Mikä ja missä on oikea Tie?

Muutamia vuosia olen täällä lueskellut ja kommentoinut kirjoituksia. On aika lähteä pois, sillä hukkaanhan aika täällä kuluu. On niin murheellista lukea näitä kirjoituksia, etenkin kun tietää, että kaikki, paitsi varmaankin trollit, ovat syntyneet uskovaan kotiin, ovat olleet Sanaa kuulemassa pienestä pitäen. Kommentoinnit ovat liian monella kirjoittajalla syyllistäviä, ilkeitä, omahyväisiä, ja on betonoitu Kristuksen veren pelastava voima ihan itselle ja omalle hengelliselle yhteisölle.

Täällä keskitytään ihan liikaa toisten uskontilaan, kertomaan missä oikein Sanaa saarnataan. Hengen Hedelmää ei saa maistaa ja tuntea kirjoituksista täällä. Tulee ajatus, että tietäneekö moni kirjoittaja edes sitä, mikä on Hengen hedelmä. Tietäneekö monikaan täällä sitä, millainen on sydämen ympärileikkauksen saanut ihminen luonteeltaan ja käytökseltään?
Onhan täällä kyllä kirjoittajia, joiden kirjoituksista saa tuntea, että heillä Hengen hedelmä saa vaikuttaa itseen ja kirjoituksilla/puheilla lähimmäiseen.

Keskityn oman uskon antajan Sanaan, olemaan lähimmäinen lähimmäiselle, kiittämään saamastani armosta olla Jumalan lapsi, tekemään Sanan eläväksi. Jääkää Jumalan rauhaan ja siunaukseen, kiitollisena!

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JeesusOnTie

      "Niin, kyllähän minä, mutta voi voi noita toisia". Huomastko että asenteesi muita uskovia kohtaan oli väärä? Muiden virheiden voivottelu internetissä on hyödytöntä, koska itsellä on vähintään sama määrä syntejä ja virheitä kun toisillakin.

      No miten voimme sitten olla asenteiltamme oikeita?

      Vastaan tähän, että kirkastamalla Jeesusta Kristusta Herraamme, joka on kuollut kaikkien puolesta, maksanut jokaisen ihmisen syntivelan kokonaan ja odottaa nyt, että tämä lahja otettaisiin vastaan.

      • Jos kertoo siitä, miten ymmärtää ja kokee kirjoituksen, ilman syyttelyä ja kohdistusta tiettyihin henkilöihin, niin onko silloin asenne väärä? Oliko kirjoitus syyttävä? Toinko siinä esille sen, että itse olen esimerkillinen ja totuudellinen?
        Millä mielellä sinä JeesusOnTie -nimimerkki luet tai kirjoitat täällä? Enkö minä kirjoittanut, miten minä suhtaudun omaan uskooni, miten minun pitäisi Tiellä vaeltaa?


      • JeesusOnTie
        tielläkenvaeltaa kirjoitti:

        Jos kertoo siitä, miten ymmärtää ja kokee kirjoituksen, ilman syyttelyä ja kohdistusta tiettyihin henkilöihin, niin onko silloin asenne väärä? Oliko kirjoitus syyttävä? Toinko siinä esille sen, että itse olen esimerkillinen ja totuudellinen?
        Millä mielellä sinä JeesusOnTie -nimimerkki luet tai kirjoitat täällä? Enkö minä kirjoittanut, miten minä suhtaudun omaan uskooni, miten minun pitäisi Tiellä vaeltaa?

        Kokemukset ovat aina oikeita ja totta sille joka kokee. Siitä ei ollut kysymys.

        "Lähden pois palstalta, koska ... " , tämähän jo kertoo kaiken tarvittavan. = Loopetan Kristuksesta todistamisen tällä palstalla, julistukseni kohteissa olevien vikojen vuoksi.

        Kylväjänä sinun tehtävänäsi on kylvää Kristuksesta todistavaa sanaa, riippumatta siitä millaisiin maaperiin siemen täällä putoaa. On näet täysin mahdollista että moni joka ei kirjoittele, mutta lukee viestejä tulee lohdutetuksi ja vahvistetuksi hänen uskossaan Kristukseen.

        Meillähän ei ole mitään tietoa siitä, kuinka moni kirjoittaja, saati lukija on uskovasta kodista lähtenyt. Maaperän laatu ja ilmojen suotuisuus ratkaiseen siemenen itävyyden ja kasvun korjuukypsäksi. Sitä ei kylväjä spekuloi.


    • EiSoviSoimaToiseen

      Hyvä aloittaja, lueppa vielä kolmannen kerran oma kirjoituksesi!
      Muistatko kertomuksen, jossa Daavidille sanottiin:”Sinä olet se mies”!
      Saat itse päätellä tästä!

      • Kerroppa sinä EiSoviSoimaToiseen -nimimerkki se, missä kohdissa kirjoitustani pitäisi minun katsoa peiliin. Yleensä kun arvostelee toista, niin ilmaisee mitä ja miksi arvostelee. On niin helppoa huudella puskista. Teet itsekin itsesi Daavidiksi, kun tuolla tavalla melskaat.


    • Jeesuksen-veren-kautta

      KR 1933/-38 Joh. 12:26-32
      Jos joku minua palvelee,
      seuratkoon hän minua;
      ja missä minä olen,
      siellä on myös minun palvelijani oleva.
      Ja jos joku minua palvelee,
      niin Isä on kunnioittava häntä.

      Nyt minun sieluni on järkytetty;
      ja mitä pitäisi minun sanoman?
      Isä,
      pelasta minut tästä hetkestä.
      Kuitenkin:
      sitä varten minä olen tähän hetkeen tullut.

      Isä,
      kirkasta nimesi!"
      Niin taivaasta tuli ääni:
      "Minä olen sen kirkastanut,
      ja olen sen vielä kirkastava."

      Niin kansa,
      joka seisoi
      ja kuuli sen,
      sanoi ukkosen jylisseen.
      Toiset sanoivat:
      "Häntä puhutteli enkeli."

      Jeesus vastasi
      ja sanoi:
      "Ei tämä ääni tullut minun tähteni,
      vaan teidän tähtenne.

      Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse;
      nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos.

      Ja kun minut ylennetään maasta,
      niin minä vedän kaikki luokseni."

      Mutta sen hän sanoi antaen tietää,
      minkä kaltaisella kuolemalla hän oli kuoleva.

      Joh. 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa,
      niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

      Joh. 8:28 Niin Jeesus sanoi heille:
      "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan,
      silloin te ymmärrätte,
      että minä olen se,
      joka minä olen,
      ja etten minä itsestäni tee mitään,
      vaan puhun tätä sen mukaan,
      kuin minun Isäni on minulle opettanut.

      Biblia (1776)
      Joh. 12:32 Ja kuin minä maasta nostetaan ylös,
      niin minä vedän kaikki minun tyköni.

      https://www.youtube.com/watch?v=9K-9BXjsx_M Aurinkovaimo on itsensä valmistanut.

      Ruotsi (1917)
      Joh. 12:32 Och när jag har blivit upphöjd från jorden, skall jag draga alla till mig."

      Englanti (KJV 1789)
      Joh. 12:32 And I, if I be lifted up from the earth, will draw all men unto me.

    • ArmostaSaatKaiken

      Merkittävä sana tuo "soima", soimaaminen. Luetaanpa miten maan ja taivaan Herra toimii!!!

      Jaak. 1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille ***) -> alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.

      Ihmismieli on kyllä vakavasti syntisairas, aivan kaikista hurskaimpienkin ihmisten mieli on vakavasti sairas. Evankeliumia ja lohdutusta ei näistä suista lähde, ei kiitosta ja ylistystä Kristukselle.

      Eikö teitä joukkomme hurskaimpia oikeasti hävetä tämä sairas ahdasmielisyytenne ja pihtailunne?

    • EtteiTotuusUnohdu

      Ainahan piru vihainen on kun Kristusta julistetaan.

    • MikäOikeusSullaOn

      Miksi tämä pirun lähettiläs on ottanut oikeudekseen minun nimeni kirjoittelua täällä oleviin viesteihin?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      132
      1734
    2. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      57
      1401
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      49
      1139
    4. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      79
      1010
    5. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      371
      861
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      124
      739
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      38
      694
    8. aa eli nyt tajuan..

      eli siis pitkä-aikainen vaikeus parisuhteen saamisesta johtuu omalta kohdaltani alhaisesta yhteiskunnallisesta asemasta.
      Sinkut
      117
      685
    9. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      17
      651
    10. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      69
      646
    Aihe