Martin Beck

O-Berman

Pidän Beck elokuvista paljon, mutta mielestäni Gunvaldin poistaminen sarjasta oli suuri virhe. Gunvald Larsson oli parasta mitä Beck elokuvissa oli. Ingvar Hirdwallin esittämä Beckin naapuri on niin ikään loistava hahmo, joka ei ole liikaa esillä, mutta juurikin sopivasti. Steinar Hovlund (Kristofer Hivju) ei mielestäni jotenkin sovi Gunvaldin korvaajaksi Beck elokuviin.

14

2310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Einiininnostaenää

      Nämä uudet jaksot ovat mielestäni pettymys. Beck tuli eläkkeeltä takaisin töihin, jonkun sortin johtajaksi ja kaksi jaksoa nähneenä hänellä on kummallinen sivurooli. Toisessa jaksossa tuskin puhui mitään. Ja se punatukkainen poliisi oli tehty omituiseksi ja kateelliseksi.
      Ikävä on Mikael Persbrandtia kun hän tuli sisään takin helmat liehuen, oikein aisti hänen partavetensä tuoksun.
      Katson kuitenkin nämäkin jaksot mutta Beck itse tuntuu sivuroolilta. Harmi, olen pettynyt.

      • sarjadiggari

        Ite ihmetellyt samaa, et Beck on tosiaan ihan sivuosassa. Harvoin puhuu edes mitään.


    • Näinnähtynä

      Minä olen käsittänyt nämä uudet jaksot, roolihahmoineen, tällä tavalla, että...
      Steinar on samaan tapaan, hiukan erikoinen tapaus, kuten oli Gunvaldkin. Steinar on kuitenkin eritavalla erilainen kun Gunvald. Molemmilla on paheita, mutta ne on eriaisia.
      Mutta kaikesta erilaisuudestaan, lievästä kapinallisuudestaan huolimatta, selvästi Larssonkin oli pätevä ja työyhteisössään arvostettu. Kuten Hovlundkin.
      Mielessä on käynyt, että miten mahtava ja mielenkiintoinen työpari nämä kaksi olisivatkaan, jos Mikael Persbrandin roolihahmo ei olisikaan kuollut ja voisi palata sarjaan.

      Nämä kaksi erilaista poliisia olisivat hyvin sopineet työpariksi.
      Larsson oli kova ja kylmä, kyyninen ja liian kovaotteinenkin. Joskin sarjassa nähtiin myös hänen pehmeää puolta, joka yleensä jäi piiloon kovan kuoren alle.
      Steinarilla on parisuhde/perhehuolia, hän on epävarma ja siksi mustasukkainen vaimostaan.
      Hänellä on entisestä avioliitostaan myös hankala teinitytär. Kateellinenkin Steinar osaa olla.
      Se näkyy työpaikalla. Steinarin on vaikea suhtautua luonnollisesti naiseen, joka sai paikan, minkä hän olisi itse halunnut. Steinar ja Alexin sopeutuminen toisiinsa ei ole ollut mutkatonta.
      Joskin tulevissa jaksoissa Steinarin ja Alexin suhde muuttunee parempaan suuntaan.

      Nykyisissä jaksoissa itse Martin Beck on todellakin, kuin sivuosassa ja uusi tulokas Alex Beijer on enemmän esillä. Sarjan nimi voisikin vaihtua nyt Beckistä Beijeriksi. Mikäli Beck ei tule jatkossakaan enemmän esille.
      Beckin naapuri sentään on vielä mukana jaksoissa, omituisine ja hassuine juttuineen.
      Mutta Beckin tytärtä Ingeriä ja tyttären poikaa Williamiakaan ei ole näkynyt.

    • saappaantäyttäjä

      Mikael Persprantin Saappaat ei ole helppo täyttää.Toisinsanoen ei ole täyttäjää.Pettymys oli suuri kun näin uuden Gunvaldin.Mutta tekisivät edes uusia osia,niitäkin voisi kyllä katsoa kun ei ole muitakaan sarjoja joita ei ole nähnyt.Kaikki uusintoja.

      • Anonyymi

        Ei Steinar ole uusi "Gunvald", Steinar on uusi sidekick, Steinar.


    • Anonyymi

      Olenkohan ainut, jonka mielestä myös wanhat Beckit ovat suorastaan ärsyttäviä? Pimeät interöörit, sekava kuvaamistyyli, hsjanaiset juonenkäänteet, huono dialogi, Stina Rautelinen myötähäpeää herättävän RUMA finlandssvenska.... Jopa tyyppinä ihana Persbrandt AINA samanlainen roikkotakkeineen ja maneereineen.... Kohtalontovereita mulle, please!!

      • Anonyymi

        Stina pilasi ne jaksot, joissa oli mukana.
        Ja niin väenväkisin väännetty suhdekin Beckin kanssa. Huoh


      • Anonyymi

        No nythän Beckillä on jo uusi mielitietty, Anu Sinisalon esittämä patologi :)


    • Anonyymi

      Mulle siis ylistettiin!! Beckejä. Petyin HIRVEÄSTI niihin ostettuani kovalla rahalla!

    • Anonyymi

      Huumepäissään se Persbrandt "näytteli". Silmistä huomasi. Beck on ihan vaan mukana, kun eivät päässeet sen sopimuksesta irti.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jee! Uusia Beckejä! Jennie Silfverhjelm on mahtava lisä - viimein nainen ryhmän pomona! Ja hänen hahmonsa on myös melko realistinen. Ei mikään hömppä, vaan rauhallinen, yms.


    • Anonyymi

      Tää uusi ”gunvald” on ihan paska näyttelijä joka tuli ja pilas koko sarjan.

    • Anonyymi

      mä pidin v 1993 beck leffasta jossa oli gösta ekman joka toi oman lisämausteensa siihen samoin v 1976 beck leffasta jossa oli 70-l tunnelmaa...
      ja näistä ekoista peter haber leffoista jossa se esiiintyi 90-2000 lukujen vaihteessa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe