeä että istutetaan kuskeja tyhjän panttina keskellä yötä. Tuo 8 kilsan kyyti olisi luultavasti ollut ainoa kyyti sille yölle eikä siitä tule kuin paha mieli. Jos kunta haluaa että kylällä on taksipalvelu 24/7 jonkun pitää se maksaa. Pääsee arvon mösjöökin kotiin.

      • HyväNäin

        Kylän kapakka tyhjeni tuolloin, tarvitsijoita olisi ollut enemmänkin. Kyllä päivystys on ihan hyvä olla, sen mahdollisen ainoankin kyydin hinta on sitten oltava sellainen, että kannattaa päivystää. Ihminen, joka joutuu väkisin kävelemään 8 kilometriä, on valmis maksamaan siitä, että pääsee kotiin ihmisten aikaan ja heti. Aiemmin päivystys oli sellanen, että sai ottaa jonkun parin euron yölisän, siinä kaikki. Toisaalta, pikkupaikkakunnilla olis kai hyvä, jos asiakas tilais sen kyydin vaikka ennakkoon, ei tarvitsis kuskin nuokkua kopilla, vois olla himassa....


      • Anonyymi
        HyväNäin kirjoitti:

        Kylän kapakka tyhjeni tuolloin, tarvitsijoita olisi ollut enemmänkin. Kyllä päivystys on ihan hyvä olla, sen mahdollisen ainoankin kyydin hinta on sitten oltava sellainen, että kannattaa päivystää. Ihminen, joka joutuu väkisin kävelemään 8 kilometriä, on valmis maksamaan siitä, että pääsee kotiin ihmisten aikaan ja heti. Aiemmin päivystys oli sellanen, että sai ottaa jonkun parin euron yölisän, siinä kaikki. Toisaalta, pikkupaikkakunnilla olis kai hyvä, jos asiakas tilais sen kyydin vaikka ennakkoon, ei tarvitsis kuskin nuokkua kopilla, vois olla himassa....

        No jos yössä olisi se 1 ainoa kyyti, sen hinnan pitäisi olla 2-300€ että kuski saisi siitä normaalin palkan. Mieluummin kävelisin 8km.


    • EpätietoinenAsiakas

      Taksi Tampereen hinnastossa on kalliimpi taksa sesonkiaikana.
      Missään ei vaan lue mikä on sesonkiaikaa?
      Onko se aamulla, päivällä, illalla vai aina kun kuski niin päättää?

      • Näästaksilla

        Saako yrittäjät keskenään sopia hinnoista? Tampereella käy kuten ruottissa Tukholmassa. On monia yhtiöitä jotka kilpailevat keskenään laadulla ja hinnoittelulla. Asiakas soittaa tai tilaa äppin kautta. Viime viikolla tilasin Taksi Tampereen kautta ja sain alle sisältä hyvin likaisen halpis-japsin. Samalla rahalla olisi kuulemma saanut puhtaan 5-sarjan bemun. Petettiinkö minua?


      • Ent.asiakas

        Taksi Tampere sekoittaa asiakkaat sekavalla hinnoittelulla. Asiakas on aina kakkonen!


      • kyänäinon
        Näästaksilla kirjoitti:

        Saako yrittäjät keskenään sopia hinnoista? Tampereella käy kuten ruottissa Tukholmassa. On monia yhtiöitä jotka kilpailevat keskenään laadulla ja hinnoittelulla. Asiakas soittaa tai tilaa äppin kautta. Viime viikolla tilasin Taksi Tampereen kautta ja sain alle sisältä hyvin likaisen halpis-japsin. Samalla rahalla olisi kuulemma saanut puhtaan 5-sarjan bemun. Petettiinkö minua?

        Taksissa maksat siitä että joku kuljettaa sut paikasta toiseen, et siitä että pääset istumaan hianossa autossa. Asenteesi on viisivuotiaan tasolla.


      • Anonyymi

        Ai saan paskaa ja premiumia samalla hinnalla? En halua sitä paskaa vaan premiumia.


      • Anonyymi

        Sesonkiaika on silloin kun Taksi Tampere niin päättää eli aina kun taksin tarve on suurta, pikkujoulut, messut, festarit ym.


      • Anonyymi

        Tarkastaja päätti.


      • Anonyymi

        Taksitarkastaja päätti.


    • Bzz

      Näin se kuuluu toimia. Saman brändin palvelu maksaa saman verran. H&Mn kalsarit maksaa saman Helsingissä ja Turussa, mutta Dressmannilla eri hinta.

      • Näöntarkastus

        H&M:ltä saan laadukkaita tuotteita, Dressmannilta en. Siksi hinnat on erilaiset.
        Taksi Tampereella joudun maksamaan saman hinnan hyvästä ja huonosta tuotteesta. Siinä on vissi ero.
        Eli istun paskaisessa Skodassa ja maksan saman hinnan kuin putipuhtaan Bemu 500:n kyydistä. En saa edes valita autoa keskuksesta tilaamalla. Asiakasta huijataan ja pahasti.


      • 2.0tdiex200cdi
        Näöntarkastus kirjoitti:

        H&M:ltä saan laadukkaita tuotteita, Dressmannilta en. Siksi hinnat on erilaiset.
        Taksi Tampereella joudun maksamaan saman hinnan hyvästä ja huonosta tuotteesta. Siinä on vissi ero.
        Eli istun paskaisessa Skodassa ja maksan saman hinnan kuin putipuhtaan Bemu 500:n kyydistä. En saa edes valita autoa keskuksesta tilaamalla. Asiakasta huijataan ja pahasti.

        Tästäpä olisi kiva saada enemmän mielipiteitä. Miten likainen BMW vastaan puhdas Skoda? Tai Kia ammattitaitoisella kuskilla vastaan epämukavasti ajava kuski Mersun ratissa? Kumpi painaa vaakakupissa enemmän?


      • Mulkeroinen
        2.0tdiex200cdi kirjoitti:

        Tästäpä olisi kiva saada enemmän mielipiteitä. Miten likainen BMW vastaan puhdas Skoda? Tai Kia ammattitaitoisella kuskilla vastaan epämukavasti ajava kuski Mersun ratissa? Kumpi painaa vaakakupissa enemmän?

        Joo, kyllä taksipalvelu on aika paljon muuta kuin auton merkki ja kyydin lopullinen hinta. Suomessa on totuttu taksiasiakkaana valittamaan auton merkistä ja valinnan mahdollisuuksien puutteesta sen suhteen, kun muita keskeisiä puutteita ei hyvin säänneellyssä järjestelmässä useinkaan ole ollut. Vapaa kilpailu on synnyttänyt reilusti uusia ja isoja ongelmia vanhojen pikkukitinöiden tilalle, ja yksittäisen kyydin kilpailuttamisessa / taksikeskuksen valinnassa aiempia lillukanvarsia merkittävämpiä argumentteja ovat mm. saatavuus / toimitusaika, realistiset reklamaatiomahdollisuudet, palvelun omavalvonnan taso taksikeskuksen piirissä, kuljettajalta edellytettävä suomen kielen taito, kuljettajalta edellytettävä talviajotaito, mahdollisuus maksaa kortilla (ei ole lakisääteinen oikeus), selkeä hinnoittelu jne. jne. Varmaan jokainen tämän luuettuaan ymmärtää, ettei se automerkki eikä edes pari euroa halvempi hinta ole enää kaikkein keskeisin elementti vapaassa kilpailussa.


      • SuperE
        2.0tdiex200cdi kirjoitti:

        Tästäpä olisi kiva saada enemmän mielipiteitä. Miten likainen BMW vastaan puhdas Skoda? Tai Kia ammattitaitoisella kuskilla vastaan epämukavasti ajava kuski Mersun ratissa? Kumpi painaa vaakakupissa enemmän?

        Aina Mercedes. Likainen Mercedes huonolla kuskilla hakkaa mennen tullen puhtaan huippukuskin ajaman Skodan.


      • SuperE
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Joo, kyllä taksipalvelu on aika paljon muuta kuin auton merkki ja kyydin lopullinen hinta. Suomessa on totuttu taksiasiakkaana valittamaan auton merkistä ja valinnan mahdollisuuksien puutteesta sen suhteen, kun muita keskeisiä puutteita ei hyvin säänneellyssä järjestelmässä useinkaan ole ollut. Vapaa kilpailu on synnyttänyt reilusti uusia ja isoja ongelmia vanhojen pikkukitinöiden tilalle, ja yksittäisen kyydin kilpailuttamisessa / taksikeskuksen valinnassa aiempia lillukanvarsia merkittävämpiä argumentteja ovat mm. saatavuus / toimitusaika, realistiset reklamaatiomahdollisuudet, palvelun omavalvonnan taso taksikeskuksen piirissä, kuljettajalta edellytettävä suomen kielen taito, kuljettajalta edellytettävä talviajotaito, mahdollisuus maksaa kortilla (ei ole lakisääteinen oikeus), selkeä hinnoittelu jne. jne. Varmaan jokainen tämän luuettuaan ymmärtää, ettei se automerkki eikä edes pari euroa halvempi hinta ole enää kaikkein keskeisin elementti vapaassa kilpailussa.

        Valinnanvaraa on tullut lisää, mutta ei vielä tarpeeksi. Odotan jännityksestä kihisten.


      • Junioryrittäjä

        Aina mielummin suomenkielen osaavan ammattitaitoisen kuskin kyytiin jolla vieläpä puhdas auto. Merkillä ei silloin mitään väliä vaikka olisi Dacia alla tai c-mersu.
        Tietysti isommassa autossa plussaa matkustaa esim superb tai Eemeli tai joku muu auton kokoinen auto, kunhan mahtuu jalkoja heilutella takana. Mutta on sitä joskus menty asiakkaana länsisatamasta c-mesellä Hämeenlinnaankin vaikka neljä henkilöä kyydissä tuskaa olikin.


      • Anonyymi
        Näöntarkastus kirjoitti:

        H&M:ltä saan laadukkaita tuotteita, Dressmannilta en. Siksi hinnat on erilaiset.
        Taksi Tampereella joudun maksamaan saman hinnan hyvästä ja huonosta tuotteesta. Siinä on vissi ero.
        Eli istun paskaisessa Skodassa ja maksan saman hinnan kuin putipuhtaan Bemu 500:n kyydistä. En saa edes valita autoa keskuksesta tilaamalla. Asiakasta huijataan ja pahasti.

        Sitä kansa on saanut, mitä seireenilaulujen laulajia on äänestyskopissa tilannut.


      • Anonyymi
        SuperE kirjoitti:

        Aina Mercedes. Likainen Mercedes huonolla kuskilla hakkaa mennen tullen puhtaan huippukuskin ajaman Skodan.

        😁👍👍


      • Anonyymi
        2.0tdiex200cdi kirjoitti:

        Tästäpä olisi kiva saada enemmän mielipiteitä. Miten likainen BMW vastaan puhdas Skoda? Tai Kia ammattitaitoisella kuskilla vastaan epämukavasti ajava kuski Mersun ratissa? Kumpi painaa vaakakupissa enemmän?

        Mieluummin maksan ammattitaitoisesta ja jouhevasta kyydistä kun Bemarin tai Mersun epämukavasta kyydistä.


    • Anonyymi

      Huvittava juttu, tilasin taksin taksi tampereen numerosta ja ne lähetti paikalle Dacian.
      Päätin kävellä.

      • Anonyymi

        Huvittavaa tuossa on lähinnä kirjoittajan lapsellinen asenne taksipalveluja kohtaan.
        Yleensä siihen auton merkkiin kiinnittää huomiota juuri joku säälittävä hönö jolle taksimatka on enemmänkin elämys kuin tapa siirtyä paikasta toiseen joustavasti.


      • Anonyymi

        Taksi Tampereella autojen laatu tosiaan vaihtelee aika reippaasti. Pääosa kyllä ihan ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa tuossa on lähinnä kirjoittajan lapsellinen asenne taksipalveluja kohtaan.
        Yleensä siihen auton merkkiin kiinnittää huomiota juuri joku säälittävä hönö jolle taksimatka on enemmänkin elämys kuin tapa siirtyä paikasta toiseen joustavasti.

        Ei mitään huvittavaa, vaan paskaa saa premium-hinnalla. Ei ole mitään järkeä kun saa jonkun Dacian Mersun hinnalla, pelkkää kusetusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa tuossa on lähinnä kirjoittajan lapsellinen asenne taksipalveluja kohtaan.
        Yleensä siihen auton merkkiin kiinnittää huomiota juuri joku säälittävä hönö jolle taksimatka on enemmänkin elämys kuin tapa siirtyä paikasta toiseen joustavasti.

        Voiko muka Dacialla tai Ovtavialla siirtyä joustavasti paikasta toiseen? Ei todellakaan! Buahhh buahhh buahhh buahhh buahhh ja vielä kerran buahhh!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa tuossa on lähinnä kirjoittajan lapsellinen asenne taksipalveluja kohtaan.
        Yleensä siihen auton merkkiin kiinnittää huomiota juuri joku säälittävä hönö jolle taksimatka on enemmänkin elämys kuin tapa siirtyä paikasta toiseen joustavasti.

        En minäkään kyllä halua maksaa samaa hintaa Dacia kyydistä kuin premium autojen .
        Mitä helvetin hönöä muka siinä on? Aivan saletisti kävelen tolpalla premium kyytiin, sillehän sitten ei voi mitään jos tilatessa tulee potkukelkka.
        Olen kerran kulkenut Kajon bemarilla pirkkalan kentälle rautatieaseman tolpalta, vain kerran.
        Arvauksia miksi en sen jälkeen?


      • Anonyymi

        olet rasisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään huvittavaa, vaan paskaa saa premium-hinnalla. Ei ole mitään järkeä kun saa jonkun Dacian Mersun hinnalla, pelkkää kusetusta!

        Vitunko väliä sillä on, millä autolla sen muutaman km taittaa, jos kyydin tarve on niin vähäinen, että mieluummin kävelee kun menee tietyllä merkillä, niin itse en edes tilaisi kyytiä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa tuossa on lähinnä kirjoittajan lapsellinen asenne taksipalveluja kohtaan.
        Yleensä siihen auton merkkiin kiinnittää huomiota juuri joku säälittävä hönö jolle taksimatka on enemmänkin elämys kuin tapa siirtyä paikasta toiseen joustavasti.

        😄😁👍👍


    • Anonyymi

      Vanha aihe jo, mutta noista autovalinnoista kuitenkin...

      Meillä on nykyään Auris ihan vain siitä syystä, että Tojon huolto on tuossa kodin vieressä. Kun auto on huollossa, ei tarvitse odotella siellä. Toinen syyy, miksi luovuimme Mersuista, on Vehon huollon kalleus ja huono laatu. Ja Mersujen laatu on heikkoa. Niillä on kova maine mersumiesten keskuudessa, mutta ei ne sen kestävämpiä olleet kuin nämä 20k€ halvemmatkaan. Tosin Skoda oli melkoinen pettymys kestävyyden suhteen. Meillä vaihdettiin Suberb juuri tuohon Aurikseen.
      Suberbissa on ne ilmasuuttimet myös takapenkeillä ja nehän on sitten aina oksennuksessa, kun kesken matkan tulee. Se on taksiin huono ratkaisu.

      Harva valittaa autoista, todella harva, mutta joku kuitenkin joskus. Ainoat, jotka valittavat, ovat näitä reppanoita nuoria miehiä, joille auto on maailman tärkein asia. Taksihan on työkalu. Meillä se on työkalu, jonka pitää liikkua puoli miljoonaa kilometriä, mieluiten ilman murheita. Kun ostaa halvemman auton, voi maksaa kuskille parempaa palkkaa ja pitää heistä kiinni.

      • Anonyymi

        Onhan tuossa perääkin mutta Auris on kyllä pieni sisätiloiltaan Superbiin verrattuna. Asiakkaat kiittelee päivittäin Skodan tiloja, mutta saman totean: laatu on ala arvoista tuon hintaluokan autolle. Päivääkään yli takuun en uskalla pitää.


    • Anonyymi

      No onneksi auriksen korvaa uusi Corolla farmari. On selkeästi tilavampi kuin pikkuruinen Auris, vaikkei se corollakaan mikään iso ole.
      Edustus miehille on sitten Camry tarjolla. Siinä ainakin sisätilat kunnossa.

    • Anonyymi

      Tampereella on alkanut näkyä yllättävä paljon Kajonin takseja, ainakin keskustassa ja rautatieaseman tolpalla. Autot näyttävät olevan parempia kuin Taksi Tampereella keskimäärin.

    • Anonyymi

      Nyt kun Kajon on melkein konkurssissa ja raporttien mukaan autot on viety pois jo Lappeenrannasta, niin onko Tampereen autoja viety pois?

      • Anonyymi

        Tänään ainakin oli useampia rautatieaseman tolpalla.


    • Anonyymi

      Taksi tamperren välityksessä on myös Kajon autoja, on se kummaa.

      • Anonyymi

        Ok, ihna hyvä, niillä on paremmat autot kuin monella muulla Taksi Tampereen taksarilla. Omalle kohdalle ei ole osunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, ihna hyvä, niillä on paremmat autot kuin monella muulla Taksi Tampereen taksarilla. Omalle kohdalle ei ole osunut.

        Kerran erehdyin T:reen rautatieasemalla Kajonin MB viton kyytiin. Sanoin osoitteeksi Nokia. Kuski kysyi, että mennäänkö Porintien- vai moottoritien kautta? Mä ajattelin, että tietysti moottoritien, siis Hyhkystä Nokialle. Kuski lähti Lempääläntien kautta ns. Pirkkalan ohitustielle!
        Ei enää koskaan Kajonin kyytiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran erehdyin T:reen rautatieasemalla Kajonin MB viton kyytiin. Sanoin osoitteeksi Nokia. Kuski kysyi, että mennäänkö Porintien- vai moottoritien kautta? Mä ajattelin, että tietysti moottoritien, siis Hyhkystä Nokialle. Kuski lähti Lempääläntien kautta ns. Pirkkalan ohitustielle!
        Ei enää koskaan Kajonin kyytiin!

        Kierto se on mikä kannattaa.


    • Anonyymi

      Noilla ei ainakaan Taksi Tampereella ole käytännössä hintaeroa keskustasta.

    • Anonyymi

      Aikamoista hulinaa on nykyään tämä taksimaailma. Erityisesti on syytä painottaa sitä seikkaa että asiakas saa valita juuri itselleen sopivan taksin taksiaemalta.

      Kannattaa tutkia autossa näkyvillä olevaa hinnastoa ja vielä kysyä kuljettajalta hintaa varmuuden vuoksi.

      Joissakin takseissa joudut maksamaan myös ajasta minkä istut autossa oli se sitten liikkeessä tai ei, siis kokoajan raksuttaa aikataksa kilometri taksan lisänä.
      Tämä saattaa tulla yllätyksenä kun loppusumma ilmoitetaan kutan kävi itselleni.

      Hämäävästi kilometritaksa on hiemen kuita edukkaampi mutta yllärinä aikataksa lisänä tuo euron per minuutti lisää hintaa.

      Vielä erikseen ja erityisesti kiitos bernerille ja keskustalle taksiliikenteen pilaamisesta.

      Asiakkaalle tästä tuli paska rasti.

      • Anonyymi

        Niin, onhan se aika hämmentävää jos kuljettaja valitsee vaikkapa vanhan Lahdentien motarin sijaan, ja köröttelee 60-80 vauhdilla Järvenpäähän . Suunnilleen samat kilsat mutta silti isompi lasku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, onhan se aika hämmentävää jos kuljettaja valitsee vaikkapa vanhan Lahdentien motarin sijaan, ja köröttelee 60-80 vauhdilla Järvenpäähän . Suunnilleen samat kilsat mutta silti isompi lasku.

        Tsot tsot, nyt kirjoitat sellaista mitä et tiedä. Mittari raksuttaa samaa summaa kulkee taksi 60-80 km/h, 80-120km/h tai jotain muuta vaikka neljääkymppiä, vasta kun vauhti on 28km/h tai alle alkaa aikaveloitus. Jos ei tiedä niin pitää ottaa asioista selvää ennen kuin esittää "faktoja", tietämättömyys on hämmentävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsot tsot, nyt kirjoitat sellaista mitä et tiedä. Mittari raksuttaa samaa summaa kulkee taksi 60-80 km/h, 80-120km/h tai jotain muuta vaikka neljääkymppiä, vasta kun vauhti on 28km/h tai alle alkaa aikaveloitus. Jos ei tiedä niin pitää ottaa asioista selvää ennen kuin esittää "faktoja", tietämättömyys on hämmentävää.

        Tietosi ovat vanhentuneet. Nykyisin taksamittarista saa valita käyttääkö s vai d taksaa. Eli aika ja matka tai aika tai matka. Suuri osa ajaa nykyisin aika ja matka taksalla.


      • Anonyymi

        Minne sina ole
        Menosa.


    • Anonyymi

      Minusta tää uusi laki on ihan nasta juttu. Aiemmin oli siis niin tylsää kun otti taksi.
      Aina sama kaava, mut nyt saa vähän jänskää kun ei koskaan tiedä mistään mitään ennalta.
      Tää svengaa iha oikeesti.

      • Anonyymi

        On kova svengi, venaas ku lööpit kohta liekehtii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kova svengi, venaas ku lööpit kohta liekehtii.

        Kop kop, tulkaas joku avaamaan peräluukku !


    • Anonyymi

      Ihan hirveetä, rautatie asemalla täysi kaaos, tarvittaisi järjestyksenvalvoja pitämään jöötä taksiasemalla.

    • Anonyymi

      Mika se jutu ku oli tama jutu ? Ma ei mita tama taksit taas tamperesa tapatumasa.
      Kuka se oli kuka sa? Onko se sama ku toisa ?

      • Anonyymi

        Taksihelsinkiläinen oikeinkirjoitustaito on näköjään tullut Tampereellekin.


    • Anonyymi

      JakoTaxi Tampereelle myös.
      Jos ensin alkuun autot Rautatieasemalle ja Insinöörinkadulle (?)

      Kiitos jo etukäteen!

      • Anonyymi

        Paitsi Taksihelsingin oikeinkirjoitus, tänne näyttää myös kaipailevan firman pohjasakkakuskit. No onneksi täällä on parempiakin kyytien välittäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi Taksihelsingin oikeinkirjoitus, tänne näyttää myös kaipailevan firman pohjasakkakuskit. No onneksi täällä on parempiakin kyytien välittäjiä.

        Villiä menoa ainakin keskustorin taksiasemalla viikonloppuisin, siellä peltiä kasataan nyrkit viuhuu ja turpaa soitetaan.

        Tämä kaikki kuskien toimesta, ala on ihan barbaarien temmelluskenttä.

        Pari vuotta sitten valtaleden toimittajat klopottelivat korkkareissaan kuvaamassa taksien hintatarroja vaan eipä ole enää näkynyt, vaikka ei kai siitä voi ketään moittia, pelottava on atmosfääri.

        Suomalainen "suomalainen" taksitouhu on mennyt niin paskaksi ettei paskemmaksi voi mennä.

        Kiitos vain juha s ja anne b.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Villiä menoa ainakin keskustorin taksiasemalla viikonloppuisin, siellä peltiä kasataan nyrkit viuhuu ja turpaa soitetaan.

        Tämä kaikki kuskien toimesta, ala on ihan barbaarien temmelluskenttä.

        Pari vuotta sitten valtaleden toimittajat klopottelivat korkkareissaan kuvaamassa taksien hintatarroja vaan eipä ole enää näkynyt, vaikka ei kai siitä voi ketään moittia, pelottava on atmosfääri.

        Suomalainen "suomalainen" taksitouhu on mennyt niin paskaksi ettei paskemmaksi voi mennä.

        Kiitos vain juha s ja anne b.

        Ei mikään ihme kun Taksi Helsinki saapui Tampereelle. Tähän asti onkin ollut rauhallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään ihme kun Taksi Helsinki saapui Tampereelle. Tähän asti onkin ollut rauhallista.

        Vois painua takas sinne helsinkiinsä, ottaa pannuun tollane mafia touhu.


    • Anonyymi

      Sinänsä mielenkiintoista että nyt Tampereella näyttää olevan ensimmäistä kertaa jotain kilpailua, vaikka ei hintatasolla. Sekä Taksi Tampereen että Tatsilla mainostavat aika reippaasti ainakin Facebookissa. Tosin Tatsilla varmaan pärjää aluksi hyvin Valopilkkukyydeillä, jos autoja ei ole kovin monta vielä.

      • Anonyymi

        Ja FixuTaxi ilmeisesti tulossa ensi vuonna peliin mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja FixuTaxi ilmeisesti tulossa ensi vuonna peliin mukaan

        Keskusta-ajoon tuo olisi todella tervetullut kilpailija Tampereelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja FixuTaxi ilmeisesti tulossa ensi vuonna peliin mukaan

        Taksi Tampere menettää markkina asemiaan kiihtyvällä tahdilla.
        Villi arvio on että yhtiö myydään pian kuten kävi isolle helsingissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi Tampere menettää markkina asemiaan kiihtyvällä tahdilla.
        Villi arvio on että yhtiö myydään pian kuten kävi isolle helsingissä.

        Iso raha sweduist ostaa pois pikku rahalla . Kun hommat on ryssitty ja firma paskassa kunnossa pidetään yhtiökokous jossa johto esittää yrityksen myyymistä koska se on ainoa vaihtoehto.
        Näinkö se menee ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso raha sweduist ostaa pois pikku rahalla . Kun hommat on ryssitty ja firma paskassa kunnossa pidetään yhtiökokous jossa johto esittää yrityksen myyymistä koska se on ainoa vaihtoehto.
        Näinkö se menee ?

        Cabonline on ylivertainen ihan millä mittarilla tahansa mitattuna paikalliseen vanhaan toimijaan.
        David voittaa goljatin vain saduissa.


    • Anonyymi

      Cabonline on jo Tampereella, 12 autoa.

    • Anonyymi

      Cabonline näyttää olevan busines hyvällä mallilla.
      5 miljoonan liikevaihdolla tappioo melkein 20 miljoonaa...

      https://www.finder.fi/Holding-yhtiö/Cabonline Finland Oy/Helsinki/yhteystiedot/3146923

      • Anonyymi

        Onnibussi tuli taannoin lyömään rahoiksi joukkoliikenteeseen vaan kuinkas kävi?
        Tätä samaa sontaa on siis tarjolla myös taksimaailmaan, voi skönde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibussi tuli taannoin lyömään rahoiksi joukkoliikenteeseen vaan kuinkas kävi?
        Tätä samaa sontaa on siis tarjolla myös taksimaailmaan, voi skönde.

        juu, siellä kartellin purku vaan jäi vähän kesken.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olka ny tarkkana Manselaiset vosikat....pian joku kaappaa teidän yhtiön sillävälin ku te narisette täällä

      • Anonyymi

        Kaappaa kaappaa kun kerran annetaan kaapata ja kerta mittää ei voija kun ei osata.
        Ison muoliman poijat tulloo ja puristaa eurot pihalle jutista ja raipesta.
        Manselaiset taitaa olla aika pölvästejä?


    • Anonyymi

      Eikö Taksistadi jo 15.12. Tule Taysin nurkille kela- keikoille

    • Anonyymi

      Taksi Helsinki

      siellä missä sinähi

    • Anonyymi

      epäilen suuresti että joku on jo kaapannu Manselaisten yhtiön ne ei vaa huomaa sitä

      • Anonyymi

        Olisin myynyt volvon pois ja osakkeen mutta missä ostajat ? Sisäpiiri vuotaa .. ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin myynyt volvon pois ja osakkeen mutta missä ostajat ? Sisäpiiri vuotaa .. ?

        Taksi Tampere on kusessa, monet yrittäjät koittavat myydä kiivaasti autojaan mutta koska alalla menee niin heikosti jää kalusto käsiin.
        Tampereen aluetaksin osake on menettänyt arvonsa, viisaita olivat ne jotka myivät pari vuotta sitten kaiken asiaan liittyvän pois.
        Kilpailijat ovat haukanneet ison osan markkinoista ja lisää uusia firmoja tulee kentälle .
        Omituista on se miten helposti vanha taksi antaa periksi uusien tulijoiden edessä
        tässä ketjussa on aiemmin spekuloitu vaikka mitä ja saattaa joissakin ajatuksissa olla vinha perä.
        Tulevaisuus tuon näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi Tampere on kusessa, monet yrittäjät koittavat myydä kiivaasti autojaan mutta koska alalla menee niin heikosti jää kalusto käsiin.
        Tampereen aluetaksin osake on menettänyt arvonsa, viisaita olivat ne jotka myivät pari vuotta sitten kaiken asiaan liittyvän pois.
        Kilpailijat ovat haukanneet ison osan markkinoista ja lisää uusia firmoja tulee kentälle .
        Omituista on se miten helposti vanha taksi antaa periksi uusien tulijoiden edessä
        tässä ketjussa on aiemmin spekuloitu vaikka mitä ja saattaa joissakin ajatuksissa olla vinha perä.
        Tulevaisuus tuon näyttää.

        Kuka Tampereella on saanut markkinaosuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka Tampereella on saanut markkinaosuutta?

        Ainakaan Tatsilla ei paljon tolpalla vanhene, siinä on mallia miten hommat hoidetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan Tatsilla ei paljon tolpalla vanhene, siinä on mallia miten hommat hoidetaan.

        Otan osaa myös keskusteluun koska minulla on molemmat välitykset, sekä taksi tampereen että tatsilla, taksi tampereen väitys on todella hiljaa, sieltä ei montaa tilausta saa päivän aikana kun taas tatsilla jakaa paljon useammmin tilauksia.
        Väkisin tulee mieleen onko kannattavaa edes maksaa taksi tampereen isoa kuukausimaksua heidän välittämillään olemattomilla kyytimäärillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa myös keskusteluun koska minulla on molemmat välitykset, sekä taksi tampereen että tatsilla, taksi tampereen väitys on todella hiljaa, sieltä ei montaa tilausta saa päivän aikana kun taas tatsilla jakaa paljon useammmin tilauksia.
        Väkisin tulee mieleen onko kannattavaa edes maksaa taksi tampereen isoa kuukausimaksua heidän välittämillään olemattomilla kyytimäärillä?

        Paljonko on kuukaudessa maksut taksi tampereen välityksesssä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa myös keskusteluun koska minulla on molemmat välitykset, sekä taksi tampereen että tatsilla, taksi tampereen väitys on todella hiljaa, sieltä ei montaa tilausta saa päivän aikana kun taas tatsilla jakaa paljon useammmin tilauksia.
        Väkisin tulee mieleen onko kannattavaa edes maksaa taksi tampereen isoa kuukausimaksua heidän välittämillään olemattomilla kyytimäärillä?

        En yhtään ihmettele tuota, nyt kaikki alueen valopilkkutilaukset menevät suht pienelle automäärälle. Taksi Tampere näyttää markkinoivan omaa appiaan nyt suht aggressiivisesti, mikä viittaisi siihen että valopilkulla on ollut edelleen paljon käyttäjiä. Taksi Tampere oli vissiin vähän myöhässä tuossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En yhtään ihmettele tuota, nyt kaikki alueen valopilkkutilaukset menevät suht pienelle automäärälle. Taksi Tampere näyttää markkinoivan omaa appiaan nyt suht aggressiivisesti, mikä viittaisi siihen että valopilkulla on ollut edelleen paljon käyttäjiä. Taksi Tampere oli vissiin vähän myöhässä tuossa.

        Tatsillan kannataakin pitää automäärä kurissa, naapuri pelasi itsensä pihalle paisuttamalla automäärän liian suureksi.
        Se ahneen kuuluisa loppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En yhtään ihmettele tuota, nyt kaikki alueen valopilkkutilaukset menevät suht pienelle automäärälle. Taksi Tampere näyttää markkinoivan omaa appiaan nyt suht aggressiivisesti, mikä viittaisi siihen että valopilkulla on ollut edelleen paljon käyttäjiä. Taksi Tampere oli vissiin vähän myöhässä tuossa.

        Missä sitä markkinoidaan ? En ole huomannut, oli miten oli mutta taksi kannattaa kyllä tilata apilla ovelle ainakin näin viikonloppuna ja varsinkin keskustassa.
        Keskustan taksiasemat muistuttavat paikoin sotatoimialuetta, ei ole turvallista asiakkaalle aikä taida kovin turvallista olla taksareillakaan.
        Päästiin kotiin kiitos tutun taksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä sitä markkinoidaan ? En ole huomannut, oli miten oli mutta taksi kannattaa kyllä tilata apilla ovelle ainakin näin viikonloppuna ja varsinkin keskustassa.
        Keskustan taksiasemat muistuttavat paikoin sotatoimialuetta, ei ole turvallista asiakkaalle aikä taida kovin turvallista olla taksareillakaan.
        Päästiin kotiin kiitos tutun taksin.

        Ainakin some-mainontaan molemmat näyttävät satsaavan tällä hetkellä aika voimakkaasti, molempien mainoksia näkee aika paljon nyt. Juuri äsken iski eteen "Arto Tatsillasta moro!"

        Sinänsä mielenkiintoista että Yangon tulosta Tampereeelle luin ensimmäistä kertaa suomi24:stä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko on kuukaudessa maksut taksi tampereen välityksesssä?

        En tiedä mutta väitetään välitysmaksujen olevan Kelavälitys mukaan lukien yli 600 e kuukaudessa.
        Jos siihen otetaan vielä joku esim Tatsilla niin pajon pitää ajaa että nämä kustannukset tulevat maksuun.
        Minulla on vahva tunne siitä että tänä päivänä joku muu käärii tuotot ja se ei ole taksiduunari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mutta väitetään välitysmaksujen olevan Kelavälitys mukaan lukien yli 600 e kuukaudessa.
        Jos siihen otetaan vielä joku esim Tatsilla niin pajon pitää ajaa että nämä kustannukset tulevat maksuun.
        Minulla on vahva tunne siitä että tänä päivänä joku muu käärii tuotot ja se ei ole taksiduunari.

        Väite on tosi, Tampereen Aluetaksi pärjää, autoilijat ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En yhtään ihmettele tuota, nyt kaikki alueen valopilkkutilaukset menevät suht pienelle automäärälle. Taksi Tampere näyttää markkinoivan omaa appiaan nyt suht aggressiivisesti, mikä viittaisi siihen että valopilkulla on ollut edelleen paljon käyttäjiä. Taksi Tampere oli vissiin vähän myöhässä tuossa.

        Valopilkulla menee kivasti, en tarvitse muuta, iso kiitos tästä mahdollisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan Tatsilla ei paljon tolpalla vanhene, siinä on mallia miten hommat hoidetaan.

        Valopilkku on ihan best.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väite on tosi, Tampereen Aluetaksi pärjää, autoilijat ei.

        Pärjää pärjää, montakos tarjouskilpaa ne on voittaneet viimme aikoina ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pärjää pärjää, montakos tarjouskilpaa ne on voittaneet viimme aikoina ?

        Onko Taksi Tampere viimeaikoina hävinnyt joitain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tatsillan kannataakin pitää automäärä kurissa, naapuri pelasi itsensä pihalle paisuttamalla automäärän liian suureksi.
        Se ahneen kuuluisa loppu.

        Paskasti tulee keikkaa valopilkusta liikaa autoja liian vähän tilauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskasti tulee keikkaa valopilkusta liikaa autoja liian vähän tilauksia.

        Komea alku töksähti mitä tässä tapahtui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mutta väitetään välitysmaksujen olevan Kelavälitys mukaan lukien yli 600 e kuukaudessa.
        Jos siihen otetaan vielä joku esim Tatsilla niin pajon pitää ajaa että nämä kustannukset tulevat maksuun.
        Minulla on vahva tunne siitä että tänä päivänä joku muu käärii tuotot ja se ei ole taksiduunari.

        Älä puhu kakkaa, mistä nuo maksut vetäsit ?


    • Anonyymi

      Ajan myötä asiat paranee, niin uskon.

    • Anonyymi

      Olen aina ajatellut että taksin kuljettajat ovat olleet tien-näyttäjinä parhaimistoa liikennekäyttäytymissessä. Pyydän anteeksi seuraavasta lausettani: nyt on niin paljon "ei suomalaisia". Ei osata käyttää vilkkua , ei huomioda muuta liikennettä. Mentaliteetti; minä ensi ja aina ylinopeudella. Tampereella ainakin paljon tätä

    • Anonyymi

      Postasin alun viestin aikaa sitten kun kyllästyin Taksi Tampereen basaarimeininkiin Pirkkalan lentokentällä. Käytännössä lakkasin tuolloin käyttämästä Taksi Tampereen palveluja (aiemmin tuli käytettyä niiden takseja muutamalla satasella kuussa).

      Nyt kun lennot alkavat uudestaan toivottavasti ensi syksynä, aloin ihmetellä miksi Tampereen lentoasemalta ei ole enää bussivuoroja Tampereen keskustaan, Uhkanahan olisi että oltaisiin taas käytännössä Taksi Tampereen armoilla.

      Otin yhteyttä TKL:ään, ja positiivinen uutinen heiltä - kentältä aloitetaan kutsuliikenne keskustaan, kunhan lennot alkavat taas. Tämä oli todella positiivinen uutinen - toivottavasti Tampereella kutsuliikennettä laajennetaan edelleenkin vielä tuosta. Helsingissähän tuo oli hyvä lisä Taksien ja bussiliikenteen välimuotona.

      Mielenkiintoista nähdä kuka tuota kutsuliikennettä tulee operoimaan, aiemminhan Tampereella Airport Taxi jouduttiin lopettamaan kun taksikuskit kieltäytyivät ajoista, vähän samaan tyyliin kuin pääkaupunkiseudun kelakyydeissä.

      • Anonyymi

        Ilmaiseksi harva viitsii ajaa on se sitten kelaa tai jotain lentokenttä kutsua , tässä hommassa on omat kulunsa ja hinnoittelu on oltava sen mukaista.

        Taksi Tampereen armoilla ei ole enää kukaan vaan on lukuisia eri hintaisia ja muutenkin erilaisia toimijoita, varmasti löytyy jokaiselle sopivaa palvelua.

        Henkilökohtaisesti pidän tästä nyky " back to the jungle " taksimaailmasta, aina sopivin kohdin tässä on mahikset tienata ja paljon.

        Parhaimmillaan päivän liksa on vetästy muutamalla kyydillä.

        Näin se markkinatalous toimii ! Kaikkinainen säätely on ihan kankusta.


      • Anonyymi

        En ole kyllä koskaan kentällä nähnyt kenenkään kieltäytyvän kyydistä mutta monesti on asiakkaat loppuneet kesken. Esim tunnin odottelu tolpalla ja tyhjänä edestakaisin niin 100 % provikkakuskin ja isännän kassa kilahtaa tai sitten joku muu.


    • Anonyymi

      Kusetusta, varsinkin kun lähtöhinta on pieni. Niin ihme minuuttitaksa esim liikennevaloissa rullaa kun hullu.. Eli johan tulee hintaa ruuhkissa.. Vittu mitä Kusetusta. Tatsilla ja menevät. Huijausta. Joku laki noihin minuuttihintoihin pitää saada.

      • Anonyymi

        Kandee tsekata etukäteen millä menee, ajelin jollain afrikkalaisen suharin villillä cäbillä.
        Sovittiin hinta , se oli ok molemmille, hyvää läppää koko matka ja perillä yläfemmat.
        Näin se homma skulaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kandee tsekata etukäteen millä menee, ajelin jollain afrikkalaisen suharin villillä cäbillä.
        Sovittiin hinta , se oli ok molemmille, hyvää läppää koko matka ja perillä yläfemmat.
        Näin se homma skulaa.

        Tampereen taksitolpilta on näköjään kadonnut Taksi Tampereen numerot. Huhujen mukaan Taksi Tampere on kovassa kriisissä. Kilpailijat vievät koko ajan enemmän kyytejä ja kilpailijoiden asiakaspalaute on parempaa. Kannattaisiko sen tupakoinnin ja munkkipossun sijaan keskittyä työntekoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereen taksitolpilta on näköjään kadonnut Taksi Tampereen numerot. Huhujen mukaan Taksi Tampere on kovassa kriisissä. Kilpailijat vievät koko ajan enemmän kyytejä ja kilpailijoiden asiakaspalaute on parempaa. Kannattaisiko sen tupakoinnin ja munkkipossun sijaan keskittyä työntekoon?

        Ei se ainakaan kovin pahassa kriisissä ole. Viime vuona maksoi osinkoa ensimmäisen kerran historiansa aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereen taksitolpilta on näköjään kadonnut Taksi Tampereen numerot. Huhujen mukaan Taksi Tampere on kovassa kriisissä. Kilpailijat vievät koko ajan enemmän kyytejä ja kilpailijoiden asiakaspalaute on parempaa. Kannattaisiko sen tupakoinnin ja munkkipossun sijaan keskittyä työntekoon?

        Lakimuutoksen myötä katosivat osaavat henkilöt johdosta, myös kentällä hyvin moni pitkän linjan autoilija poistui markkinoilta.
        Tilalle valittiin ihmisiä johtoon alan ulkopuolelta, alkuunsa vähän arvalla ainakin siltä tuntui.
        Myös kentälle ilmestyi paljon uusia kuljettajia sekä yrittäjiä joilla ei ollut juuri taustaa taksimaailmasta.
        Tämä kaikki näkyy kyllä toiminnassa, ihan kautta linjan, voisi sanoa että yhtiö on laskenut tasolle joka on nyt vallalla uudessa suomalaisessa taksimaailmassa.
        Maailma muuttuu ja taksi sen mukana, parempaan vai huonompaan ? Riippuu keneltä kysytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ainakaan kovin pahassa kriisissä ole. Viime vuona maksoi osinkoa ensimmäisen kerran historiansa aikana.

        Rahaa tulee ovista ja avoimista ikkunoista.


    • Anonyymi

      Nykyään käytän Tampereella aina Yangoa, koska se on halvin.

      • Anonyymi

        Minä en koskaan käytä halvinta, edes vessapaperissa, kyllähän sen tietää miten siinä käy.
        Hinnan ja laadun täytyy olla balanssissa, halpaa ja hyvää et saa koskaan missään asiassa.
        Tää on muuten fakta.


      • Anonyymi

        Minä kävelen se on vieläkin halvempaa


    • Anonyymi

      Taksi Tampereen alamäki on alkanut.

      • Anonyymi

        Konkursseja sekä luopumisia, kyllä se alaspäin on menossa.


    • Anonyymi

      Tämä pulju alkaa olemaan melko kusessa. Kelan välitysjärjestelmä uusittiin pari viikkoa sitten ja kaikki mennyt pieleen. Hoitoon meneviä ihmisiä jäänyt ilman taksia, kun järjestelmä ei välitä kyytejä. Tässä on kyse ihmisten elämästä!! Kyydit jaetaan miten sattuu, välillä taksi tilaukseen tulee naapurikunnasta, vaikka lähempänä olisi 30 taksia. Autoilijat eivät saa rahoja kela-ajoista. Toimitusjohtaja ilmeisesti jo lähdössä, kukaan ei ota mistään vastuuta. Valtavat sopimussakot tulossa. Syksyn kilpailutuksessa tämä huumoripuulaaki ei varmasti voita kelaa. Siitä pitää jo valtio huolen.

    • Anonyymi

      Tämä pulju alkaa olemaan melko kusessa. Kelan välitysjärjestelmä uusittiin pari viikkoa sitten ja kaikki mennyt pieleen. Hoitoon meneviä ihmisiä jäänyt ilman taksia, kun järjestelmä ei välitä kyytejä. Tässä on kyse ihmisten elämästä!! Kyydit jaetaan miten sattuu, välillä taksi tilaukseen tulee naapurikunnasta, vaikka lähempänä olisi 30 taksia. Autoilijat eivät saa rahoja kela-ajoista. Toimitusjohtaja ilmeisesti jo lähdössä, kukaan ei ota mistään vastuuta. Valtavat sopimussakot tulossa. Syksyn kilpailutuksessa tämä huumoripuulaaki ei varmasti voita kelaa. Siitä pitää jo valtio huolen.

      • Anonyymi

        Tätä tässä on odotettu, yhtiö ei pystynyt uudistumaan hallitusti koska johdossa on sinne kuulumattomat henkilöt.
        Miten ihmeessä taksiliikennöinin perusasioita ei osata hoitaa kuntoon ?
        Siis kyydinvälitys ja rahastus, kumpikin tökkiin ja pahasti.
        Huumoripuulaaki todellakin, pelletouhua kaikkineen.


    • Anonyymi

      Taksi Tampere on kyllä erinomainen vaihtoehto. En käytä muita.

      T.Mirkku

    • Anonyymi

      Kunhan et tolpalta ota muuta kuin Taksi Tampreen auto pitää olla kyseinen tunnus autossa muista tämä.

      • Anonyymi

        Onko se taksi tampere tehnut konkurrsi ? Ei voi tilata autoja puhelimela kun kuka ei vatstaa keskus ?


    • Anonyymi

      Kaiken sekoilun jatkoksi taksi tampere menetti etunsa lentokentälläkin. Nykyään taksikaistaa saa käyttää kaikki. Koska lyödään ovi viimeisen kerran kiinni?

      • Anonyymi

        Tampereellehan ei ole tällä hetkellä lentoja, eli jos maksoivat jotain tuosta yksinoikeudesta, ei varmaan kovin järkevää maksaa lähiaikoina.

        Lentokentän osalta se tuleva kutsuohjattu liikenneyhteys on varmaan houkuttelevampi palvelu joka tapauksessa.


      • Anonyymi

        Sekoilu jatkuu, puoli vuotta sitten saadut uudet välityssysteemi ja taksamittarit ovat olleet fiasko.
        Koko olemassaolonsa ajan on ollut ongelmia toisensa perään, autoiljat eivät saa rahojaan
        milloin minkäkin teknisen katastrofin takia.

        Miten tämä kaikki voi olla edes mahdollista ?

        Järkyttävässä tilassa on yhtiö, tulevaisuutta ei ole, jos ei joku taivainen ihme tule ja pelasta.

        Myykää koko lafka jollekin joka osaa johtamisen, markkinoinnin ja teknisen puolen.

        Hyvä bisnes mutta jätkät pilas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoilu jatkuu, puoli vuotta sitten saadut uudet välityssysteemi ja taksamittarit ovat olleet fiasko.
        Koko olemassaolonsa ajan on ollut ongelmia toisensa perään, autoiljat eivät saa rahojaan
        milloin minkäkin teknisen katastrofin takia.

        Miten tämä kaikki voi olla edes mahdollista ?

        Järkyttävässä tilassa on yhtiö, tulevaisuutta ei ole, jos ei joku taivainen ihme tule ja pelasta.

        Myykää koko lafka jollekin joka osaa johtamisen, markkinoinnin ja teknisen puolen.

        Hyvä bisnes mutta jätkät pilas.

        Sekoilu jatkuu edelleen, odottakaas vuoden vaihdetta, Kela-kyytiläiset ei saa autoja, eikä autoilijat edelleenkään heille kuuluvia rahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoilu jatkuu edelleen, odottakaas vuoden vaihdetta, Kela-kyytiläiset ei saa autoja, eikä autoilijat edelleenkään heille kuuluvia rahoja.

        Mitä oikein valitat? Etkö saa rahojasi ulos yhtöltä ? Ei tätä kuule rahan takia tehdä.
        Yhtiöhän pyysi jo anteeksi maksamattomia rahoja, eikö se muka ole sillä kuitattu ?

        Muisteleppas vaan miten tylsää se oli silloin entivanhaan kun toimistolla oli ihmiset töissä.
        Sinne sai mennä koskavaan ja selvittää asiat ja ne selvisi saman tein.

        Toki voithan nytkin lähettää sinne mailia ja toivoa, pieni stressi sitäpaitti tekee hyvää
        kun saa jännittää mitä maksetaan, koska ja paljonko ja paljonko jää kateisiin.

        Kyllä nykyään on kaikki paaljon paremmi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä oikein valitat? Etkö saa rahojasi ulos yhtöltä ? Ei tätä kuule rahan takia tehdä.
        Yhtiöhän pyysi jo anteeksi maksamattomia rahoja, eikö se muka ole sillä kuitattu ?

        Muisteleppas vaan miten tylsää se oli silloin entivanhaan kun toimistolla oli ihmiset töissä.
        Sinne sai mennä koskavaan ja selvittää asiat ja ne selvisi saman tein.

        Toki voithan nytkin lähettää sinne mailia ja toivoa, pieni stressi sitäpaitti tekee hyvää
        kun saa jännittää mitä maksetaan, koska ja paljonko ja paljonko jää kateisiin.

        Kyllä nykyään on kaikki paaljon paremmi.

        Noh, jokohan autoilijat ovat saaneet viimevuotiset rahat kela ajoista ?
        Miten on uusi kausi lähtenyt liikkeelle? Onko Taksi helsingin kela yhtään
        luotettavampaa kuin paikallisen toimijan ? Saavatko autoilijat sieltä rahansa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, jokohan autoilijat ovat saaneet viimevuotiset rahat kela ajoista ?
        Miten on uusi kausi lähtenyt liikkeelle? Onko Taksi helsingin kela yhtään
        luotettavampaa kuin paikallisen toimijan ? Saavatko autoilijat sieltä rahansa ?

        Saavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, jokohan autoilijat ovat saaneet viimevuotiset rahat kela ajoista ?
        Miten on uusi kausi lähtenyt liikkeelle? Onko Taksi helsingin kela yhtään
        luotettavampaa kuin paikallisen toimijan ? Saavatko autoilijat sieltä rahansa ?

        Vielä on marraskuulta saatavia.


    • Anonyymi

      Tämä ketju olisi pitänyt lukea ennen alalle töihin hakeutumistani. Olisi paljolta säästytty puolin ja toisin. Isolla porukalla kun ei vaan yhteistyö onnistu ja keskittyminen työn tekoon. Mukavasti
      ja leppoisasti meni 7 v % sekä tulokset näkyvät peilistä 🙂 🙉🤯😱👽🥶🤪 Hyvä kuitenkin että jokunen vielä jaksaa ja ehkä töitäkin on. Koronan lisäksi ongelmiahan on ollut aina eikä pieninpänä perisuomalainen kateus mikä tuhoaa kaiken alasta ja paikasta riippumatta tässä yhteiskunnassa. Asiakkaita voi saada muutenkin kuin odottaa toisten konkurssia 🙂 🤗😍🥰👍

      • Anonyymi

        On se jaksamisen kanssa vähän niin ja näin, mutta ainahan voi vaihtaa alaa tai toimijaa, kokeilla miten sujuu naapurissa.


    • Anonyymi

      Ainakin puhelun hinta tilantessa lähes 3 euroa! Tänään tilasin, aluksi tulee suomeksi plää lkää tiedotetta että puhelut nauhoitetaan. Sitten tulee englannin kielellä tieto että yhdistän tilaajalle. Sitten puhelu napsahtaa poikki ja rahat meni mutta kyytiä ei saanut tilattua.

      2 kertaa soitin, molemmilla katkesi ja sitten vaihdoin firmaa mistä tilasin.

      Touhu on mennyt aikamoiseksi söhellykseksi. Samaan aikaan istuu toplalla kuskeja odottamassa kyytejä. Kysyntä ja tarjonta ei kohtaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe