jännitys arkielämässä

kyllästynyt123

Itselläni on ollut jännitys sosiaalisissa kanssakäymisessä
aina osana elämääni. Koulussa lähinnä ääni värisi ja kädet tärisi varsinkin kun piti esitelmiä-
muuten ei se rajoittanut elämääni. Aina sai kavereita koulussa ja nauttikin siitä huomion keskipisteenä olemisena välitunneilla yms..
Joskus reilu 20v tuli punastuminen, mikä on rajoittanut elämää jo 10v.
oon sen kans tosiaan 10 vuotta yritttänyt selvitä. et oon asiakaspalvelussa, juttelen ihmisten kanssa töissä, joku tulee kaupassa juttelemaan niin muutun täysin punaiseksi. Joku kysyy töissä yhtäkkiä jotain et joku suuri ryhmä kuuntelee ni sen tietää minkä värinen on naamasta.

sain lääkeriltä 10mg propanolia, mut se ei tunnu tohon punastumiseen auttavan.
onko jotain lääkevoidetta johon saisi reseptin. en punastu muutakuin poskista, mutta ihan tulipunaseksi. joskus sitä saa hallittua niin, et tulee pelkkiä kuumia leimauksia ja menevät ohi.
Mutta alan olla niin kyllästynyt tähän et punastuu ihan turhista asioista.

Mielummin ei selaisia vastauksia että ohi se menee, mut oon odottanut jo 10v. en jaksaisi enään toista 10v.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punaposkinen

      Oletko kokeillut homeopatiaa?

    • Einäypuna

      Peiteväri meikkipuolelta.

    • Läkare

      Punastuminen on oire ja syy pitäisi kaivaa esille ja käsitellä ja poisoppia tästä käyttäytymismallista. Se on ainut kestävä ratkaisu.

      • ruokavaliokinvoiauttaa

        Kyllä olet oikeassa. Toisaalta ihmiset on erilaisia ja kaikki ei ole ihanne ihmisiä jotka kestävät mitä vaan.
        On hienoa, että jokainen ei ole puhumassa kokoajan keskellä ihmismassaa.

        Jos kuitenkin ajattelee ( ei syytä) vaan että mitä tapahtuu, niin aivot antavat viestin sydämelle, että se alkaa paukuttaa voimakkaammin.
        Jos tuohon nappaa painelääkkeen tai hoitaa ruokavaliota siten, että paineita ei tule niin helposti ( juo kahvia vähemmän yms) niin puna ei nouse niin helposti.
        Mutta olet oikeassa, että ongelma poistuu heti, kun pystyy kohtaamaan alkuperäisyyden.
        Itse olen sosiaalinen ja joskus oli tuollaisia tilanteita.
        Sain muista syistä verenpaine lääkettä vähän niin ohhoh, koko paineellinen tilanne poistui.


      • NimiErkki

        Olen keski-ikäinen ja jännittänyt enemmän tai vähemmän läpi vuosien. Nuoruus meni punastellessa, mutta sitten parikymmentä vuotta kului ilman suurempia lehehteluita. Tavallisista asioista punastelu alkoi uudestaan viisikymppisenä. Kahvi, ongelmien kohtaaminen ja käsitteleminen sekä muut tavanomaiset foobikoille lueteltavat litania ovat kaikki hienoja asioita, mutta omille ”tehdasasetuksilleen” ei lopulta voi mitään. Näiden asioiden kanssa on opittava elämään ja hyväksyttävä tietyt ominaisuudet itsessään. Puheet käyttäytymismalleista ja niistä poisoppimisesta kannattaa unohtaa, koska ne vain ruokkivat ajatusta, että jännittäjä on jotenkin poikkeava ja outo. Itse en jaksa enää piitata punehtumisesta. Tunnen, että niin käy, mutta en anna sen haitata. Tietysti on ikävää, että se joskus häiritsee keskustelukumppaneita, mutta se on heidän ongelmansa.


    • Kyllästynyt123

      Oon lukenut homeopatiasta, mutta en ihan ymmärtänyt. Mistä niitä tilataan, auttaako se oikeasti.
      Onko se siis kasvipohjaista lääkettä? Onko kauheen kallista/ miten sitä saa?

      Tohon meikkipuoleen ni itselläni on Joe Blascon pieni peiteväri,mtta se on tosi vaalee sävy sepeittää ihan hyvin mut sitkun tulee leimahdus kasvoille ni sekään ei auta.

      Lähinnä kyselin et onko joku koitanut voidetta kasvoille joka supistaisi verisuonia, ja näin puna ei nousisi kasvoille?
      Syitä olen itsekkin miettinyt se johtuu jostain nuoruuden jännittämisestä, mutta sillon en muista koskaan punastuvani. Tää alkoi vasta 20 vuotiaana.

      • onnea-sinulle

        Varovasti niitä homeopatia ja muita juttuja.
        Ihmisen terveyteen vaikuttava ruokavalio lienee viisain asia mihin kannattaa aikaansa pistää.
        Mikähän kirja oli semmoinen?
        Voi olla että muistan väärinkin, mutta ihan kun olisin katsonut semmoista jotain kun "luontoäidin apteekki" .
        Kannattaa varmaan mennä kirjastoon katsomaan ensin kirjoja, ettei tule hankittua itselle mitä vaan roskaa.
        Itse tykkään punakasvoisista neidoista. Aina tekisi mieli halata lujaa kun näen sellaisen. Ovat niin ainutlaatuisen syötävän luonnollisia.
        Että ei se niin vaarallista ole kuitenkaan. Jos kärsii, niin olet paras tohtori itse sitä selvittämään.


    • räystästippu

      En ollut jännittäjä milloinkaan.Sitten,kun kotona laittoivat eräästä tekosesta syyt niskoilleni ja voin todistaa itseni täysin syyttömäksi ja pyysin vanhempiani oikaisemaan syytteet kohtaani.Vanhemmat tuumasi,anna olla ja turpa kiinni!Ryhdyin jännittämään hirveästi,vapisin,naama punainen,unettomuus ja en voinut käydä kahvilassa,kun käteni vapisi.Minusta tuli hiljainen,en puhunut kotonakaan,tai hyvin vähän.Aikaa kului muutama vuosi.Muutin armeijan jälkeen kotoa pois.Armeija helpotti jännitämisestä,kun siellä oli muuta ajateltavaa ja jutskaa.Uskalsin elää ja olla ihmisten ilmoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe