Polttomoottoriautojen kieltäminen

Ville.Veitsi

Onpa ihmeellistä, että Ylen suosimat kaksi äärivasemmistolaista vaativat polttomoottoriautojen kieltoa, vaikka tavallisilla työtätekevillä ei ole varaa sähköautoihin. Nämä daamit ovat Li Andersson, uudestisyntynyt Hertta Kuusinen, ja Emma Kari. Kuten Saksassa sanotaan: vihreät ja muut kommunistit.

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeassa.ovat

      Jos ei niitä autoja kielletä niin ilmasto muuttuu Afrikassa saunaksi ja kaikki sieltä tulevat tänne viileämpään keliin joka on jo muuttunut sopivan lämpimäksi niille. Ja meidän on muutettava pohjoisnavalle kun sieltä on jäät sulaneet ja täällä on hiki koko ajan.
      Eikä nuo äärivasemmistolaiset tarvitse autoja työmatkoja varten joten kyllä ne joutaa kieltää ja silloin ei tarvita tuhlata rahoja tiekorjauksiin joten säästöä on sekin.

      • Anonyymi

        Yhdistyneessä Saksassa kommunisteilla ei ollut enää mitään asiaa televisioon eikä julkisiin virkoihin lisäksi vaadittiin aktiivista katumista kommunistisuudestaan


    • dieselvoimaa

      Antaa vain Afrikan lämmetä,vaikka juttu käyttökiellosta on satua,koska toimintavarmoilla polttomoottori käyttöisillä ajoneuvoilla liikkumisvapaus pitää säilyttää,että yhteiskunta pyörisi jotenkin. Ruvetaan säiliölaivoilla viemään vettä täältä tuhansien järvien maasta näihin kuivuudesta kärsiviin lämpimiin maihin,niin siitä tulee vielä tulevaisuudessa hyvä bisnes.

      • Anonyymi

        Bensan hinta 40 euroa litra !! T: viherpellet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensan hinta 40 euroa litra !! T: viherpellet.

        Ihan sama. Haen kuitenkin bensat venäjältä hintaan 0,60€/litra. Siellä ei onneksi ole viherhörhöjä eikä ilmstonmuutoksesta ole kuultukaan.


      • Anonyymi

        nu vui tinua,
        maalaisliiton tukipummia,
        mitäpä lottoot,
        olisko rajalla pitkät jonot,
        nostaisko pisnesmies hintaa,
        kysynnän kasvaessa...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nu vui tinua,
        maalaisliiton tukipummia,
        mitäpä lottoot,
        olisko rajalla pitkät jonot,
        nostaisko pisnesmies hintaa,
        kysynnän kasvaessa...?

        Ei koskaan niin pitkät etteikö kannattaisi käydä bensat rajan takaa.
        Suomessa bensanhinta kohta takuulla nousee pilviin, mutta ei venäjällä.
        Venäläisille on kolme pyhää asiaa joiden hinta ei saa nousta liikaa tai tulee kapina ja vallanpitäjät tietää sen. Ne ovat vodka, leipä ja bensa.


    • Anonyymi

      Lehtien palstoilta on saanut lukea, kuinka muutama Tesla on syttynyt parkissa ollessaan tuleen, vaikka auto ei ole ollut latauksessa. Iltalehden sivulla on video yhdestä yllättäen syttyvästä Teslasta parkkihallissa.

    • Anonyymi

      Kaikki hörheltäjät ovat nyt muodostamassa hallitusta jos ennakkokaavailut paikkansa pitää, eli demarit, vasemmistoliitto, vihreät, kepu ja rkp...
      Taivas varjele mitä sieltä tulee jos se toteutuu, maksamme itsemme kuoliaaksi että näin "mahtavana maana" ja kansna voimme pelastaa koko hela maailman...
      Persut olisivat ainoita joilla ei ole tuota ilmastohörhöbakteeritartuntaa, mutta koskapas tässä maassa on järkeä kuunneltu

    • Anonyymi

      Minkäs teet kun öljy loppuu. Onko sinulla joku viisaus takataskussa? Nyt voi miettiä suurempiakin kysymyksiä kuten EU-jäsenyyden järkevyyttä. Itsenäisinä voisimme ajatatella asioita toisin ja päättää tulevista teoista. EU vain miettii ja ei keksi mitään vaikka asia on yksinkertasinen.Rahat meni hukkaan ja kolhoosit ei pysty edes tuottamaan ruokaa .Mokoma puolueporukka kuppasi ihmisten rahat .

      • Anonyymi

        Öljyä, kivihiiltä, turvetta, puuta riittää kyllä maailman tappiin asti. Miksi ihmiset tekevät moisesta itselleen ongelman? Vissiin siksi kun ei oikeita murheita ole...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljyä, kivihiiltä, turvetta, puuta riittää kyllä maailman tappiin asti. Miksi ihmiset tekevät moisesta itselleen ongelman? Vissiin siksi kun ei oikeita murheita ole...

        Ei riitä kovin pitkään.Siksihän on jo monia järjettömiä asiota kehitetty joista maksamme maltaita vähistä varoistamme. Jollakin huippukalliilla tervan poltolla tuhotaan hengitysilma ja hukataan nekin rahat joita tarvittaisiin tärkeisiin uudistuksiin maan omistuksessa ja tuottavan tuotannon järjestämiseen, sairaanhoidosta ja vanhustenhoidosta puhumattakaan. Oikea murhe on ruoka joka loppuu öljyn loppuessa. Onko sinulla joku suurempikin murhe?


    • Anonyymi

      Vuosikymmeniä sitten vaahdottiin, että öljy on loppumassa aivan muutaman vuoden sisällä. Hyvä ettei lähes pakotettu ihmisiä ajamaan työmatkojaan polkupyörällä, että öljyä riittäisi joukkoliikenteelle, näin se media pyörittää mielipiteitä. Eipä ole öljy loppunut, eikä tule loppumaan, vaan sitä löytyy vain lisää, kun viitsitään pumpata maan sisältä. Öljy-yhtiöiden hintakilpailun vuoksi hinnat heilahtelee jonkun verran, koska öljykuninkaat näyttävät maailmalle missä kaappi seisoo. Polttomoottoriautoilla maailma pysyy pystyssä sekä tavara liikkuu,mutta sähköautot pysykööt kauppakasseina, koska jo raideliikenteessä on nähty, kuinka haavoittuvaa sähköllä toimiva kalusto on.

      • Anonyymi

        Siitä ajasta on öljy vähentynyt ratkaisevasti ja jouduttu turvautumaan korvikkeisiin.Maapallolla on eletty 20 vuotta velaksi ja sekö sitten pelastaa kaikki? Eipä koskaan köyhää ole pelastanut lisävelka.. Jotkut vielä tosin siihenkin uskovat,mutta uskovaistenhan on vaikea uskoa evoluutioonkin.Taitaa olla vankka usko öljyynkin vaikka järkevämpää olisi tehdä työtä kuokalla ja hevosella kuin traktorilla.Uskovaisuus tulee kyllä kalliiksi kun ruoka loppuu.Mutta voithan jatkaa utopiaa niinkauan kuin kolhoosit tuottavat sinulle ruokaa hinnalla millä hyvänsä. Asiaan liittyvä ruuan myrkyttäminen voi lyhentää yllättävästi odotusaikaa.


      • Anonyymi

        Voi, poloinen, oikein kuokalla ja hevosella. Mahtaa siinä ihmeissään katsoa miten kuokkaa käytetään nykyajan pleikkari jannut.


    • Anonyymi

      Luoja varjelkoon suomea punaviher-hallitukselta.

      • Anonyymi

        Autoilu on se asia josta ei enää kannata tehdä murhetta. Keksiää jo joku tärkeämpi aihe. Niitähän toki riittää.


    • Anonyymi

      Suurimittainen katastrofi pääsähköverkossa vaikka terroristien toimesta talvella 30 asteen pakkasella, niin nähdään mihinkä tämä sähköhömpötys on johtanut. Lähes kaikki toiminta pysähtyy,ihmiset paleltuu sähköautoihinsa virran loppuessa,ruokaa ei saa kaupoista kuin ryöstämällä. Polttomoottorikalusto on vain enää liikenteessä ja sähköautolla liikkuneet seisoo peukalo pystyssä tienvarsilla.

      • Anonyymi

        Entä suurimittainen katastrofi polttoaineenjakeluverkostoihin vaikka terroristien toimesta talvella 30 asteen pakkasella?


      • Anonyymi

        Eikö se valtakunnan jakeluverkko ole hyvin valvottu ja suojattu?


      • Anonyymi

        Niin, ei tämän päivän ihminen / suunnitteljat ole huomioineet kriisi aikoja ja erikoisesti juuri sähköön liittyen. Ihminen on jo nyt liiaksi riippuvainen sähköstä ja jos suunnitelmat todella toteutettaisiin, niin koko yhteiskunta / ihmisen elämä olisi erittäin suurten haasteden edessä.

        Ajattele. Nyt sähkökatkokset ovat tuntien / muutaman vuorokauden mittaisia ja onelman helpottamiseksi käytetään polttomoottirilla varustettuja Aggregaatteja, jolla tehdään tilapäisesti sähköä.
        Niin mikä haloo on jo nyt, mutta mikä tilanne olisi, jos maasta ei löytyisi yhtään polttomoottoria - edes diesel traktoria.
        Tuossa elinympöristössä - sähkön katkeaminen muutamaksi vuorokaudeksi olisi katastrofi huomioiden vielä miten tämä vähäinenkin puulämmityksen käyttö on verotettu kuoliaaksi.

        m.l


    • Anonyymi

      Muutama öljypönttö jos poksahtaa, niin se ei rampauta koko Suomea, kuten sähköverkon kanssa käy.

    • Anonyymi

      Voi vain ihmetellä miten kauaksi todellisuudesta on menneet tämän päivän politikot. Aivan kuin eskari ikäinen ihminen käyttää fiktiivistä kuvitteluaan, mutta nyt on kyse aikuisista ihmisistä.

      Niin, kuvitelkaa mistä ihmeestä keskiverto palkkatulolainen saa suunniteltuun sähköauotoon rahat? Tulevaisuudessa, jossa päästöveroja on kaavailtu olevan joka alueella. Ymmärtäkää, mitä sana; Ilmastonmuutoksen torjuminen pitää sisällään eli verotuksen laajentuminen / palkkatulon pienentyminen. Ihminen, joka tänä päivänä ajelee alle 10000 euron autolla.
      Vaikka olisi varallisuutta, niin eihän autoon kannata edes sijoittaa rajallisia varojaan. Tilanne olisi toinen, jos olisi vaihtoehto eli sähköauton saisi halvemmalla kuin polttomoottorilla varustetun auton.

      Niin, vaikka uhotaan bensan/ dieselin myymisen lopettamisella, niin todellisuudessa tämä hulluus loppuu aikanaan arjen todellisuteen. Siinä vaiheessa jokainen ymmärtää yhteiskunnan lamautumiseen johtavan tien.
      Niin, kuten yleensä, niin ajatelkaa kuka omaa voimakkaammin tämän hulluuden? Puolueet, jotka sanovat edustavansa juuri ihmistä, johon heidän saasteverotuksensa suunnitelluinen sähköautoine kipeimmin kohdistuu. Työväestöön.

      Ajatellen kokonaisuutta. Miten kauan Antti Rinteen terveys kestää tätä painetta, joka syntyy ristiriitaisuudesta / epätodellisuudessa elämisestä. Kamppailla tuulimyllyjä vastaan.

    • Anonyymi

      No voisihan nuo polttomoottoriautot ja polttonesteiden myynnin kokeeksi kieltää muutamaksi vuodeksi.

      Mutta ihan vain siksi että nämä viherhörhöt ihan itse näkisivät ja nahoissaan tuntisivat mitä sellaisesta kiellosta ihan oikeasti suomalaisille seuraa.

      Luulenpa että ensimmäisiä itkijöitä asiasta olisivatkin juuri nämä nyt kieltoa ajavat utopismissaan rypevät maailman parantajat. Eipä pelaisi liikenne, ei bussit, ei junatkaan kaikilla rataosuuksilla, ei lentoliikenne. Ei olisi kaupoissa olutta eikä viiniä, kasviruokavaihtoehdoista puhumattakaan...

      Jonkinlaisen shokkihoidon nämä joutavan perässä vouhottavat viher-ilmastohörhöt näköjään tarvitsevat ennenkuin tajuavat elämän realiteetit.

    • Anonyymi

      Vaikka kuinka vituittaa niin sekään ei muuta muuksi sitä tosiasiaa, että ainoa liikkumisenergia jota voi tuottaa jokaisella omakotitontilla on sähkö.
      Omalta tontilta suoraan autonakkuun , eikä kukaan pääse vetämään välistä, sillä sitten voi suhautella ajamassa kauppamatkat.

      • Anonyymi

        Suhauttelehan sinä sillä aurinkopaneleilla ladatulla sähköautollasi asioillesi jossakin pitkien etäisyyksien lapissa tai itä-suomessa pakkasten ja kaamoksen aikaan. Kesäkelissä saattaa kauppakassina toimiakin lyhyillä matkoilla, mutta oikeana autona ei koskaan.
        Jospa se sähköauton ekologisuus perustuukin siihen että se pakottaa omistajansa kävelemään/hiihtämään/pyöräilemään...


      • Anonyymi

        Siinäpä taas yhden haaveilijan kommentti joka on niin kaukana todellisuudesta kuin kuu maasta.


    • Anonyymi

      Turha murehtia että polttomoottorit kielletään. Niillä saa ajaa niin kauan kuin vain varaosia riittää. Autotehtaat muuttavat parhaillaan tuotantolinjat täyssähköautoille, mutta kyllä vanhoja Saksan tuontiautoja vielä hyrrää parin vuosikymmen päästä loppuun ajettuna pitkin Suomen kamaraa.
      Eli taitaa olla nämä autotehtaat niitä vihervasemmistolaisempia kuin edes vihreät ovat, vai

    • Anonyymi

      On se kyllä ihmeellistä, että autoteollisuuskin on saatu mukaan näiden syrjäseutujen tyhjentämiseksi sähköautounelmalla. Kaikkien pitäisi muuttaa ajelemaan näillä patteriautoilla isojen kaupunkian riesaksi, eihän siellä tule edes kilometrejä mittariin tarpeeksi nopeasti, että patterihärveli pitäisi vaihtaa. Maaseutu vain tyhjäksi ja viherpiipertäjät maksamaan kotona olosta.

    • Anonyymi

      Köyhän jos on pakko hankkia sähköauto, niin tietysti joutuu ostamaan kuten tähänkin saakka käytettynä. Osamaksusopimus tietysti tehdään viimeiseen tappiin mitä kuukaudessa pystyy maksamaan. Entäs sitten kun huomataan, että akut on sökönä, eihän siinä mitään, mutta akkulasku voi olla 6000-10.000 euroa ja talous menee kuralle, eikä auton arvo nouse penniäkään. Akkujen hinnalla olisi saanut jo hyvän polttomoottoriauton, eikä arvo laske, kuin vesi ojaan.

    • Anonyymi

      No nyt ollaan saamassa hallitus joka hoitaa asiat siten että kohta ainoa sallittu liikkumaväline suomessa tulee olemaan tuohivirsut.

      • Anonyymi

        Sallittuko, vaiko ainoa liikenneväline johon kansalaisilla on varaa...?


    • Anonyymi

      Tulee aika tyyriiksi hankkia täyssähköauto, kun latauspisteet pitää hommata sekä kotiin, että kesämökille jos meinaa päästä liikkumaan turvallisesti. Ellei kesämökillä ole sähköjä, joutuu myymään mökkinsä pois, kun ei saa akkuja ladattua, eli monenlaisia ongelmia nämä kaupunkilaisten kauppakassit "autot" aiheuttaa.

      • Anonyymi

        Minäkin jouduin myymään kesämökkini pois kun saareen ei pääse autolla eikä omalta parkkipaikalta pois veneellä.


      • Anonyymi

        Niin pelkkä sähkön perusmaksu on yhdeltä liittymältä 400 euroa.Kahdelta 800 euroa ,jonka maksan nykyisin bensasta vuodessa. Kalliiksi tulee sähköuton kulut varsinkin kun palkat romahtavat nollaan öljyn loppuessa.Ilmastonmuutosta ei voi estää lisäämällä päästöjä jota sähköautoilu edellyttää.Sensijaan voidaan pistää laiskat rikastuneet ruumiilliseen työhön hakkaamaan halkoja asuntojen lämmitykseen kesämökeillään. Näin asiat palaavat siihen aikaan kun ei ollut turhia huolia ilmastonmuutoksesta eikä liikoja rikkauksia pilaamassa elämää.


    • Anonyymi

      Saariasukkaiden on varmaan vielä vaikeampi saada sähköauto lataukseen mökkeilyn ajaksi, että pääsisi takaisin ihmisten ilmoille.

    • Anonyymi

      Leikkikää sähköleluillanne siellä kaupungeissa ihan vapaasti.
      Itse kävin 2,4 litran bensa-autooni eilen venäjältä tankkaamassa 82 litraa, maksoi alle 50 euroa.
      Eikä muuten huoleta huijareiden ilmastonmuutoskusetusyritys yhtään.

      • Anonyymi

        Niin Volkkarin tehtaat muutetaan pelkästään sähköautoja tuottamaan 2025 mennessä. Kannattaako käydä tankkaamassa halpaa sähköä Venäjällä ?
        Samoin kun yli 100 km on nytkin tankille, paljon tankki vajuu reissulla ja varmaan renkaat tai muu auto ei kulu tällä matkalla. Samoin takamus kestää parin kolmen tunnin retken rajan toiselle puolen


    • Anonyymi

      Niin, sähköautoiluun siirtyminen piiiiiiiiiiiiiitkällä aikavälillä on paljon haitallisempaa koko ihmislajille kuin polttomoottoreista tuleva saastepäästö.

      Ajattele, yksi suuremi ydinonnettomuus pilaa ihmisen elinympäristön ajaksi, jota on jo vaikea ymmärtää. Puhumattakaan laajoilla alueilla ihmisen sairauksien kohoamista.
      Tšernobylin ydinvoimalaonnettomuus on esimerkkinä, joka todelisesti ei ollut vielä pahin mahdollinen.

      Kuten nyt voi jo havinnoida, niin ihminen todellisesti leikkii leikkiä, jossa voi tulla upporikas tai rutiköyhä.


      Ajattele, on aivan naurettavaa kuunnella kun politikot hulluudessaan sanovat, miten tulevaisuuden sukupolvia on huomioitava ja siten suojella ja heillekkin on jätettävä elämisen mahdolisuus. Mutta, mitä ihminen jättääkään seuraaville suliupolville?

      Niin, miten paljon tuleekaan tätä ydinjätettä , kun / jos sähköautoilu leviää koko ihmisen elinympäristöön. Puhumattakaan muusta sähkö kulutuksen kasvusta.

      Jos oikein hahmotetaan kokonaisuutta, niin tänä vuonna olisi ihmislajille siunaus kokea jossain päin maailmaa ydinonnetomuus. Sähköntuotanto voimalassa.

      Se herättäisi ajattelemaan kuten kävi Tšernobylin ydinvoimalaonnettomuuden jälkeisinä vuosina. Esim. Vihreä liike vastusti fyysisellä tasollakin ydinenergiaa. Nyt o uudet tuulet ja kannattavat voimakkaimmmin ydinenergiaa / sähköautoilua.

      m.l

    • Anonyymi

      niin, paljon ollea yritykselle pakottaa luopumaan muista kuin sähköautoista, paljon onnea yritykselle ja kertokaa ihmeessä miten hankkeelle kävi. raportikaa ihmeessä miten onnistui tämä.

    • Anonyymi

      vihervasemmistolta voisi poistaa oikeuden käyttää polttomoottorein saatuja hyötyjä kuten ruokaa,viljekööt itse saaliinsa.

    • Anonyymi

      Minä ostan sähköhypriidiauton ja agrekaatin lataamaan. En halua maksaa nuita isoja siirtomaksuja ja valtion veroja. Nelitahti akrekaatti on hiljanen naputtaja vaikka vähän kalliimpi kun kaksitahti mutta nuilla sanotuilla säästöjutuilla sen kyllä kannattaa ostaa.

    • Anonyymi

      Viherpiipertäjät ovat röyhkeitä äänestäjien väärinkäyttäjiä, ensin vastustetaan ydinvoimaa ja nyt se on lähes ainoa vaihtoehto. Tällä hetkellä ovat huijjaamassa ääniä nuorilta, joilla ei ole energia-asioista juuri mitään tietoa, mutta helposti höynäytettävissä virheellisillä unelmilla.

    • Anonyymi

      Suomi on vaarallisilla vesillä, kun kaikki ihmisen tarvitsemat perustoiminnatkin laitetaan herkästi haavoittuvan sähkön varaan toimivaksi. Kovan pakkasen aikaan mykistyvä sähköverkko on niitä pahimpia tuhoja aiheuttava katastrofi, eikä ihmishenkienkään menetykset ole poissuljettu useiden päivien, tai jopa viikkojen sähkökatkoksissa. Toivottavasti sähköjen korjaajilla ei ole sähköautot käytössä sähköjen uupuessa, saattaisi jäädä korjaukset tekemättä.

    • Anonyymi

      Uuden hallituksen linjaukset eivät lupaa hyvää pitkiä työmatkoja ajaville. Polttoaineen hintoja ollaan nostamassa reilusti ajattelematta pakon sanelemaa omalla autolla tapahtuvaa asioiden hoitoa näillä pitkien välimatkojen alueilla. Sitten lupaillaan eläkeläisille ja pienituloiselle veron alennusta aika ovelasti, eli jos tulevaisuudessa veroja ollaan nostamassa, niin alennus huomioidaan kyseiselle ryhmälle. Tämähän tekee sen, että lompsassa alennus ei tule näkymään ja kuka jatkossa asiaa seuraa, että asia hoituu.

      • Vasemmistoa on aina kuviteltu edustavan työväen ihmistä ja vähävaraista. Mikä on todellisuus?
        Tutkikaappa Antti Rinteen luotsaamaa hallituksen päämääriä ja kehen ne kipeimmin kohdistuu. Juuri ryhmään, joka on heidät äänestänyt.

        Öllölän mummo saa pyyhkiä tiuhaan hikeä otsaltaan kun miettii mitä tulevaisuus tuokaan tullessaan.
        Ajatellen esim. ilmastonmuutokseen liittyvää politiikan tekemistä, niin on yks hailee kuka on vallassa. Oikeisto, vaiko vasemmisto. Kumpikaan taho ei puutu siihen kenellä on suurin vaikutus saastepäästöihin.

        Niin, ajattele. Kumpi ryhmä saa elintavoillaan ihmisen elinympäristöön saasteita. Vähvarainen, jonka eurot menevät välttämättömään - pakolliseen arjen pyörittämiseen tai ryhmä, joka on korkesti koulutettu ja hyvätuloinen,joka matkustelee ympäri maailmaa ja omistaa kesä/talvi asunnot ja muut härpäkkeet harrastuksiensa lomassa.

        Siis ostokyky on tekijä, joka vaikuttaa ihmisen elinympäristön saastuttamiseen. Tavaroiden valmistaminen, joka kuluttaa energiaa / rasittaa luontoa.


      • Anonyymi

        Nyt kirjoitit asiaa. Noin se juuri on.


    • Anonyymi

      Menkää viherpiipertäjät Venäjälle kiertelemään oppienne kanssa ilmastonmuutoksesta. Jos saatte edes pienenkin muutoksen parempaan suuntaan, niin sillä on suuressa maassa jotain vaikutusta ilmastoon. Pieni Suomi on kuin mallioppilas, jossa kaikki kuullut tarinat yritetään toteuttaa kiristämällä ihmisiä vaikka millaisilla pakotteilla. Suomen teollisuuden ja liikenteen vaikutus ilmaston lämpenemiseen on kuin itikan pissi itämeressä, eli nolla. Näillä ilmastohöpinöillä vain vaikeutetaan ihmisten arkea ja lisätään elämisen kustannuksia varsinkin vähävaraisilta autojen päästöveroja kiristämällä.

    • Anonyymi

      Eipä taida olla näillä palstoilla paljoa niitä jotka edes seuraavat uutisia. Niin autotehtaat muuttavat parhaillaan tuotantolinjojaan pelkästään sähköautotuotantoon. Eli opetelkaa googlaamaan. Tuskin vaikkapa Volskin johtajat ovat viherpiipertäjiä, vai ....

      • Anonyymi

        Totta, moni auton/moottorin valmistaja painottaa suunnittelussaan sähköautoiluun huomioiden markkina - alueet.

        Mutta oletko ajatellut Pohjoismaiden tilannetta. Siis maiden, joissa ilmastonlämpötila on eri kuin maissa, joissa sähköauto on toimiva kokonaisuus.

        Ymmärrätkö, missä lirissä maamme on, jos maailmalla toteutetaan kirjaimellisesti tämä polttomoottorien käyttökielto. Kielto, jota maamme politikot ajavat voimakkaimmin.

        Vai ajatteetko, miten teollisuus maassamme toimisi vain kesäaikaan? Sähköautoiluun siirtyminen maassamme tulee tapahtumaa paljon myöhemmin kuin muissa lämpimissä maissa ja erikoisesti tämä aika taannuttaa teollisuuttamme. Sähköautoilun haitat / haasteellisuus maassamme on aivan toisella tasolla kuin muualla.

        Toiseksi. Sähköautoili ei poista alkuunkaan tätä ilmaston lämpenemiseen liittyvää ongelmaa. Autoilu ei ole se ongelma, vaan materiaalin kulutus on tekijä, joka saa aikaan ongelman. Luonnon ylirasittamisen.
        Ymmärrätkö kokonaisuuden. Maamme osuus ongelmasta on vain 0,14% ja havainnoi miten politikot hulluudessaan kuvittelevat lakien muutoksella muuttavan ilmaston lämpenemisen 1.5C tasoon.

        Ymmärrätkö. Vaikka maamme autokanta hävitettäisiin koko maapallolta, niin tällä ei olisi mitään vaikutusta ongelmaan. Puhumattakaan autokannan muuttaminen sähköautoiluun.
        m.l


      • Anonyymi

        Autokanta sähköistyy maailmalla nopeasti ja juuri tähän saumaan haluaa moni auton valmistaja iskeä ja satsaa siten pääpainon suunnittelusssaan.

        Siis päättäjämme ei edes ymmärrä, minkä ongelman tämä tuo teollisuuteemme. Maa, joka on harvaan asuttu ja omaa kylmät pakkas talvet. jokainen ymmärtänee, ettei - ainakaan alussa - sählöautoja suunnitella maamme ilmastoon sopiviksi. Markkinat on pienet.
        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autokanta sähköistyy maailmalla nopeasti ja juuri tähän saumaan haluaa moni auton valmistaja iskeä ja satsaa siten pääpainon suunnittelusssaan.

        Siis päättäjämme ei edes ymmärrä, minkä ongelman tämä tuo teollisuuteemme. Maa, joka on harvaan asuttu ja omaa kylmät pakkas talvet. jokainen ymmärtänee, ettei - ainakaan alussa - sählöautoja suunnitella maamme ilmastoon sopiviksi. Markkinat on pienet.
        m.l

        No kaverillani on ollut sähköauto vuosia ja nyt viime talvena oli 30 astetta pakkasta. Ei mitään ongelmia. Minulla taasen piti lämmittää sähkötolpalla pitkään jotta edes vinkuen ja vonkuen lähti käyntiin. Niin eipä taida olla nämä bensakoneetkaan suunniteltu edes 20 aseteen pakkaselle toimivaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kaverillani on ollut sähköauto vuosia ja nyt viime talvena oli 30 astetta pakkasta. Ei mitään ongelmia. Minulla taasen piti lämmittää sähkötolpalla pitkään jotta edes vinkuen ja vonkuen lähti käyntiin. Niin eipä taida olla nämä bensakoneetkaan suunniteltu edes 20 aseteen pakkaselle toimivaksi

        Polttomoottoriauto toimii hyvin pakkasellakin, jos auton on muistanut huollattaa, ja tietenkin auton merkki ratkaisee myös toimivuuden. Oletko kysynyt kaveriltasi, kuinka pakkasella sähköautossa tarkenee ja kuinka paljon ajomatka lyhenee talvella lämmityksen päällä ollessa, luulisin puoleen. Sähköauton jos joutuu pitämään talvella ulkosalla, niin akut ei anna tehoja juuri silloin kun niitä eniten tarvitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoriauto toimii hyvin pakkasellakin, jos auton on muistanut huollattaa, ja tietenkin auton merkki ratkaisee myös toimivuuden. Oletko kysynyt kaveriltasi, kuinka pakkasella sähköautossa tarkenee ja kuinka paljon ajomatka lyhenee talvella lämmityksen päällä ollessa, luulisin puoleen. Sähköauton jos joutuu pitämään talvella ulkosalla, niin akut ei anna tehoja juuri silloin kun niitä eniten tarvitsee.

        No 30 astetta oli pakkasella ja täysin hyvin huollettu eli tehtaan ohjeen mukaan. Akku 1 vuoden vanha ja täydessä latingissa, silti ei käynnisty ellei ole esilämmitetty. Vinkuu ja vonkuu kun on 20 pakkasta ja on ollut yön ulkona. Muutoin oiva peli. Niin kaverini auton toimitasäde. Kysyin miten paljon vähemmän hän voi kovilla pakkasilla ajaa. Vastaus 20 % vähemmän kuin normaalisti. Eli lämpöpumppu toimii noin 20 pakkasasteeseen ja sen kylmemmällä pitää lämmittää sähkövastuksilla


    • Anonyymi

      Sähköautoihin on suunniteltava polkimet, jotta sähkön loppuessa saa auton poljettua kotiin tai pistokkeen luo.

    • Anonyymi

      Toivottavasti sähköfirmat varaa työntekijöilleen polttomoottoriautot ja polttoainetta säiliöön, muuten sähköjen korjaukset jää tekemättä pidemmän sähkökatkon aikana.

    • Anonyymi

      Mitä ymmärrän tämän päivän sähköauton toimintatasosta , niin autokanta on täysin mahdolista muuttaa sähköautoiksi lämpimissä maissa. Siis ajatellen sen toimivuutta - ei latausverkostoon liittyviä ongelmia. Juuri tuohon todelisuuteen on autonvalmistajat heränneet.
      Kesäautona myös meillä. Politikot, jos heidän mielikuviin on uskomista, niin ovat täysin ulkona todellisuudesta mitä meidän ilmasto sanelee sähköautoilussa.
      m.l

    • Anonyymi

      Onneksi heittopolitikko Berner on lopultakin poissa kuvioista, koska hänelle saivat bisnesmiehet syöttää mitä sattuu, kun vastuualueesta ei ollut mitään tietoa itsellä.

    • Anonyymi

      Kunnon Stainistikommarit ajaa taksilla. Ei ne omaa autoo hanki.

    • Anonyymi

      Etelä-Amerikassa Argentiinassa ja Uruguaissa 48 miljoonaa ihmistä ilman sähköjä tuntemattoman vian vuoksi. Näin tukevalle pohjalle tämä yhteiskunta rakentaa kaiken, eli sähkön varaan. Kaikki toiminnot pysähtyy sähköjen puuttuessa, et saa kaupoista ruokaa ei tule vettä asuntoon ei toimi lämmitys eikä valaistus missään, joka on pimeän aikaan tärkeää. Yksi asia vain toimii ja se on polttomoottoriauto, jos on vain muistanut tankata ennen sähkökatkoa, niin on edes yksi paikka joka kuljettaa ja lämmittää.

    • Anonyymi

      Suomessa on ruvettu rakentamaan polttomoottoriautoille tankkauspaikkoja, jotka toimii myös sähkökatkosten aikana, että hälytysajot onnistuisi kaikissa tilanteissa. Tottahan se on, että pitkän sähkökatkoksen aikana seisoo tienvarret täynnä näitä patteriautoja ja hälytysajot jäisi ilman polttomoottoriautoja tekemättä.

    • Anonyymi

      Junarataverkollekin pitäisi varata riittävä määrä polttomoottori vetureita, että tärkeimmät rataosat pysyisivät edes jotenkin liikennöitynä sähköpulassa.

    • Anonyymi

      Sähköautojen käytöstä ongelmat lisääntyneet pelastuslaitoksille. Kolaripaikalle saapuvat pelastajat haluaisivat ennakkoon tietoa, onko kolaroitu sähköauto, koska pelastustyö vaatii erilaiset varusteet voimakkaan sähkövaaran vuoksi. Tuleen syttynyt sähköauto on suorastaan katastrofi, koska palavista akuista leviää vaarallista myrkkykaasua ja akkujen oikeaoppinen sammutus tapahtuisi vaan hukuttamalla akut veteen. Näistä ei paljon kauppiaat kerro.

    • Anonyymi

      Automaattivaihteisella hybridillä ajamisen harjoitteluun pitäisi käydä kurssi, koska namikoita riittää, ennenkuin tekee kaupat, ovat niin konstikkaita vehkeitä. Käyntiääntä ei edes kuule välillä ja jalka pitää olla jarrupolkimella parkkipaikalla, ettei auto syöksyile epämääräisesti, tutustu autoon hyvin, ennenkuin ostat.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      364
      3222
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      143
      1229
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      138
      1007
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe