Kepu ahdingossa

Sipilä ja hänen oikeistopopulistinen hallitus ovat hallitustaipaleen loppuoralla ennätyksellisessä epäsuosiossa. Kansa buuaa Sipilälle ja hallitukselle.

Sipilä on vienyt kepulaisuuden lähelle kokoomuslaisuutta ja osin sen ohikin. Kepun perusäänestäjäkunnastakin osa on vieraantunut nykykepulaisuudesta. Tämä on näkynyt kannatuksen jyrkkänä laskuna. Vain soinilaisten vapaa pudotus vetää vertoja tälle.

Vaaleissa Kepun kannatuksen voi ennakoida tästä jopa laskevan lisää. Tämä johtuu punavihreiden pelosta. Sipilä on itse oikein etunenässä pelotellut sillä, mikä on vastoin Sipilän tarkoitusta pois Kepun kannatuksesta. Tämä taas johtuu galluptilanteesta. Kepu on selvästi Kokoomuksen takana ja on aika utopistista olettaa, että Kepu voisi mennä Kepun edelle. Sen vuoksi rationaalisesti äänestävät punavihreyttä karttavat tahot laittavat kaikki panoksensa Kokoomukseen. Tavoite on tehdä Orposta pääministeri ja hallituksen tekijä. Kun panokset menevät Orpolle, ne ovat poissa Kepulta. Maakuntien yrittäjähenkiset vaikuttajatahot ovat jo aloittaneet ruletin pyörittämisen ja ymmärtävät hyvin, että ainoa vaihtoehto tukkia Rinteen tie pääminiseriksi on panostaa Kokoomukseen. Jussi Halla-aho on tämän asian oivaltanut. Halla-aho tarjoaa luonnollisesti pettyneille kepulaisille vaihtoehdoksi myös omaa puolettaan. Se olisi protestihenkinen vastalause Kepulle. Kepu on siis pahasti ristulessa.

Sipilän suurin virhe oli suututtaa myös suuri joukko omia kannattajia. Tähän suuntaanhan on vihjannut myös Mauri Pekkarinen. Väykky tämän sanoi suoraan jo aiemmin. On selvää, ettei Kepun kurssi oikene, jos Sipilän annetaan jatkaa puolueessaan tuhotyötään. Vaalitulos lienee sen verran selkäpiitä karmivaa Kepun kannalta, että uskoisin Sipilän lähtevän sen jälkeen vapaaehtoisesti. Ja sitten Kepua siirretään taas monta piirua vasemmalle, jotta yhteistyö punavihreidenkin kanssa mahdollistuisi. Sipilähän on ajamassa Kepua tässä suhteessa jo nurkkaan erilaisilla ja myös valheellisillä pelotuspuheillaan.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaaleissa on tätä menoa mahdollista, että sekä Vihreät että Persut ajavat vielä Kepun edelle. Se olisi Kepulle kaikkien aikojen katastrofaalisin vaalitulos ja sen jälkeen kansalaiset ymmärtäisivät, että kolmen suuren puolueen aika Suomessa on auttamattomasti ohi.

      Sipilää voi pitää todella ymmärtämättömänä, kun hän on ottanut vaalien alla maalitaulukseen Vihreät. Kepu ja Vihreät eivät juuri missään kilpaile samoista äänestäjistä. Kepun todellisia uhkia kanatusluvuissa ovat vaaleissa Kokoomus ja persut sekä nukkumatti.

      • keskusta.nalkissa

        Sipilä kompastui omaan näppäryyteensä. Insinöörille ja yritysjohtajalle nousi valta päähän, kun pääsi "kansalta vahingossa ison ruorin taakse". Lähti mopo rukkasesta. Se, ettei herra tajua myöntää tekemiään virheitä johtuu siitä, ettei hän mielestään ole tehnyt mitään virheitä. Siksi kepupaatti sakkaa pahasti, koska kukaan puolueessa ei älyä tehdä yhtään mitään vaan kaikki seisovat kuin paskahalvauksen saaneena seuraten, miten Sipilä ottaa "tapin irti kepupaatin pohjasta". Hiukan narsisti?


      • Eituonallemenne

        1917 kepu (Maalaisliitto) sai hieman yli 12% äänistä. Sen jälkeen kannatus on näihin vuosiin saakka ollut korkeampi. Sipilä tekee poliittista historiaa.


      • KauKe-

        Mutta mahtava kirjoittaja Pankki, miten sinä olet noin huolissasi kepun tulevaisuudesta.
        Kun vielä tänäkin päivänä kepu on ylivoimaisesti Suomen Suurin puolue.
        Mikä siinä on parasta on se, että keskusta on laittanut neljässä vuodessa suomen asiat kuntoon. Kun vielä saataisiin nuo Sote jarrut, sossu komukat eduskunnasta vaikka tuonne Pietarin Tommin maille niin suomella menisi hyvin.

        Ei Vihreät ole meidän maalitaulu, sehän on meidän naapuripuolue enemmän me karsastetaan vaikka noita vasureita. Et kai sinäkin ole jo niin alas vaipunut, kun nuo kannanottosi tuntuvat noinkin jyrkiltä keskustaa kohtaan. No ei nyt sentään ei noin hyvä kirjoittaja voi koskaan olla vasuri. Kyllä vasurit on täysin oma tyhmä kastinsa, jota sossut joskus innostuu seuraamaan.


      • KauKe- kirjoitti:

        Mutta mahtava kirjoittaja Pankki, miten sinä olet noin huolissasi kepun tulevaisuudesta.
        Kun vielä tänäkin päivänä kepu on ylivoimaisesti Suomen Suurin puolue.
        Mikä siinä on parasta on se, että keskusta on laittanut neljässä vuodessa suomen asiat kuntoon. Kun vielä saataisiin nuo Sote jarrut, sossu komukat eduskunnasta vaikka tuonne Pietarin Tommin maille niin suomella menisi hyvin.

        Ei Vihreät ole meidän maalitaulu, sehän on meidän naapuripuolue enemmän me karsastetaan vaikka noita vasureita. Et kai sinäkin ole jo niin alas vaipunut, kun nuo kannanottosi tuntuvat noinkin jyrkiltä keskustaa kohtaan. No ei nyt sentään ei noin hyvä kirjoittaja voi koskaan olla vasuri. Kyllä vasurit on täysin oma tyhmä kastinsa, jota sossut joskus innostuu seuraamaan.

        Puolueolojen perusjako on kaikkialla väestön sosiaalinen jakautuminen ja arvokysymykset. Kokoomus ja SDP sekä vasurit ovat osa tätä jakoa. Siihen sopivat arvovalintojen puolesta myös persut, vihreät ja kristilliset. Kepu on tässä suhteessa epämääräinen, kun pelkkä maalaisuus ei enää ole merkittävä yhteiskunnalinen status. Toki sekin on hyväksyttävä, mutta se Sipilän politiikasta juuri puuttuu, mikä on oireellinen asia.


      • kepukommunistille.tietoa
        KauKe- kirjoitti:

        Mutta mahtava kirjoittaja Pankki, miten sinä olet noin huolissasi kepun tulevaisuudesta.
        Kun vielä tänäkin päivänä kepu on ylivoimaisesti Suomen Suurin puolue.
        Mikä siinä on parasta on se, että keskusta on laittanut neljässä vuodessa suomen asiat kuntoon. Kun vielä saataisiin nuo Sote jarrut, sossu komukat eduskunnasta vaikka tuonne Pietarin Tommin maille niin suomella menisi hyvin.

        Ei Vihreät ole meidän maalitaulu, sehän on meidän naapuripuolue enemmän me karsastetaan vaikka noita vasureita. Et kai sinäkin ole jo niin alas vaipunut, kun nuo kannanottosi tuntuvat noinkin jyrkiltä keskustaa kohtaan. No ei nyt sentään ei noin hyvä kirjoittaja voi koskaan olla vasuri. Kyllä vasurit on täysin oma tyhmä kastinsa, jota sossut joskus innostuu seuraamaan.

        Kauke-. Osoitat juuri sitä kepulaista ylimielisyyttä, mitä Sipilä ja muu markkinaliberaali sipilistisiipi ovat puolueeseen pesiyttäneet. Keskusta on Sipilän johdolla pyrkinyt heikentämään demokratiaa suunnittelemalla valtaa betonoivia hallintorakennelmia, koska Keskustan poliittinen valta on maaseudun näivettyessä rapistumassa olemattomiin. Malli kuin entisestä Neuvostoliitosta ja Apollonkadun toimistosta uusi Kreml? Keskusta on viimeajat paskonut omille juurilleen pahin maaseudun näivettäjä itse.


    • LierotHommissa

      MTK teki virheen,, kun ei pujottanut uutta lieroa kepun vaalkoukkuihin viime kesän puoluekokouksessa. miljonäärit zippilä ja persner kaappaavat valtion varallisuutta niin paljon, kuin ehtivät ennen vaaleja.

    • oikeusvoit

      Köyhemmältä väestöltä pikkuhiljaa nipistetty sieltä ja täältä . Voihan Sipilä , ja kaveris ,kohta entinen ORPO , Kehuu jos veroja laskis pikkusen JOO HYVÄ HOMMA! 100000 tienaavalle 1% on tonni lisää jees ! 10000 lla saa 100 eli noin 8 ekee kuussa , voi vee ! Kuka taas voittaa . No kohta nähdään , millinööri Sipilä n vaalit !!

    • Kansan.varat.meni

      Putin kärähti Nordean rahapesusta.

    • börssibiäröö

      Nordea kärähti Putinin rahanpesusta.
      Kuskullin naama oli näkemisen arvoinen.
      Nordeassa työskentelee kuulemma 1500 henkilöä rahanpesuhommassa,
      siellä pidetään puhtaana Sipilän vakuutuskuoretkin, Berneristä
      puhumattakaan.

    • Myofascia

      Vaalikauden aikana keltainen neste on alkanut yhä enemmän täyttää Sipilän pään. Se on näkynyt myös kepun kannatuksesta ja tulee näkymään Kepun vaalituloksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe