Markkinointi akatemia Oy

Ärsyttää

Onko täällä kellään kokemusta Markkinointi Akatemia MAK Oy:stä ? Itselläni on todella huonoja kokemuksia niin myyjästä kuin asiakaspalvelusta. Googletin ko. firman jo ensimmäisen puhelun aikana, ja Google arvostelujen perusteella ei silloin ollut syytä epäillä mitään, eikä mitään muutakaan epäilyttävää tietoa löytynyt .Jälkeenpäin, kun erimielisyydet alkoivat, vertasin arvosteluja heidän henkilöstöön niin usea arvostelu on heidän työtekijöiden antamia, tämä tietenkin vääristää arvostelua ja on tietääkseni myös Googlen säännöissä kiellettyä eturistiriidan vuoksi. Tuskin heidän koko liiketoiminta perustuu ihmisten huijaamiseen, mutta jos sopimukset on niin epämääräisiä että asiakas ei edes tiedä asiasta mitään on silloin ehkä syytä miettiä onko uusasiakas hankinnassa kaikki ok.

17

153

Vastaukset

  • Ei kannata luottaa, kokemusta on.

  • No jos yrittäjä olet niin tämähän on oikea paikkaasioiden hoitoon tai kyselyihin. Arvostelut sinänsä menettäneet merkityksensä kun niistä aika harvoin saa selville mitään kun niissä nyt ei mainita muuta kuin yltiöpositiiviset ja samaten negatiiviset. Itse olen ollut heidän asiakkaana vuosia ja ihan ok. Kaikki on hoidettu sovitusti mutta ainahan tulokset saisi parempia olla (toki kenen mielestä näin ei ole). Tohon sopimus asiaan ei valitettevaa sillä kaikki on tehty ainakin meidän osalta täysin avoimesti mutta toisaalta ymmärrän itse kohtuullisen hyvin Digimarkkinoinnista.

  • Sen verran pitää sanoa tästä yrityksestä, että projektit tuppaa menemään penkin alle ja ikävältä tuntuu katsella ammattitaitoisia myyjiä jotka joutuvat paikkailemaan ja ottamaan toisen henkilön syitä niskoihinsa. Ilmeisesti tuotannon puolella jokin mättää kun hommat eivät suju aikataulussa eikä suunnitellusti. Lisäksi olen kuullut, että yrityksen työntekijöillä on ahtaat paikat firman sisällä tai no, huomaahan sen jo siitäkin että jatkuvat rekryt käynnissä ja myyjät vaihtuvat todella useasti. En suosittele ja kierrän itse kaukaa työntekijöiden epäasiallisen kohtelun vuoksi. Yrityksellä taitaa olla nyt liian suuret kasvuhaaveet ja sivussa unohdettu täysin oman talon hyvinvointi joka heijastuu täysin asiakkaisiin ja projekteihin.

    • "En suosittele ja kierrän itse kaukaa työntekijöiden epäasiallisen kohtelun vuoksi. Yrityksellä taitaa olla nyt liian suuret kasvuhaaveet ja sivussa unohdettu täysin oman talon hyvinvointi joka heijastuu täysin asiakkaisiin ja projekteihin."

      Hit the nail on the head. Just näin vaikuttaisi tapahtuneen....


    • Vaikuttaisi että tuotannon puolella on liian vähän porukkaa


    • Anonyymi kirjoitti:

      Vaikuttaisi että tuotannon puolella on liian vähän porukkaa

      Onkohan markkinointipuolella sama kuin siivousalalla, tulos tehdään vähentämällä työntekijöiden määrää (kuluja) ja vetämällä palkat alas. Jossain vaiheessa tosin alkaa laatu kärsiä. Ilmeisesti tällä firmalla samaa tapahtumassa.

      Samaan aikaan täytyy sanoa, että ihmettelen yrittäjiä jotka ensin koittavat saada kotisivut mahdollisimman halvalla ja sitten ihmettelevät kun markkinointi ei auta.


  • Kyseessä on täysin samankaltainen yritys, kuin huonot ja kalliit putkiremontti firmat. Markkinoinnin ammattilaisia myyjät tai tekijät ei todellakaan ole tai siihen koulutettuja. Olen muutaman myyjän kanssa keskustellut eivätkä keskustelut ole johtaneet mihinkään markkinoinnin ja mainonnan osaamattomuuden vuoksi.

    Silmiinpistävää on yrityksen väitteet myös asiakastyytyväisyydestä ja tyytyväisistä työntekijöistä, en usko heidän omaankaan markkinointiinsa kyllä pätkääkään.

    Eräs yrittäjäkolleegani erehtyi heiltä ostamaan kallista markkinointia ja koskaan ei selvinnyt pyynnöistä ja selvityspyynnöistä huolimatta mihin rahat todellisuudessa kuluivat.

    En suosittele.

    Ai niin ja netistä löytyvien tietojen mukaan yritys on myyty jollekkin jenkkiläiselle sijoitusfirmalle, tästä kaikki voivat vetää omat johtopäätöksensä.

  • Tämä yritys huijaa ja kiristää!

  • Aivan jäätävän kovaa ja kallista kusetusta! Sitä se on koko markkinointibisnes mutta näille sanoin sopimuksen lopettaessani, että tällä tyhjänpuhumisella ja käytännössä nollatuloksilla menee firmalta vaan maine. Tehkää hyvät ihmiset itse mainoksenne ja funtsikaa omilla aivoillanne: omin neuvoin olen saanut ostavia asiakkaita - näiden kanssa kaikki digimarkkinoinnin kautta tulleet kontaktit loppuivat täysin. Tuhlasin tähän paskaan törkeän määrän rahaa enkä aio tehdä vastaavia diilejä enää muidenkaan alan puoskarifirmojen kanssa. Samaa soopaa ne latelevat kaikki markkinoinnin ja viestinnän konsultit.

  • Erik MarkkinointiAkatemialta moro!

    Itselläni tuli 1.10. tasan vuosi talossa täyteen. Tätä ennen tein 14-vuotisen uran pörssiyhtiössä kahdeksassa eri toimenkuvassa.

    Valitsin MarkkinointiAkatemian, koska meillä on vahvasti ihmislähtöinen kulttuuri ja toimitusjohtajamme Mikko on ihmislähtöisin johtaja, jonka kanssa olen koskaan työskennellyt. Meillä tulee aidosti ihmiset ensin ja vasta sen jälkeen bisnes, joka onkin yksi suurimmista syistä siihen, että lähdin vuosi takaperin matkaan mukaan.

    Vai kuinka monessa firmassa työntekijät keräävät oma-aloitteisesti taulullisen henk.koht. kehuja toimitusjohtajalleen, jotta hän saisi sen uuden toimistonsa seinälle komeilemaan kunnianosoituksena tekemästään upeasta työstä? Mikko otti lahjuksemme liikuttuneena vastaan viime pikkujouluissa ja normaalisti vuolaasti puheliaana miehenä sai sanottua ainoastaan "kiitos". Taulu on muuten vieläkin kiinnittämättä seinälle, on kuulemma narsistitaulu. Sellainen meidän Mikko on, ei se halua tehdä itsestänsä numeroa.

    Perinteisten bisnesmittareiden sijaan meillä on mm. "Hyvän Olon Akatemia" -hyvinvointikannustinjärjestelmä, jonka kautta henkilöstölle maksetaan rahallista bonusta siitä, että pitävät terveydestään huolta ja viettävät aikaa läheistensä kanssa. Tämä voi kuulostaa alkuun järjenvastaiselta, mutta kun pääsee pointsiin kiinni, tämä kielii yrityksemme arvomaailmasta kuvaavasti. Kokonaisvaltaisesti hyvinvoiva ihminen antaa myös työssään parhaansa. Ihminen on kokonaisuus. Tarkempaa tietoa:
    https://markkinointiakatemia.fi/hyvan-olon-akatemia-auttaa-terveellisissa-valinnoissa/

    Meillä jokainen saa vapauden hoitaa työnsä parhaaksi katsomallaan tavalla, jonka myötä tulee myös suuri vastuu. Vastuunottaminen ei ole kaikille luonteenomaista, jonka myötä syntyy vaihtuvuutta. Lisäksi digimarkkinointi on hyvin haastava kokonaisuus, joten sen myyminenkään ei ole kaikkien juttu. Henkilöstömäärämme on tuplaantunut vuosien 2018 ja 2019 aikana ollen tällä hetkellä reilu 100 henkilöä. Kasvamme vauhdilla, jonka vuoksi rekryämme aktiivisesti koko ajan. Kasvun vauhdittamiseen liittyy myös yrityskauppoja, niistä lisää tietoa täällä:
    - https://www.sttinfo.fi/tiedote/adelis-sijoittaa-markkinointiakatemia-oyhyn?publisherId=69817133&releaseId=69845552
    - https://www.sttinfo.fi/tiedote/markkinointiakatemia-ostanut-turkulaisen-wordpress-toimiston-aucorin---digitaalisen-markkinoinnin-asiantuntija-jatkossa-yksi-suomen-suurimpia-wordpress-toteuttajia?publisherId=69817133&releaseId=69862436

    Meillä on tuhansia asiakkaita ja asiakaspysyvyytemme on laskentatavasta riippuen huikealla 75-90%:n tasolla. Siihen 10-25%:n osuuteen, jotka eivät kanssamme jatka, mahtuu myös epäonnistumisia.

    (jatkuu alla)

  • (jatkoa)

    Vastaan itse datan ja analytiikan hyödyntämisestä meillä. Mitä tulee omassa markkinoinnissamme käyttämiimme lukuihin ja referensseihin, niin ne ovat suoraan niitä tuloksia, joita olemme onnistuneet asiakkaillemme tuottamaan. Ei olisi kenenkään etu markkinoida itseämme tuulesta temmatuilla tuloksilla. Kaikki luvut tarkistetaan ennen niiden julkaisua, tällä haluamme varmistua siitä, ettemme vahingossakaan julkaise mitään, mikä ei pidäkään paikkaansa.

    Ymmärrän, että monet kertomistamme tuloksista saattaa kuulostaa uskomattomilta, mutta meillä on sellaista analytiikan erityisosaamista, jota monilla muilla alan toimijoilla ei ole. Parhaimpiin tuloksiin päästään, kun mainoskampanjoita ohjataan datalla koneoppimista hyödyntäen. Tämä edellyttää tilastomatematiikan osaamista ja tilastollista testaamista.

    Digimarkkinoinnin analytiikan alkeiden hahmottamisesta meiltä löytyy myös blogi:
    https://markkinointiakatemia.fi/analytiikan-alkeet-mita-analytiikka-on-ja-mita-silla-voi-tehda/

    Referenssejämme löytyy täältä:
    https://markkinointiakatemia.fi/asiakastarinat/

    Luonnollisestikaan emme pysty lupaamaan yhtä kovia tuloksia jokaiselle asiakkaallemme missä tahansa olosuhteissa. Hyviin tuloksiin pääsemiseen vaikuttaa toimialasi, tuotteesi, tuotteidesi kysyntä, verkkokauppasi käytettävyys ja toimivuus sekä se, kuinka kilpailtua markkina kohdallasi on.

    Markkinointipalveluiden ostamisessa on perinteisesti ollut huijaamisen maku. Printtimainonnassa on myyty pelkkää näkyvyyttä, digitaalisessa bannerimainonnassa se on pitkälti vieläkin näin johtuen mainontamuodon luonteesta, sen mitattavuus on heikko.

    Muissa tehokkaammissa mainontamuodoissa, kuten hakusanamainonnassa, vaikutukset myyntiin saadaan mitattua ja vietyä suoraan euroiksi. Siitä huolimatta monet alan toimijat raportoivat asiakkailleen edelleen vain klikkauksia tai pahimmassa tapauksessa pelkkiä näyttökertoja. Me halutaan muuttaa alaa ja markkinaa tämän osalta ja tulosten raportoinnissa tähtäämme aina läpinäkyvyyteen, tarkoittaen, että asiakkaille raportoidaan perinteisten klikkausten sijaan euroja (mainostuotto, ROAS) aina, kun se vain on mahdollista.

    Tällöin nähdään, että nyt kun laitoit mainosbudjettia tähän kanavaan 300 euroa viime kuussa, saimme sillä myyntiä aikaiseksi 7200 euroa. Mainostuottosi oli siis 2400%, jatketaanko tällä vai nostetaanko paukkuja lisää?

    Toivottavasti tämä pitkä vastaukseni vastasi edes osaan viestiketjussa esiin nousseisiin ihmettelyihin ja epäilyksiin. :)

    Vastailen mielelläni lisää, jos jatkokysymyksiä ilmenee!

    Terveisin,
    Erik Grönroos
    MarkkinointiAkatemia MAK Oy

    • Entä se google arvosteluiden vääristely? Mitä google siitä sanoo? Onko se ok? Mielestäni se on Googlen säännöissä kielletty? Vääristelyä on mielestäni se että asiakas antaa yhden tähden ja vielä perustelee miksi niin heti perään työntekijä antaa 5 tähteä......


  • Huoh... Kyllä oli läpinäkyvää tekstiä yrityksen työntekijältä kuinkakohan monta sormea tuota on ollut kirjoitamassa.

  • On kokemuksia, ja todella huonoja...
    Myös anonyymi...

  • Kokemuksia löytyy.

    Kaikki oikeat tekijät vaihtaneet maisemaa. Itselläni vaihtui asiakasvastaava vuoden aikana 4 kertaa, sekä markkinoinnin toteuttajat useita kertoja. Menee luotto kun jatkuvasti joku uusi tyyppi kysymässä samoja asioita mitkä käyty moneen kertaan läpi!!

    Hienoa, että yrityksen edustaja on tänne kommentoimaan tullut harvoin näkee näitä. Teksti itsessään herättää kyllä monia kysymysmerkkejä.

    Olisi mukava kuulla entisiltä työntekijöiltä kommenttia yrityksestä?

    • Nimenomaan, tämä olisi mielenkiintoista ja aivan samanlaiset kokemukset yhteyshenkilöiden vaihtuvuudesta.


  • Firma harrastaa suurta kusetusta ja kiristämistä. Pöyristyttävän kallista ja mitä sillä saa.. EI YHTÄÄN MITÄÄN ! Älkää missään tapauksessa menkö lankaan ,kun myyntimies käy yrityksessänne.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.