https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1542ed45-d7f8-4f35-9c79-ca10c7ed7f12
https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000006030921.html
Ei tarvitse muuta sanoa kuin turvaväli (sen puute).
lähes 30 auton ketjukolarisuma
54
99
Vastaukset
Kerran tuollaisessa kolarisumassa varsin keskivaiheilla olleena, voin todeta että kyllä siitä paljon muutakin voi sanoa. Varsinkin tällaisena aikana, kun osa saatttaa olla jo kesärenkailla liikkeellä...
- kitkapelle
No ei ole oulussa ja sen yläpuolella kukaan ajele vielä kesäpyörillä vaan kaikilla on turvalliset nastat ja nastat vielä juhannuksena.
- OnkoNäinTosi
kitkapelle kirjoitti:
No ei ole oulussa ja sen yläpuolella kukaan ajele vielä kesäpyörillä vaan kaikilla on turvalliset nastat ja nastat vielä juhannuksena.
Eihän "turvallisilla" nastoilla ajella kolareita, varsinkaan Oulussa. Vain kitkoilla ajavat osallistuvat kolareihin.
- t.u.r.v.a.v.ä.l.i
Tuskin Oulun suunnalla kesärenkaillla. Jos on kesärenkaat näillä keleillä, niin sitten sen mukainen turvaväli. Huomasitko. Sana turvaväli tuli taas esiin.
t.u.r.v.a.v.ä.l.i kirjoitti:
Tuskin Oulun suunnalla kesärenkaillla. Jos on kesärenkaat näillä keleillä, niin sitten sen mukainen turvaväli. Huomasitko. Sana turvaväli tuli taas esiin.
Näyttäisi useampikaistaiselta tieltä. Ei siinä turvaväli auta, jos joku vaihtaa kaistaa eteesi ja jarruttaa... Siinä auttavat vain samaa jarrutustehoa omaavat renkaat tai väistö pientareelle (jossa pitoa on sitten luultavasti pari pykälää vähemmän).
Muutenkin kesärenkailla olennaista on tilannenopeus. Turvaväli on toki olennainen, mutta hemmetin hankala yrittää pitää järkevänä. Jos jarrutusmatkassa on eroa vaikkapa 300 metriä, pitää turvavälin olla sen verran iso, että siihen pukkaa koko ajan ohittajaa.- t.u.r.v.a.v.ä.l.i
TheRat kirjoitti:
Näyttäisi useampikaistaiselta tieltä. Ei siinä turvaväli auta, jos joku vaihtaa kaistaa eteesi ja jarruttaa... Siinä auttavat vain samaa jarrutustehoa omaavat renkaat tai väistö pientareelle (jossa pitoa on sitten luultavasti pari pykälää vähemmän).
Muutenkin kesärenkailla olennaista on tilannenopeus. Turvaväli on toki olennainen, mutta hemmetin hankala yrittää pitää järkevänä. Jos jarrutusmatkassa on eroa vaikkapa 300 metriä, pitää turvavälin olla sen verran iso, että siihen pukkaa koko ajan ohittajaa.Hankala tai ei. Turvaväli vaikuttaa joka tapauksessa. Huono keli = pidempi turvaväli. Huonot renkaat = vieläkin pidempi turvaväli jne. Toki tilannenopeudella asiaa kompensoidaan ja niin kuuluukin tehdä.
- RenkaatAinaSyylliset
t.u.r.v.a.v.ä.l.i kirjoitti:
Hankala tai ei. Turvaväli vaikuttaa joka tapauksessa. Huono keli = pidempi turvaväli. Huonot renkaat = vieläkin pidempi turvaväli jne. Toki tilannenopeudella asiaa kompensoidaan ja niin kuuluukin tehdä.
No kyllähän ne renkaat olivat taaskin syypää tuohonkin joukkokolariin. Kuskien taidoilla ei ole osaa eikä arpaa niihin.
- otettava.huomioon
RenkaatAinaSyylliset kirjoitti:
No kyllähän ne renkaat olivat taaskin syypää tuohonkin joukkokolariin. Kuskien taidoilla ei ole osaa eikä arpaa niihin.
Onhan tuo sinä mielessä oikeassa, että kuskin tulee ottaa pippeli huonot renkaat huomioon ajaessaan. Siihen väittelyyn en lähde mukaan, että mitä on hyvät ja mitkä huonot renkaat.
- EhkäParasHuonossaKelissä
otettava.huomioon kirjoitti:
Onhan tuo sinä mielessä oikeassa, että kuskin tulee ottaa pippeli huonot renkaat huomioon ajaessaan. Siihen väittelyyn en lähde mukaan, että mitä on hyvät ja mitkä huonot renkaat.
No entäs jos olisi ajanut pelkillä vanteilla? Olisiko kolari silloin vältetty?
- Kjell.Pippelström
EhkäParasHuonossaKelissä kirjoitti:
No entäs jos olisi ajanut pelkillä vanteilla? Olisiko kolari silloin vältetty?
Voi ajaa myös paljaalla...
On se kummaa miten noinkin pienellä paikkakunnalla saadaan näin suurta tuhoa aikaan. Missä lymyää nyt se porukka joka vittuilee pääkaupunkiseudun kolareista? Pääkaupunkiseudulla on sentään moninkertainen määrä ajoneuvoja liikenteessä. Missä ne pohjoissuomen rattimiehet nyt on kommentteineen? Eihän heille voi tällaista tapahtua, ajotaidottomiahan on vain etelässä.
- kylh-me-osathan
Samaa tässä ihmettelin, oliko pohjoisen rattimiehet lähtennyt yhtä aikaa liikenteeseen ja talvi yllätti :):) hiljaista on pohjoisen kommentit taitaa olla ajokortit pohjoisessa saatu muropaketista.
- ennekin_osattu
Minä kanssa ihmettelen, kun ei ole jo moneen kertaan julistettu varmana tietona, että kaikki kolaroineet olivat helsinkiläisiä hiihtolomareissullaan. Etelän hiihtolomaviikko on päättynyt aikoja sitten, mutta moiset faktat eivät ole ennenkään haitanneet.
Ei nimittäin ole ensimmäinen kerta, kun tuolla suunnalla kolaroidaan urakalla ja on sitä ainakin ennen osattu selittää asiat parhain päin.
- hgftr
Sipiläkö tonkin aiheutti?
- ei.silleen.saa.ajaa
Vaikuttaa siltä, että joku on pitänyt yli kahden sekunnin turvaväliä edellä ajavaan. Lisäksi on todennäköistä, että joku on ajanut alle suurimman sallitun nopeuden.
- Susianaimaan
Mihin ne oli matkalla tuollaisessa tuppukylässä, polkupyörällä ja potkukelkal pääsee joka paikkaan?
- TuppukylänMestariSuharit
Hei nyt pohjoisen huippukuskit ja mestarilliset rattivirtuoosit, kertokaa nyt miten siellä pohjoisessa voi tapahtua 30 auton ketjukolari?? Huonot kuskithan ajelee vain täällä etelämmässä. Miten se nyt noin pääsi käymään?
- nasse.setä
Kun tuota MTV.n videota katsoo, niin on todella käsittämätöntä, miten voivat jotkut noin tollosti ajella. Eikö se järkiparka sanonut noille kolaroiville yhtikäs yhtään, että nyt malttia ja kovasti, kun on tällainen kurja ajokeli. Sitä tosiaan saa mitä tilaa, eli huolimaton ajotapa aiheutti varmasti noille kuskeille paljon harmaita hiuksia. Toivon mukaan oppi meni perille, mutta uusia rallikuskeja silti riittää tuleviinkin saman kaltaisiin romu ralleihin ihan varmasti.
- EiköOlekinOutoa
Niinpä, silti väitän, että joukkokolarissa mukana olleista suurin osa pitää itseään keskivertoa parempana kuljettajana, siis sellaisena, ettei virheitä tee. Virheitä tekevät vain kaikki muut.
- cr-v
Huonoon keliin ei olla reagoitu, eli on ajettu kuin kuivalla kesäkelillä, hiukan yli nopeusrajoituksen ja alle sekunnin turvavälillä. Ja jos näkyvyys on lumen takia hävinnyt, niin vauhtia ei ole hidastettu. Ja kas, saadaan aikaan kunnon kasa.
Olin aikoinaan kyydissä, kun Tampereen kehätiellä saatiin rankassa lumisateessa kaaos aikaan. Olikohan vuonna 2012 tai -13. Kuski, jonka kyydissä olin, ajoi ehkä neljääkymppiä. Aika moni meni ohi. Hetken päästä aika moni niistä ohi menneistä oli kuka kenenkin kyljessä ympäri tietä. Taisimme olla heitä ennen perillä. - viisas.ei.mene.vipuun
cr-v kirjoitti:
Huonoon keliin ei olla reagoitu, eli on ajettu kuin kuivalla kesäkelillä, hiukan yli nopeusrajoituksen ja alle sekunnin turvavälillä. Ja jos näkyvyys on lumen takia hävinnyt, niin vauhtia ei ole hidastettu. Ja kas, saadaan aikaan kunnon kasa.
Olin aikoinaan kyydissä, kun Tampereen kehätiellä saatiin rankassa lumisateessa kaaos aikaan. Olikohan vuonna 2012 tai -13. Kuski, jonka kyydissä olin, ajoi ehkä neljääkymppiä. Aika moni meni ohi. Hetken päästä aika moni niistä ohi menneistä oli kuka kenenkin kyljessä ympäri tietä. Taisimme olla heitä ennen perillä.Te olitte viisaita kuskeja, kun uskalsitte ajella 40 km/h. Jos muutkin olisivat olleet yhtä viisaita, niin kaikki olisi mennyt hyvin, mutta kun se liikennekulttuuri orjuuttaa, niin ei haluta poiketa muiden ajotavoista, ettei saisi nysvärin mainetta.
- sekuuluisatilannenopeus
cr-v kirjoitti:
Huonoon keliin ei olla reagoitu, eli on ajettu kuin kuivalla kesäkelillä, hiukan yli nopeusrajoituksen ja alle sekunnin turvavälillä. Ja jos näkyvyys on lumen takia hävinnyt, niin vauhtia ei ole hidastettu. Ja kas, saadaan aikaan kunnon kasa.
Olin aikoinaan kyydissä, kun Tampereen kehätiellä saatiin rankassa lumisateessa kaaos aikaan. Olikohan vuonna 2012 tai -13. Kuski, jonka kyydissä olin, ajoi ehkä neljääkymppiä. Aika moni meni ohi. Hetken päästä aika moni niistä ohi menneistä oli kuka kenenkin kyljessä ympäri tietä. Taisimme olla heitä ennen perillä.Juuri näin. Tilannenopeus on se tärkein nopeus. Nopeusrajoitus ilmoittaa vain maksiminopeuden (hyvissä olosuhteissa).
- MestarinOpeilla
sekuuluisatilannenopeus kirjoitti:
Juuri näin. Tilannenopeus on se tärkein nopeus. Nopeusrajoitus ilmoittaa vain maksiminopeuden (hyvissä olosuhteissa).
Ei, kyllä OIKEA PYSÄHTYMISNOPEUS on kaikkein tärkeintä. Kun pysähtyy oikealla nopeudella niin kaikki menee hyvin.
- cr-v
sekuuluisatilannenopeus kirjoitti:
Juuri näin. Tilannenopeus on se tärkein nopeus. Nopeusrajoitus ilmoittaa vain maksiminopeuden (hyvissä olosuhteissa).
Sepä se. Kuski hidasti entisestään, kun ensimmäisiä hylkyjä alkoi näkyä pientareilla. Oli kuulemma lähellä, ettei meidänkin matkamme keskeytynyt sinne. Välillä kuulemma tuntui siltä, että tiellä oli niin paljon lunta, ettei renkaat ylettyneet tiehen.
- miksi.et
cr-v kirjoitti:
Sepä se. Kuski hidasti entisestään, kun ensimmäisiä hylkyjä alkoi näkyä pientareilla. Oli kuulemma lähellä, ettei meidänkin matkamme keskeytynyt sinne. Välillä kuulemma tuntui siltä, että tiellä oli niin paljon lunta, ettei renkaat ylettyneet tiehen.
Mutta siinähän olisi ollut mainio tilaisuus antaa tietä vaikka se on mahdotonta. Miksi et tätä asbektia kuskille esiin tuonut?
- buaahhahhahahha
miksi.et kirjoitti:
Mutta siinähän olisi ollut mainio tilaisuus antaa tietä vaikka se on mahdotonta. Miksi et tätä asbektia kuskille esiin tuonut?
Täällä on asiallinen keskustelu loppunut monta päivää sitten, ja sitten joku lahopää tulee kertomaan että taas on kakka housussa 🤣🤣🤣
- miksi.et
buaahhahhahahha kirjoitti:
Täällä on asiallinen keskustelu loppunut monta päivää sitten, ja sitten joku lahopää tulee kertomaan että taas on kakka housussa 🤣🤣🤣
Eihän cr-v tuollaisesta mitään maininnut. Keksit omiasi buaahhahhahahha
- jakkaraongelma
Tuoltakin vältytään tulevaisuudessa kunhan robottikuskin ohjastamat autot tulevat. Ihminen on liian epävarma, arvaamaton ja piittaamaton.
- EiTuleRobottiautoja
Robottikuskit eivät tule koskaan syrjäyttämään ihmistä auton ratin takana. Niin kauan kuin kumipyöräliikenne toimii nykyisen kaltaisesti, eli kumipyörien päällä, horisontaalisesti yhdessä tasossa, ei keinoäly pysty sopeutumaan ja hallitsemaan kono palettia. Niin palon antureita ja erilaisia lähettimiä ei voida ympäristöön ja luontoon sijoittaa, että niiden avulla robotti osaisi toimia turvallisesti ja saada liikenne kokonaisuudessaan toimimaan. Niin paljon on liikenteessä muuttuvia tekijöitä, osapuolia ja vaihtelevia olosuhteita ettei tietokone vain yksinkertaisesti kykene laskemaan ja arvioimaan tilannetta oikein ja eteenkään turvallisesti. Tietokoneilla ja "laboratorio-olosuhteissa" kyllä, mutta reaalielämä on aivan eri asia. Silti nörtit näkevät märkiä unia roboteistaan autoja ohjaamassa.
- tulisivatpa_jo
Liikennesäännöt on hyvin yksinkertaisia sääntöjä, tietokonekuskeille ei ole vaikeuksia näissä. Ihmisellä on ja tarkkaavauus herpaantuu, ei keskitytä, näpytellään kännykkää ajaessa yms.
Ihminen on aivan liian epävarma ja arvaamaton. Robottikuskienkaan ei tarvitse olla täydellisiä. Robottikuskien tarvitsee vain kehittyä sille tasolle että on ihmistä luotettavampi.
- wswwswwd3wee33
Joku teki oikein ja aiheutti kolarin, olen iloinen enkä pahoittanut mieltäni.
On oikein ajaa väärin ja aiheuttaa kolari. - Oho_
Ne ei siellä kehäkolmosen sisäpuolella osaa ajaa talvella...
- Vajakeille.hoitoa
Siellä on menty vajaalla oikein kunnolla. Ja arvatenkin vielä nastarenkailla.
- KukaSeVajakkiOnkaan
Jaahans, palstan suurin vajakki halusi taas osallistua aivopierullaan tähänkin keskusteluun vaikka hänen kommenttejaan ei kukaan muu haluakaan lukea. Ne kun pyörivät vain ja ainoastaan nasterenkaiden parissa. Vaikka keskustelu liittyisi ajovalopolttimon vaihtoon, tuo tämä vajakki siihenkin keskusteluun nastarenkaat mukaan. Sekaisin on kaveri, itse ei sitä tietenkään ymmärrä, mutta silti vaatii muita hakemaan lääkitystä ja menemään hoitoon. Suurin avun ja lääkityksen tarvitsija on tämä vajakki kuitenkin itse.
- jette
Totta Mooses nastarenkaat kuuluu olla autossa tämmöisten kelien vallitessa. Voihan sitä kitka renkaillakin ajaa, mutta se vaatii enemmän taitoa ja varovaisuutta kuin nastallisilla ajaminen
- Vajakeille.hoitoa
Niinpä, ei vaan tahtoisi uskoa, että 80 % kuskeista on ajotaidottomia.
- kovin.vajaalla.menet
Vajakeille.hoitoa kirjoitti:
Niinpä, ei vaan tahtoisi uskoa, että 80 % kuskeista on ajotaidottomia.
Sulla jälleen nuo prosentit ei oikein ole hallussa.
80% kuskeista on turvallisuushakuisia ja ajavat talvisiin olosuhteisiin sopivilla nastarenkailla.
Vajaa 20% on vain eteläisessä suomessa pääsääntöisesti liikkuva snopeja jotka kuvittelevat kitkojen olevan sopivia kokomaahan. Kuulut tähän kokonaisuutta tiedostamattommaan ryhmään, joille ei ole selvää se tosiasia, että maamme on yli tuhat kilometriä pitkä.
Käytetyt renkaan ei edelleenkään mitenkään korreloi ajotaitiohin, joten siinäkin uskomuksessasi olet väärässä. - miksi.et
kovin.vajaalla.menet kirjoitti:
Sulla jälleen nuo prosentit ei oikein ole hallussa.
80% kuskeista on turvallisuushakuisia ja ajavat talvisiin olosuhteisiin sopivilla nastarenkailla.
Vajaa 20% on vain eteläisessä suomessa pääsääntöisesti liikkuva snopeja jotka kuvittelevat kitkojen olevan sopivia kokomaahan. Kuulut tähän kokonaisuutta tiedostamattommaan ryhmään, joille ei ole selvää se tosiasia, että maamme on yli tuhat kilometriä pitkä.
Käytetyt renkaan ei edelleenkään mitenkään korreloi ajotaitiohin, joten siinäkin uskomuksessasi olet väärässä.Voisit hypätä sillalta
- övötti
Jepa ja jepulis. Typerä tuo kitka nastavääntö koko palstalla. Yhtä jankkausta, joka kiinnostaa vain viittä keskenään vääntäjää.
Autoissa on erinlaiset ajo-ominaisuudet ja erinlaiset kuljettajat. On vasta alkajia, paljon kulkeneita ja idiootteja juurtuneinen käsityksineen, Rattiraivoa...yms.
Ketjukolanin syy ei ole koskaan yksi kitkarengas sarja tai nastarengas sarja auton alla.
JA RENGASSARJA VOI OLLA 12 VUOTTA VANHA. Ja tästä saadaan sitten vääntö, kumpi on kamalampi liikenteessä 10 vuotta vanha nasta vai kitka.
Autoja kuitenkin ajaa kuljettajat.
Kuljettajat ajavat samalla autolla tai useilla kymmenillä eri autoilla vuoden aikana. Tai ovat juuri tänään tai viimeviikolla ostaneet ihan uuden auton tai vanhan romun, jonka ajo-ominaisuudet ovat hukassa.
Kitkanastapaskanjauhanta on yksipuolista tylsää ja typerää ja osoitaa kertojansa mielenköyhyyttä.
Tässä kolmenkymmenen auton ketjukolarissa oli aika monta ammattikuljettajaa. Taksi Busseja ja kuorma-autojakin vissiin yksi.
Turvaväli, vilkku, rauhalliset liikkeet, peiliin kattominen, ennakointi,ennakointi, ennakointi ja vielä kerran ennakointi.
On rengasvalintaa tärkeämmät.
Jos jarrut on rikki ja vauhtia liikaa ei ne nastat auta, kun turvaväliä on motarilla nähty 3 metriä, tuulilasi jäässä ja puhelin korvalla... - miksi.et
övötti kirjoitti:
Jepa ja jepulis. Typerä tuo kitka nastavääntö koko palstalla. Yhtä jankkausta, joka kiinnostaa vain viittä keskenään vääntäjää.
Autoissa on erinlaiset ajo-ominaisuudet ja erinlaiset kuljettajat. On vasta alkajia, paljon kulkeneita ja idiootteja juurtuneinen käsityksineen, Rattiraivoa...yms.
Ketjukolanin syy ei ole koskaan yksi kitkarengas sarja tai nastarengas sarja auton alla.
JA RENGASSARJA VOI OLLA 12 VUOTTA VANHA. Ja tästä saadaan sitten vääntö, kumpi on kamalampi liikenteessä 10 vuotta vanha nasta vai kitka.
Autoja kuitenkin ajaa kuljettajat.
Kuljettajat ajavat samalla autolla tai useilla kymmenillä eri autoilla vuoden aikana. Tai ovat juuri tänään tai viimeviikolla ostaneet ihan uuden auton tai vanhan romun, jonka ajo-ominaisuudet ovat hukassa.
Kitkanastapaskanjauhanta on yksipuolista tylsää ja typerää ja osoitaa kertojansa mielenköyhyyttä.
Tässä kolmenkymmenen auton ketjukolarissa oli aika monta ammattikuljettajaa. Taksi Busseja ja kuorma-autojakin vissiin yksi.
Turvaväli, vilkku, rauhalliset liikkeet, peiliin kattominen, ennakointi,ennakointi, ennakointi ja vielä kerran ennakointi.
On rengasvalintaa tärkeämmät.
Jos jarrut on rikki ja vauhtia liikaa ei ne nastat auta, kun turvaväliä on motarilla nähty 3 metriä, tuulilasi jäässä ja puhelin korvalla...Miksi et tee mahdotonta vaikka se on mahdotonta oletko jotenki. Tyhmä?
- kovin.vajaalla.menet
miksi.et kirjoitti:
Voisit hypätä sillalta
Luuletko, että se auttaisi nimimekkiä Vajakeille.hoitoa paremmin hahmottamaan tosiasiat?
- miksi.et
kovin.vajaalla.menet kirjoitti:
Luuletko, että se auttaisi nimimekkiä Vajakeille.hoitoa paremmin hahmottamaan tosiasiat?
En keskustele homojen kanssa.
- KunArgumentitLoppuu
miksi.et kirjoitti:
En keskustele homojen kanssa.
Löytyihän se homokortti tähänkin keskusteluun.
- kovin.vajaalla.menet
miksi.et kirjoitti:
En keskustele homojen kanssa.
Ei tarvitsekaan, joten voit aivan huoletta vastata sukupuoli suutautumiseltaan heteron kysymykseen.
Joten kerro aivan omin sanoin miten minun sillalta hyppääminen, auttaisi nimimekkiä Vajakeille.hoitoa paremmin hahmottamaan tosiasiat? - miksi.et
kovin.vajaalla.menet kirjoitti:
Ei tarvitsekaan, joten voit aivan huoletta vastata sukupuoli suutautumiseltaan heteron kysymykseen.
Joten kerro aivan omin sanoin miten minun sillalta hyppääminen, auttaisi nimimekkiä Vajakeille.hoitoa paremmin hahmottamaan tosiasiat?Mene runkku kokeilemaan niin näet.
- KunArgumentitLoppuu
miksi.et kirjoitti:
Mene runkku kokeilemaan niin näet.
Uskotaan jo, argumentitloppui etkä pysty perustelemaan aiemmin kirjoittamaasi väitettä, joten heittelet homo-ja runkkukortteja pöytään. Näin moni toimii netin keskusteluissa. Vittuilemaan on päästävä vaikka itse keskusteluun ei ole mitään annettavaa.
- kovin.vajaalla.menet
miksi.et kirjoitti:
Mene runkku kokeilemaan niin näet.
Eihän silloin voi mitään nähdä jos ja kun sillalta hypätessä henki lähtee.
Joten kyllä sinä nyt voit aivan omin sanoin miten minun sillalta hyppääminen, auttaisi nimimekkiä Vajakeille.hoitoa paremmin hahmottamaan tosiasiat? - miksi.et
kovin.vajaalla.menet kirjoitti:
Eihän silloin voi mitään nähdä jos ja kun sillalta hypätessä henki lähtee.
Joten kyllä sinä nyt voit aivan omin sanoin miten minun sillalta hyppääminen, auttaisi nimimekkiä Vajakeille.hoitoa paremmin hahmottamaan tosiasiat?Ei sinusta ole siihen. Säälittävä lussu.
- KuskiVieAutoa
Ikäviä tuollaiset otsikot. Tällaisista huolimatta kiinnostaisi tietää kolarissa osallisten nastarenkaiden ja kitkarenkaiden osuus, vai olenko ainoa utelias?. Toki realiteetit mukaan, mutta kuulostaa yliampuvalta tuo luku, vai roikkuttiinko tuossa tapauksessa pusuetäisyydellä, ei voi olla muuta selitystä.
- RenkaatAinaSyylliset
Eihän tuollaisella otsikolla olisi mitään arvoa muutenkaan. Ne RENKAAT ovat AINA, ne syylliset niihin kolareihin, joita ajetaan. Kuskeilla siellä ratin, ja penkin välissä ei ole MITÄÄN tekemistä kolereiden kanssa!
- SaksalainenParasKaikessa
RenkaatAinaSyylliset kirjoitti:
Eihän tuollaisella otsikolla olisi mitään arvoa muutenkaan. Ne RENKAAT ovat AINA, ne syylliset niihin kolareihin, joita ajetaan. Kuskeilla siellä ratin, ja penkin välissä ei ole MITÄÄN tekemistä kolereiden kanssa!
Onhan tuonkin jo Tekniikan Maailma testannut ajat sitten.
Pitää olla saksalainen auto, ja saksalaiset renkaat, niin onnettomuuksia ei sen jälkeen tapahdu ollenkaan.
Mitä nyt siellä kempeleessä sattui vähän lipsahtamaan.....
Mutta yksittäistapaus kuitenkin!!!!
https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000006030921.html - lihamestari.tarmo
Kikkeli kutistuu kun se joutuu kylmään veteen 🎶
- EiKaikki
SaksalainenParasKaikessa kirjoitti:
Onhan tuonkin jo Tekniikan Maailma testannut ajat sitten.
Pitää olla saksalainen auto, ja saksalaiset renkaat, niin onnettomuuksia ei sen jälkeen tapahdu ollenkaan.
Mitä nyt siellä kempeleessä sattui vähän lipsahtamaan.....
Mutta yksittäistapaus kuitenkin!!!!
https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000006030921.htmlOlihan siellä sentään Belgialainen Volvo joukossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä692311Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721772Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711450Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461437Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2481406- 831242
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3701195- 1281175
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3391141