Ylen kannatusmittauksessa – perussuomalaiset suurin nousija.
Mittauksen suurin nousija oli perussuomalaiset, joiden kannatus nousi yli prosenttiyksikön 13,3 prosenttiin.
Lue lisää: Ilta-Sanomien eduskuntavaalikone on avattu – etsi sopiva ehdokas!
Kyselyn tehneen Taloustutkimuksen tutkimusjohtaja Tuomo Turja kertoo Ylelle kyselyn tausta-aineistojen perusteella, että kokoomuksen ja keskustan takaa siirtyy väkeä entistä selkeämmin perussuomalaisiin.
:)
Hyvältä näyttää
14
<50
Vastaukset
Demarit lähes yhtä suuressa nousussa., vaikka ovat olleet kärjessä jo pitkään. Demarit ovat nyt ylivoimaisesti suosituin puolue, ja pääministerin salkku on käytännössä varma nakki. 💼
- hahahaahbuahhaha
Niin lähes.... kyllä se nyt pankkoa vit.ut.aa ;)
- NukuttaaVaalitHyvin
Minun vaalikoneesta on bensa loppunut, ja sitäpaitsi vaalit on kelirikon aikaan, joten olen estynyt lähtemästä äänestämään!
- ainutTapaVaikuttaa
Älä sitten valita mistään.
- avaa.seko.silmäsi
ainutTapaVaikuttaa kirjoitti:
Älä sitten valita mistään.
Vai että ihan vaikuttaa! Mites kävi viime vaaleissa kun kepu ja kokoomus sanoi ei leikata mistään? Vaalien jälkeen alkoi mahdoton köyhien kuritus!
Mitä arvelet. oliko se äänestäjien tahto, eli kaikkiko äänestäjät halusi ruveta köyhiä kurittamaan? - ainutTapaVaikuttaa
Kyllä, äänestämällä voit vaikuttaa omalta osaltasi, toki Suomeen mahtuu niin paljon toisin ajattelijoita, äänestäjiä ,ettei oma puolue välttämättä se jonka ohjelman mukaan ruvetaan Suomea johtamaan. Jos jätät äänestämättä, on aivan turha yhtään mistään päätöksistä urputtaa ,jos ei ole edes vaivautunut äänestämään .Esim. jos sinusta tuntuu että 3,2 miljardia !! vuodessa maahanmuuttoon on liikaa, koeta etsiä puolue joka ei tätä hyväksy .
- kiimaton.mutta.valkoinen
Kyllä persut ovat niin yhden tai kahden asian asialla, että en kyllä vielä heitä sorru äänestämään. Populismi ja sopulilaumamainen käyttäytyminen ei ole koskaan hyvän edellä. Omat aivot ja laajempi otanta kaikista tietolähteistä on suositeltavaa jokaiselle teistä. Minä en suosittele teille yhtään mittään, en ns. kiihotu. Ajatelkaa omilla aivoillanne.
Ja jotta ei kaalisoppa pakkiin jäätyisi, niin hieman musaa.
https://www.youtube.com/watch?v=i_y_1y9tplM - populistit
Minä en puhuisi paljon populismista kun Rinne lupoasi 100e korotuksia pieniin eläkkeisiin? Sipilä heti märisi että se on populismia, mutta itse jo tammikuussa lupasi myös liki samaa määrää kortuksia? Eikö Sipilän puheet olekkaan populismia?
Sipilän tietäen se on niin kiero tyyppi että korkkiruuvikin on suora sen rinnalla!
Omilla aivoilla ajattelen ja aion tulevat vaalit katsella sivusta ja olla äänestämättä!- sumulentäjä
Ainoa asia, jolle Sipilä ei uskalla vielä valehdella, ovat hänen oman lentokoneensa IFR laitteet. Jos ei IFR avaudu, tarkoitta selkosuomella mittarilentosääntöjä. Sumuun on joskus saattanut uskaltautua, kun on hyvät laitteet. Sateessakin hän on kurvannut takaisin kentälle, ja aivan itse. Kun on mittarilentäjäkelpoinen. Näkölento, VFR, olisi hänelle varmaan vaihtelua.
Laskutelineet kannattaa aina huoltaa hyvin. Joskus pakkolasku saattaa rasittaa telineitä paljon.
Saattavatkohan Sipilälle papi valot (http://users.kymp.net/kotkanik/documents/papi_valot.html) tasapainossa joskus näkökenttään avautua. - paljustlentäjä
sumulentäjä kirjoitti:
Ainoa asia, jolle Sipilä ei uskalla vielä valehdella, ovat hänen oman lentokoneensa IFR laitteet. Jos ei IFR avaudu, tarkoitta selkosuomella mittarilentosääntöjä. Sumuun on joskus saattanut uskaltautua, kun on hyvät laitteet. Sateessakin hän on kurvannut takaisin kentälle, ja aivan itse. Kun on mittarilentäjäkelpoinen. Näkölento, VFR, olisi hänelle varmaan vaihtelua.
Laskutelineet kannattaa aina huoltaa hyvin. Joskus pakkolasku saattaa rasittaa telineitä paljon.
Saattavatkohan Sipilälle papi valot (http://users.kymp.net/kotkanik/documents/papi_valot.html) tasapainossa joskus näkökenttään avautua.Aika mittarimatomaista ajattelua. Saattaa maajussien äänet karata persuille tai kokoomukseen, osa jopa sossuille. Enkä kyllä ihmettele yhtään.
Jännittävät vaalit tulossa, mutta muuttuuko sittenkään mikään?
Vaalilupaukset ja hallitusohjelmahan ovat kaksi eri asiaa, kuten eräs hallituksessa mukana olevan puolueen johtaja sanoi 4 vuotta sitten.- liksaton.jokeri
Korttipakastakaan ei jokeri aina ole tulossa;)
- ainutTapaVaikuttaa
Pahin kauhuskenaario on vihervasemmistolainen hallitus. Silloin on Suomi menetetty täysin. Eikä sitä enää tulevat sukupolvet korjaa. Vuosikymmenten päästä kun täällä on kantasuomalainen ja kristitty vähemmistöä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113824
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413193- 2352847
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?392376- 361684
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241496Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411476- 141361
- 181345
- 221271