Kaverit koiria tumaroimassa vääristää HIRV-tuloksia

kusetusta

Kyllä sen nyt järki sanoo että jos on kaveri tuomaroimassa koiraa niin tuokset ovat aina yläkanttiin arvioitu. Ei ihme että paskat koirat pärjäävät kokeissa jos arvostelemassa on jollakin lailla koiranomistajaan sidoksissa olevia henkilöitä. Kaverituomaroinnit pitäisi arvostaa kuten rantaloman 50€ rolexkaupat.

Eli jos tiedätte että arvosteltavan koiran tuomarina on omistajan kaveri tai pahimmassa tapauksessa sukulainen niin laittakaa sana kiertämään että tiedämme mitkä koirat ovat pisteensä ansainneet ja mitkä ovat kaverikertoimien toiminnan tuloksia !

1

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeetonmitäon

Sellaista viinapulloilla lahjontaahan tuo touhu on muutenkin.
      Aikanaan piti ryhtyä hirvikoirien koetuomariksi mutta kun kurssin käytyäni tajusin kuinka epärealistista koko koe toiminta on muutenkin en lähtenyt hommaan mukaan.
      Koe toimii teoriassa ruutupaperilla ehkä mutta ei käytännössä. Hirviä ei välttämättä ole alueella joten koiraa ei voi rangaista että ei löydä. Hirvi ei susien laukottamana aina pysähdy haukuttavaksi joten ei ole koiran moka jos hirvi ottaa eka kontaktissa hatkat.
      Yms yms joten ylipäätään kokeet ovat vähän niin ja näin. Ja tosiaankin monethan lähtee sillä asenteella että "hei siellä on nyt tämä sukulaismies Meikäläisen Matti tuomarina nyt kannattaa mennä"
      Itsekin otin aikanaan hirvenhaukkujaksi sekarotuisen sessen. Kaatoja tulee kymmenkunta joka syksy ja koira pelaa täydellisesti. Mittailkoot toiset tassukulmia tai haukkutiheyksiä minulle riittää että hirviä kaatuu ja koira osaa hommansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe