Kaverit koiria tumaroimassa vääristää HIRV-tuloksia

kusetusta

Kyllä sen nyt järki sanoo että jos on kaveri tuomaroimassa koiraa niin tuokset ovat aina yläkanttiin arvioitu. Ei ihme että paskat koirat pärjäävät kokeissa jos arvostelemassa on jollakin lailla koiranomistajaan sidoksissa olevia henkilöitä. Kaverituomaroinnit pitäisi arvostaa kuten rantaloman 50€ rolexkaupat.

Eli jos tiedätte että arvosteltavan koiran tuomarina on omistajan kaveri tai pahimmassa tapauksessa sukulainen niin laittakaa sana kiertämään että tiedämme mitkä koirat ovat pisteensä ansainneet ja mitkä ovat kaverikertoimien toiminnan tuloksia !

1

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeetonmitäon

Sellaista viinapulloilla lahjontaahan tuo touhu on muutenkin.
      Aikanaan piti ryhtyä hirvikoirien koetuomariksi mutta kun kurssin käytyäni tajusin kuinka epärealistista koko koe toiminta on muutenkin en lähtenyt hommaan mukaan.
      Koe toimii teoriassa ruutupaperilla ehkä mutta ei käytännössä. Hirviä ei välttämättä ole alueella joten koiraa ei voi rangaista että ei löydä. Hirvi ei susien laukottamana aina pysähdy haukuttavaksi joten ei ole koiran moka jos hirvi ottaa eka kontaktissa hatkat.
      Yms yms joten ylipäätään kokeet ovat vähän niin ja näin. Ja tosiaankin monethan lähtee sillä asenteella että "hei siellä on nyt tämä sukulaismies Meikäläisen Matti tuomarina nyt kannattaa mennä"
      Itsekin otin aikanaan hirvenhaukkujaksi sekarotuisen sessen. Kaatoja tulee kymmenkunta joka syksy ja koira pelaa täydellisesti. Mittailkoot toiset tassukulmia tai haukkutiheyksiä minulle riittää että hirviä kaatuu ja koira osaa hommansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2835
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      95
      1079
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      921
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      885
    5. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      867
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      857
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      814
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      810
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      744
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      136
      739
    Aihe