Markkinointi akatemia Oy

Ärsyttää

Onko täällä kellään kokemusta Markkinointi Akatemia MAK Oy:stä ? Itselläni on todella huonoja kokemuksia niin myyjästä kuin asiakaspalvelusta. Googletin ko. firman jo ensimmäisen puhelun aikana, ja Google arvostelujen perusteella ei silloin ollut syytä epäillä mitään, eikä mitään muutakaan epäilyttävää tietoa löytynyt .Jälkeenpäin, kun erimielisyydet alkoivat, vertasin arvosteluja heidän henkilöstöön niin usea arvostelu on heidän työtekijöiden antamia, tämä tietenkin vääristää arvostelua ja on tietääkseni myös Googlen säännöissä kiellettyä eturistiriidan vuoksi. Tuskin heidän koko liiketoiminta perustuu ihmisten huijaamiseen, mutta jos sopimukset on niin epämääräisiä että asiakas ei edes tiedä asiasta mitään on silloin ehkä syytä miettiä onko uusasiakas hankinnassa kaikki ok.

108

2455

    Vastaukset

    • Ei kannata luottaa, kokemusta on.

    • No jos yrittäjä olet niin tämähän on oikea paikkaasioiden hoitoon tai kyselyihin. Arvostelut sinänsä menettäneet merkityksensä kun niistä aika harvoin saa selville mitään kun niissä nyt ei mainita muuta kuin yltiöpositiiviset ja samaten negatiiviset. Itse olen ollut heidän asiakkaana vuosia ja ihan ok. Kaikki on hoidettu sovitusti mutta ainahan tulokset saisi parempia olla (toki kenen mielestä näin ei ole). Tohon sopimus asiaan ei valitettevaa sillä kaikki on tehty ainakin meidän osalta täysin avoimesti mutta toisaalta ymmärrän itse kohtuullisen hyvin Digimarkkinoinnista.

    • Sen verran pitää sanoa tästä yrityksestä, että projektit tuppaa menemään penkin alle ja ikävältä tuntuu katsella ammattitaitoisia myyjiä jotka joutuvat paikkailemaan ja ottamaan toisen henkilön syitä niskoihinsa. Ilmeisesti tuotannon puolella jokin mättää kun hommat eivät suju aikataulussa eikä suunnitellusti. Lisäksi olen kuullut, että yrityksen työntekijöillä on ahtaat paikat firman sisällä tai no, huomaahan sen jo siitäkin että jatkuvat rekryt käynnissä ja myyjät vaihtuvat todella useasti. En suosittele ja kierrän itse kaukaa työntekijöiden epäasiallisen kohtelun vuoksi. Yrityksellä taitaa olla nyt liian suuret kasvuhaaveet ja sivussa unohdettu täysin oman talon hyvinvointi joka heijastuu täysin asiakkaisiin ja projekteihin.

      • "En suosittele ja kierrän itse kaukaa työntekijöiden epäasiallisen kohtelun vuoksi. Yrityksellä taitaa olla nyt liian suuret kasvuhaaveet ja sivussa unohdettu täysin oman talon hyvinvointi joka heijastuu täysin asiakkaisiin ja projekteihin."

        Hit the nail on the head. Just näin vaikuttaisi tapahtuneen....


      • Vaikuttaisi että tuotannon puolella on liian vähän porukkaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaisi että tuotannon puolella on liian vähän porukkaa

        Onkohan markkinointipuolella sama kuin siivousalalla, tulos tehdään vähentämällä työntekijöiden määrää (kuluja) ja vetämällä palkat alas. Jossain vaiheessa tosin alkaa laatu kärsiä. Ilmeisesti tällä firmalla samaa tapahtumassa.

        Samaan aikaan täytyy sanoa, että ihmettelen yrittäjiä jotka ensin koittavat saada kotisivut mahdollisimman halvalla ja sitten ihmettelevät kun markkinointi ei auta.


    • Kyseessä on täysin samankaltainen yritys, kuin huonot ja kalliit putkiremontti firmat. Markkinoinnin ammattilaisia myyjät tai tekijät ei todellakaan ole tai siihen koulutettuja. Olen muutaman myyjän kanssa keskustellut eivätkä keskustelut ole johtaneet mihinkään markkinoinnin ja mainonnan osaamattomuuden vuoksi.

      Silmiinpistävää on yrityksen väitteet myös asiakastyytyväisyydestä ja tyytyväisistä työntekijöistä, en usko heidän omaankaan markkinointiinsa kyllä pätkääkään.

      Eräs yrittäjäkolleegani erehtyi heiltä ostamaan kallista markkinointia ja koskaan ei selvinnyt pyynnöistä ja selvityspyynnöistä huolimatta mihin rahat todellisuudessa kuluivat.

      En suosittele.

      Ai niin ja netistä löytyvien tietojen mukaan yritys on myyty jollekkin jenkkiläiselle sijoitusfirmalle, tästä kaikki voivat vetää omat johtopäätöksensä.

    • Tämä yritys huijaa ja kiristää!

    • Aivan jäätävän kovaa ja kallista kusetusta! Sitä se on koko markkinointibisnes mutta näille sanoin sopimuksen lopettaessani, että tällä tyhjänpuhumisella ja käytännössä nollatuloksilla menee firmalta vaan maine. Tehkää hyvät ihmiset itse mainoksenne ja funtsikaa omilla aivoillanne: omin neuvoin olen saanut ostavia asiakkaita - näiden kanssa kaikki digimarkkinoinnin kautta tulleet kontaktit loppuivat täysin. Tuhlasin tähän paskaan törkeän määrän rahaa enkä aio tehdä vastaavia diilejä enää muidenkaan alan puoskarifirmojen kanssa. Samaa soopaa ne latelevat kaikki markkinoinnin ja viestinnän konsultit.

    • Erik MarkkinointiAkatemialta moro!

      Itselläni tuli 1.10. tasan vuosi talossa täyteen. Tätä ennen tein 14-vuotisen uran pörssiyhtiössä kahdeksassa eri toimenkuvassa.

      Valitsin MarkkinointiAkatemian, koska meillä on vahvasti ihmislähtöinen kulttuuri ja toimitusjohtajamme Mikko on ihmislähtöisin johtaja, jonka kanssa olen koskaan työskennellyt. Meillä tulee aidosti ihmiset ensin ja vasta sen jälkeen bisnes, joka onkin yksi suurimmista syistä siihen, että lähdin vuosi takaperin matkaan mukaan.

      Vai kuinka monessa firmassa työntekijät keräävät oma-aloitteisesti taulullisen henk.koht. kehuja toimitusjohtajalleen, jotta hän saisi sen uuden toimistonsa seinälle komeilemaan kunnianosoituksena tekemästään upeasta työstä? Mikko otti lahjuksemme liikuttuneena vastaan viime pikkujouluissa ja normaalisti vuolaasti puheliaana miehenä sai sanottua ainoastaan "kiitos". Taulu on muuten vieläkin kiinnittämättä seinälle, on kuulemma narsistitaulu. Sellainen meidän Mikko on, ei se halua tehdä itsestänsä numeroa.

      Perinteisten bisnesmittareiden sijaan meillä on mm. "Hyvän Olon Akatemia" -hyvinvointikannustinjärjestelmä, jonka kautta henkilöstölle maksetaan rahallista bonusta siitä, että pitävät terveydestään huolta ja viettävät aikaa läheistensä kanssa. Tämä voi kuulostaa alkuun järjenvastaiselta, mutta kun pääsee pointsiin kiinni, tämä kielii yrityksemme arvomaailmasta kuvaavasti. Kokonaisvaltaisesti hyvinvoiva ihminen antaa myös työssään parhaansa. Ihminen on kokonaisuus. Tarkempaa tietoa:
      https://markkinointiakatemia.fi/hyvan-olon-akatemia-auttaa-terveellisissa-valinnoissa/

      Meillä jokainen saa vapauden hoitaa työnsä parhaaksi katsomallaan tavalla, jonka myötä tulee myös suuri vastuu. Vastuunottaminen ei ole kaikille luonteenomaista, jonka myötä syntyy vaihtuvuutta. Lisäksi digimarkkinointi on hyvin haastava kokonaisuus, joten sen myyminenkään ei ole kaikkien juttu. Henkilöstömäärämme on tuplaantunut vuosien 2018 ja 2019 aikana ollen tällä hetkellä reilu 100 henkilöä. Kasvamme vauhdilla, jonka vuoksi rekryämme aktiivisesti koko ajan. Kasvun vauhdittamiseen liittyy myös yrityskauppoja, niistä lisää tietoa täällä:
      - https://www.sttinfo.fi/tiedote/adelis-sijoittaa-markkinointiakatemia-oyhyn?publisherId=69817133&releaseId=69845552
      - https://www.sttinfo.fi/tiedote/markkinointiakatemia-ostanut-turkulaisen-wordpress-toimiston-aucorin---digitaalisen-markkinoinnin-asiantuntija-jatkossa-yksi-suomen-suurimpia-wordpress-toteuttajia?publisherId=69817133&releaseId=69862436

      Meillä on tuhansia asiakkaita ja asiakaspysyvyytemme on laskentatavasta riippuen huikealla 75-90%:n tasolla. Siihen 10-25%:n osuuteen, jotka eivät kanssamme jatka, mahtuu myös epäonnistumisia.

      (jatkuu alla)

    • (jatkoa)

      Vastaan itse datan ja analytiikan hyödyntämisestä meillä. Mitä tulee omassa markkinoinnissamme käyttämiimme lukuihin ja referensseihin, niin ne ovat suoraan niitä tuloksia, joita olemme onnistuneet asiakkaillemme tuottamaan. Ei olisi kenenkään etu markkinoida itseämme tuulesta temmatuilla tuloksilla. Kaikki luvut tarkistetaan ennen niiden julkaisua, tällä haluamme varmistua siitä, ettemme vahingossakaan julkaise mitään, mikä ei pidäkään paikkaansa.

      Ymmärrän, että monet kertomistamme tuloksista saattaa kuulostaa uskomattomilta, mutta meillä on sellaista analytiikan erityisosaamista, jota monilla muilla alan toimijoilla ei ole. Parhaimpiin tuloksiin päästään, kun mainoskampanjoita ohjataan datalla koneoppimista hyödyntäen. Tämä edellyttää tilastomatematiikan osaamista ja tilastollista testaamista.

      Digimarkkinoinnin analytiikan alkeiden hahmottamisesta meiltä löytyy myös blogi:
      https://markkinointiakatemia.fi/analytiikan-alkeet-mita-analytiikka-on-ja-mita-silla-voi-tehda/

      Referenssejämme löytyy täältä:
      https://markkinointiakatemia.fi/asiakastarinat/

      Luonnollisestikaan emme pysty lupaamaan yhtä kovia tuloksia jokaiselle asiakkaallemme missä tahansa olosuhteissa. Hyviin tuloksiin pääsemiseen vaikuttaa toimialasi, tuotteesi, tuotteidesi kysyntä, verkkokauppasi käytettävyys ja toimivuus sekä se, kuinka kilpailtua markkina kohdallasi on.

      Markkinointipalveluiden ostamisessa on perinteisesti ollut huijaamisen maku. Printtimainonnassa on myyty pelkkää näkyvyyttä, digitaalisessa bannerimainonnassa se on pitkälti vieläkin näin johtuen mainontamuodon luonteesta, sen mitattavuus on heikko.

      Muissa tehokkaammissa mainontamuodoissa, kuten hakusanamainonnassa, vaikutukset myyntiin saadaan mitattua ja vietyä suoraan euroiksi. Siitä huolimatta monet alan toimijat raportoivat asiakkailleen edelleen vain klikkauksia tai pahimmassa tapauksessa pelkkiä näyttökertoja. Me halutaan muuttaa alaa ja markkinaa tämän osalta ja tulosten raportoinnissa tähtäämme aina läpinäkyvyyteen, tarkoittaen, että asiakkaille raportoidaan perinteisten klikkausten sijaan euroja (mainostuotto, ROAS) aina, kun se vain on mahdollista.

      Tällöin nähdään, että nyt kun laitoit mainosbudjettia tähän kanavaan 300 euroa viime kuussa, saimme sillä myyntiä aikaiseksi 7200 euroa. Mainostuottosi oli siis 2400%, jatketaanko tällä vai nostetaanko paukkuja lisää?

      Toivottavasti tämä pitkä vastaukseni vastasi edes osaan viestiketjussa esiin nousseisiin ihmettelyihin ja epäilyksiin. :)

      Vastailen mielelläni lisää, jos jatkokysymyksiä ilmenee!

      Terveisin,
      Erik Grönroos
      MarkkinointiAkatemia MAK Oy

      • Entä se google arvosteluiden vääristely? Mitä google siitä sanoo? Onko se ok? Mielestäni se on Googlen säännöissä kielletty? Vääristelyä on mielestäni se että asiakas antaa yhden tähden ja vielä perustelee miksi niin heti perään työntekijä antaa 5 tähteä......


    • Huoh... Kyllä oli läpinäkyvää tekstiä yrityksen työntekijältä kuinkakohan monta sormea tuota on ollut kirjoitamassa.

    • On kokemuksia, ja todella huonoja...
      Myös anonyymi...

    • Kokemuksia löytyy.

      Kaikki oikeat tekijät vaihtaneet maisemaa. Itselläni vaihtui asiakasvastaava vuoden aikana 4 kertaa, sekä markkinoinnin toteuttajat useita kertoja. Menee luotto kun jatkuvasti joku uusi tyyppi kysymässä samoja asioita mitkä käyty moneen kertaan läpi!!

      Hienoa, että yrityksen edustaja on tänne kommentoimaan tullut harvoin näkee näitä. Teksti itsessään herättää kyllä monia kysymysmerkkejä.

      Olisi mukava kuulla entisiltä työntekijöiltä kommenttia yrityksestä?

      • Nimenomaan, tämä olisi mielenkiintoista ja aivan samanlaiset kokemukset yhteyshenkilöiden vaihtuvuudesta.


    • Firma harrastaa suurta kusetusta ja kiristämistä. Pöyristyttävän kallista ja mitä sillä saa.. EI YHTÄÄN MITÄÄN ! Älkää missään tapauksessa menkö lankaan ,kun myyntimies käy yrityksessänne.

    • Itse ollut vuoden asiakkaana ja todella tyytyväinen. Itse en alun perin tajunnut mitään
      miten digitaalinen markkinointi toimii.. Törmään heidän mainontaan useasti ja ilmeisesti hyödyntävät itse samoja menetelmiä..

      Just törmäsin tälläiseen, kyllä näyttää olevan tyytyväisiä muutkin
      https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6600313777449644032/

    • Minulla on hyvin negatiivisia kokemuksia ko. firmasta. Homma ei kertakaikkiaan toimi. Meni muuten heidän myyjänsä hiljaiseksi tässä taannoin kun kysyin miksi MarkkinointiAkatemia ei tule Googlehaussa esiin vaikka käyttää esim. hakusanoja "digitaalinen markkinointi" (kokeilkaa vaikka). Tämän Googlemainontaosaamisen pitäisi olla heillä hanskassa omien sanojensa mukaan todella hyvin...

      • Millainen työpaikkana? Kysyy aloitteleva digimyyjä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millainen työpaikkana? Kysyy aloitteleva digimyyjä?

        Älä mene. Henkilöstö vaihtuu jatkuvasti, työntekijöiden palkoilla kikkaillaan ja johtaminen on kivikautista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä mene. Henkilöstö vaihtuu jatkuvasti, työntekijöiden palkoilla kikkaillaan ja johtaminen on kivikautista.

        Joo just näin, ja mikä tuolla on täysin käsittämätöntä, naisilla samasta työstä eri palkka osalla ja ihan eriarvoista menoa. Ihan uskomatonta touhua. Tästä saisi joku toimittaja kyllä hyvän jutun kun alkaisi selvittämään hieman yrityksen asioita. Tulisiko se firman edustaja vastaamaan näihin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä mene. Henkilöstö vaihtuu jatkuvasti, työntekijöiden palkoilla kikkaillaan ja johtaminen on kivikautista.

        Komppaan tätä täysin.
        T. Entinen makkilainen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä mene. Henkilöstö vaihtuu jatkuvasti, työntekijöiden palkoilla kikkaillaan ja johtaminen on kivikautista.

        Komppaan täysin. T. Ex makkilainen


    • Miten työntekijöiden palkoilla kikkaillaan?

      • Minun kohdalla ei oltu läpinäkyviä palkkamallista työhaastattelussa. Kerrottiin että myy X niin tienaat Y. Todellisuudessa myyt jotain kauppahinnalla X, sinun bonukseen laskettava "osuus" siitä on Z ja siitä otetaan vielä runsasasti pois prosentuaalisilla kertoimilla, tiettyjen ehtojen täyttyessä. Ja jos asiakas päättää perua kaupan niin sinun bonukseen laskettava summa otetaan pois, myös vaikka peruuntuminen tapahtuu laillisen peruutusajan jälkeen (asiakas esim. kiistää).

        Tässä voi jopa käydä niin että myyjän bonus maksetaan, asiakas kiistää 2kk jälkeen jonka jälkeen myyjäressukan saldo on miinuksella. Motivoivaa on.

        Tässä joko pärjäät tai et, ja jos et pärjää vuoden jälkeen niin oven paikka on jo todennäköisesti näytetty sinulle. Toisaalta, ei ole järkevää jäädä rimpuilemaan kun pohjapalkka on niin pieni että sillä ei elä.


    • Uusista ns nollasta aloittaneista (rekrytoidut, jotka pitää sisällään myyntialalla aloittavat ja myös kokeneet) 6 kk jälkeen jatkaa oman arvioini mukaan 2/10. Suurin osa lähtee oma-aloitteisesti ja muutaman koeaikaa ei jatketa.
      1/10 uudesta myyjästä tulee ihan ok perusmyyjä eli pärjäilee. 1/20 uusista saavuttaa jo menestystä eli kykenee ansaitsemaan ja luo salkkuaan menestyksellisesti. Totuushan on että ne menestyvät ja parhaiten ansaitsevat myyjät ovat olleet remmissä jo lähes firman alusta lähtien tai päässeet poikkeuksellisen nopeasti kiinni työhön sekä osaamisen/ahkeruuden että onnen myötä. Tilanne on sellainen että nykyisin tässäkin talossa on "leivän" jakajia niin paljon että hyvään tulokseen ja ansioihin pääseminen on todella vaikeaa. Ne, jotka ovat omat asiakkaansa jo ehtineet hankkia eli saaneet aikanaan kuoria ns kermat päältä ovat hyvässä tilanteessa. Ja näitä vastaavia yrityksiä on pilvin pimein muitakin eli kilpailua on. Realismia on että tekemällä töitä fiksusti ja panostamalla siihen jollain tavalla järkevästi ymmärtäen että palkkaa ei tule jos töitä ei tee niin 3000€ btopalkka on jo hyvä. Palkkaplani on ihan ok mutta niinkuin aiemmin esitettiin se ei ole niin yksinkertainen - "yllättäviä" kertoimia ja vähennyksiä tulee kuvioihin mukaan. Kun käy rekryssa kannattaa muistaa kysyä mikä on keskimääräinen kk palkka, mikä on mediaani ja mitä ne ovat kun pois lasketaan esim 3 eniten tienaavaa myyjää. Luvut muuttuvat aika merkittävästi. Voi myös kysyä mitä luvut ovat vuoden firmassa olleiden osalta.

    • Mites toi tekniikan puoli ? Millane "dataajalle" työpaikkana?

      • Tuttu joutui töihin yrityskaupan myötä markkinointi akatemialle. Kauppa taisi tapahtua keväällä ja nyt entisen firman lähes kaikki työntekijät lähteneet toimitusjohtajaa myöden. Kyseessä nimenomaan tuotannon ammattilaisia. Sisäpiiristä työntekijöiltä olen myös kuullut, ettei firmassa arvosteta ihan hirveästi työntekijöitä. Esimerkiksi firman kick off päivät olivat 4 tuntia toimarin suun paukutusta.


      • Ylityöllistetty ja palkat kehnoja. Tosin ilmeisesti lounareita saa paljon.

        Yritys oli inhimmillisempi, kunnes pääomasijoittat. Heitä ei kiinnosta, korvaavat kaikki roboteilla heti, kun mahdollista. AdelisAkatemialla olet työkalu, et työntekijä.


    • Voi kun tämä ketju olisi löytynyt vuosi sitten. Vuoden soppari tehtiin kovien myyntipuheiden saattelemana ja kovat oppirahat maksettiin. Tuotanto suurimmaksi osaksi osaamatonta, toimialaa ei tutkittu kampanjoiden pohjaksi, toiminta ei ollut mitenkään pro-aktiivista paitsi myynnin osalta, joka loppua kohden kääntyi jopa agressiiviseksi ja alentavaksi käyttäytymiseksi. Aivan järkyttävän huono kokemus, tulokset olivat surkeita ja niitä vääristeltiin (ilmeisesti kuvittelivat, ettemme itse osaa vetää työkaluista raportteja), raportit olivat puutteellisia ja melkein kaikki muutokset kampanjoihin piti itse osata pyytää. Nyt Adsia tehty itse kuukauden päivät ja kasvua myyntiin Adsin kautta samoilla budjeteilla +30%. Ei kyllä ole oikeastaan mitään hyvää sanottavaa.

      • Todeel pettynyt tähän firmaan. Aloittanut aikoinaan silloisen Vilperi digimedian työntekijöistä Vilperin siirryttyä Fonectan omistukseen.

        Tein vuoden kestävän sopimuksen ja luulin, että laskutus tapahtuu kuukausittain, mutta laskuttivatkin puolet heti ja loput kuukausittain. Suuret lupaukset, mutta toteutus ei todellakaan ole ollut maksamani rahan arvoista. Tekevät optimointia muutaman kerran kuussa ja käyttävät aikaansa varmaankin alle puoli tuntia kuukaudessa. Tosinaan eivät ole tehneet mitään. Kun olen kyseenalaistanut, minulle on lähetetty kuvakaappaus jostain taulukosta, jonka olisin itsekin voinut hakea netistä. Kaikki raportoinnit ym. luvatut asiat jätetty.

        Olen saanut kuvan, että isot ja todella paljon maksavat asiakkaat hoidetaan, jotta asiakkuus saadaan säilymään. Pienemmillä asiakkailla tuskin on väliä. Olen todella pettynyt heidän toimintaansa enkä todellakaan suosittele tätä kumppaniksi.


    • Kommentoitiin yritysostoja ja pääomasijoittajia. Yleensähän nämä kuviot menee juurikin niin että joku tai jotkut saavat hyvän idean ja ryhtyvät tuumasta toimeen. Innokkuutta ja osaamista riittää niin että päästään jaloilleen. Ollaan pieni ja ketterä yritys jonka kivaan ilmapiiriin haluavat kaikki tulla pois isojen byrokratiasta ja joustamattomuudesta. Kuinka moni yrittäjä ja yritys haluaa pitää itsensä pienenä ja kivana? Kuinka moni ei halua kasvaa, saada markkinaosuuksia ja lisää rahaa. Ahneus kasvaa syödessä sanoo ja vanha viidakon sananlasku. Miksi pääomasijoittajat ostavat yrityksiä tai sijoittavat niihin? Jotta saisivat lisää rahaa ja myös valtaa. Miksi yrittäjät myyvät yrityksiään tai hakevat sijoittajia? Jotta kasvaisivat, veisivät osuuksia kilpailijoilta ja saisivat lisää rahaa. Raha ratkaisee ja määrittelee pelin hengen. Kun katsotaan esim. liikevaihtoja ja tulosta sekä niiden suhdetta, voidaan päätellä jotain katteista. Toki osakeyhtiöiden olennainen tehtävä on tehdä voittoa niiden omistajilleen. Mutta, yhtäkkiä ei enää olla eikä edes haluta olaa pieni, kiva ja ketterä. Ollaan isoja tai ollaan tulossa isoiksi ja kohdataan juuri ne haasteet ja ongelmat mistä joskus lähdettiin "karkuun" ja pois. Eikä kaikilla olekaan mukavaa enää. Vain heillä, joiden tilipussi pysyy riittävän suurena edelleen. Fakta on että mitä isompi koneisto niin sitä suurempi sen osasista on vain "rattaita" joiden pitää huolehtia että tuutista tulee muutamille riittävästi hyvää. Eikä siinäkään mitään vikaa ole, mutta silloin sen huomaa työntekijät ja asiakkaatkin hyvin pian ja yleensä negatiivisena. On vaikea olla iso kasvava markkinajohtaja ja pitää pienen, mukavan ja ketterän yrityksen imagoa.

      • Lähdin pois firmasta koska työntekijät kärsi ja asiakkaat kärsi.Rahan teko kone tämä on ja raha tehdään asiakkaiden kustannuksella eikä sillä että oikeasti palvelut toimisi. Työntekijät pelkää akatemialla, että sen ulkopuolella ei ole elämää ja uskovat johdon tarinoita. Terävimmät jo on lähteneet. Tuotannossa painetaan hullumaisia työtunteja ja rikotaan kaikkia mahdollisia työaika lakeja ja palkat on heikot.


    • En voi kyl suositella varsinkaan entisenä työntekijänä. Aikoinaan kun olin tos firmas duunis niin siel sua kohdellaan ku paskaa jos et ole yks huippu myyjistä tai muuten vaan suosittu ihmisten keskuudes niinku yläasteella konsanaan. Kaikki oikeesti hyvät tekijät lähtee tuolt pois ton takii ja ne korvataan osaamattomilla keltanokilla. Heidän rekry markkinointi on kans iha vitu valheellista. Ihmiset voi siel huonosti ja palkat on paskoja poislukien nämä pari myyjää ja muuten vaan suosittua tyyppä. PYSYTELKÄÄ KAUKANA

      • Mihis se yrityksen edustaja nyt hävis. Ei tainnut tietää mitä pinnan alla tapahtuu. Hämärää on toiminta, eiköhän kaikki asiat aikanaan näe päivänvalon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihis se yrityksen edustaja nyt hävis. Ei tainnut tietää mitä pinnan alla tapahtuu. Hämärää on toiminta, eiköhän kaikki asiat aikanaan näe päivänvalon.

        Kokemusta on, ei mitään hyvää sanottavaa tästä firmasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokemusta on, ei mitään hyvää sanottavaa tästä firmasta.

        Ootko entinen työntekijä vai asiakas? Kerro vähän lisää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ootko entinen työntekijä vai asiakas? Kerro vähän lisää.

        Mikäs siinä!! omistajat nauraa matkalla pankkiin ja idiootit uskoo niiden puheisiin.


      • Mitenköhän tuo Enia liittyy mitenkään tähän firmaan? Huhhuh, taas lähdekritiikki loistaa poissaolollaan...


    • En voi suositella ko. firmaa. Entisenä työntekijänä voin sanoa että kaikki negatiivinen mitä täällä on kirjoitettu on valitettavasti täysin totta!

    • Sivuillaan rekryssa mainostavat että yli vuoden talossa olleiden keskipalkka 5003€/kk. Kysykää mikä keskipalkka on kun otetaan 3-5 parhaiten tienaavaa pois tai jos lasketaan alle vuoden talossa olleiden keskipalkka. Realismia on vuoden jälken ansaita noin 3000-3500€/kk keskipalkkana. Ja silloin on tehty jo hyvin töitä ja on osattava hommansa.

      • täyttä kusetusta...


    • En ota itse kantaa itse yritykseen, vaan muistutan käyttäjiä siitä mediakriittisyydestä.

      Olen itse toiminut myyntialalla pian 15 vuotta mitä erinäisimmissä tehtävissä ja kaikenlaisilla titteleillä, aina pärjännyt suhteellisen hyvin.

      Fakta on kuitenkin myyntityössä se, että jos et osaa myydä, et menesty. Ja siitähän on sitten helppo syyttää firmaa sen sijaan, että vain myöntäisi, että firma - tai ehkäpä koko ala, ei vain ole itselle.

      Joten pitäkäähän se kriittisyyskin mielessä, kun näitä juttuja luette. Ja mitä tähän tuli vielä mieleen, niin varmasti firman keskipalkkoihin vaikuttaa sekin kovasti, mikäli vaihtuvuus ollut suurta. Eli ne, jotka eivät olekaan pärjänneet, lähtevät ja uudet tilalle. Hyvät myyjät on harvassa ja erinomaiset vielä harvemmassa.

    • En ota itse kantaa itse yritykseen, vaan muistutan käyttäjiä siitä mediakriittisyydestä.

      Olen itse toiminut myyntialalla pian 15 vuotta mitä erinäisimmissä tehtävissä ja kaikenlaisilla titteleillä, aina pärjännyt suhteellisen hyvin.

      Fakta on kuitenkin myyntityössä se, että jos et osaa myydä, et menesty. Ja siitähän on sitten helppo syyttää firmaa sen sijaan, että vain myöntäisi, että firma - tai ehkäpä koko ala, ei vain ole itselle.

      Joten pitäkäähän se kriittisyyskin mielessä, kun näitä juttuja luette. Ja mitä tähän tuli vielä mieleen, niin varmasti firman keskipalkkoihin vaikuttaa sekin kovasti, mikäli vaihtuvuus ollut suurta. Eli ne, jotka eivät olekaan pärjänneet, lähtevät ja uudet tilalle. Hyvät myyjät on harvassa ja erinomaiset vielä harvemmassa.

      • No sehän riippuu ihan yrityksen arvomaailmasta, että miten sitä myyntiä halutaan toteuttaa. Kyllä minä ainakin syytän firmaa silloin kun kannustetaan myymään kyseenalaisin keinoin. Jos kieltäydyt tekemästä niin, oletko silloin huono myyjä?


      • Mietin jossain vaiheessa josko hakeutuisin ko yritykseen. Olen tehnyt 30 vuotta myyntityötä käynnein ja puhelimitse. Kansainvälistä kauppakin. Isoissa ja pienissä yrityksissä. Kokemusta on rivimyyjän roolista aina ison myyntiorganisaation esimies tehtävään. Olen ollut jokaisessa yrityksessä 1-3 parhaan ja palkitun myyjän asemassa. Jututin MAK:sta tietäviä ja selvitin asioita. AINA kun vaihtuvuus on suurta on syytä olla huolissaan. Se kertoo yllättävän paljon kun osaa oikein tulkita ja lukea. Yleensä tarkoittaa sitä, että sisään pääsee suht helposti ( vaikka kriteerit on asetettu "tiukoiksi"). "Mahdollisuuksia" annetaan ihmisille ja luodaan mielikuvia menestymisestä. Pohjapalkka on niin pieni, että riski on vain myyjällä. Firma saa joka tapauksessa koeajalla todella paljon uusia prospekteja ja kontakteja, jopa asiakkaita ja asiakkuuksia vaikka myyjä "epäonnistuu". YLEENSÄ parhaiten menestyvät myyjät ovat niitä jotka ovat päässeet kiinni työhön yrityksen alkuajoista. Kun yritys kasvaa, myyjiä tulee lisää ja sisäinenkin kilpailu asiakkaita kiristyy. Siksi väitän että tämän tyyppisissä firmoissa ei välttämättä huippumyyjätkään pärjää niin hyvin kuin jossain muualla aiemmin tai uudessa paikassa missä saavat valmmin alueen/asiakkaat ja pääsevät toteuttamaan osaamistaan heti. Käsittääksen MAK:ssa aloitetaan tylysti pisteestä zero. Salkku tyhjä. Ota luuri ja ala tehdä tiliä. Siinä voi mnnä todella pitkä aika ennenkuin homma pelittää jos pelittää lainkaan. Puolivuotta pienemmällä ansiotasolla kuin ansiopäiväraha ei houkuta. Kärjistän, että paikat ovat nuorten, kokeilunhaluisten ja osin sinisilmäisten kykyjen paikkoja. "Vanhat" parrat keräävät kermat päältä ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sehän riippuu ihan yrityksen arvomaailmasta, että miten sitä myyntiä halutaan toteuttaa. Kyllä minä ainakin syytän firmaa silloin kun kannustetaan myymään kyseenalaisin keinoin. Jos kieltäydyt tekemästä niin, oletko silloin huono myyjä?

        Siitä en puhunutkaan mtn. Itse en tekisi töitä arvomaailmani vastaisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mietin jossain vaiheessa josko hakeutuisin ko yritykseen. Olen tehnyt 30 vuotta myyntityötä käynnein ja puhelimitse. Kansainvälistä kauppakin. Isoissa ja pienissä yrityksissä. Kokemusta on rivimyyjän roolista aina ison myyntiorganisaation esimies tehtävään. Olen ollut jokaisessa yrityksessä 1-3 parhaan ja palkitun myyjän asemassa. Jututin MAK:sta tietäviä ja selvitin asioita. AINA kun vaihtuvuus on suurta on syytä olla huolissaan. Se kertoo yllättävän paljon kun osaa oikein tulkita ja lukea. Yleensä tarkoittaa sitä, että sisään pääsee suht helposti ( vaikka kriteerit on asetettu "tiukoiksi"). "Mahdollisuuksia" annetaan ihmisille ja luodaan mielikuvia menestymisestä. Pohjapalkka on niin pieni, että riski on vain myyjällä. Firma saa joka tapauksessa koeajalla todella paljon uusia prospekteja ja kontakteja, jopa asiakkaita ja asiakkuuksia vaikka myyjä "epäonnistuu". YLEENSÄ parhaiten menestyvät myyjät ovat niitä jotka ovat päässeet kiinni työhön yrityksen alkuajoista. Kun yritys kasvaa, myyjiä tulee lisää ja sisäinenkin kilpailu asiakkaita kiristyy. Siksi väitän että tämän tyyppisissä firmoissa ei välttämättä huippumyyjätkään pärjää niin hyvin kuin jossain muualla aiemmin tai uudessa paikassa missä saavat valmmin alueen/asiakkaat ja pääsevät toteuttamaan osaamistaan heti. Käsittääksen MAK:ssa aloitetaan tylysti pisteestä zero. Salkku tyhjä. Ota luuri ja ala tehdä tiliä. Siinä voi mnnä todella pitkä aika ennenkuin homma pelittää jos pelittää lainkaan. Puolivuotta pienemmällä ansiotasolla kuin ansiopäiväraha ei houkuta. Kärjistän, että paikat ovat nuorten, kokeilunhaluisten ja osin sinisilmäisten kykyjen paikkoja. "Vanhat" parrat keräävät kermat päältä ;)

        "AINA kun vaihtuvuus on suurta on syytä olla huolissaan. "

        Ainakin vakuutusalalla sekä lehtimyyntiä tehdessäni vaihtuvuus oli suurta, koska porukka tuli kokeilemaan ja sitten huomasikin, että ei ollutkaan se oma juttu tai osaaminen ei riittänyt. Eikä tuo vaikuttanut mitenkään konkareihin, jotka teki kauppaa hulluna - ja ihan uusasiakashankintana vieläpä, eli mtn omia salkkuja ei ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "AINA kun vaihtuvuus on suurta on syytä olla huolissaan. "

        Ainakin vakuutusalalla sekä lehtimyyntiä tehdessäni vaihtuvuus oli suurta, koska porukka tuli kokeilemaan ja sitten huomasikin, että ei ollutkaan se oma juttu tai osaaminen ei riittänyt. Eikä tuo vaikuttanut mitenkään konkareihin, jotka teki kauppaa hulluna - ja ihan uusasiakashankintana vieläpä, eli mtn omia salkkuja ei ollut.

        Juurikin näin. Kaikki myynti on loppujen viimein asenne ja pääkoppa lajia, jossa ei valitettavasti vain kaikki yksilöt pärjää.


    • Kuinkahan moni Markkinointiakatemian kilpailijoista on täällä kommentoimassa negaa, yrittää luoda tarkoituksella epäluottamusta firmaan ja saada aikaa "negatiivisia kokemuksia", jota sen asiakkailla ei välttämättä olekaan? Olisikohan porukassa mukana sellaisia, jotka eivät ole pärjänneet tuolla ja ovat nyt entisten työntekijöiden lisäksi kilpailijoita? Laittaa vaan pohtimaan...

      • Voi olla. Mutta kuka oikeesti jaksaa käyttää eforttia siihen, että haukkuu kilpailijoitaan keskustelupalstoilla..

        Mua mietityttää se, että ylipäätään kommentoidaan noin paljon negaa. Joku syy siihenkin on oltava..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla. Mutta kuka oikeesti jaksaa käyttää eforttia siihen, että haukkuu kilpailijoitaan keskustelupalstoilla..

        Mua mietityttää se, että ylipäätään kommentoidaan noin paljon negaa. Joku syy siihenkin on oltava..

        Eihän täällä juurikaan ns negaa ole vaan kuulostaa kokemuksilta ja mielipiteiltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän täällä juurikaan ns negaa ole vaan kuulostaa kokemuksilta ja mielipiteiltä.

        No miten ikinä haluaa sen muotoilla 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla. Mutta kuka oikeesti jaksaa käyttää eforttia siihen, että haukkuu kilpailijoitaan keskustelupalstoilla..

        Mua mietityttää se, että ylipäätään kommentoidaan noin paljon negaa. Joku syy siihenkin on oltava..

        Suomalaiset on tunnetusti niin yltiöpositiivista kansaa että kyllä kaikki huonot asiat nostetaan esille ja muistetaan. Mutta auta armias kun pitäis kehua jotakuta!
        Itse ollut heidän asiakas n.2vuotta, inhimillisiä vahinkoja sattuu kaikille mutta puhumalla niistä selvitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset on tunnetusti niin yltiöpositiivista kansaa että kyllä kaikki huonot asiat nostetaan esille ja muistetaan. Mutta auta armias kun pitäis kehua jotakuta!
        Itse ollut heidän asiakas n.2vuotta, inhimillisiä vahinkoja sattuu kaikille mutta puhumalla niistä selvitään.

        Itse ainakin löydän yrityksistä paljonkin kehuja mikäli ovat sen arvoisia. Jos asiat toimii hyvin, annan itsekin hyvää palautetta lähes aina.

        Nykyisin palautetta annetaan paljon enemmän kun ikinä ennen koska internet.

        Minusta aika vanhanaikaista ajatella että kehuja ei haluttaisi antaa ollenkaan koska suomalaiset. Eihän tuo perustu mihinkään faktaan.

        Erikoista että markkinointiakatemian arvionnit Googlesta ja FB:stä on otettu pois. Minusta huonon palautteiden antamiseen on aina joku syy.


    • On kokemusta. Markkinointi Akatemia soittelee jatkuvasti agresiivisella ja häiritsevällä tavalla kielloista huolimatta. Puheluita on tullut Markkinointi Akatemialta yli kymmenen viimeisen kuukauden aikana. Olemme kertoneet asiallisest,i että emme ole kiinnostuneita heidän palveluista. On todellella ikävää, törkeää ja loukkaavaa heidän markkinointi tapansa. Toivottavasti tämä Markkinointi Akatemia saadaan kuriin ja epäasiallinen markkinointi päättyy.. Tämä Markkinointi Akateemia on oikea yrittäjin piinaaja ja kiusaaja. Toivotaan me yrittäjät yhdessä tämän Markkinointi akateemian Häiriköinnin päättyvän.

    • Tuotanto alipalkattu, myyjien myyntitavoitteita kiristetään jatkuvasti jne. Johtoa motivoi pelkästään raha ja muita arvoja ei löydy. Johtamistyylinä hajoita ja hallitse. Henkilöstö on todella eri arvoisessa asemassa keskenään.

      Markkinoinnin osalta ei ole mitään ymmärrystä kokonaiskuvasta ja datalla saadaan näyttämään, että kaikki tulokset johtuisivat maksetuista mainoksista. Surullista.

      Toisella strategialla saattaisi olla ihan eri ääni kellossa sekä entisillä asiakkailla että entisillä makkilaisilla. Myyntifirman on turha väittää olevansa minkään muun asiantuntija kuin myynnin. Kannattaisi ehkä lopettaa digimarkkinoinnin myynti.

      Kysymys kuuluu, mikäli digitaalinen asiakashankinta olisi niin hyvin hallussa kuin väittävät, niin mihinkä tarvitaan 60-80 hengen myyntiarmeijaa?

      • Ex makkilaisena komppaan tuon täysin.

        Myyntivalmennuksessa jäi vahvasti mieleen lauseet: "myynti ensin, millään muulla ei ole merkitystä" ja "myy ensin, mieti sitten".

        Jos omistat omatunnon ja rehellisen ihmisen arvot, et tule pärjäämään Makin myynnissä.

        Lisäksi asiakastyytyväisyyttä ei mitattu ollenkaan. Kerättiin tuhansien asiakkaiden joukosta vain positiiviset palautteet ja ne julkaistiin.

        Makin arvot on vain ja ainoastaan raha.

        Että sellanen "ihminen ensin ja sitten vasta numerot" -organisaatio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ex makkilaisena komppaan tuon täysin.

        Myyntivalmennuksessa jäi vahvasti mieleen lauseet: "myynti ensin, millään muulla ei ole merkitystä" ja "myy ensin, mieti sitten".

        Jos omistat omatunnon ja rehellisen ihmisen arvot, et tule pärjäämään Makin myynnissä.

        Lisäksi asiakastyytyväisyyttä ei mitattu ollenkaan. Kerättiin tuhansien asiakkaiden joukosta vain positiiviset palautteet ja ne julkaistiin.

        Makin arvot on vain ja ainoastaan raha.

        Että sellanen "ihminen ensin ja sitten vasta numerot" -organisaatio.

        Kyllähän sekin kertoo paljon, ettei kyiseisessä yrityksessä ole lainkaan luottamushenkilöitä, vaikka työntekijöitä on paljon. Yritys ei myöskään kuulu mihinkään liittoon eli työntekijällä ei oikeasti ole mitään tukea. Päätöksiä tehdään täysin mielivaltaisesti, ja vaikka ne päätökset olisivat kuinka törkeitä tai laittomia niin kukaan ei uskalla laittaa vastaan. Nostettakoon tähän myös työsopimukset, jokainen MAK:lla töissä oleva voisi lukea sopimuksensa läpi, sillä jo sopimuksen sisältö kertoo aika paljon yrityksestä.


    • Rekryissä sanotaan, ettei aikaisempaa kokemusta tarvitse olla myynnistä tai markkinoinnista, mutta silti jokaisen uuden myyjän titteli on Maklla ”Markkinoinnin asiantuntija”. Melko epäuskottavaa :D.

      • Tämä on ihan vain helpottaakseen asiakkaan ostopäätöstä. On helpompi ostaa tuhansien eurojen edestä markkinointia asiantuntijalta kuin esim. myyntiedustajalta joka soittaa ensimmäistä kertaa.


    • Toivottavasti Korona iskee rajusti tämänkin yrityksen tulokseen. Huonoa palvelua kaikin puolin.

      • Ikävää on se, että noilla yritysostoilla sekä omistajuuskuviolla niin yt-neuvottelut alkaa aivan 100 varmasti. Ei ikävää siis Markkinointiakatemian kannalta mutta siellä työskentelevien ihmisten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää on se, että noilla yritysostoilla sekä omistajuuskuviolla niin yt-neuvottelut alkaa aivan 100 varmasti. Ei ikävää siis Markkinointiakatemian kannalta mutta siellä työskentelevien ihmisten.

        Näin ex-Makkilaisena voin sanoa että elämänlaatuni on parantunut huomattavasti sen jälkeen kun jätin firman. Jos yt:t tulee ja tulee lähtö sen takia niin se on vain positiivista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin ex-Makkilaisena voin sanoa että elämänlaatuni on parantunut huomattavasti sen jälkeen kun jätin firman. Jos yt:t tulee ja tulee lähtö sen takia niin se on vain positiivista.

        Komppaan täysin. Huonosta ilmapiiristä ei usein tajua lähteä, mutta kun sieltä pääsee pois tajuaa että olisi pitänyt lähteä jo ajat sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää on se, että noilla yritysostoilla sekä omistajuuskuviolla niin yt-neuvottelut alkaa aivan 100 varmasti. Ei ikävää siis Markkinointiakatemian kannalta mutta siellä työskentelevien ihmisten.

        Saivat onneksi korona-avustuksen että ei toivon mukaan tarvi yt-neuvotteluja aloittaa.


    • Harrastavat puhelinmyyntiä ja kaupat pitää tietenkin tehdä saman tien, ettei asiakkaalle jää aikaa miettiä. Myydään "sika säkissä" jostain palvelusta. Totuus paljastuu sitten myöhemmin, kun pitäisi saada rahalle vastinetta.

    • Yritys, joka 2018 taloustietojen mukaan teki koko liikevaihdosta laskettuna 30% tulosta ja liikevoittoa 36,4%. haki ja sai business finlad tukea! Kaiken lisäksi 2019 syksyllä taakse tuli isot sijoittajat ja takana muutama yritysosto. Olisiko tuonne sijoitetulla yritystuella ollut tähdellisempikin osoite. No, ei se hullu ole joka pyytää vaan joka maksaa, mutta jonkinlaista moraalia tälläisen yrityksen johdolta toivoisi.

      • Tukihakemus sopii hyvin tämän yrityksen moraaliin. En yhtään yllättynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tukihakemus sopii hyvin tämän yrityksen moraaliin. En yhtään yllättynyt.

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006484762.html

        Ihan kuin työntekijät keksisivät päästään uusia tarjottavia palveluita asiakkaille. Ei hyvää päivää mitä touhua. Vastuunpakoilu johdolta on kyllä ihailtavaa. Toivottavasti selvittävät asian perinpohjin.


    • Ihan pyyteetöntä avunantoa... seuraava kontakti menee näin: " no niin, nyt kun teillä on siellä meidän avustuksella hoidettu koronatuki satatonnia, niin eikös laiteta näitä meidän palveluita teille..." eli avustetut koronatuet siirtyy MAK:n kassaan... onko ahneudella rajoja? On, paskainen loppu!

    • Tuossa talossa ei kukaan tee mitään ilman johdon hyväsyntää! Kaikki puhelut nauhoitetaan.

      • Tämä totta. Pokkaa o. Pistetään vaan kaikki työntekjä piikkii!!! Olis syytä selvittää perinpohjasesti notta kerrankin saatas oikeat tyypit vastuusee!!


    • Noloa!

    • Todella törkeää toimintaa. Tuntuu olevan kieroa porukkaa yrityksen johdossa.

    • Ei kukaan työntekijä sooloile tuollaisia asioita itsekseen. Duunari potkitaan pellolle ja kerrotaan julkisuuteen, että hänet on erotettu. Annetaan kultainen kädenpuristus ja roistot jatkaa lypsämistään niinku ennenkin. Miten tuolla voi kukaan selväpäinen olla enää töissä tämän jälkeen. En voi uskoa, että kaikki ovat samanlaisia roistoja kuin johtajat.

    • Varmasti suurin osa kunnollisia työntekijöitä. Yrin porras vaan täynnä sikoja.

    • Ahneus on yksi seitsemästä kuoleman synnistä. On törkeää tehdä tuollaista "bisnestä" tälläisella asialla. Voi kuvitella kun siellä ollaan mietitty päät puhki kuinka tästä poikkeustilanteesta voitaisiin hyötyä taloudellisesti. Ja bling! Jollain välähti. "Autetaan" yrityksiä veloituksetta saamaan tukea. Tarvitaan kehityssuunnitelma ja mikä parempi kuin perustaa/lisätä/kasvattaa esim verkkokauppaa ja kuka sen tekeekään ja kuka kerää lopulta nämä koronatuet? Boikottiin tuollainen pulju.

    • Aluksi epäilin että tässä ketjussa on yksi ja sama henkilö joka antaa negatiivista palautetta, mutta nyt tajusin että kaikki saattaa olla eri henkilöitä.

      • Niin, yksi ja sama tyyppi varmaan kirjoittanut tuon uutisen myös. Hoh hoijaa.

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006484856.html

        "Talouselämä: Sanna Marinin avopuolison työpaikassa yritettiin hyödyntää pariskunnan suhdetta tukien saamiseksi – Marin HS:lle: ”Asia selvitetään perinpohjaisesti”

        Mutta kaikki nämä kokemukset täällä ovat varmaan vaan kateellisten panettelua, tässä ketjussa olevat asiakkaat ja entiset työntekijät ovat vain väärässä ja väärällä alalla, kun eivät pidä lafkan menosta. Näinhän sen täytyy olla.


    • Odotan innolla yrityksen virallista selvitystä asiasta. Voi olla hauskaa luettavaa.

    • Joo, itsekin aikanaan olin MAKilla hommissa. En ollut kuitenkaan myynnissä vaan muissa työtehtävissä. Komppaan kaikkia ylempänä avautuneita ex-kollegoita.

      Kyllähän talon ongelmat tuli nähtyä oman rupeaman aikaan. Työkaverit mukavia (suurimmalta osin), eikä se tietenkään kollegoiden vika ole, että johto kohtelee ihmisiä räikeän eriarvoisesti riippuen toimenkuvasta ja mahdollisesta "tähtistatuksesta".

      Muuten meininki aika vitun kapitalistis-totalitäärinen ja nihkeä. Myyjät ja tekijät vaihtuu firmassa koko ajan, ja etenkään näitä ihmisiä, jotka maksaville asiakkaille käytännössä toteuttaa sen mitä myyjät myy, ei pidetä johdon puolesta missään arvossa – nähdään vaan välttämättömänä menoeränä. Mutta heitä tosin paapotaan, jotka tuo eniten euroja taloon, eli nämä aiemmin mainitut tähtimyyjät.

      Raha ratkaisee, moraalilla ei niin väliä. Epäuskoisesti naureskellen olen lueskellut mediasta näitä auttamisjuttuja yritysten tukihakemusten täyttämisessä – selvä juttuhan se on, että ilmaisia lounaita ei ole olemassa, etenkään MAKin tarjoamina. Kyllä siellä €urojen kiilto silmissä paistaa taustalla aina tavalla tai toisella.

      Somessa yritetään luoda trendikästä jeejee-mielikuvaa lafkasta "kaikilla aina kivaa" -henkisesti, mutta sitten kun oot tuolla oikeasti työssä, se jeejee-fiilis on arkisesta puurtamisesta hyvin kaukana. Raha ratkaisee, omatunto pitää vaientaa, tehdään puolivillaista laatua nopeasti että saadaan asiakkaalle esitettyä jotakin.

      • Jotenkin huvittavaa ja surkuhupaisaa, että yrityksessä jossa meno on "myydään ensin, mietitään sitten" tapahtuu jotain tälläistä.

        Vielä surkeampaa on se, että johtava taso voi vain pestä kätensä ja heittää jonkun bussin alle sanoen, että ei ole firman tapa.

        Mikään muu ei ole firman tapaa, kuin se että myydään helvetinmoisella kiihkolla, puskemaan ja mietitään mahdollisia syntyviä ongelmia sitten jälkikäteen.

        Mutta kukaan muu ei tästä tietenkään ole vastuussa kuonan osuessa kunnolla tuulettimen, kuin yksittäinen tekijä. Kulttuurissahan ei ole vikaa, ihmisistä ja asiakkaista välitetään.

        Karma is a beeeyaaaatch


    • Joo. Yhdyn täysin näihin kommentteihin. Mutta en olisi uskonut että tälläiseen ryhtyvät. Ihmettelen jos joku työntekijä uskaltaisi sooloilla, niin kovassa kurissa ovat. Ja jos Räikkönen laitetaan tähän tuki työryhmään niin voi kysyä miksi? Ja vaikka ei kyse olisi suhteista ja vaikka kyse olisi yksittäisen työntekijän väärinkäytöksestä niin... on äärimmäisen vastenmielistä että tälläisena aikana keksitään tuollainen liikeidea! Tuon talon johtajista yksikään ei ole niin laupias että ilmaiseksi ja ilman ansaintamahdollisuutta tekisi asiakkaan eteen yhtään mitään. Hävetkää!

      • 2018 Suomen parhaat työpaikat finaalissa :D


      • Kerrankin oikeus toteutuu.

        Taannoin tuolla myyntikoulutuksessa sanottiin: "kauppa alas, keinolla millä hyvänsä"

        Aika käsittämätöntä että on pokkaa laittaa tämä kyseinen kohu työntekijän syyksi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin oikeus toteutuu.

        Taannoin tuolla myyntikoulutuksessa sanottiin: "kauppa alas, keinolla millä hyvänsä"

        Aika käsittämätöntä että on pokkaa laittaa tämä kyseinen kohu työntekijän syyksi

        Joo on kyllä niin läpinäkyvää valehtelua että ei mene läpi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin oikeus toteutuu.

        Taannoin tuolla myyntikoulutuksessa sanottiin: "kauppa alas, keinolla millä hyvänsä"

        Aika käsittämätöntä että on pokkaa laittaa tämä kyseinen kohu työntekijän syyksi

        Mutta tämä on niin 100% MAKia. Kaikkihan siellä on aina työntekijän syy. Johdossa nyt ei ainakaan ole vikaa heidän omasta mielestään. Kuvottavaa toimintaa kaikin puolin. Jokainen joka vähääkään tuntee yritystä näkee kyllä mediassa esitettyjen valheiden läpi.


    • Hyvä Holkeri! Hyvä MAK!

      • "Yhtiö on tarjoutunut antamaan veloituksetta apuaan tukihakemusten tekemisessä Business Finlandille ja ely-keskuksille" Tämä siksi että voisivat myydä heille markkinointipalvelujaan kunnes saavat rahoituksen


      • Taru olento koko työntekijä, fiktion päälle vastuut.


    • Jonkun ulkopuolisen pitäisi tutkia tämä väärinkäytös.

      • Tiän yhe yrityksen, joka on yks näist "kymmenistä" . Ei todellakaan ole mitään auttamista vaa tuloutuneesta tuesta otetaan palkkiot. On myös sil taval kannustettu tähän hakemiseen että "saadaan markkinointi kuluja maksettua näillä". Käytännöshän nää pellet tekee massii oikeiden yrittäjien ahdingol ku hakee sellasille tukee jotka sitä todellisuudes ei ees tartte.

        Yrityksel ei myöskään ollu mitään akuuttia hätää hakea tukee mut sitä suositeltii tän koronan tuoma mahdollisuuden takia.

        Sen verran fiksuja nää kaverit toki on, että laskuttavat vasta ku massit on asiakkaan tilillä. Tähänki oli et "kyl se sit onnistuu"

        Viime vuosina suomalainen journalismi on kyl kusettajat hyvin kaivanu esiin. Luotan, että nytki valheel on lyhyet jäljet.

        Nimim. Joku roti saatana!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiän yhe yrityksen, joka on yks näist "kymmenistä" . Ei todellakaan ole mitään auttamista vaa tuloutuneesta tuesta otetaan palkkiot. On myös sil taval kannustettu tähän hakemiseen että "saadaan markkinointi kuluja maksettua näillä". Käytännöshän nää pellet tekee massii oikeiden yrittäjien ahdingol ku hakee sellasille tukee jotka sitä todellisuudes ei ees tartte.

        Yrityksel ei myöskään ollu mitään akuuttia hätää hakea tukee mut sitä suositeltii tän koronan tuoma mahdollisuuden takia.

        Sen verran fiksuja nää kaverit toki on, että laskuttavat vasta ku massit on asiakkaan tilillä. Tähänki oli et "kyl se sit onnistuu"

        Viime vuosina suomalainen journalismi on kyl kusettajat hyvin kaivanu esiin. Luotan, että nytki valheel on lyhyet jäljet.

        Nimim. Joku roti saatana!

        Suosittelen täällä kommentoivia edellisiä työntekijöitä ja asioista tietäviä ottamaan yhteyttä näihin toimittajiin jotka ovat juttua aiheesta kirjoittanut. Helpottaa hieman sitä asioiden tonkimista mitä täälläkin tuotu esille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen täällä kommentoivia edellisiä työntekijöitä ja asioista tietäviä ottamaan yhteyttä näihin toimittajiin jotka ovat juttua aiheesta kirjoittanut. Helpottaa hieman sitä asioiden tonkimista mitä täälläkin tuotu esille.

        Juuri näin, yhteys vaan mediaan lisätietojen osalta. Jos ei muuten niin vaikka tätä tai jotain vastaavaa kanavaa pitkin https://www.iltalehti.fi/uutisvihje


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, yhteys vaan mediaan lisätietojen osalta. Jos ei muuten niin vaikka tätä tai jotain vastaavaa kanavaa pitkin https://www.iltalehti.fi/uutisvihje

        Voiko olla niin että nettikeskustelujen epämääräisyyden takia joku miettii että tämäkin vain propagandaa. Meinasin vaan että ottakaa oikeesti yhteyttä ylen MOT ohjelmaan ja hs, aamulehti tyylisiin koska iltapäivä lehdet on iltapäivä lehtiä. Näin ulkopuolisena niin äärettömän kiinnostava vyyhti.


    • Vieläkö MAK auttaa korona-avustusten hakemisessa? Olisi tarvetta apurahalle ja ilmaiselle konsultoinnille.

    • Juu eiköhän. Tämä firma on juuri se joka tekee miljoonatulosta ilmaisilla konsultoinneilla. Ovat sikäli ideoineet ainutlaatuisen bisneksen.

    • Liityn samaan kuoroon: hinta on kallis, hommat eivät hoidu ja asiakaspalvelu on jopa törkeää. Heppoisin perustein en ketään huijausfirmaksi huutele, mutta tämä lafka taitaa valitettavasti olla ytimeltään juuri sitä, kun kerran niin monella muulla on ihan samanlaisia kokemuksia kuin meillä. Asiakkaiden vedätys tuntuu olevan tässä yrityksessä valitettavan järjestelmällistä.

      Me haksahdettiin MAK:n asiakkuuteen aivan ihanan myyjän kautta, jonka toiminnasta mulla ei olekaan mitään pahaa sanottavaa. Hän kuitenkin lähti pian MAKilta, kuten about kaikki muutkin - jengi vaihtuu siellä jatkuvasti, ja tuntuu että firmassa pysyvät vain ne, jotka eivät muualle pääse.

      Itse maksoimme kalliit nettisivupäivitykset MAK:n pyynnöstä etukäteismaksuna, ja kun firma oli saanut rahat, ei ketään enää kiinnostanut että saadaanko me niille mitään vastinetta. Oppirahoja siis, en enää koskaan aio maksaa vastaavaa palvelua etukäteen.

      Alkuun yrittivät luikerrella koko sopimuksesta ulos, pitää rahat ja jättää sovitut hommat lähes kokonaan tekemättä (uskomatonta mutta totta), mutta onneksi oltiin sentään vaadittu kunnon sopparit palveluerittelyineen tehtäväksi, ja onnistuimme pitämään yllättävässä tilanteessa puolemme. Inhottavalta tämä vääntö toki tuntui, eikä niin ahdistavaa asiakaskokemusta toivoisi itselleen tai kellekään muullekaan.

      Lopulta lupasivat hoitaa sovitut hommat, mutta lupaukseen se sitten tyssäsikin. Ensimmäiseen neljään kuukauteen materiaalien toimituksen jälkeen ei tapahtunut yhtään mitään. MAKilla kaikki yhteydenpito toimii yhteyshenkilön kautta, jolta yritin säännöllisesti kysyä, että missä mennään, milloin tapahtuu ja mitä jne. Hän yritti kyllä ahkerasti myydä lisäpalveluja, mutta muuten ei voinut ottaa mihinkään kantaa. Selitteli vaan puolivillaisesti, että ruuhkaa toteutuspuolella, kauheasti palavereita, korona hankaloittaa, etäyhteydet ei toimi, tiimien välillä on kommunikaatiokatkoksia, jengiä kipeenä etc. Ei pahoitteluja koskaan. Hän lupasi aina välittää yhteydenottopyyntöni toteutuspuolelle, josta ei kuitenkaan lukuisista lupauksista huolimatta ikinä palattu asiaan.

      Kuukausien odottamisen ja turhien lupausten jälkeen vaadin saada yhteyden projektin esihenkilöön ja ilmoitin, että irtisanomme sopimuksemme, kun kerran mitään ei tapahtu. Sopimuksen mukaan meillä oli oikeus saada rahat takaisin, jos projekti keskeytetään. Ja kappas, uhka rahojen palautuksesta sai makkilaiset aktivoitumaan! Esihenkilöön en tosin saanut yhteyttä, eikä hän vastannut jättämääni soittopyyntöön. Sen sijaan sain lopulta kuukausia odottamani yhteydenoton toteutuspuolelta, ja päätin antaa vielä yhden mahdollisuuden. Virhe.

      Päivitysten dedis sovittiin parin viikon päähän. Pyysin saada keskustella graafikon kanssa tulevista muutostöistä etukäteen, mutta tämä ei onnistunut. Ketään ei kiinnostanut kuulla, mitä toivoimme tulevalta päivitykseltä. Emme missään vaiheessa saaneet tukea tai neuvoa päivitysten suunnitteluun,he suostuivat toteuttamaan vain sen mitä itse hoksasimme pyytää.

      Sovittuna päivänä päivitykset kyllä ilmestyivät nettisivuille, mutta toteutusjälki oli ala-arvoista. Fontit, otsikot, rivivälit, kuvat ja sommittelut olivat aivan miten sattuu. Virheitä oli paljon. Mobiilioptimointi ei pelittänyt. Visuaalinen ilme meni rytinällä alaspäin alkuperäisestä, vaikka olimme tietenkin toivoneet että suunta olisi päivitysten myötä ylöspäin. Olen kaukana graafikosta, mutta pokkana väitän että olisin jopa itse pystynyt parempaan jälkeen. Kaiken kaikkiaan työn tulos näytti epäammattimaiselta ja huolimattomalta. Lähetin heti listan huomaamistamme virheistä ja pyysin korjausta, mitään vastausta ei tietenkään tullut. Kyselin kaksi kertaa perään, ja lopulta puolentoista viikon päästä sain kolmen virkkeen mittaisen tympeän vastauksen, jossa käskettiin odottaa ensi viikkoon. Ei pahoitteluja, ei vastauksia esittämiini suoriin kysymyksiin.

      Tässä ollaan menossa tänään: lähes puoli vuotta materiaalien toimituksen jälkeen, ja nettisivut edelleen levällään. Alan olla valmis luovuttamaan ja maksamaan jollekin muulle firmalle MAKin virheiden korjaamisesta. Tämä kokemus on ollut tosi stressaava ja tullut meille ihan liian kalliiksi, sama kai se on nyt maksaa jollekin vielä vähän lisää että saataisiin viimein ne nettisivut kuntoon.

      MAK:ia aion haukkua lopunikkää kovaan ääneen, aina kun joku vaan suostuu kuuntelemaan. Toivottavasti joutuvat vielä joskus tilille tekosistaan. Mekin amatööreinä luultiin, että kun on iso ja maineikas firma ja kalliit hinnat, on kyseessä varmasti osaava ja luotettava tekijä. Ei ollut. Koronaa, kompastumisia ja pyllypaiseita heille, erityisesti yritysjohdolle, joka käärii rahat ja ajaa työntekijänsä tekemään likaisen työn.

      (..ja siinä sivussa vähän lypsää valtion tukia ja lupailee junailla perhesuhteilla muillekin hätäavustuksia. Ei muuten yhtään yllättänyt, kun paljastui mistä firmasta skandaalissa oli kyse! Väittävät, että oli vaan yhden yksittäisen työntekijän oman keksintö alkaa sikailla, mutta uskoo ken tahtoo.)

      • Todella ikävä homma. Samalla harmittaa Makin työntekijöiden puolesta, koska siellä moni halusi toteuttaa asiat oikein ajatellen asiakkaan parasta, mutta johtoa ei kiinnosta mikään muu kuin raha eikä millään muulla ole merkitystä.

        Myyntiä toteutetaan kyseenalaisin keinoin ja työntekijät poltetaan loppuun. Näillä eväillä Mak menestyi ja johtajat rikastuivat.

        En ole ikinä nähnyt missään työpaikassa niin paljon sairauslomia ja vaihtuvuutta mitä makilla oli. Pelkästään se jo kertoo yrityksestä aika paljon.

        Olen itse entinen makkilainen ja lähtöni jälkeen elämänlaatuni parani merkittävästi.

        Onneksi tässä maassa on kuitenkin markkinointitoimistoja ketkä oikeasti ajattelee asiakkaan parasta ja toimivat rehellisten arvojen mukaisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todella ikävä homma. Samalla harmittaa Makin työntekijöiden puolesta, koska siellä moni halusi toteuttaa asiat oikein ajatellen asiakkaan parasta, mutta johtoa ei kiinnosta mikään muu kuin raha eikä millään muulla ole merkitystä.

        Myyntiä toteutetaan kyseenalaisin keinoin ja työntekijät poltetaan loppuun. Näillä eväillä Mak menestyi ja johtajat rikastuivat.

        En ole ikinä nähnyt missään työpaikassa niin paljon sairauslomia ja vaihtuvuutta mitä makilla oli. Pelkästään se jo kertoo yrityksestä aika paljon.

        Olen itse entinen makkilainen ja lähtöni jälkeen elämänlaatuni parani merkittävästi.

        Onneksi tässä maassa on kuitenkin markkinointitoimistoja ketkä oikeasti ajattelee asiakkaan parasta ja toimivat rehellisten arvojen mukaisesti.

        "En ole ikinä nähnyt missään työpaikassa niin paljon sairauslomia ja vaihtuvuutta mitä makilla oli."

        Tämä oli kyllä täysin totta, muistan MAK-ajoilta sen että myyntitiimeistä oli aina paljon väkeä pois, ja niinhän olin minäkin koska henkinen hyvinvointi oli vaakalaudalla. Muistan elävästi että ajattelin lopettamista jo ensimmäisen kuukauden aikana, mutta jostain syystä halusin onnistua ja jäin yrittämään aivan liian kauan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "En ole ikinä nähnyt missään työpaikassa niin paljon sairauslomia ja vaihtuvuutta mitä makilla oli."

        Tämä oli kyllä täysin totta, muistan MAK-ajoilta sen että myyntitiimeistä oli aina paljon väkeä pois, ja niinhän olin minäkin koska henkinen hyvinvointi oli vaakalaudalla. Muistan elävästi että ajattelin lopettamista jo ensimmäisen kuukauden aikana, mutta jostain syystä halusin onnistua ja jäin yrittämään aivan liian kauan.

        Älkää hyvät yrittäjät ja yritykset ostako täältä mitään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älkää hyvät yrittäjät ja yritykset ostako täältä mitään!

        Lakaistiinko kaikki maton alle??

        Nyt vain hymyillään ja jatketaan nii kuin ei mitään??

        Saatanan ketkut vastuuta nyt ja saattakaa nämä vastuuseen!!

        Huijarit pitää saada vastuuseen.

        Pysykää yritykset kaukana tästä huijariyrityksestä!


    • Itse olin firmassa hieman vajaa puoli vuotta.

      Alkuun ajattelin koulutuksessa, jossa puhuttiin, kuinka hyvät edut on ja kuinka hyvä työhenki jne, että ompa kerrassaan kiva paikka!

      Noo mutta, hetken oltuani totesin, että eipäs taida ihan niin ruusuista ollakaan.

      Työilmapiiri oli mielestäni kaikkea muuta kuin yhteisöllinen - semmoisissa paikoissa olen ollut töissä (juu, semmoisiakin oikeasti on!) ja tämä oli kyllä kaikkea muuta. Omat pienet piirit pyörivät ja hyvä, kun edes muille juteltiin.

      Kysyt myyjänä tuotannolta kommenttia, niin saat jopa v*ttuilevia vastauksia eikä kukaan tiedä mistään mtn mutta myydä kuitenkin täytyisi. Ensimmäinen tilaus hoidettu päin peetä, et saa mstn vastauksia jotta voit vastata asiakkaalle, mutta jatkotilaus pitäisi kyllä tehdä.

      Kaiken lisäksi oma esimiehesi on niin kaukana tehtäviensä tasalta kuin vain olla ja voi ja ymmärrät digimarkkinoinnista itsekin enemmän mitä hän. Kaikestä jäi päällimmäisenä se fiilis, että lähes kukaan ei osannut vastata, kun esim. kysyit esimerkkejä, miten toiminut aiemmin samankaltaisella asiakkaalla. "Myy, niin katsotaan, kuinka se toimii!" Aivan, ei vaan istu omaan moraaliini.

      Myös huippumyyjien (aka myyjien, jotka keränneet kermat kakun päältä alussa) hypetys alkoi melko alussa jo ärsyttämään. Meillä oli yhteinen kanava, johon kaikki kirjoitti, jos tehtiin kauppa. Uusi myyjä sai kovalla työllä kaupan, niin info siitä sai ehkä n. 5 tykkäystä, kun taas vanha konkarimyyjä paukutti pitkäaikaiselle asiakkaalle pitkän jatkokaupan ja sai 60 tykkäystä. Kovin tsemppaavaa, eikös?

      Palkasta en edes aloita puhumaan, mutta sanotaan vaikka näin, että yksikään itseään kunnioittava myyjä ei jää noilla palkoilla pyörimään taloon kovinkaan kauaksi aikaa, kun muualla saa puolet vähemmällä duunilla puolet enemmän.

      Asiakkaat, jotka vähääkään ymmärsivät digimarkkinoinnin päälle, näkivät kyllä firman meiningin aika suoraan. Ne taas, joilla ei käsitystä, pyörivät pyörässä varmaan vieläkin.

      En todellakaan voi suositella, en mitenkään päin.

    • Olkaa ihmiset varovaisia myös näiden yritysten kanssa https://www.roister.fi/ ja https://www.aucor.fi/. Jos näiden palvelut ovat joskus toimineet niin nyt näihinkään ei voi enää luottaa. Kuuluvat nääs nykyään MarkkinointiAkatemiaan ja paska valuu akatemiasta näidenkin yritysten toimintaan kovaa vauhtia.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poker Run kolari

      Ei mennyt aivan putkeen! Joku loukkaantui vakavasti ja taphtuma keskeytetty. Videolta näkyy ensin yksi vene ajaa melko hiljaa kovalla melulla ja vesis
      Yleistä veneilystä
      208
      3777