Narsistinen salajuoni, oikeuden voitto?

Oma_vastuu

Oma vastuu:

Siis itselläni jossain syvimmässä filosofisessa mielessä jotain kautta ajateltuna saattaa olla alkuperäinen vastuu väärän seuran valinnasta ja liian lepsuin perustein.

Tässä vuosiluokat eroavat toisistaan. Nuorempi ikäluokka ei kaiketi paljoa perusta omasta vastuusta? Ei käytetä sitä sanaa edes.
Minä olin väkivallattomasta perheestä joten minun olisi selkämpi näköisenä ollut osattava erottaa jyvät akanoista.
Muistan että sellainen hälytyskello soi kun näin sen aikaisen poikakaverin veljen, jonka tunnistin jotenkin yhdeksi aiemmin jossain näkemäkseni pimpoksi. Mutta jotenkin minusta olisi ollut ihan syvältä nyt syyttää toista sisarta toisen sisaren pimeydestä. Joten annoin asian olla, mikä oli siis se suuri virhe. Erittäin suuri. Juuri siinä tapauksessa olisi pitänyt tajuta, että oli olemassa vaara. Käytin tietoa myöhemmin hyväkseni kun oli sitten jo vähän myöhäistäkin, mutta ei kokonaan. Kun tässä vielä nyt mennään.
Totuus on että en olisi voinut tietää. En mitenkään.

Siinä siis tilanne, joka jos olisi hiukankin mennyt sattuman oikusta vähän enemmä vielä pieleen, niin minua olisi voitu syyttää tekemästäni väkivallasta ja oikeus olisi voinut niiden kummajaisten puheiden perusteella tuomita oikeudessa ja olisin voinut joutua jopa häkkiin.
Noin olisi syntynyt yksi osa synkkä tilastoa. Valheisiin perustuen.

Enkä tätä tässä kirjoittelisi, jos ei olisi tosi. Jos voisin kuvata oloani nyt tässä kun tätä muistelen, niin riittävän vastenmielinen että en tällaista huvikseni kirjoittaisi. Mutta totuutta kannattaa aina tarkastella lujemmin, että mitä se voi olla. Tällaisessa tapauksessa se ei ehkä ole aina virallinen totuus. Kyllä nainen saattaa biologisen perimänsä johdattelemana yrittää pitää puoliaan.

✴️ Toivon että heitä jotka syyttä ovat syytettyinä, uskotaan.

Myös naisia vastaan voidaan keksiä iljettäviä salajuonia vaikka totuus olisi ihan toisenlainen.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • narskujako

      Mitähän tuossa on tapahtunut, kun jää epäselväksi? Joku/jotkut ovat valehdelleet naisen päälle jotakin, josta olisi voinut saada vankilatuomion? Valehtelijat narsistisia?

      • Oma_vastuu

        Kyse kokemasta seksuaalisesta väkivallasta, kahden "miehen" ja yhden "naisen" taholta.
        Yrittivät yhteisessä illanistujaisessa käydä käsiksi minuun. Minä pääsin väkivaltaa käyttäen pakoon. Uhkasin siis. Tavalla josta olisi voinut saada vapausrangaistuksen, mikäli niitä "miehiä" ja "naista" olisi uskottu.

        Mutta varoitin siis ajoissa, ilmoitin selkeästi, käytin uhkailua, sitten lievempää väkivaltaa kun ei tehonnut...jne. Lopuksi hyvällä onnella vakavampi yritys ei tuottanut muuta tulosta kuin että minut päästettiin pakenemaan. Joka pois lähteminen oli siis ainoa mitä siinä tilanteessa ikinä yritin.

        Se typerä porukka yhteistuumin syytti minua mustasukkaisuudesta, huutamisesta heidän asunnossaan (ne varoitukset), väkivallasta yhtä kohtaan (jonka otteesta riuhdoin itseni irti) ja vähän muusta... Mikä sakki!!!!
        Ja nämä kaikki nyt siis hyvissä siviilisäädyissä, kahdella lapsia ja työpaikat...

        Näin mennään.


      • narskujako
        Oma_vastuu kirjoitti:

        Kyse kokemasta seksuaalisesta väkivallasta, kahden "miehen" ja yhden "naisen" taholta.
        Yrittivät yhteisessä illanistujaisessa käydä käsiksi minuun. Minä pääsin väkivaltaa käyttäen pakoon. Uhkasin siis. Tavalla josta olisi voinut saada vapausrangaistuksen, mikäli niitä "miehiä" ja "naista" olisi uskottu.

        Mutta varoitin siis ajoissa, ilmoitin selkeästi, käytin uhkailua, sitten lievempää väkivaltaa kun ei tehonnut...jne. Lopuksi hyvällä onnella vakavampi yritys ei tuottanut muuta tulosta kuin että minut päästettiin pakenemaan. Joka pois lähteminen oli siis ainoa mitä siinä tilanteessa ikinä yritin.

        Se typerä porukka yhteistuumin syytti minua mustasukkaisuudesta, huutamisesta heidän asunnossaan (ne varoitukset), väkivallasta yhtä kohtaan (jonka otteesta riuhdoin itseni irti) ja vähän muusta... Mikä sakki!!!!
        Ja nämä kaikki nyt siis hyvissä siviilisäädyissä, kahdella lapsia ja työpaikat...

        Näin mennään.

        Sanoit sen jo itsekin, seksuaalista väkivaltaa, joka nyt ei välttämättä liity narsismiin. Joukossa tyhmyys tiivistyi.


      • Oma_vastuu
        narskujako kirjoitti:

        Sanoit sen jo itsekin, seksuaalista väkivaltaa, joka nyt ei välttämättä liity narsismiin. Joukossa tyhmyys tiivistyi.

        Joo, ei välttämättä. Ainakin oman senaikaisen poikakaverini tunnen jotenmiten. Erittäin narsistinen, mutta asiaan liittyy myös #kuiskaan#-aspergeriä, mutta erittäin narsistinen silti. Olen tarkkaan myös harkinnut asiaa. Tiedän kyllä että a:t saattavat myös tehdä empatiarikkonaisuudessaan jotain tuollaista, mutta se juoniminen... Eikä tuossa nyt mitenkään ollut kaikki.
        Tietenkin sanoin sen itse. Missä virhe? Ehkä jopa rikos? Alkaako nyt häkin ovi minulle narista?
        Siinä "naisessa" myös jotain vikaa, narsistisuutta. Oli aina hiljainen ja vaaniva, kaikki kommentit lähestulkoon negatiivia jos ikinä suunsa aukaisi, laittoi kävelemään munankuorilla, näytti pahoja ilmeitä jos ei miellyttänyt häntä, vertasi koko ajan, kadehti, oli mukana noinkin kammottavassa juonessa...
        Yhtä kaikki narsistinen teko. Yritys hallita narsistisesti.
        Mitä puolustettavaa heissä?
        Kuuntelen vieläkin kyllä, olen kuunnellut koko elämäni ajan.


      • narskujako
        Oma_vastuu kirjoitti:

        Joo, ei välttämättä. Ainakin oman senaikaisen poikakaverini tunnen jotenmiten. Erittäin narsistinen, mutta asiaan liittyy myös #kuiskaan#-aspergeriä, mutta erittäin narsistinen silti. Olen tarkkaan myös harkinnut asiaa. Tiedän kyllä että a:t saattavat myös tehdä empatiarikkonaisuudessaan jotain tuollaista, mutta se juoniminen... Eikä tuossa nyt mitenkään ollut kaikki.
        Tietenkin sanoin sen itse. Missä virhe? Ehkä jopa rikos? Alkaako nyt häkin ovi minulle narista?
        Siinä "naisessa" myös jotain vikaa, narsistisuutta. Oli aina hiljainen ja vaaniva, kaikki kommentit lähestulkoon negatiivia jos ikinä suunsa aukaisi, laittoi kävelemään munankuorilla, näytti pahoja ilmeitä jos ei miellyttänyt häntä, vertasi koko ajan, kadehti, oli mukana noinkin kammottavassa juonessa...
        Yhtä kaikki narsistinen teko. Yritys hallita narsistisesti.
        Mitä puolustettavaa heissä?
        Kuuntelen vieläkin kyllä, olen kuunnellut koko elämäni ajan.

        Vaikea ottaa kantaa näiden henkilöiden narsistisuudesta, kun ei tunne henkilöitä, eikä kyseistä tapahtumaa enempää. Nämähän väitteet ovat aloittajan. Hänen mielestään tekonsa ovat narsistisia.


      • Niin_todellakin
        narskujako kirjoitti:

        Vaikea ottaa kantaa näiden henkilöiden narsistisuudesta, kun ei tunne henkilöitä, eikä kyseistä tapahtumaa enempää. Nämähän väitteet ovat aloittajan. Hänen mielestään tekonsa ovat narsistisia.

        "Minusta tuollainen joukkoraiskauksen yritys ei ole edes moraalisesti kiinnostava. On niin täysin selvää että tuollaisen yrittjätkin ovat täysin eksyneet oikeasta ja hyvästä, eivätkä ole siellä koskaan olleetkaan varmaan. Lisäksi valheseen menivät luontevasti yhteistuumin, ilman säröilyä.
        Miten maailmaan voi syntyä tuollaisa shittiä"

        Niin, todellakin, tiedä sitten ovatko vai eivätkö ole.
        Mutta teko sai mielestäni jostain syystä narsistisen luonteen kyllä. Jäljittelyä saattoi olla, jonkun jossain. En kuitenkaan yhtään näkisi että mitään hyvää tuollaisissa ihmisissä voi olla, kun en ole heille kenellekään mitään pahaa tehnyt. Vähästä järjenjuoksusta tietenkin voi myös olla kyse, mutta tuskin äly heillä kasvanut noiden vuosien jälkeen on. Yli kahdenkymmenen he olivat. Että hyvä otos suomalaisista tuo joukko sitten. Heidä tosiaan ihan hyvi hyväksytty elämässä jatkossa.
        Minulla nyt ollut pyrkimysteni vuoksi vaikeuksia enemmän. Tosin olen myös voittanut paljon.

        No aloitus on tosi, asiasta en väittele, miksi väittelisin?
        Usko tai älä usko, ihan sama. On kai se mukavampaa olla uskomatta, että kuka tahansa vastaantulija voi olla tuollainen...
        Ymmärrän ihan täysin.


      • Voit_toki
        narskujako kirjoitti:

        Vaikea ottaa kantaa näiden henkilöiden narsistisuudesta, kun ei tunne henkilöitä, eikä kyseistä tapahtumaa enempää. Nämähän väitteet ovat aloittajan. Hänen mielestään tekonsa ovat narsistisia.

        "eikä kyseistä tapahtumaa enempää."
        Voit toki kysyä mitä tahdot tietää.
        Henkilöiden esittely on ehkä vaikeampaa, mutta ei aivan mahdotonta sekään.
        Tämä palsta on anonyymi enkä riko tälla palstalla periaatetta.


      • Oikeastaan
        Niin_todellakin kirjoitti:

        "Minusta tuollainen joukkoraiskauksen yritys ei ole edes moraalisesti kiinnostava. On niin täysin selvää että tuollaisen yrittjätkin ovat täysin eksyneet oikeasta ja hyvästä, eivätkä ole siellä koskaan olleetkaan varmaan. Lisäksi valheseen menivät luontevasti yhteistuumin, ilman säröilyä.
        Miten maailmaan voi syntyä tuollaisa shittiä"

        Niin, todellakin, tiedä sitten ovatko vai eivätkö ole.
        Mutta teko sai mielestäni jostain syystä narsistisen luonteen kyllä. Jäljittelyä saattoi olla, jonkun jossain. En kuitenkaan yhtään näkisi että mitään hyvää tuollaisissa ihmisissä voi olla, kun en ole heille kenellekään mitään pahaa tehnyt. Vähästä järjenjuoksusta tietenkin voi myös olla kyse, mutta tuskin äly heillä kasvanut noiden vuosien jälkeen on. Yli kahdenkymmenen he olivat. Että hyvä otos suomalaisista tuo joukko sitten. Heidä tosiaan ihan hyvi hyväksytty elämässä jatkossa.
        Minulla nyt ollut pyrkimysteni vuoksi vaikeuksia enemmän. Tosin olen myös voittanut paljon.

        No aloitus on tosi, asiasta en väittele, miksi väittelisin?
        Usko tai älä usko, ihan sama. On kai se mukavampaa olla uskomatta, että kuka tahansa vastaantulija voi olla tuollainen...
        Ymmärrän ihan täysin.

        Oikeastaan perun hiukan mitä sanoin vähästä järjenjuoksusta. Teimme boyfriendin kanssa leikkimielisen älytestin joskus, saimme tasatulokset. Testi tosin kapea, ehkä matemaattispainoitteinen. "Nainen" on myös sijoittunut aika hyvin työurallaan. Toinen "miehistä"...no jaa, sellainen tavallinen sijoitus.
        Ei ne minun tasoani kuitenkaan ole, että minun mielestäni kärsivät/kärsin heidän vähästä järjestään.


      • En_usko

        En usko, että tapahtumassa täysin puhdasveristä narsistia, mutta "nainen" tosiaan omasi joukon hyvin narsistisia piirteitä (opittuja, jäljiteltyjä?). Ja ehkä se "nainen" oli tämän alhaisen tapahtuman juontaja... Ja tahtuma sai narsistisen luonteen juonimisineen. "Nainen" koki ehkä tapahtuman voitoksi itselleen, siis koki. Sittemmin työskentelee johtotehtävissä. Sai tuntumaa että kykenee johtamaan "miehiä" ja huiputtamaan naisia. Kuten minäkin olin heidän "kotiinsa" eksynyt sinisilmä.


    • Ne_hyväkkäät

      Ne hyväkkäät syyttivät minua tuosta kauheasta tapahtumaketjusta ja sitä vääristelivät itselleen sopivaksi.
      Mutta kuitenkaan kukaan heistä ei jälkeenpäinkään osoittanut mitään pelkoa minua kohtaan, ei minkäänlaista varovaisuutta, tapahtumaa ei nostettu missään esiin... Oli kuin sellaista ei olisi koskaan tapahtunutkaan.
      Tietenkin, koska he kaikki valehtelivat.
      Minulla oli paljon pelissä, koko loppuelämä, jolta odotin paljon tuolloin vielä, nuori kun olin, sinisilmäinen ja kiltti. Vanhempieni (kiltit) kunnia...

      Ei kukaan terve ihminen tee kenellekään naiselle tuollaista.
      Mutta nämä kaikki menevät vieläkin kaiketi terveiden kirjoissa.

      • narskujako

        Varmaan tuo jätti ikävät muistot lopun iäksi, eikä niitä tietystikään asianosaiset halunneet enää tuoda myöhemmin esille, kun ilmeisesti häpesivät käytöstään. Itsekin kun tiedän tapauksia, joita en ole osannut edes kuvitella voivan ihmisten välillä tapahtuvan, laittaa miettimään kuinka erilaisista lähtökohdista ollaan lähtöisin.


      • Mm-m
        narskujako kirjoitti:

        Varmaan tuo jätti ikävät muistot lopun iäksi, eikä niitä tietystikään asianosaiset halunneet enää tuoda myöhemmin esille, kun ilmeisesti häpesivät käytöstään. Itsekin kun tiedän tapauksia, joita en ole osannut edes kuvitella voivan ihmisten välillä tapahtuvan, laittaa miettimään kuinka erilaisista lähtökohdista ollaan lähtöisin.

        Mm-m. Lähtökohdat tuossa minullakin on mielessä päällimmäisenä olleet. Mutta myös nyt myöhemmin terveydentila, se mielenterveys...jos ei nyt halua mielenterveyttäkin laskea lähtökohdaksi...
        Häpesivät, peittelivät, ennenkaikkea peittelivät. Heidän itsensä maine myös vaarassa sen perusteella että heille valhe oli ainoa puolustus. Ja yhteinen valhe on tuossa tapauksessa yhtä pitävä kuin heikkomuistisimman muisti. Heitä nyt yhdistää sitten tuo valhe kai lopun ikää. Yksi tosin minulle myönsi vuosien kuluttua kun painostin lujaa, vein siltä yhdeltä voimat valehdella painostamalla kertomaan mitä siellä tapahtui.
        Noista yksi olisi ehkä voinut jo kuulusteluissa murtua ennen pitkää jos joku olisi jaksanut painostaa... Toivon että noin tehdään tuollaisissa tapauksissa, että jaksetaan painostaa... Ehkä kaikki olisivat murtuneet, en tiedä. Minua kohtaan valhe kesti monta vuotta.
        Mutta edelleenkään en kenenkään heistä kanssa tahdo olla missään tekemisissä, muuta kuin jos voin jotain totuudesta kertoa muille, heidän läheisilleen ehkä. Olen kertonut "naisen" äidille ja toisen "miehen" nykyiselle vaimolle silloin nuoruudessa. Vaimo ei uskonut silloin ehkä... Myöhemmin uskon että on nähnyt mitä tuli naiduksi... Mutta mitäpä tavallinen sairaanhoitaja-vaimoihminen lasensa äiti nyt asiasta paljoa piittaisi. Kerran rakastunut typeryydessään on sitä aina noissa kuvioissa.


      • Niin_mitä

        Niin mitä tulee narsismiin ja tämän tapaisiin tapauksiin, niin uskon että narsistit ovat niitä joiden pokka pitää ja valhe pysyy. Nehän pyörittävät oikeusoppineita.
        Väitetään että vankiloissa istuu naisia tuollaisista asioista syytettyinä, että ovat puolustaneet itseään liikaa tai eivät ole selvinneet voittajina yrittäessään todistaa että ovat pitäneet puoliaan raiskausyritystä/raiskaajaa vastaan.

        Siis narsistit raikaavat myös.
        Huomaa tarinan "nainen".
        Plus oma narsisti-psykopaattini on myös raiskannut minut nuoruudessa.


    • Ehkä_tuoll

      http://filosofia.fi/node/6985
      "Hieman toisenlaisen perustelun moraalirelativismille on esittänyt amerikkalainen Gilbert Harman kirjassaan The Nature of Morality (1978). Hän jatkaa David Humen ajatusta, että moraali perustuu yhteisön jäsenten ”hiljaiseen” sopimukseen toimia määrättyjen tapojen ja sääntöjen mukaan. Moraaliarvostelmien arviointi on Harmanin mukaan mielekästä vain sen yhteisön konventioiden perusteella, jossa arvostelma esitetään. Pitääkö tyttöjen ympärileikkaus kieltää? Harmanin relativistisen teorian mukaan voimme vastata vain, että jossakin somaliyhteisössä väite ei ole hyväksyttävä, koska se on tuon yhteisön konventioiden vastainen, mutta ihmisoikeudet sisäistäneessä suomalaisessa yhteydessä väitteen ohje on pätevä."

      Ehkä tuollaiseen joukkoraiskauseen liittyy jokin yhteinen hyväksyntä heillä/heikäläisillä. Minä täällä elän/elin suomalaista unelmaa jostain yhteisestä hyvä-ajauksesta, jossa toimitaan määrättyjen tapojen ja sääntöjen mukaan. Mutta noiden raiskuujengiläisten konventiot ovatkin toisenlaiset... Jollain ne sen teon yrityksen/teon puolustavat, omalla heikkoudella, omalla käsityksellään ryhmäseksin autuaaksi tekevästä vaikutuksesta, minun väärässä oloni koska minulla oli enemmän rahaa tuolloin kuin heillä...jne.

      • Jospa_se

        Jospa se "nainen" oli tapauksen narsisti, joka pyöritti kahta narsistista a-poikaa siinä oman perhemallinsa mukaan, jonka oli lapsuudenkodistaan ammentanut, sen verran hänen lapsuudestaan tiedän.


      • Minusta

        Minusta tuollainen joukkoraiskauksen yritys ei ole edes moraalisesti kiinnostava. On niin täysin selvää että tuollaisen yrittjätkin ovat täysin eksyneet oikeasta ja hyvästä, eivätkä ole siellä koskaan olleetkaan varmaan. Lisäksi valheseen menivät luontevasti yhteistuumin, ilman säröilyä.
        Miten maailmaan voi syntyä tuollaisa shittiä, kun sitä äitiyttä ja pelkästään syntymää niin hehkutetaan.
        Ihmisten tosiaan pitäisi enemmän mennä sinne lähtökohtiinsakin käymään välillä. Näiden raiskuujengiläisten lapset ovat siis osa tätä maailmaa ja samalla viivalla minun lapsieni kanssa.
        Nämä raiskuujengiläiset piilottelevat puhtoisen ulkokuoren takana ja pyhät työnantajat heitä suojelevat ja juhlivat heidän kanssaan, plus muut vakituiset työntekijät jotka ovat nyt sitä parempaa väkeä. He eivät kuulkaa erotu millään tavalla muusta väestöstä.
        Minä sensijaan saatan vaikuttaa hiukan haavoittuneelta.
        Heidän tekonsa ei ole heitä estänyt.
        Heidän tekonsa ei paina heitä.
        En usko.
        He ovat aivan samanlaisia kuin ennen.
        He eivät pyydä anteeksi.
        Heidän ei tarvitse.
        He kuuluvat joukkoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2654
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    Aihe