Onko uudesta Corollasta vielä vertailumenestyjäksi edeltäjänsä tavoin?

fdsjjfdjydjf

Mahtaakohan uusi hatsbackki pärjätä vertailussa yhtä hyvin kuin edeltäjänsä pärjäsi Volkkaria, Fordia, Opelia, Peugeottia, Hondaa, Fiattia ja Suzukia vastaan?

https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/09-2002-nakoislehti/28-291

"Toyota Corollan uusin sukupolvi on lähes napakymppi. Suurimmat edistysaskeleet ovat matkustamon tiloissa ja ajo-ominaisuuksissa. Jopa rajuissa väistöissä käytös on esimerkillistä. Ohjaus ei edelleenkään yllä luokan eliittiin, mutta matka ei enää ole kovin pitkä. Myös moottori on mainio. Ajoasennosta sensijaan kaikki eivät saa itselleen sopivaa, tavaratila on perusmuodossaan ryhmän pienin ja ajovaloihin kaivattaisiin vähän lisää tehoa. Joka tapauksessa Corolla omaa perustellut edellytykset nousta myyntisuosikiksi, minkä myös alkuvuoden myyntitilastot vahvistavat."

161

1166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikanäyttää

      Jos koeajoja lukee niin ohjaus ei edelleenkään yllä muiden tasolle. Moottori taas jäänyt pahasti muista jälkeen. Automaatti taas on mitä on. Luulisi 40k€:lla saavan jotain muuta kuin huudatettavan variaattorin.
      Jossain oli myös mainittu takatilojen sekä tavaratilojen olevan ahtaita.
      Tuossa luokassa kilpailu kuitenki kovaa joten tuskin tulee testeissä pärjäämään. Merkkiuskovaiset ostavat oli millainen hyvänsä.

      • Hfghbg

        Variaattoria ei saa muuta kuin tuon 1,2 turbon kanssa, eikä se maksa 40k€. Hybrideissä taasen ei ole varsinaista vaihteistoa ollenkaan vaan "automaattinen, energian talteenotolla ja -palautuksella varustettu, sähköllä, mangneettikentällä ja mekaanisilla osilla voimaa siirtävä voimansiirto".


      • Vw-en_ostaisi

        Mikseivät Vw-konserniromujen omistajat sitten ole merkkiuskollisia? Huono laatu? Paskat autot? Tylytys korjaamolla? Huijarin maine?


      • Anonyymi
        Vw-en_ostaisi kirjoitti:

        Mikseivät Vw-konserniromujen omistajat sitten ole merkkiuskollisia? Huono laatu? Paskat autot? Tylytys korjaamolla? Huijarin maine?

        Ajattelevat omilla aivoillaan ja uskaltavat välillä kokeilla jotain muutakin?

        Tojopappa on alistettu hiirulainen, joka tekee, mitä tojolahko käskee. Tojopappa pelkää, että hänen ainoa henkinen tukensa, tojolahko, häntä hyljeksii, jos tojopappa ei tee just niinkuin lahko edellyttää.

        Tojopappa ei uskalla edes ajatella muun merkin ostamista. Tosin kun itäauto tojo nyt on mitä on, niin pappa sitten varmuuden vuoksi vaihtaa auton uuteen aina 3 vuoden välein. Ei uskalla ottaa riskiä korjauskuluista takuun päätyttyä. Ei uskalla tojopappakaan luottaa tojon laatuun, mutta tätä ei saa ääneen sanoa!


      • Anonyymi
        Vw-en_ostaisi kirjoitti:

        Mikseivät Vw-konserniromujen omistajat sitten ole merkkiuskollisia? Huono laatu? Paskat autot? Tylytys korjaamolla? Huijarin maine?

        Naapuri on kuule omistanut volkkareita pian 60vuotta eikä edelleenkään aio muuhun merkkiin vaihtaa. Käsittääkseni Volkswagen jo on saanut korjattua sen päästöhuijauksen autoistaan eikä siitä enää ole haittaa omistajille. Tosin toyotapapat taitaa olla niin seniilejä et luulee sen huijauksen tapahtuneen vasta eilen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapuri on kuule omistanut volkkareita pian 60vuotta eikä edelleenkään aio muuhun merkkiin vaihtaa. Käsittääkseni Volkswagen jo on saanut korjattua sen päästöhuijauksen autoistaan eikä siitä enää ole haittaa omistajille. Tosin toyotapapat taitaa olla niin seniilejä et luulee sen huijauksen tapahtuneen vasta eilen.

        "Käsittääkseni Volkswagen jo on saanut korjattua sen päästöhuijauksen autoistaan eikä siitä enää ole haittaa omistajille."
        Käsityksesi on oikea. Joka ikinen Volkswagenin EA189-diesel jota huijausohjelmisto koski, on uudelleen ohjelmoitu jo vuonna 2018. Kampanja kesti päivää vaille 2 vuotta.


    • ei.perheelliselle

      Hatsbakille ei voi ennustaa menestystä. Se on lehdissä tuomittu vain lapsettomille perheille soveltuvaksi kehnojen takatilojen takia.
      Sedan on varsinainen Co-rollaattori eli viimeinen kulkuväline maanteillä ennenkuin lääkäri ottaa kortin pois.
      Farkkumallille jää iso rooli kannettavaksi koska se on ainoa perheelliselle käypänen Corolla.

      Muiden valmistajien viistoperät ovat riittävän tilavia myös lapsiperheille joten Tojo antaa tässä kohtaa etua muille. Jos on perheellinen mutta ei halua farmaria niin tojo on poissa pelistä.

      • Miettinen

        Corolla Sedan, idässä tunnetaan nimellä Corolla Altis, on paras vaihtoehto ja todella tilava. Nyt kun VW Jettaa ei enää myydä Suomessa niin Corolla Sedan Hybrid on hyvä vaihtoehto. Varsinkin kun kulutus jää jonnekin 3-4 litran välille.

        https://www.youtube.com/watch?v=f0ynGqtRucs


      • Anonyymi
        Miettinen kirjoitti:

        Corolla Sedan, idässä tunnetaan nimellä Corolla Altis, on paras vaihtoehto ja todella tilava. Nyt kun VW Jettaa ei enää myydä Suomessa niin Corolla Sedan Hybrid on hyvä vaihtoehto. Varsinkin kun kulutus jää jonnekin 3-4 litran välille.

        https://www.youtube.com/watch?v=f0ynGqtRucs

        Harvalle pelkkä kulutus on se ainoa kriteeri kulkuneuvoa valittaessa. Jos se olisi niin kaikki ajaisivat silloin sähköautoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvalle pelkkä kulutus on se ainoa kriteeri kulkuneuvoa valittaessa. Jos se olisi niin kaikki ajaisivat silloin sähköautoilla.

        Toyota on sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on sähköauto.

        Olet ymmärtänyt väärin. Auto jossa on bensiinimoottori, EI ole sähköauto. Kun Tojossa on hengettömän bensiinimoottorin apuna 7 hv.n sähkömoottori, niin ei sillä mitään tee .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on sähköauto.

        Sähköautoa ladataan sähköverkosta, ei bensapumpulta.


    • Fhjfdhi

      Luulenpa ettei uutuus pärjää edes tämän korkean Corollan veroisesti vertailuissa:

      https://www.apu.fi/artikkelit/vertailussa-honda-fr-v-mazda-5-opel-zafira-renault-grand-scenic-toyota-corolla-verso-ja

      1. Toyota Corolla Hinta 30 050 euroa

      Corolla Verso on tasaisen hyvä lähes joka lajissa. Tavaratilaa voisi toivoa lisää, mutta toisaalta kätevästi toteutettu monikäyttöisyys lohduttaa hieman. Kolmas istuinrivi tuntuu alamittaiselta. Linea Sol -varustelu ei juuri jätä sijaa toiveille. Kulutus jää ilahduttavan pieneksi suhteellisen hyvästä suorituskyvystä huolimatta. Kuudes vaihde voisi tehdä terää. Vakuutusmaksut ovat toiseksi pienimmät.

      2. Opel Zafira Hinta 30 850 euroa
      3. Honda FR-V Hinta 31 900 euroa
      4. Volkswagen Touran Hinta 32 325
      5. Renault Grand Scénic Hinta 29 600 euroa
      6. Mazda 5 Hinta 30 400 euroa

      • no.nyt.lähti

        Vau. 12 vuotta sitten tojo pärjäsi kaikkein tylsimmän autoluokan vertailussa. Nyt on ilon paikka.


      • Fhjfdhi

        Voihan sitä vertailla vaikka sedaneita, sama lopputulos:

        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/16-1992-nakoislehti/36-410

        1. Toyota Corolla 1,6 GLi Sedan
        2. Volkswagen Vento 1,8i CL
        3. Opel Astra 1,6i GLS
        4. Ford...
        5. Nissan...
        6. Mitsubishi...
        7. Renault...
        8. Mazda...

        Tämä vain todistaa, että tuskin uutuus on yhtään parempi kilpailioihinsa verrattuna kuin edeltäjänsäkään - eli turha kenenkään on rueta hurraamaan uuden mallin takia!


      • LauriK

        Meillä on kotona kolmosautona isoäitini vanha Corolla 13 SE vuodelta -85. Auto on toki ruostesuojattu aikanaan varmaan useampaankin kertaan, mutta vielä aivan toimiva peli, ajokilometrejä 433328.
        Katsoin juuri, että sekin on ollut aikanaan vertailuvoittaja Tekniikan Maailmassa 5 tähden arvostelulla, voittaen Fordin, Renaultin ja Talbotin tässä järjestyksessä. (Talbot on minulle kyllä outo merkki)

        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/20-1983-nakoislehti/51-1071


      • Peukku

        Hienoa, kun joku laittaa tänne oikeita testejä. Peukku! Yleensähän vain kaikenmaailman urpot kirjoittaa mielikuvitusjuttujaan.


      • Hfgihfyj

        Kun lyö faktat pöytään, niin trollit häipyy. Niin se yleensä on.


      • Peukku

        Joo... Ei kannata kuvitella, että nämä Suoli24 trollit edes kykenisivät lukemaan noita vertailuja läpi. Oikeasti keskustelu on lähinnä tälläistä:
        -Tojo on p...ka!
        -itse olet. Tojo on paras kaikista.
        -Tojolla ajaa vain vanhat papparaiset...

        Ja mielipiteet ovat niin varmoja, jonka vain täydellinen tietämättömyys voi antaa.


      • JeessusSeentäänMikäPeli
        LauriK kirjoitti:

        Meillä on kotona kolmosautona isoäitini vanha Corolla 13 SE vuodelta -85. Auto on toki ruostesuojattu aikanaan varmaan useampaankin kertaan, mutta vielä aivan toimiva peli, ajokilometrejä 433328.
        Katsoin juuri, että sekin on ollut aikanaan vertailuvoittaja Tekniikan Maailmassa 5 tähden arvostelulla, voittaen Fordin, Renaultin ja Talbotin tässä järjestyksessä. (Talbot on minulle kyllä outo merkki)

        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/20-1983-nakoislehti/51-1071

        TEKNIIKAN MAAILMA:

        "TOYOTA COROLLA saavutti kymmenottelumme kolmessa lajissa täyden pistemäärän: se kuluttaa vähän, kulkee ripeästi ja on kätevä käsitellä. Lisäksi se oli kärkipaikalla myös ajo-ominaisuuksissa ja melussa joissa maksimipisteitä ei jaettu. Eikä siitä ole helppoa löytää niin heikkoa ominaisuutta, että voisi sormella osoittaa. Eipä ihme, että Corolla keräsi varsin kunnioitettavan pistesaaliin. Sen etuna oli, että se pääsi mukaan parhaiten varustellulla SE-mallillaan. Silti se on tämän ryhmän huokein, mikä vielä korostaa voiton arvoa. Eivätkä kilpailijatkaan olleet mitään vaatimatonta tasoa. Lyhyesti sanottuna: Hyvä kokonaisuus."

        SATANEN VETOA, ETTEI COROLLAN UUSIN MALLI SAA KOSKAAN NÄIN HYVIÄ ARVOSTELUJA VERTAILUTESTISSÄ - COROLLAN SUURUUS ON MIELESTÄNI NYT HISTORIAA!


      • Korollaattori

        Kiinni veti. Varmasti saa saman tuloksen, mutta voi maksaa tänä päivänä huomattavasti enemmän.


      • Gdgjv
        JeessusSeentäänMikäPeli kirjoitti:

        TEKNIIKAN MAAILMA:

        "TOYOTA COROLLA saavutti kymmenottelumme kolmessa lajissa täyden pistemäärän: se kuluttaa vähän, kulkee ripeästi ja on kätevä käsitellä. Lisäksi se oli kärkipaikalla myös ajo-ominaisuuksissa ja melussa joissa maksimipisteitä ei jaettu. Eikä siitä ole helppoa löytää niin heikkoa ominaisuutta, että voisi sormella osoittaa. Eipä ihme, että Corolla keräsi varsin kunnioitettavan pistesaaliin. Sen etuna oli, että se pääsi mukaan parhaiten varustellulla SE-mallillaan. Silti se on tämän ryhmän huokein, mikä vielä korostaa voiton arvoa. Eivätkä kilpailijatkaan olleet mitään vaatimatonta tasoa. Lyhyesti sanottuna: Hyvä kokonaisuus."

        SATANEN VETOA, ETTEI COROLLAN UUSIN MALLI SAA KOSKAAN NÄIN HYVIÄ ARVOSTELUJA VERTAILUTESTISSÄ - COROLLAN SUURUUS ON MIELESTÄNI NYT HISTORIAA!

        Saatat vaikka hävitä vetosi?

        https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/ec7a54f9-a550-423d-8a69-b441375249e7


      • Anonyymi
        JeessusSeentäänMikäPeli kirjoitti:

        TEKNIIKAN MAAILMA:

        "TOYOTA COROLLA saavutti kymmenottelumme kolmessa lajissa täyden pistemäärän: se kuluttaa vähän, kulkee ripeästi ja on kätevä käsitellä. Lisäksi se oli kärkipaikalla myös ajo-ominaisuuksissa ja melussa joissa maksimipisteitä ei jaettu. Eikä siitä ole helppoa löytää niin heikkoa ominaisuutta, että voisi sormella osoittaa. Eipä ihme, että Corolla keräsi varsin kunnioitettavan pistesaaliin. Sen etuna oli, että se pääsi mukaan parhaiten varustellulla SE-mallillaan. Silti se on tämän ryhmän huokein, mikä vielä korostaa voiton arvoa. Eivätkä kilpailijatkaan olleet mitään vaatimatonta tasoa. Lyhyesti sanottuna: Hyvä kokonaisuus."

        SATANEN VETOA, ETTEI COROLLAN UUSIN MALLI SAA KOSKAAN NÄIN HYVIÄ ARVOSTELUJA VERTAILUTESTISSÄ - COROLLAN SUURUUS ON MIELESTÄNI NYT HISTORIAA!

        Satanen tänne ja äkkiä. Corolla voitti jo vertailutestin sekä Englannissa että Espanjassa. Maksathan satasen jokaisesta voitetusta vertailutestistä, ole kerrankin sanansa mittainen miesten mies.


      • Peukku kirjoitti:

        Hienoa, kun joku laittaa tänne oikeita testejä. Peukku! Yleensähän vain kaikenmaailman urpot kirjoittaa mielikuvitusjuttujaan.

        Kirjoitan vain sen mitä äänet päässäni minua käskevät kirjoittamaan.


      • Anonyymi

        Luin testin. Näköjään Verso on ajettavuudeltaan koko ryhmän paras? Minä olen aina luullut että Tojotat on huonoja ajettavia. (En kylläkään ole koskaan ajanut Tojotalla, mutta nyt meinaan käydä kokeilemassa uutuus-Corollaa.)


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Kirjoitan vain sen mitä äänet päässäni minua käskevät kirjoittamaan.

        Veikkaan että auto jättäytyy viime hetkellä pois talviautotestistä tai karsiutuu ennen kisoja kuten seehooärräkin. Veikkaaan että kestotesti tulee olemaan musertavaa luettavaa. Mutta käsittämättömän hyvin pärjäsi noissa pikku muutaman auton vertailuissa.
        Tojopapat tulee ostamaan. Kyllä. Muuta ottavat ehkä.mielummkn skodan tai Focuksen jotka toki sopii tilojensa puolesta paremmin ja hinta on useita tonneja halvempi....ja kyllähän ne vähän kestävämpiäkin ovat.


      • Anonyymi
        JeessusSeentäänMikäPeli kirjoitti:

        TEKNIIKAN MAAILMA:

        "TOYOTA COROLLA saavutti kymmenottelumme kolmessa lajissa täyden pistemäärän: se kuluttaa vähän, kulkee ripeästi ja on kätevä käsitellä. Lisäksi se oli kärkipaikalla myös ajo-ominaisuuksissa ja melussa joissa maksimipisteitä ei jaettu. Eikä siitä ole helppoa löytää niin heikkoa ominaisuutta, että voisi sormella osoittaa. Eipä ihme, että Corolla keräsi varsin kunnioitettavan pistesaaliin. Sen etuna oli, että se pääsi mukaan parhaiten varustellulla SE-mallillaan. Silti se on tämän ryhmän huokein, mikä vielä korostaa voiton arvoa. Eivätkä kilpailijatkaan olleet mitään vaatimatonta tasoa. Lyhyesti sanottuna: Hyvä kokonaisuus."

        SATANEN VETOA, ETTEI COROLLAN UUSIN MALLI SAA KOSKAAN NÄIN HYVIÄ ARVOSTELUJA VERTAILUTESTISSÄ - COROLLAN SUURUUS ON MIELESTÄNI NYT HISTORIAA!

        TEKNIIKAN MAAILMA 2020:

        "Toyota vei voiton hienolla suorituksella, jossa sen vahvuudet sijoittuivat arvostelun kannalta optimaalisesti. Auto sai kympin arvosanat hallittavuudesta ja vielä tärkeämpänä lämmityslaitteesta, eikä merkittävää heikkoutta edes ilmennyt. Jo edellisen sukupolven hybridi-Auris pärjäsi hienosti ajonvakautuksen hyvää toimintaa edellyttävillä osa-alueilla ja lämmityslaitekokeissa. Nyt kokonaisuutta on viety askel parempaan suuntaan, ja lopputulos on hieno talviauto. Kansansuosio on selvästikin hyvin ansaittua."

        RIITTÄÄKÖ TÄMÄ?


      • Anonyymi
        LauriK kirjoitti:

        Meillä on kotona kolmosautona isoäitini vanha Corolla 13 SE vuodelta -85. Auto on toki ruostesuojattu aikanaan varmaan useampaankin kertaan, mutta vielä aivan toimiva peli, ajokilometrejä 433328.
        Katsoin juuri, että sekin on ollut aikanaan vertailuvoittaja Tekniikan Maailmassa 5 tähden arvostelulla, voittaen Fordin, Renaultin ja Talbotin tässä järjestyksessä. (Talbot on minulle kyllä outo merkki)

        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/20-1983-nakoislehti/51-1071

        Mulla oli joskus viistoperä Talbot 1510 sellainen panssarivaunu - ihan hyvä ajaa maantiellä, mutta soratiellä tuntui että joka mutteri ja hammas putoaa.
        Auto oli kuitenkin niin pitkä ja iso, että takapenkit kaatamalla siellä pystyi hyvin tuolloinen nuoripari makuupusseissa häärimään, eikä vuokramökkejä välttämättä tarvinnut.
        Ei se kiihtynyt kyllä mihinkään, mutta kun vauhtiin sai niin meni kuin juna, mutta puolitoista silloista tonnia olisivat vaatineet tämän päivän jarrut ja lahdentiellä kolaroinkin kärryn lunastukseen.
        Silloin eteen tullut Mazda rusentui tuhannen päreiksi ja tragediahan se kaiken kaikkiaan oli...
        Tuosta sitten aloin hiljalleen siirtyä Toyota-aikaan, kun kavereillakin sellainen oli ja täällä vielä ollaan....


      • Anonyymi
        LauriK kirjoitti:

        Meillä on kotona kolmosautona isoäitini vanha Corolla 13 SE vuodelta -85. Auto on toki ruostesuojattu aikanaan varmaan useampaankin kertaan, mutta vielä aivan toimiva peli, ajokilometrejä 433328.
        Katsoin juuri, että sekin on ollut aikanaan vertailuvoittaja Tekniikan Maailmassa 5 tähden arvostelulla, voittaen Fordin, Renaultin ja Talbotin tässä järjestyksessä. (Talbot on minulle kyllä outo merkki)

        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/20-1983-nakoislehti/51-1071

        Talbot oli psa merkki ja horizonin jälkeen tilalle tuli Peugeot 309.


      • Anonyymi
        Peukku kirjoitti:

        Joo... Ei kannata kuvitella, että nämä Suoli24 trollit edes kykenisivät lukemaan noita vertailuja läpi. Oikeasti keskustelu on lähinnä tälläistä:
        -Tojo on p...ka!
        -itse olet. Tojo on paras kaikista.
        -Tojolla ajaa vain vanhat papparaiset...

        Ja mielipiteet ovat niin varmoja, jonka vain täydellinen tietämättömyys voi antaa.

        Trolli: Joko tojon penkki sopii 184cm miehelle. Vetääkö riisinpaahin höyryyn sateella. Vieläkö pään lyö mennen tullen katon ovi palkkiin. Onko kone aivan hengetön jos ei kierrätä pikkuvaihdetta. Jääkö liikenne valot kattopalkintaakse kaveeseen.
        TV :Trolli


      • Anonyymi
        Peukku kirjoitti:

        Hienoa, kun joku laittaa tänne oikeita testejä. Peukku! Yleensähän vain kaikenmaailman urpot kirjoittaa mielikuvitusjuttujaan.

        Jotain tosivanhoja testejä ajoilta jolloin Toyota vielä oli ihan OK. Toki seniilit toyotamummot varmaan luulee elävänsä yhä 1900luvulla🤔


    • Ttooyyoottaa

      Mikäs ilon paikka tuo on? Tuossahan ennustetaan, ettei uutuus pärjää niin kuin edeltäjänsä.

    • Ttooyyoottaa

      Eipä tuo näytä olevan ihme, että Corolla on ollut hyvin myyty auto, kun noita ym. vertailuja lukee - kun ottaa vielä huomioon kestävyysmaineen.

      Mistähän Corolla on saanut vähän nukkavierun tylsän maineensa? Ainakaan vertailukumppanit eivät näytä yhtään vähemmän tylsiltä - paremminkin päinvastoin.

    • LauriK

      Muita Toyotia olen nähnyt vertailujen kärkipaikoilla, mutta minulle oli yllätys, että tavallinen Corollakin on siellä noin aktiivisesti viihtynyt. Talvitesteissä ne kyllä ovat pärjänneet aina. No, eipä häntäpään ominaisuuksilla yleensä myyntisuosikiksi ponkaista.

    • ccccccccccccccccccc

      Minä en nää noita testejä. Pitäisi olla TM:n tilaaja.

      • Korollaattori

        Ei tarvii, niitä voi ostaa netistä tai lainata kirjastosta.


    • järkyttävänSurkeita

      Valitettavasti Toyotan menestykset jäivät -90luvulle ja sen jälkeen on tullut turpaa ihan jokaisella rintamalla. Viattomuus ja luotettavuus on menetetty ja takaisinkutsuja paukkuu sitä mukaa kuinka paljoin keksivät säästää tuotannossa ja suunnittelussa. Tätä varten palkkasivat jopa seitsemän uutta johtajaa viime vuonna. Ajo-ominaisuudet ja mukavuus on jäänyt jo 80-luvulla silloiselle tasolle. Ruostuminen on aina ollut Toyotan heikkous, mutta nyt sekin on aivan järkyttävällä tasolla ja jo 2-3 vuotiaat lähes ajamattomat yksiöt ovat pahasti ruosteessa ja ne muoviläpyskät joilla arkoja kohtia peitellään toimivat vain siellä missä suolata ja tiet on puhtaita.

      • Ttooyyoottaa

        Ainakaan nuo yllä olevat 2000-luvun vertailut eivät tue väitettäsi alkuunkaan.


      • odotellaan
        Ttooyyoottaa kirjoitti:

        Ainakaan nuo yllä olevat 2000-luvun vertailut eivät tue väitettäsi alkuunkaan.

        Luultavasti olet oikeassa. Näiltäkin sivuilta löytyy linkki missä verso pärjäsi muistaakseni 2002 testissä ja voitti sen.
        Sittenmin onkin ollut hiljaisempaa testirinramalla menestyksen suhteen. Tuon jälkeen Korean ihmeet ja Skodakin niittäneet mainetta testeissä. Tiedä vaikka Corolla tekisi tällä vuosikymmenellä ihmeen eikä olisi se viimeinen.


      • testivoittaja02ja09
        odotellaan kirjoitti:

        Luultavasti olet oikeassa. Näiltäkin sivuilta löytyy linkki missä verso pärjäsi muistaakseni 2002 testissä ja voitti sen.
        Sittenmin onkin ollut hiljaisempaa testirinramalla menestyksen suhteen. Tuon jälkeen Korean ihmeet ja Skodakin niittäneet mainetta testeissä. Tiedä vaikka Corolla tekisi tällä vuosikymmenellä ihmeen eikä olisi se viimeinen.

        Taisi olla Ave 2002 ja heti putkeen Verso 2009? Nopeasti nyt ostamaan testivoittaja!!


      • Ggggggg

        Olen omakohtaisesti huomannut, että vanha toyota on niin hyvä auto, ettei ole mitään järkeä vaihtaa uuteen toyotaan tai muuhunkaan.


      • 550tkm
        Ggggggg kirjoitti:

        Olen omakohtaisesti huomannut, että vanha toyota on niin hyvä auto, ettei ole mitään järkeä vaihtaa uuteen toyotaan tai muuhunkaan.

        Samoin itselläni vanha wv eikä mitään syytä uudempaan vaihtaa.


      • MikäWV

        wv?


      • Weiwang

        Se on Wey VV7 tai Wey VV5 - ei äkkiä tule muita mieleen. Voi toki olla joku Weiwangikin.


      • Anonyymi
        550tkm kirjoitti:

        Samoin itselläni vanha wv eikä mitään syytä uudempaan vaihtaa.

        Jos omistat esim. IV-korimallin Golfin, ei missään tapauksessa kannata vaihtaa ainakaan V tai VI -malleihin - ehdottomasti olen samaa mieltä!


    • sillaisemeneejoo

      """Hybrideissä taasen ei ole varsinaista vaihteistoa ollenkaan"""

      On sielä vaihteisto, portaaton versio joka toteutetaan ottamalla tasauspyörästö ja siihen liitetään pari sähkömoottoria, ja kas näin meillä on portaaton vaihteisto. Tätä voi itse kokeilla nostamalla tavallisen takavetoauton takapyörät ilmaan, ja sitten auto käyntiin ja vaikka 3 vaihde käyttöön. Toista takapyörää jarruttamalla, pysäyttämällä ja pyörittämällä vastapuolen pyörän nopeus vaihtelee, ja suurin vaihde olisi pyörä lukittuna paikalleen. Tämän pyörittämisen hoitaa oikeasti sähkömoottori.

      • Hfghbg

        Olet täysin oikeassa, mitä kerrot. Kyse onkin siitä, miten määritellään vaihteisto tai voimansiirto. Siinä vaiheessa kun voiman siirtoon tarvitaan generaattoria ja sähkömoottoria rattaiden lisäksi on hankala puhua vaihteistosta ja mielummin käytän termiä voimansiirto.


    • Ccccccccc

      Hienosti on Corolla näköjään TM-vertailuissa pärjännyt!

    • Corolla
      • EiJatkoon

        Mitä tuommoisella vanhanaikaisella ahtamattomalla mopomoottorisella Corollalla tekee, kun kilpailijat on tarjonneet pitkään turboja, vaikka taloudelliseksi kehutaankin.

        Mittaustulokset:
        0-100 km/h 10,1 s
        Ja sitkeys 60-120 km/h
        8,6 s / 225 m


      • Turpo-Pentti
        EiJatkoon kirjoitti:

        Mitä tuommoisella vanhanaikaisella ahtamattomalla mopomoottorisella Corollalla tekee, kun kilpailijat on tarjonneet pitkään turboja, vaikka taloudelliseksi kehutaankin.

        Mittaustulokset:
        0-100 km/h 10,1 s
        Ja sitkeys 60-120 km/h
        8,6 s / 225 m

        Turpo ja turpo. Voi että nuo Pentin jutut on yhä kuin peruskoulupojilla.


      • Anonyymi
        EiJatkoon kirjoitti:

        Mitä tuommoisella vanhanaikaisella ahtamattomalla mopomoottorisella Corollalla tekee, kun kilpailijat on tarjonneet pitkään turboja, vaikka taloudelliseksi kehutaankin.

        Mittaustulokset:
        0-100 km/h 10,1 s
        Ja sitkeys 60-120 km/h
        8,6 s / 225 m

        Tuohan on yllättävän hyvin, kun vertaa luvattuihin arvoihin tai pikkuturboihin.


      • Turpo-Pentti kirjoitti:

        Turpo ja turpo. Voi että nuo Pentin jutut on yhä kuin peruskoulupojilla.

        Hihii, minkä minä noloudelleni ja lapsellisuudelleni mahdan. Enhän ymmärrä edes teidän vittuilustanne pahastua. Sen kyllä myönnän että paljastumiseni oli katkera paikka.


    • Anonyymi

      Corolla hybridi, pieni kulutus ja kestävä. Tämä riittää suomalaisille.

    • Anonyymi

      Voi että! Edeltävä Corolla-malli oli paremman näköinen kuin uusi, mutta se olikin luokkansa tyylikkäin auto.

      • Anonyymi

        Eilen tuli vastaan uusi Corolla sedan ja täytyy sanoa, että ulkonäössä on lievää takapakkia edeltäjämalliin. Edeltäjä oli ehdottomasti yksi tyylikkäimmistä sedaneista, mitä oli liikenteessä mutta tämä uutuus vaikuttaa hieman... sanotaanko "avaruusautolta". Esim. uutuus-farmarin keula on mielestäni tyylikkäämpi kuin sedanin.


      • Anonyymi

        Pitänee paikkansa sedanin osalta, mutta mielestäni varsinkin farmari on todella onnistuneesti muotoiltu ehkä konepellin sivun hieman hassua raon linjausta lukuunottamatta.


    • Anonyymi

      Nythän tuossa uudessa TM:ssä on mittaustulpksiakin. Ainakin uusi sedan on sekunttitolkulla hitaampi kiihtymään kuin edeltävä 1,6 sedan automaatti ja paljon meluisampi - onneksi sentään on taloudellisempi.

      • Anonyymi

        Siis suora edeltäjä, 1,6 litran ahtamaton automaatti kiihtyi yli 2 sekuntia nopeammin nollasta sataan kuin tämä nykyinen malli ja oli huomattavasti hiljaisempi. Koeajossa edetäjä sai muutenkin positiivisemman vastaanoton.


    • Anonyymi

      TM:n seuraavassa numerossa 21.8 nähdään onko Corollasta vertailuvoittajaksi enää!

      • Anonyymi

        Edellisessä TM:n suuressa farmarivertailussa, missä Corolla oli mukana se näköjään sijottui palkintopallille, oli nopein kiihtymään, taloudellisin, ylläpitokuluiltaan edullisin, hiljaisempi kuin yksikään Saksalainen kilpailija, jne...

        VIELÄKIN SATANEN VETOA, ETTEI UUTUUS PÄRJÄÄ EDELTÄJÄNSÄ TAVOIN!


      • Anonyymi

        Näköjään, mutta toinen Ranskalaisista oli tuota hiljaisempi, joten ei Corolla sentään hiljaisin ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisessä TM:n suuressa farmarivertailussa, missä Corolla oli mukana se näköjään sijottui palkintopallille, oli nopein kiihtymään, taloudellisin, ylläpitokuluiltaan edullisin, hiljaisempi kuin yksikään Saksalainen kilpailija, jne...

        VIELÄKIN SATANEN VETOA, ETTEI UUTUUS PÄRJÄÄ EDELTÄJÄNSÄ TAVOIN!

        Oliko tuo testi historic Tekniikan maailmassa??


      • Anonyymi

        TM-arkistossa, viimeinen vertailu, missä Corolla farkku on ollut mukana.


    • Anonyymi

      Uskomatonta, vanhat ukot penkovat vintillä vanhoja Tekniikan Maailma lehtiä löytääkseen edes yhden Corollaattoria kohdanneen testivoiton. Muutama vuosi sitten ukko Siwan edessä esitteli uutta Corollaansa ja joka käänteessä teroitti autonsa olevan aito japanilainen ja jopa niin aito, että on Japanissa tehty. Mutta tänään konttiperä Corolla valmistetaan Turkissa, viisi ovinen ja farmari Englannissa.

      • Anonyymi

        Eipähän tuota tarvitse tehdä, kun vuosikymmenten lehdet on netissä ja vino pino vertailuja lävähtää ruutuun hakusanalla napin painalluksella ja samalla murskaa hönöjen sepustukset.


    • Anonyymi

      Löin joskus satasen vetoa, että Corolla ei ole enää niin hyvä verrattuna edeltäjiinsä kuin aiemmin ja nyt on aika katsastaa tilanne:

      COROLLA ENNEN (TM):
      "TOYOTA COROLLA saavutti kymmenottelumme kolmessa lajissa täyden pistemäärän: se kuluttaa vähän, kulkee ripeästi ja on kätevä käsitellä. Lisäksi se oli kärkipaikalla myös ajo-ominaisuuksissa ja melussa joissa maksimipisteitä ei jaettu. Eikä siitä ole helppoa löytää niin heikkoa ominaisuutta, että voisi sormella osoittaa. Eipä ihme, että Corolla keräsi varsin kunnioitettavan pistesaaliin. Sen etuna oli, että se pääsi mukaan parhaiten varustellulla SE-mallillaan. Silti se on tämän ryhmän huokein, mikä vielä korostaa voiton arvoa. Eivätkä kilpailijatkaan olleet mitään vaatimatonta tasoa. Lyhyesti sanottuna: Hyvä kokonaisuus."

      COROLLA NYT (TM):
      "AJETTAVUUS: Toyota on kaupunkiautona mainio, mistä suurin kiitos kuuluu nopeasti ja pehmeästi toimivalle voimansiirrolle. Autolla on mukava ajaa myös pidempiä matkoja, koska kaikki toimii eikä mikään harmita. Jousitus on monipuolinen, sillä sekä mukavuus että ääritilannekäytös ovat vähintään asiallisella tasolla.

      MITTAUKSET: Hybridin taajamakulutus on omaa luokkaansa. Auto on tehokkain, muttei nopein. Käytännön voimaa on kuitenkin tarpeeksi, ja Corolla tuntuu nopealta. Korkeahko melutaso on auton heikoin lenkki yhdessä keskinkertaisen hidastuvuuden kanssa. Kääntöympyrä on laajin sekä renkaasta että puskurista mitattuna.

      TILAT: Toyotan ohjaamo on modernin raikas, ja siihen on helppo sisäistyä. Sen sijaan istuimet ovat sekä edessä että takana numeroa pienemmät kuin Škodassa. Tämä häiritsee luonnollisesti vain isompia vartaloita. Tavaratila on vetoisuudeltaan toiseksi suurin, joskin osa tilasta on hieman piilossa välipohjan alla.

      KÄYTTÖ: Toyotan viihde-elektroniikka näyttää modernilta, mutta siitä puuttuu edelleen älypuheiimen yhdistämistä edistävät Android Auto ja Apple Carplay -toiminnot. Kosketusnäyttö vaatii hieman kurkottelua, mutta se on muuten helppo käyttää. Mukautuvan vakionopeudensäätimen toiminta on ryhmän parasta."

      Mielestäni näyttää Corolla taantuneen suhteessa muihin, eli taidan olla saamapuolella! Entinen vertailuvoittaja on nyt vasta kakkonen - joskin vain pienimmällä mahdollisella piste-erolla.

      • Anonyymi

        Aika samalla tasolla, kuin ennenkin tuota entisajan äänettömyyttä lukuunottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika samalla tasolla, kuin ennenkin tuota entisajan äänettömyyttä lukuunottamatta.

        Tuo on oikeasti iso puute.


    • Anonyymi

      Edellinen tehoton automaatti-Corolla 60-120 km/h 225 m.
      Uusi tehokas hybridiautomaatti-Corolla 60-120 km/h 215 m.

      Onpa tosi paljon kehitystä!

      • Anonyymi

        Uusi pienempi 1,8 hybridiautomaatti-Corolla 60-120 km/h 314 m.


    • Anonyymi

      Octavia 8,9
      Corolla 8,8
      Focus 8,6
      Proceed 7,8
      Qashqai 7,5

      Siinähän tuo pärjäsi kuin ennenkin.

      • Anonyymi

        Kyllä tuo minusta jatkaa kunniakkaasti edeltäjiensä perinteitä! Joku Prius ei olisi pärjännyt yhtä hyvin.


      • Anonyymi

        Eikä Auris...


    • Anonyymi

      Hyvinhän Corilla pärjäsi. Occu on eustanut aiemmin testien parasta tasoa ja Corilla on nyt käytännössä yhtä pätevä.
      Paljon paljon isompi ero pisteisiin tulee sitä mitä asioita kukin painottaa autossa. Auto kuitenkin ostetaan itselle ja jokaisella on omat oleelliset asiat.

      Lehtihän aina muistuttaa että tämän on heidän kompromissinsa pisteytykseen ja lisäksi on paljon asioita mitä ei pisteytetä mutta mitkä voi olla tärkeitä ostajalle.

      Näyttää uusi Corolla olevan aika nappi suoritus.

    • Anonyymi

      yllättävin asia oli että vain Tojotin sai ajettavuudesta kympin sekä maantiellä että kaupngissa.

      "Toyotan ohjaus on hyvin lähellä täydellistä." Tätä ei ole totuttu näkemään Tojotan testiarvioissa mutta nähtiin.

      Jos auto olisi nelivetoinen isommalla vetopainolla niin olisi jo tilattuna. Melun saa jälkikäteen kuntoon joten se ei ole ongelma.

      olen TMn kanssa eri mieltä heidän mielipiteestään että Skodan vaihteiston omituisuuteen oppii. Ei opi, ainakaan jos on vähänkin vaativampi.
      Olen nyt yrittänyt kolme vuotta harjoitella samaa teemaa Inglostadilaisella eikä siihen kyllä totu. Se ottaa päähän joka päivä. Joku vähemmän vaativa varmasti tulee sen robottivaihteiston kanssa toimeen.

      Corollan suuntavakaus ja ohjaus kyllä yllätti jo omalla koeajolla heti kun auto oli ajettavissa. Panin merkill että oma A4 jäi selvästi sekä suuntavakaudessa että ohjauksen tunnossa. Audin ohjaus on keskialueella täysin tunnoton tahmatin mikä ei edes keskitä kunnolla. Mutta jälleen sama kuin vaihteiston kanssa, jos ei ole kovin vaativa niin tuon konserniohjauksen kanssakin tulee toimeen.

      • Anonyymi

        Minulla oli joskus aikoinaan -87 vuosimallin Liftback Corolla. Jäi vain mieleen, että ajoin sillä lentokoneiden varalaskupaikan päästä päähän omalla kaistalla pysyen koskematta rattiin. Sen jälkeen näillä eurooppalaisilla en ole pystynyt samaan.


    • Anonyymi

      Yllättävää että tämä upouusi ja 5 tonnia kalliimpi härpäke kiilasi Focuksen ohi. Ottaisin silti Focuksen mielummin, myös sen 5 tuhannen hintaeron takia mutta ennenksikkea siksi että se on luultavasti pitkäikäisempi kuin ruostepommi Toyota.

      • Anonyymi

        "Ottaisin silti " - paljastaa aika hyvin että uuteen autoon ei taida olla varaa ollenkaan.

        Jokos Fordien ovipellit pysyy yli 2 vuotta paikallaan?

        Ei siitä niin montaa vuotta ole kun Focuksien ovipeltejä vaihdettiin kolmivuotiaisiin kun olivat sen verran tukevasti alaosasta ruosteessa että alkoivat irrota. Takaluukku oli farkussa samanlainen murhe.
        Parilla työkaverilla vaihtoivat Focuksen ruostuvia ovipeltejä takuseen .

        Mutta ole uskossasi vahva Fordin kanssa jos joskus sinulla on siihen varaa. Katsos kyse ei ole siitä minkä ottaisi vaan minkää osaa. On kaksi täysin eri asiaa.


      • Ottaisin jos olisi rahaa mutta kun ei ole eikä ole ikinä ollut. Täytyy siis jatkossakin tyytyä haukkumaan Tohjotaa ruosteesta, hinnasta huonoista ajo-ominaisuuksista, suuresta kulutuksesta ja onnettomasta jälleenmyyntiarvosta. Ei ole helppoa.


      • Anonyymi

        testissä ollut focus oli yli tonnin kalliimpi kuin corolla ja silti hävisi Corollalle.
        Mitä tulee autojen luotettavuuteen niin corolla pesee focuksen mennen tullen ja on ajettavuudeltaan parempi ja pellit taatusti ford tasoa parempaa ja vaihteisto puoli ihan eri planeetalta ja kulutus sekä suorituskyky huomattavasti edellä fordia.
        Eli erikoinen näkemys täytyy olla että valitsee kaikesta huolimatta focuksen ennemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        testissä ollut focus oli yli tonnin kalliimpi kuin corolla ja silti hävisi Corollalle.
        Mitä tulee autojen luotettavuuteen niin corolla pesee focuksen mennen tullen ja on ajettavuudeltaan parempi ja pellit taatusti ford tasoa parempaa ja vaihteisto puoli ihan eri planeetalta ja kulutus sekä suorituskyky huomattavasti edellä fordia.
        Eli erikoinen näkemys täytyy olla että valitsee kaikesta huolimatta focuksen ennemmin.

        Melutaso, istuinmukavuus ja ylläpitokulut, Fordin huollot maksavat vain puolet Corollaan huolloista ja Fordissa on vielä 5v takuu. Eli kyllä Focuksenkin hankinnalle perusteita löytyy, riippuen mitä asioita painottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melutaso, istuinmukavuus ja ylläpitokulut, Fordin huollot maksavat vain puolet Corollaan huolloista ja Fordissa on vielä 5v takuu. Eli kyllä Focuksenkin hankinnalle perusteita löytyy, riippuen mitä asioita painottaa.

        Autossa on kyse kokonaisuudesta ja ylläpitokuluihin ei laskettu polttoainekuluja.
        Toki ymmärrän että ostaja voi ja täytyykin painottaa mitä asioita arvostaa, mutta nyt viimeistään voidaan heittää marinat huonosta ajettavuudesta romukoppaan vaan todeta että corolla toimii nyt jatkossa ajettavuuden mittapuuna kokoluokassaan.
        Fordissa on hyvää 5v takuu ja sen se kyllä tarvitsee ,sitä fordille ja etenkin kialle pisteet 7v takuusta...takuun pituutta on turha vähätellä, se on omalla rahalla ostavalle etenkin nykyautoissa hyvä turva.


    • Anonyymi

      Suomi24:n ainainen testihäviäjä onkin siis usein näköjään ollut kärkikahinoissa mukana. No, useille suomi 24 on lienee uskottavampi media kuin vaikka TM, niin Corollakin lie edelleen ainainen testihäviäjä.

      • Anonyymi

        Ei saa sanoa, että Corolla on ennenkin ollut testivoittaja - myyjät ei tykkää! Pitää vain kertoa, kuinka uutuus on huimasti parempi ja isompi kuin edeltäjänsä. Tulkaa kaikki ostamaan uutta! (Oikeasti uusi "Avensiksen kokoinen" Corolla on mitoiltaan muutaman sentin tarkkuudella edeltäjänsä kokoinen. Mm. akseliväli on millilleen sama.)


      • Hihii, nyt näette ettei meikäpojulla ole ikinä olleet kaikki telkät pöntössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa sanoa, että Corolla on ennenkin ollut testivoittaja - myyjät ei tykkää! Pitää vain kertoa, kuinka uutuus on huimasti parempi ja isompi kuin edeltäjänsä. Tulkaa kaikki ostamaan uutta! (Oikeasti uusi "Avensiksen kokoinen" Corolla on mitoiltaan muutaman sentin tarkkuudella edeltäjänsä kokoinen. Mm. akseliväli on millilleen sama.)

        Jossain mainostettiin, että akseliväli on 10 cm pitempi kuin edeltäjässä?


      • Anonyymi

        Sitä on verrattu silloin Corollan pikkuveli Aurikseen, jossa oli 10 cm lyhyenpi akseliväli. Tavallaan vertaaminen oli oikeinkin, sillä Corollasta ei ollut saatavilla farkkua tai lyhytperäistä mallia ja niiden sijasta myytiin Aurista.


    • Anonyymi

      Miltä tuntuu ajella uudella tykki toyota corolla farmari hybrid 2,0, Kun valoissa vierelle tulee skoda octavia 1,5 ja et kerkkiä vaan katselet skodan hienoja takavaloja harmittaako. Toyota 2,0 0-100 8,8s 180 skoda octavia 0-100 8,6 200 .Tykki toyota hybrid haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.höööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö käkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkääkäkäkäkäkäkäkäkäkäääääääääk

      • Näin minä kirjoittelen kun olen erityisen epätoivoinen ja nurkkaan ajettu.


      • Anonyymi

        heh heh..".katsoo skodan hienoja takavaloja"...taitaa sinun makusi olla vähän sellainen että taidat katsella mummosi perää vähän sillä silmällä....lol
        Oikeassa elämässä kun lähtöjä ei voi ottaa uusiksi niin skoda jää nuoleen näppejään Toyotalle koska erinäisissä tilanteissa skodan epäluotettava dsg arpoo vaihteita, hyvänä esim kun lähdetään liikenneympyrästä ryömintänopeudella, meinaa meinaan välillä hermot mennä


      • Anonyymi

        Ihan samalta tuntuu kuin E200d farkkua kuskaavista. Kukin ajaa omaa autoaan ja on menossa jonnekin. Valot eivät ole kilparata.
        Auton hankinnassa valokiihdytely on se viimeinen asia listalla.

        Jotkut ei kasva aikuisiksi milloinkaan. Joku lapsuuden trauma täytyy olla kyseessä.


      • Anonyymi

        Ennen ajoin suht normaalitehoisilla autoilla, mutta nyt alla on tehokkaammasta päästä oleva peli. Mutta... ihan tasan yhtä kauan kestää matka Espoosta Kuopioon tällä kuin aikaisemmillakin autoilla, polttoainetta vaan kuluu enemmän. Aikaisemmilla pääsi hitaammista ohi aivan riittävän hyvin - nyt sitten säikäytän ohitettavan, jos ohitan kaasu pohjassa jonkun, eli käytännössä ohittelen sitten osakaasulla ilman hirmuista nopeuseroa. Kai se kuuluu 50-villitykseen, että pitää saada vielä kerran tehokas auto ja huomata sen tarpeettomuus.


      • Anonyymi

        on kyllä hurjan vaarallista ohittaa heikotehoisella ja kauan.

        mutta on sekin hurjan vaarallista jos ajelee nopeusrajoitusten mukaan ja ohituksissa painaa sitten 150 km/h mittariin. vaarallista sen takin, jos jotain silloin tapahtuu, niin ei ole tottunut toimimaan siinä nopeuksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samalta tuntuu kuin E200d farkkua kuskaavista. Kukin ajaa omaa autoaan ja on menossa jonnekin. Valot eivät ole kilparata.
        Auton hankinnassa valokiihdytely on se viimeinen asia listalla.

        Jotkut ei kasva aikuisiksi milloinkaan. Joku lapsuuden trauma täytyy olla kyseessä.

        "Jotkut ei kasva aikuisiksi milloinkaan. Joku lapsuuden trauma täytyy olla kyseessä."

        Taitaa tuo käkättäjä olla vielä alle 15 vuotias, että ehtii kasvaa aikuiseksi sitten kakskyt-luvulla.


      • Anonyymi

        Vanhemmilla on Skoda, itsellä Derbi.


    • Anonyymi

      Miltä tuntuu ajella uudella tykki toyota corolla farmari hybrid 2,0, Kun maantiellä vierelle tulee skoda octavia 1,5 ja et kerkkiä vaan et nää ees skodan hienoja takavaloja harmittaako. Toyota 2,0 180kmh skoda octavia 214kmh .Tykki toyota hybrid haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.höööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö harmittaako? harmittaako? harmittaako? harmittaako? harmittaako?käkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkääkäkäkäkäkäkäkäkäkäääääääääk

      • Anonyymi

        Kääk kääk vaan ittelles.


      • Anonyymi

        Voisit vaikka kertoa, mitä käytännön haittaa on, jos auton huippunopeus on rajoitettu 180 km/h,

        Corolla on käsittämätön tapaus, sillä lähes aina on uuduuden tullessa markkinoille on testeissäkin muisteltu, miten ne aikaisemmat mallit oli jotenkin huonoja mutta sitten kun sen vanhan testin ottaa esiin, niin ne ovatkin pärjänneet ihan samalla tavalla kuin nykyinenkin. Luulisi kaikille olevan selvää, että jokainen automalli kehittyy aina uudistuessaan jonkin verran paremmaksi.


      • Anonyymi

        Tämä on hyvä pointti.
        Oman auton huippunopeus on muistaakseni karvan päälle 230 ja kovin nopeus mitä olen käyttänyt jossain ohituksessa hetkellisesti on varmasti jäänyt alle 150 ja näitäkään tapauksia ei satu montaa vuodessa.

        Oman auton luvataan kiihtyvätn n. 7.5s mutta kun sen tehon aikaan saamisessa on aina ne hiton vaihteiston ja turbon viiveet ja ohjelmointi mikä pitää aina ylipitkää pykälää, niin tämä konsernikulkine tuntuu tehottomalta melkein jokaisessa käytännön elämän tilanteessa missä nopeutta pitää nostaa.
        Lisänä tietysti tulee nykimistä ja nyökkimistä. Nämä konserniautot ei kyllä ole vaihteiston ja koneen ostalta juuri kehittyneet.

        MUTTA, eikös ole hyvä että jokaiselle löytyy mieluinen auto jossa on se autuaaksi tekevä merkki nokalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit vaikka kertoa, mitä käytännön haittaa on, jos auton huippunopeus on rajoitettu 180 km/h,

        Corolla on käsittämätön tapaus, sillä lähes aina on uuduuden tullessa markkinoille on testeissäkin muisteltu, miten ne aikaisemmat mallit oli jotenkin huonoja mutta sitten kun sen vanhan testin ottaa esiin, niin ne ovatkin pärjänneet ihan samalla tavalla kuin nykyinenkin. Luulisi kaikille olevan selvää, että jokainen automalli kehittyy aina uudistuessaan jonkin verran paremmaksi.

        Huippunopeutta kokeilee moni maantiellämme, ja 180 on nolo. Pitää olla 250 jotta pärjää härnääjille.


    • Anonyymi

      Seuraavaksi voi rueta odottelemaan, miten pärjää talvitestissä.

      • Anonyymi

        Olen todella yllättynyt, jos ei ole kolmen parhaan joukossa. Olisi silloin alittanut hybridi Toyotien ja -Lexusten talvivertailumenestyksen, mutta eipä edeltäjämallikaan ollut palkintopallilla talvitestissä.


    • Anonyymi

      Muut automerkit ovat parantaneet äänieristystään viime aikoina, mutta Corolla on ottanut takapakkia. Eli auto, joka oli joskus melkein luokkansa hiljaisin onkin nyt melkein äänekkäin.

    • Anonyymi

      Mikä ihme noissa vanhoissa tojotissa kiinnostaa? Minulta on nyt lähipiiristä ostettu tämän vuoden aikana kolme vanhaa Corollaa Afrikkaan! Viimeisinpänä lähti siskonmiehen kolmosautona toiminut perintö-Corolla 90 luvun alkupuolelta. Auto oli Siskon perheellä vajaat 2 vuotta, niin kauan kun tytär tarvitsi autoa, vaikka siskonmies onkin pesunkestävä bemerimies. Kuulema ei tarvinnut myydä ja maksettiin sen verran hyvin että kannatti.

      • Anonyymi

        Oikea ilmastoteko myydä vanha savuttava Tojo Afrikkaan? Sillähän se päästöt vähenevät mutta vain Euroopasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea ilmastoteko myydä vanha savuttava Tojo Afrikkaan? Sillähän se päästöt vähenevät mutta vain Euroopasta.

        Eipä taida parempaa hinta/laatu-suhdetta olla missään muussa kuin vanhassa Toyotassa. Toimii vanhanakin kuin moni muu uutena, on ollut aikanaan vertailumenestyjä ja myydään yhtä halvalla kuin muutkin vanhat romut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida parempaa hinta/laatu-suhdetta olla missään muussa kuin vanhassa Toyotassa. Toimii vanhanakin kuin moni muu uutena, on ollut aikanaan vertailumenestyjä ja myydään yhtä halvalla kuin muutkin vanhat romut.

        Jos laittaa rimansa auton suhteen tarpeeksi alhaalle ja omistaa mig-hitsauslaitteen niin vanha tojota on hyvä valinta. Voittaa selvästi polkupyörän sateisena päivänä ja talvella.
        mitään muuta se ei voitakaan.


    • Anonyymi

      Olisiko jotenkin mahdollista että Toyota alkaisi tekemään kymmenen vuotta vanhoja tojoja Suomen markkinoille? Ne kun ovat niitä kaikkein parhaita ja Suomen kansalla ei ole rahaa ostaa uusia autoja? Hinnat alkaen viisi tonnia ja silleen.
      Malleina voisi olla joku vanhempi Avensis tai Corolla. Porrasperäisenä tietenkin ja bensakoneella. Huippumallina voisi olla kansirempattu D-4D diesel.

    • Anonyymi

      Tarvitsin joululomalla peräkärryä ja koukullista autoa muuttohommiin. Autona oli Corolla Verso 2006. Täytyy sanoa, että muutti kuvan kokonaan Toyotasta - uskomattoman hyvä auto. En olisi uskonut millään, että korkea auto voi kulkea tuulessa kärryn kanssa niin hienosti. Se jäi kyllä kokeilematta, miten olisi kulkenut ilman kärryä, mutta oli positiivinen yllätys odotuksiin nähden kaikin puolin. Yllättävän iso auto.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä noissa mitään erityishyvää ole. Ehkä tämä:

        https://www.ksml.fi/teemat/autot/Tuoreet-katsastustilastot-ovat-Toyotan-hurja-riemujuhla/1107065

        Mutta ei muuta.

        Ihmettelen kyllä tuota Toyotan vähävikaisuutta. Itsellä kun on ollut toyota, niin ei siitä viitsi tarkastaa koskaan mitään katsastukseen mennessä - kun ei se koskaan aiemminkaan ole jäänyt kiinni. Nyt Volkkari ja Pösö on pakko aina käydä läpi ennen katsastusta ja viedä sille asemalle jossa tietää autojen menevän paremmin läpi, vaikka se on kauempana.


    • Anonyymi

      Corolla on nyt vertailtavana TM:n suuressa talvivertailussa.
      (Vertailussa mukana 13 polttomoottoriautoa ja 6 sähköautoa.)

      Nyt arvauksia monesko Corolla on. Pärjääkö se niin kuin on ennenkin pärjännyt, paremmin vaiko niin kuin aina suomi24:n sivuilla ollen aina huonoin?

      • Anonyymi

        Ainakaan Toyotat eivät ota kaksoisvoittoa, niin kuin Corolla ja Tercel aikanaan 20 auton joukosta.

        Veikataan: 5.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan Toyotat eivät ota kaksoisvoittoa, niin kuin Corolla ja Tercel aikanaan 20 auton joukosta.

        Veikataan: 5.

        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/03-1984-nakoislehti/43-421

        Aikamoista ylivoimaa Toyotalta. Ylivoimainen tuplavoitto 20 kovan kilpailijan joukossa.

        Satanen taas vetoa, ettei uusin Corolla pärjää enää yhtä hyvin tulevassa talvivertailussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/03-1984-nakoislehti/43-421

        Aikamoista ylivoimaa Toyotalta. Ylivoimainen tuplavoitto 20 kovan kilpailijan joukossa.

        Satanen taas vetoa, ettei uusin Corolla pärjää enää yhtä hyvin tulevassa talvivertailussa!

        PÄRJÄSI PAREMMIN - SATANEN TÄNNE!

        Tuo vanha Corolla jäi toiseksi Toyota Tercelin voittaessa. Aika hyvä tulos Toyotalta, kun kaikki Volvot ja Saabit ym. laatuautot oli mukana. Tuplavoitto talvitestissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PÄRJÄSI PAREMMIN - SATANEN TÄNNE!

        Tuo vanha Corolla jäi toiseksi Toyota Tercelin voittaessa. Aika hyvä tulos Toyotalta, kun kaikki Volvot ja Saabit ym. laatuautot oli mukana. Tuplavoitto talvitestissä.

        Emmää maksa. Mulla meni kaikki rahnat ocun korjaukseen.


    • Anonyymi

      Corolla oli aina vertailujen jumbo kuten muutkin Toyotat ja tulee peräpäässä aina olemaan.

      • Anonyymi

        Laitatko jotain linkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitatko jotain linkkiä.

        Uusin Auto Bild. Toyota Corolla kolmas, Mazda 3 toinen ja Ford Focus ykkönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusin Auto Bild. Toyota Corolla kolmas, Mazda 3 toinen ja Ford Focus ykkönen.

        Linkki vielä puuttuu ja ei kai tuossa voi sanoa että "oli".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusin Auto Bild. Toyota Corolla kolmas, Mazda 3 toinen ja Ford Focus ykkönen.

        Enpä ole tuollaista vertailua nähnyt, vaikka mulle Auto Bild tuleekin.


    • Anonyymi

      Talvitestissä uutuus näytti pärjänneen vähintään yhtä hyvin, kuin nuo edeltäjänsäkin. Kuka se lupasikikaan sen satasen?

      • Anonyymi

        Skoodapoika loikki puihin.



        Neljä pyörää ja loota, isi ohjaa, äiti työntää, lapset pitää pohjaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoodapoika loikki puihin.



        Neljä pyörää ja loota, isi ohjaa, äiti työntää, lapset pitää pohjaa!

        Ja runo oli vuodelta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja runo oli vuodelta?

        Varmaan 1960-luvun alusta kun itäautoja sai jonottamatta kuten tänäkin päivänä. Aika laatupuuttellisia olivat skoodat jo silloinkin, runo on niiltä ajoilta eli ei savua ilman tulta.
        Tyydyttikö vastaus?


    • Anonyymi

      Tässähän on ketju täynnä linkkejä Corollan vanhoihin vertailuvoittoihin! Minä luulin, että se ei olisi menestynyt niin hyvin vertailuissa.

      • Anonyymi

        Katsokaapa noita vertailuja! Corolla ollut ryhmän hiljaisimmasta päästä - mutta ei ole enää☹️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsokaapa noita vertailuja! Corolla ollut ryhmän hiljaisimmasta päästä - mutta ei ole enää☹️

        Vielä tämän ketjun aloituksessa mainittu nykyistä mallia edeltänyt lyhytperäinen Corolla oli vertailun selvästi hiljaisin auto. Miksi uusimmasta Corollasta on poistettu Toyotan hyviin ominaisuuksiin liitetty HILJAISUUS?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä tämän ketjun aloituksessa mainittu nykyistä mallia edeltänyt lyhytperäinen Corolla oli vertailun selvästi hiljaisin auto. Miksi uusimmasta Corollasta on poistettu Toyotan hyviin ominaisuuksiin liitetty HILJAISUUS?

        Olisiko tuo painonsäästö mennyt överiksi?


    • Anonyymi

      Mielestäni tuossa kokoluokassa ei ole yhtään huonoa autoa. Ongelma vaan järjettömät hinnat. Uusi golf maksaa 1,5 evo AUT 32000€ ja autoveroa ei voi syyttää. Toki siinä on kaikki mitä tarvii, mutta on saan kova.

      Vertailut voi unohtaa ja käyttää omaa järkeä.

      • Anonyymi

        Loistava!


    • Anonyymi

      Corolla, vertailun äänettömin!

      • Anonyymi

        ...siis tuo nykyisen lyhytperäisen edeltäjä.


      • Anonyymi

        Melkosta tähtisadetta ollu! Hyvä suorituskyky, taloudellisuus ja meluttomuus näyttäneet olleen aikaisemmin johtolankoina.


    • Anonyymi

      Voitti mm 2020 talvitestin . Lue ja opi.

      • Anonyymi

        Hihii, ainoa testi jossa Toyota on voittanut vuosiin, mutta senkin testi ratkaisi puhtaasti lämmityslaitteen nopeus välillä 15 - 23 astetta. Naurettava vertailu jossa auto jossa oli surkeat jarrut voittaa. No sehän on vain kyseisen vuoden uutuusmallien vertailu.
        Normaalissa vertailussa Corolla hävisi Skoda Octavian vanhalle mallille, aika heikko esitys uutuusmallilta.


    • Anonyymi

      Suomessa myy, mutta muualla ei. Kaikkialla muualla uutuuden viehätyksen jälkeen myynti on sukeltanut pahasti.

    • Anonyymi

      Niin vain entinen vertailimenestyjä Corolla tippui vertailun viimeiseksi. Nyt voinen todeta, ettei minun olisi tarvinnut maksaa sitä satasta kellekkään, jos vaikka joku olisikin hyväksynyt vetoni, että Corolla ei pärjää niin kuin edeltäjänsä. Harmi että Corolla on luopunut entisestä valttikortistaan eli hiljaisuudesta ja suorituskykyäkin saa vasta valitsemalla suuremman moottorin.

      • Anonyymi

        Siinä mielessä väärin että Corollan isolohkokin on nuhapumppu. TM 15/2019 osoitti että 2.0 ei pärjää edes perusversiolle TSI 1.5.
        VW:llä on tarjota Golfiin/Ocuun paljon tehokkaampiakin voimalinjoja aina yli 300hv saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä mielessä väärin että Corollan isolohkokin on nuhapumppu. TM 15/2019 osoitti että 2.0 ei pärjää edes perusversiolle TSI 1.5.
        VW:llä on tarjota Golfiin/Ocuun paljon tehokkaampiakin voimalinjoja aina yli 300hv saakka.

        Kovasti lyhyemmältä tuo Corollan 60-120 palkki näytti kuin muiden. Muut pärjäävät Corollan pelkällä kaasupolkimen painamisella saatavalle kiihtyvyydelle vasta, kun on vaihdettu vaihdetta 3 pykälää pienemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä mielessä väärin että Corollan isolohkokin on nuhapumppu. TM 15/2019 osoitti että 2.0 ei pärjää edes perusversiolle TSI 1.5.
        VW:llä on tarjota Golfiin/Ocuun paljon tehokkaampiakin voimalinjoja aina yli 300hv saakka.

        Euromerkit ovat parhaita, ja Golf noista paras ja laadukkain. Appiukko on Toyota-lasinen ja raivostuttavaa kuunnella kehuskelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti lyhyemmältä tuo Corollan 60-120 palkki näytti kuin muiden. Muut pärjäävät Corollan pelkällä kaasupolkimen painamisella saatavalle kiihtyvyydelle vasta, kun on vaihdettu vaihdetta 3 pykälää pienemmälle.

        Johtuu vain siitä että Corolla oli ainut automaatti ja siksi tulos ei ole suoraan vertailukelpoinen. Jos kaikki ryhmän autot otetaan automaatteina on Corolla tuossakin mittauksessa viimeinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuu vain siitä että Corolla oli ainut automaatti ja siksi tulos ei ole suoraan vertailukelpoinen. Jos kaikki ryhmän autot otetaan automaatteina on Corolla tuossakin mittauksessa viimeinen.

        Voihan tuon ostaa 2 litraisena.


    • Anonyymi

      Uuden Corolla hatcbakin miinukset TM-vertailussa:
      -korkea melutaso
      -korkeat ylläpitokulut
      Edeltävä Corolla hatsbakki:
      -"Vähiten meluisiksi arvostelimme Toyotan, Peugeotin ja Fiatin..."
      -"Pienimmät ylläpitokulut Vw, Opel, Toyota..."

      Kannattaakohan nyky Corollaa ostaa?

    • Anonyymi

      Tojohan pärjäsi hyvin.
      Komea pistesija plakkarissa! Nelossija on voitto, jos mikä.
      Näin me Teroveljet sen ymmärsimme.

    • Anonyymi

      Kyllä kansa sokeana ostaa ja menee massan mukana. On jotenkin niin turvallista kun muillakin näkee corollia. Siitä tulee niin turvalinen olo. Ei tarvitse merkkikaverien kanssa häpeillä, vaikka muuten vähän nolottaakin.

      Aina löytyy myös juttukaveri, voidaan hissukseen jutella ja vaihtaa kokemuksia.

      Sitten on nämä toverit, joille itäauto on ainoa mahdollinen, siis toyotakaupoaan.

    • Anonyymi

      Ihana pakkanen, -25.
      Jos lähtisi katsastamaan tien varsiin hyytyneitä itäkippoja eli skoodia, saksanseisojia ja ranskanpastilleja aivan ylivertaisella TM talvitestin voittajalla.

      Kaunis talvipäivä tosiaan.

    • Anonyymi

      Ei tuu ikinä pääsemään saksalaisten tasolle.

      • Anonyymi

        Ai niin kun hyytymisissä vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin kun hyytymisissä vai?

        Saksalaiset on YKKÖSENÄ!!!!

        Hinaustilsstoissa, hihii!!!


    • Anonyymi

      Uusin isolohko Corolla hävisi Focukselle, Golfille ja Mazdalle, enempää ei ollut vertailussa mukana, joten Toyota sai sille hyvän neljännen sijan.

      • Anonyymi

        Uusin isolohko Corolla voitti ylivoimaisesti TM Talvivertailun, enempää autoja ei ollut mukana joten Toyota olisi voittanut vielä useamman auton jos mukaan olisi joitain vielä kelpuutettu.


      • Anonyymi

        Isolohko Corolla ei ole ainakaan TM:ssä hävinnyt ikinä noille. Ainut auto, mille isolohko Corolla on TM:ssä ikinä hävinnyt on Skoda Octavia ja sillekin se hävisi pienimmällä mahdollisella 0,1 pisteen erolla (8,9 ja 8,8 pistettä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isolohko Corolla ei ole ainakaan TM:ssä hävinnyt ikinä noille. Ainut auto, mille isolohko Corolla on TM:ssä ikinä hävinnyt on Skoda Octavia ja sillekin se hävisi pienimmällä mahdollisella 0,1 pisteen erolla (8,9 ja 8,8 pistettä)

        iso lohko corolla olla pitää! se kulkee perhanan hyvin se 1.8 on onneton mutta iso lohko täys kymppi


    • Anonyymi

      nautinto ajaa helteisessä Suomessa päästä päähän on ajettu hangossa ja utsjoessa sekä käsi varressa norjaan en männy koska oli jonoja rajalla onse vakaa ajaa ja kiihtyy nasakasti eikä syöny kun vaan 3-4 välissä huippu auto on corolla ei parempaa tarvitte suomalainen

      • Anonyymi

        Ford Focus, VW Golf, Mazda 3 voittivat Corollan keskinäisessä vertailussa, eli Toyota on löytänyt jälleen oman tasonsa ja paikkansa.


    • Anonyymi

      On!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3840
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2027
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      546
      1626
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1298
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      808
    Aihe