Nukkua pois...

KuoleVainen

Kuolemasta me käytetään niin mieluusti ns. kiertoilmaisuja, kuten että hän
- nukkui pois
- lähti tuonpuoleisiin
- jätti meidät
- jne

Mutta sitten sanotaan myös kevyemmin.
- kuukahti
- potkaisi tyhjää
- jne

Tuleeko sulle mieleen muita?

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makaaberia

      Ei sitten muuta aihetta löytynyt sulta meille kohta kuoleville...?

      • KuoleVainen

        No, oon siis 80-vuotias eli kirjoitan siis asianmukaisella palstalla, ikäni puolesta siis.
        Tämä oli eka kirjoitukseni tämän ikäryhmän palstalle, koska juuri täytyin tuon kasikymppisen.

        Täytynee palata tuonne 7-kymppisten joukkoon. Siellä ei olla niin tiukkapipoisia,
        siellä kärsii jutella elämän koko kirjosta. Koko kirjosta, koko! Tänne en vielä kuulu, kiitos siitä! Sanovatkin mua niin nuorekkaaksi. Joten heippa vaan ja kivat sulle!

        Nimimerkkini ei tarkoita, että teen kuolemaa, että oon jotenkin niinku lähtökuopissa.
        Juice lauloi: Elämä on kuolemista...


      • mene.itsees.pölhö
        KuoleVainen kirjoitti:

        No, oon siis 80-vuotias eli kirjoitan siis asianmukaisella palstalla, ikäni puolesta siis.
        Tämä oli eka kirjoitukseni tämän ikäryhmän palstalle, koska juuri täytyin tuon kasikymppisen.

        Täytynee palata tuonne 7-kymppisten joukkoon. Siellä ei olla niin tiukkapipoisia,
        siellä kärsii jutella elämän koko kirjosta. Koko kirjosta, koko! Tänne en vielä kuulu, kiitos siitä! Sanovatkin mua niin nuorekkaaksi. Joten heippa vaan ja kivat sulle!

        Nimimerkkini ei tarkoita, että teen kuolemaa, että oon jotenkin niinku lähtökuopissa.
        Juice lauloi: Elämä on kuolemista...

        Joku voi olla 80-100 välillä ja huonossa jamassa psyykkisesti ja fyysisesti.
        Ihmiset voivat tuntea kuolemanpelkoa.
        Ei sinun aiheesi kenenkään mieltä nosta,
        aihe jonka jopa valitsit ensimmäiseksi aiheeksesi "tälle ikäryhmälle" !?
        Todella harkitsematonta.


      • autistiset

        no mitä vittua vinkuu täällä internetissä ei tätä lankaa ole pakko avata ja lukea kaikkea


      • Vainajan.omainen
        KuoleVainen kirjoitti:

        No, oon siis 80-vuotias eli kirjoitan siis asianmukaisella palstalla, ikäni puolesta siis.
        Tämä oli eka kirjoitukseni tämän ikäryhmän palstalle, koska juuri täytyin tuon kasikymppisen.

        Täytynee palata tuonne 7-kymppisten joukkoon. Siellä ei olla niin tiukkapipoisia,
        siellä kärsii jutella elämän koko kirjosta. Koko kirjosta, koko! Tänne en vielä kuulu, kiitos siitä! Sanovatkin mua niin nuorekkaaksi. Joten heippa vaan ja kivat sulle!

        Nimimerkkini ei tarkoita, että teen kuolemaa, että oon jotenkin niinku lähtökuopissa.
        Juice lauloi: Elämä on kuolemista...

        Miksi arvelet kuolevasi nyt kun olet 80-vuotias. Ethän ole ennenkään kuollut.

        Hyviä käyttösanoja aiheellesi kuitenkin on esimerkiksi vainas, kalmo, raato, Heitti veivinsä, muutti parempaan paikkaan, siirtyi tuonilmaisiin, delasi, kaatui, poistui keskuudestamme . . .

        Ai, ja yksi sana , ihan käyttökelpoinen: kuoli.


    • nuorekaskas

      Rituliinin käsialaa selvästi. Kumma kun aina tähdentää, ettei puskista kirjoita, mutta vaihteluhan virkistää,.tää tää tää!
      Aloitukseen, heitti veivinsä, delaa tai siirtyi ilmavoimiin!

      • Kyllä täällä salapoliiseja riittää!
        Minullakin on ihan selvä mielikuva tästä edellisestä kirjoittajasta, mutta enpäs kerro.

        Hyvä Rituliini, että olet taas kuvioissa. Ihmettelinkin jo, minne karkasit. Jos karkaat kauas pois, miten Jämsän äijä selviytyy? Kohtahan se taas on tulossa.


      • autaarmiasama
        Makriina2 kirjoitti:

        Kyllä täällä salapoliiseja riittää!
        Minullakin on ihan selvä mielikuva tästä edellisestä kirjoittajasta, mutta enpäs kerro.

        Hyvä Rituliini, että olet taas kuvioissa. Ihmettelinkin jo, minne karkasit. Jos karkaat kauas pois, miten Jämsän äijä selviytyy? Kohtahan se taas on tulossa.

        Kiitos Makriina2!
        Niin se Jämsänäijä se rengastettu selkälokki.
        No voin kertoa,että ostin sen asunnon kirkolta ja velaksi.
        Kerrostalosta,kaikki kalliit rempat tehty taloyhtiössä,aivan ihana kaksio 24 tonnia.
        Ajatelkaa,olen kolmen asunnonloukussa ja onnellinen,siis velallinen ja tilallinen.
        Se taivaankotikin minua vielä odottaa,jossa kaikki valmiina,vai lieneekö?


    • Anteeksi vaan!
      En ole ollut edes maisemissa viimeaikoina.Olin viikon aivan muualla,enkä tabletillani edes pääse palstaanne pilamaan,joten aivan aikuisten oikeesti.
      Voin kyllä kertoa,että kävin katsomassa uutta kämppää ja mitä luultavammin sen myös ostan.

      Ei minulla ole mitään syytä puskasta huudella,joten yrittäkää kestää ilman minun mielipiteitäni.
      Kaiketi palstalla jonkun ihmisen sielu itkee persoonani perään,kun olettaa olemattomia???
      Kaikkea hyvää teille palstalaiset ja yrittäkää tulla toimeen ilman aman myötävaikutusta.
      Olen todella löytänyt elämälleni muutakin,kuin tämän palstan läpinäkyvän mollaamisen??

    • Minä taas olen odottanut sinun tekevän repäiseviä aloituksiasi tuolla 70 . Kyllä siellä kaivataan aloitteen tekijöitä!
      Onnea hankinnallesi, järkeväähän paikanvaihto talvisin ainakin on,..ei määrättömästi Sonjakaan Siperian lunta lapioi. Vaan älä silti palstaa suotta hylkää, on täällä hyvätkin puolensa. että pysyy kynäkin terävänä!

      • amataas

        Voi sini.sirkku!
        Minä olen kalkkeutunut,minä olen tullut mökkihöperöksi!
        Aloin pelkäämään jo autoja jo ihmisiä,että katsoin viisaaksi,nyt kaikki tai ei mitään,kuten veikkauksenpeleissä ja rohkaisin mieleni ja hurahdin.
        Ajatelkaa tytöt,tyhjästä minäkin aloitin ja nyt on kolmannenasunnon edestä velkaa.
        No eihän se mitään,lapseni perivät muutakin,kuin eläinrakkauteni,rakkauteni luontoa kohtaan,rakkauteni avustusjärjestöjä kohtaan ja vielä jos se äidinrakkaus kantaisi heitä läpi tämän vaalihuuman niin amakin nukkuisi hyvin


    • tuhkaan

      Muistaakseni kauan sitten edesmenneen mieheni muistokirjoituksessa kirjoitin: enkeli nosti siivilleen. Eikö tässä iässä voi ihan asiallisesti keskustella näistäkin asioista? Kokemusta luulisi olevan, minulla ainakin siitä, että noutaja voi tulla odottamatta iästä riippumatta.

    • Mitä puhumista siinä on? Elämä on laiffii, ja kun se loppuu, niin enkeli nostaa siivilleen.
      Aina o mentävä eteenpäin, eikä menneissä pidä velloa.
      Tämän palstan kirjoittajat eivät taida aiheestasi innostua.

    • KuoleVainen

      Säikähdin minä poloinen, kun niin mollattiin tuota avaustani.
      Mutta uskalsin tulla nyt käväseen ja ilokseni huomaan, ettei lisää oo mollattu.

      No, ekaksi sanon, etten ole Rituliini. Ihan oon vain yks muu kuolevainen.
      No, tokaksi sanon, että ihan vaan sanoihin rakastumiseni takia näitä synonyymejä pyytelin.
      No, kolmanneksi sanon, että moikkamoikka ja kiitos.

    • Sinulle Kuolevainen!
      Ehkä aloituksesi oli vähän kaukahaettu?
      Kuolemankohtaaminen on normaalia,eivät nimittelyt.
      Olemme etääntyneet kuolemassta,kuolla kotona,kuolla läheisten saattelemana,on fiktiota,ei faktaa nykyaikana.

      Kuolemaa tulee mielestäni käsitellä kunnioituksella,eivät noi nimittelyt ole tätäpäivää.
      Sivistynyt ihminen ei edes tee aloituksia moisella teemalla,näin ajattelee ama ja nimenomaan nicillisenä

    • Olenpa iloinen, että palstalle tuli taas elämätä. Unohdetaan murheen aiheet ja iloitaan, että kevät keikkuen tulee, rengastettuine lokkeineen.
      Onnea vain Rituliini uudesta huushollistasi. Nyt verhoja ripustamaan!
      Mutta eihän sinun tarvitse palstaakaan unohtaa nyt kun ryhdyt aloittelemaan huoletonta kerrostaloelämää.

      • ritunelinolot

        Kiitos Makriina2!
        Olin todella talvella melkein masennuksenkourissa lumeenhautautumassa päärättönänä???
        No minulla leijonanaisella,lukutaitosella välähti,kun näin pitäjänlehdessä myynnissäolevat kämpät.
        Otin kiinteistövälittäjään yhteyttä,että voisko velaksi ostaa?
        Hän sanoi,että pankinkautta voidaan edetä. No moikkasin tutulle toimihenkilölle,onko luottoa ja mitä ne mun entiset osakirjat kattaa ja hän sanoi,että kattaa ja niin homma eteni.
        Nykyaikana laina on pääomaa,jollei toi Trumppi sössi kaikkea,näin näkee ama


      • amanpuhetulva
        ritunelinolot kirjoitti:

        Kiitos Makriina2!
        Olin todella talvella melkein masennuksenkourissa lumeenhautautumassa päärättönänä???
        No minulla leijonanaisella,lukutaitosella välähti,kun näin pitäjänlehdessä myynnissäolevat kämpät.
        Otin kiinteistövälittäjään yhteyttä,että voisko velaksi ostaa?
        Hän sanoi,että pankinkautta voidaan edetä. No moikkasin tutulle toimihenkilölle,onko luottoa ja mitä ne mun entiset osakirjat kattaa ja hän sanoi,että kattaa ja niin homma eteni.
        Nykyaikana laina on pääomaa,jollei toi Trumppi sössi kaikkea,näin näkee ama

        Niin vielä Makriina2!
        Se kiinteistövälittäjä kysyi,että onko se sinun rantatilasisi kiinnitetty?
        Sanoin rantatila ja sen omistaja ovat täysin vapailla markkinoilla,ei kukaan ole halunnut kiinnittyä,paitsi rantalaituriin .
        Tämä oli kahdeksatoista kiinteistökauppa jonka tein.Olen ostanut,olen itse rempannut,myynyt ei se aina ole helppoa ollut,mutta en ole ketään sortanut.
        Tavallaan olen omillani pärjännyt.
        Olisin rikas nainen,jollen olisi jakanut lapsilleni omaisuuttani.Pojaltani pyysinkin kerran vippiä,hän sulki puhelimen.Laitoin viestin:älä tule haudalleni!
        No tosin olen testamenttini tehnyt lastenlapsilleni.
        Eihän minun perinnöstäni jää kuin rippeet,kun toi perintövero,jota demaritkin kannattavat säilytyksen piikkin jää minun lastenlapsille,sairasta,aika,sairasta
        Nyt tais loppua paperi,mutta ei se mitään Nokia tekee uutta ama


      • amanpuhetulva kirjoitti:

        Niin vielä Makriina2!
        Se kiinteistövälittäjä kysyi,että onko se sinun rantatilasisi kiinnitetty?
        Sanoin rantatila ja sen omistaja ovat täysin vapailla markkinoilla,ei kukaan ole halunnut kiinnittyä,paitsi rantalaituriin .
        Tämä oli kahdeksatoista kiinteistökauppa jonka tein.Olen ostanut,olen itse rempannut,myynyt ei se aina ole helppoa ollut,mutta en ole ketään sortanut.
        Tavallaan olen omillani pärjännyt.
        Olisin rikas nainen,jollen olisi jakanut lapsilleni omaisuuttani.Pojaltani pyysinkin kerran vippiä,hän sulki puhelimen.Laitoin viestin:älä tule haudalleni!
        No tosin olen testamenttini tehnyt lastenlapsilleni.
        Eihän minun perinnöstäni jää kuin rippeet,kun toi perintövero,jota demaritkin kannattavat säilytyksen piikkin jää minun lastenlapsille,sairasta,aika,sairasta
        Nyt tais loppua paperi,mutta ei se mitään Nokia tekee uutta ama

        Eipä voi muuta sanoa, kuin että olet aikaansapa ihminen!
        Minä olen kerran-pari tehnyt asuntokaupan, tai siis mieheni kanssa yhdessä, ja siinä oli ihan tarpeeksi minulle. Tässä asunnossani olen elänyt puolet elämäniästäni, enkä lähde kuin kulumalla, en minä olen niin tarmokas.
        Kun saisin edes seinät maalattua.


    • Kiitos Makriina2 ja haleja!
      Olen nyt lähimpänä sukujuuriani,vaikka Helsinki onkin syntymäkaupunkini.
      Meillä on täällä sukuhauta,jota olen hoitanut,mutta minä haluan tuhkauksen.En halua jälkeenjäävilleni elinikäistä riesaa haudanhoidosta.
      Kirkko riistää jo aivan tarpeeksi veroillaan.
      Muistan senkinajan jolloin Wallesmanni ja Kirkkoherra olivat vain ihmisiä,vai muistanko?
      Heitä kyydittiin! Olisiko sanonta:Kyyditään,kuin piispaa pappilaan niiltä ajoilta?
      Hän kertoo,ken muistaa??

    • okjhgfd

      Heitti lusikka nurkan- hyvä ilmaisu.

    • Skånepåg

      Man ställer tofflorna för gott.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe