Halvempi tapa

kyselijä2

Lasketaanko seuraava katsastusajankohta hylkytapauksissa siitä päivästä, jona auto vietiin määräaikaiskatsestukseen vai vasta siitä päivästä, kun se hyväksyttiin jälkitarkastuksessa. Eli voinko siirtää seuraavaa katsastusajankohtaa eteenpäin kuukaudella hylkäyttämällä (viallinen polttimo tms) ajoneuvon tarkoituksella viimeisenä katsastuspäivänä ja ajamalla sen jälkeen sallitun 1kk. Vai mikä olisi edullisempi tapa siirtää katsastusta eteenpäin. Olla ajamatta ajoneuvolla ei ole mahdollista.

5

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sumplitaan

Nyt kyllä meni yli hilseen?

• Luulija

Minulla on se käsitys, että katsastuspäiväksi merkitään se päivä, jolloin auto tuotiin määräaikaiskatsastukseen. Eli jälkitarkastuksen päivämäärä ei määräisi seuraavaa katsastusajankohtaa. Tällöin esittämäsi tavalla ei voisi siirtää seuraavaan katsastuksen ajankohtaa eteenpäin. Jos haluat siirtää katsastusajankohtaa esimerkiksi helmikuusta kesäkuuhun, ei auta muu kuin mennä katsastamaan helmikuussa ja heti perään kesäkuussa. Nykyään voi katsastaa auton vaikka joka kuukausi, jos haluaa. Kai.

• Stiinaxi

Seuraavan katsastuksen takaraja määräytyy hyväksyntäpäivän mukaan tai aikaisemman katsastusajan kohdan takarajan mukaan.

esim. aikaisempi katsastus aika loppuu - 1.4.2019 ja auto hyväksytään jälkitarkastuksessa tai katsastuksessa tänään 2.3.2019 on seuraava kats ajankohta 2.3.2019-1.4.2020, eli saa 1 v ja melkein kuukauden päälle.

jos vastaava hyväksyntä olisi tehty 28.2.2019 niin seuraava katsastus 28.2.2019-28.2.2020.
      eli katastus ajassa kuukauden ikkuna joka ei siirrä päivää.
      viikonloppu ja pyhät voivat siirtää loppupäivää, jos kohdalle osuu.

• kyselijä2

Käyttöönottopäivän mukaisen katsastusajankohdan siirtämiseen eteenpäin ei siis ole muuta keinoa kuin seisottaa autoa tai tehdä "ylimääräinen" katsastus. Kannattaa muistaa, että pakokaasumittaus on voimassa 3kk, ettei tee sitä turhaan sillä ylimääräisellä katsastuskerralla.

• Stiinaxi

On se mahdollista , käydä katsastuksessa viimeinen katsastuspäivä viallisella autolla ja jälkitarkastukseen kuukauden päästä niin päivä siirtyy kuukaudella tai ajella viimeisenä katsastuspäivänä hylätyllä autolla viat korjattuna kaksikuukautta ja maksaa makki ja käyttää päästömittaus jos on voimassa ja päivämäärä siirtyy 2kk,

Tai sitten se ylimääräinen katsastus haluttuna aikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2004
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      101
      1762
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1591
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1434
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1132
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      1063
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1043
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1036
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1026
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe