Orpo ja Sipilä lupasivat viime vaaleissa poistaa autoveron

Vallinaamiaiset

Siirsivät kuitenkin vain autoveroa niiden maksettavaksi joilla ei ole varaa ostaa uutta autoa eli vuotuiseen käyttömaksuun, joka ovat nousseet hurjasti.

Saivat vaalivoiton lupauksillaan, mutta autoilijoiden kustannukset ovat vain nousseet. Vuotuinen käyttömaksu on noussut hurjasti ja polttoaineverot samoin.

Kalliiden varakkaiden ostamien autojen autovero on pudonnut selvästi ja pienituloiset käytetyllä ajavat maksavat vuotuisena käyttömaksuna heidän autoveronsa.

Moni muu varakkaan maksu on tämän hallituksen toimesta siirretty pienituloisen maksettavaksi. Mietipä vähän mitkä muut maksut.

4

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5eyrtyuyurtyu

Samaan kusetustyyliin ne flirttailivat kansalaisille myös perintöveron poistamisen suhteen. Antoivat ymmärtää, että perintövero on saatava pois. Myöhemmin ne vetivät asiaa koskeneen kansalaisaloitteenkin pöntöstä alas.

Maaseudun näivettymisen kannalta se on autoilun kulujen rinnalla yksi olennaisimpia veroja, kun suurilta ikäluokilta tulee perinnöksi juuri kiinteistöjä. Moni on kusessa senkin veron kanssa.

• Niinkuveroilla

Seuraava on siirtoveron maksu niille, jotka siirtoa maksavat. Ei kannata maata.

• VerotusKovenee

Perussuomalaiset Timo Soinin johdolla lupasi neljä vuotta sitten poistaa autoveron. Miten kävi, taas kansaa petettiin.
      Ruotsissa ja Virossa ei ole autoveroa ja Ruotsissa verotetaan perintöä vasta sitten kun se myydään luovutusvoitosta.

• Anonyymi

Jos autovero poistetaan, niin mitä verotetaan sen tilalla?
      Veroja tarvitaan esim. julkisen terveyshuollon olemassa ololle ja paljon muuhun tärkeään. Huomaatte sen kun vähän vanhenette. Sitten kun ne on yksityistetty on turhaa kun paskat on jo housuissa.
      Oikeisto haluaa yksityistää terveyshuollon kokonaan, mikä on huono asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      203
      3772
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      58
      2362
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2276
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      46
      2170
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1511
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      513
      1277
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1261
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1237
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      65
      1107
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      121
      1083
    Aihe