Oireet rintarankajumissa

Kiitänetukäteen

Mitä kaikkia oireita teillä on ollut, kun rintaranka on ollut totaalisen jumissa?

Kertokaa myös miten hoiditte inhottavan tilanteen?
Saisin itselleni vinkkejä, kun on aina tunne niinkuin olisi rintarangassa kaikki solmussa ja sekaisin:(

8

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reino.kyssähartia

      Ei siinä kanssaeläjän oireenkuvaus mitään auta, Mutta sitä voit alka itse lievittämään kotonasi. Yläraajat, kädet ja niskahartia seudun jännitykset liittyvät tähän vaivaan.
      Laita lämpimälle lattialle hiukan pehmikettä ja ala aktivoimaan rintaranganaluetta varovasti venyttelemällä. Vedä käsiäsi vuoroin nilkkoihin päin, vuoroin päälaen suuntaan.
      Tunnet hartioissa kiristyssä kun venytät niitä kädet eri asennoissa.

      Minun on mentävä. Kerro yrititkö edes? Itselää lapsesta asti ollutrintarangan nikamamuutos. Tiedän ongelmasta alkeistiedot.

      • Kiitänetukäteen

        Kyllä sitä haluaa kuulla mitä kaikkea oiretta tuo jumi aiheuttaa. Saattaa olla paljon oireita mitä kuvittelee ihan muuksi.

        Lattialle en voi mennä tekemään mitään liikkeitä, koska niskavaiva aiheuttaa pahoinvointia.


    • Puoskareitasomessa

      Isäni joka on johtava ylilääkäri repesi nauruun luettuaan edellisen kirjoituksen. Sanoi, että kylläpä näitä kotitekoisia lääkäreitä riittää, jotka neuvovat ymmällään olevia ihmisiä somen kautta. Hänen neuvonsa: menkää ja tulkaa oikean lääkärin vastaanotolle.

      • minustaoutoa

        Mistä tiedät, mitä isäsi teki ja mitä luki?
        Jos kertoi, miten osasit tulla tänne kertomaan isäsi juttuja?
        Mutta se jutussasi on oikein, että Lääkäri pystyy auttamaan.
        Myös kirjallisuutta on paljon ja eiköhän netissäkin ole hirveästi tietoa.


      • Kiitänetukäteen

        Lääkärille?? Mitä lääkärit muka tietää näistä vaivoista..Särkylääkeohjeen osaavat vain antaa.


    • uwywhet

      Jos on kaikki solmussa ja sekaisin, niin osteopaatilta voisit aloittaa. Rintarangan aluella on myös stressihermosto ja osteopaatti osaa laukaista niitä lukkoja.

      • Kiitänetukäteen

        Naprapaatilla olen muutaman kerran käynyt. Lukkoja tulee kuitenkin tiuhaan, niin kotikonstit olisivat tarpeen.
        Hankala tilanne siinä, kun esim. tennispallokikkaa lattialla en voi tehdä ilman, että oksennan. Niska tykkää kyttyrää.


    • Kiitollinenvastayksesta

      Kenelläkään tietoa voiko rintarangan ollessa täydellisen lukossa, niin tulla myös närästyksen kaltaisia oireita?

      Olen huomioinut pientä närästyksen tunnetta, mutta jumppaamisen jälkeen se on hävinnyt. Onko vain sattumaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe