Tämä siitä markkinataloudesta!

Porvali

kokoomuslainen ylipormestari Raimo Ilaskivi kirjoittaa
– Tarkoitan yhteiskunnan keskeisiä peruspalveluita, kuten sosiaalipalveluita tietyin rajauksin. Palveluita erityisesti niille, jotka eivät omia etujan asiakkaina, yksityisten yritysten palvelututantoon siirrettyinä, pysty omia etujaan valvomaan. Tällaisia ovat ennen muuta lapset ja vanhukset, päiväkodit ja erimuotoiset vanhusten hoitolaitokset palveluntuottajina.

– Viimeksimainittujahan markkinatalouden periaattein toimivat suuret, kansainväliset yritykset ovat pyrkineen valtaamaan. Miksi? Ei toki hyväntahtoisuuttaan vaan sen vuoksi, että ovat nähneet näisssä sektoreissa houkuttelevan mahdollisuuden tehdä voittoa, esim. osinkoihin tai takuukorkoihin sisällytettyä tuottoa omistajilleen. Ja – valitettavasti – korkean tuoton turvaamiseksi keskeiseksi tuotannontekijöitten alentajiksi ovat osoittautuneet palkkakustannukset; itse palkkatasosta tai sitten henkilöstön pätevyydestä tai määrästä tinkien.

https://demokraatti.fi/kokoomusvaikuttajalta-yllattava-tunnustus-mitta-tayttyi-nyt-meni-usko-markkinatalouteen

11

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seis.yksityistämiselle

      Onneksi Kokoomuksen Sote-malli ei toteutunut. Nyt tulisi pitää huolta siitä, ettei Kokoomus pääsisi keväällä hallitukseen.

      • Nyt nimenomaan pitää saada kokoomus pääpuolueeksi!!


      • Sarkasmia
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Nyt nimenomaan pitää saada kokoomus pääpuolueeksi!!

        Joo, koska Kokoomus jättäisi hoitajat kokonaan pois ja korvaisi ne ostamalla kiinalaisia robotteja, jotka ovat siellä vanhentuneita ja korvattu uusilla roboteilla.
        Myös eutanasia on Kokoomuksen vaalilupauksissa, että voitaisiin lopettaa turhat eläkemaksut mummojen huonon hoidon jälkeen.


    • 286721

      Tärkeintä on valinnanvapaus. Pitää siis pystyä vaihtamaan, jos palvelu on huonoa. Niin se kaikessa muussakin toimii.

      • Kokkaripolitiikkaa

        Tämä valinnanvapaus olisi määräaikainen, joten mummut ehtii kuolla ennen kuin pääsevät vielä huonompaan hoitopaikkaan.


      • 286721
        Kokkaripolitiikkaa kirjoitti:

        Tämä valinnanvapaus olisi määräaikainen, joten mummut ehtii kuolla ennen kuin pääsevät vielä huonompaan hoitopaikkaan.

        Sitten kannatat varmaan valinnanvapautta ilman määräaikoja. Se sopii minullekin.


    • Kuka.määrää

      Markkinatalous = Kokoomuksen mielihalu. Tosin sillä poikkeuksella, että monopolit voidaan myös ohjata yksityiselle rahoitukselle.

      • vanhus

        Kyllä julkisellakin puolella osataan ylilääkitä kuoliaaksi. Kokemusta on mutta pääsin hätään ja toin kotiin yli puolet lääkkeistä pois ja kuukausi kulunut, nyt alkaa
        Lääkkeillä saadaan myös toipumaan, mutta jäikö pysyvää vikaa,- Lääkkeillä saadaan puhkeamaan myös Alzhaimerin tautl, Tunnen ainakin kaksi tapausta että hoidoilla saatiin puhkeamaan


      • mnjhdb

        Sinähän saatat päästä esikoulussa luokalta, kun olet oppinut Kokoomuksen luottavan markkinatalouteen.


      • Maailman.meno
        vanhus kirjoitti:

        Kyllä julkisellakin puolella osataan ylilääkitä kuoliaaksi. Kokemusta on mutta pääsin hätään ja toin kotiin yli puolet lääkkeistä pois ja kuukausi kulunut, nyt alkaa
        Lääkkeillä saadaan myös toipumaan, mutta jäikö pysyvää vikaa,- Lääkkeillä saadaan puhkeamaan myös Alzhaimerin tautl, Tunnen ainakin kaksi tapausta että hoidoilla saatiin puhkeamaan

        Nyt on tullut ilmi, että yksityisellä puolella dumpataan vanhukset täyteen lääkkeitä, että saadaan heidät hiljaisiksi. Tämä sen vuoksi, ettei kaikille riitä seuraa vähistä hoitajista. Toinen ilmi tullut asia on epäpätevyys, joka johtaa väärinkäytöksiin ja vääriin toimintatapoihin.
        Kannatan soveltuvuuskoetta hoitajille ja apuhoitajille. Mutta silloin täytyy myös huolehtia heidän työhyvinvoinnistaan, sillä paljon on lopettanut hoitoalalla niitä, jotka ovat empaattisia hoidokkeja kohtaan.


      • hi7e4
        Maailman.meno kirjoitti:

        Nyt on tullut ilmi, että yksityisellä puolella dumpataan vanhukset täyteen lääkkeitä, että saadaan heidät hiljaisiksi. Tämä sen vuoksi, ettei kaikille riitä seuraa vähistä hoitajista. Toinen ilmi tullut asia on epäpätevyys, joka johtaa väärinkäytöksiin ja vääriin toimintatapoihin.
        Kannatan soveltuvuuskoetta hoitajille ja apuhoitajille. Mutta silloin täytyy myös huolehtia heidän työhyvinvoinnistaan, sillä paljon on lopettanut hoitoalalla niitä, jotka ovat empaattisia hoidokkeja kohtaan.

        Soveltuvuuskokeet ovat usein mielivaltaa. Objektiiviset kriteerit soveltuvuuden arvioimiseen koetilanteessa ovat olemattomia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe