LINDTMAN, KIURU EI KAATANUT HALLISTUSTA !

KATOIITSEITSENSÄ

Tämä hallituksen eroprosessi ei ollut hyvä menettely. Se oli ennen vaaleja järjestetty Sipilän keino päästä eroon toimimattomasta sotemallista ja keljuksi koetusta hallituskumppanista, ryhmäjohtaja Antti Lindtman (sd) sanoi tämänpäiväisen ryhmäjohtajakokouksen jälkeen.

29

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "LINDTMAN, KIURU EI KAATANUT HALLISTUSTA ! "

      Ei tietenkään, sillä kuu kiurusta kesään.

      Kepun kesään on aikaa ainakin pari vaalikautta :-)

    • Mikä sitten olisi ollut parempi menettely? Välikysymys? Kiuru?

    • Miksikaatui

      Koska näemme sen perustulain kohdan johon sote kaatui, tai kaadettiin ?

      • Miksikaatui

      • ole_hyvä
        Miksikaatui kirjoitti:

        Voiko joku selventää mikä kohta esti soten etenemisen, perustuslakihan sanoo vain että palvelut on turvatta jokaiselle suomalaisille, siis mikä kohta hallituksen esityksessä esti palvelut kaikille suomalaisille ?

        Sipilän johtaman hallituksen Sote kaatui Suomen perustuslain pykälien 19. ja 124 vastaisiin päätöksiin.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L2P19


      • Miksikaatui
        ole_hyvä kirjoitti:

        Sipilän johtaman hallituksen Sote kaatui Suomen perustuslain pykälien 19. ja 124 vastaisiin päätöksiin.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L2P19

        Olen kyllä lukenut perustuslain, ketkä siis hallituksen esityksessä olisi jätetty hoitamatta esim mielenvikaisetko ?


      • ei-ihan-simppeliä
        ole_hyvä kirjoitti:

        Sipilän johtaman hallituksen Sote kaatui Suomen perustuslain pykälien 19. ja 124 vastaisiin päätöksiin.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L2P19

        Sote ei kaatunut! Sote uudistuksen valmistelu keskeytettiin.....
        Siis pääministeri Sipilä keskeytti sanomalla hallituksen irti.
        Aikaa ei enää ollut poistaa lainsäädännöllisiä ongelmia ja käydä ne taas valiokunnissa läpi.

        Joka tapauksessa Sipilä teki aivan oikein;

        Näkihän jokainen vähänkin seurannut, minkälainen poliittinen vehkeily oli käynnissä.
        Ensin Risikko veti somen twiittauksen takia tiedustelulain uudelleen käsittelyyn. Jo ennestään ruuhkaiseen valiokuntaan. Nuhteli kepun Heikkistä, joka oli äänestyttänyt asiantuntijoiden kuulemisesta. Valiokunta päätti 10-6 ettei asiantuntijoita enää kutsuttaisi.
        Kiuru halusi lisää asiantuntijoita, torstaina asiantuntijoiden kuulemisen perusteella Kiuru olisi marssinut Risikon puhemiesneuvoston puheille ja perjantaina Risikko olisi sanonut sote käsittelyn lopettamisesta aika pulan vuoksi. Niin ja kokkarit olisi lähtenyt hallituksesta.

        Eli tämä oli järkytys, kun Sipilä teki yksin oman ratkaisunsa eikä jäänyt odottamaan.
        Kyllä, ehkä, jotkut toimittajat tiesi mitä oli tekeillä, muttei uskonut Sipilän tekevän tai huomaavan mitään.

        Eli kunnilla ei edelleenkään ole varaa hoitaa mm. vanhusten/vammaisten/lastenhoito palveluja, joten he siirtävät halvemmalla tuottavalle, niille yksityisille hoivajäteille.


      • puusilmä_hallitus
        ei-ihan-simppeliä kirjoitti:

        Sote ei kaatunut! Sote uudistuksen valmistelu keskeytettiin.....
        Siis pääministeri Sipilä keskeytti sanomalla hallituksen irti.
        Aikaa ei enää ollut poistaa lainsäädännöllisiä ongelmia ja käydä ne taas valiokunnissa läpi.

        Joka tapauksessa Sipilä teki aivan oikein;

        Näkihän jokainen vähänkin seurannut, minkälainen poliittinen vehkeily oli käynnissä.
        Ensin Risikko veti somen twiittauksen takia tiedustelulain uudelleen käsittelyyn. Jo ennestään ruuhkaiseen valiokuntaan. Nuhteli kepun Heikkistä, joka oli äänestyttänyt asiantuntijoiden kuulemisesta. Valiokunta päätti 10-6 ettei asiantuntijoita enää kutsuttaisi.
        Kiuru halusi lisää asiantuntijoita, torstaina asiantuntijoiden kuulemisen perusteella Kiuru olisi marssinut Risikon puhemiesneuvoston puheille ja perjantaina Risikko olisi sanonut sote käsittelyn lopettamisesta aika pulan vuoksi. Niin ja kokkarit olisi lähtenyt hallituksesta.

        Eli tämä oli järkytys, kun Sipilä teki yksin oman ratkaisunsa eikä jäänyt odottamaan.
        Kyllä, ehkä, jotkut toimittajat tiesi mitä oli tekeillä, muttei uskonut Sipilän tekevän tai huomaavan mitään.

        Eli kunnilla ei edelleenkään ole varaa hoitaa mm. vanhusten/vammaisten/lastenhoito palveluja, joten he siirtävät halvemmalla tuottavalle, niille yksityisille hoivajäteille.

        Kyllä se käytännössä katsoen kaatui. Kukas sitä vielä kannattaa?


      • Huomioitu.tämä
        puusilmä_hallitus kirjoitti:

        Kyllä se käytännössä katsoen kaatui. Kukas sitä vielä kannattaa?

        Jos uutisiin on uskominen niin ei ainakaan Keskusta eikä Kokoomus.


      • Kannataa
        puusilmä_hallitus kirjoitti:

        Kyllä se käytännössä katsoen kaatui. Kukas sitä vielä kannattaa?

        ei sotea tarvitse kannattaa, se on vain asia joka on tehtävä loppuun, muuten ollaan tilanteessa jossa toinen puoli kansaa hoitaa toista puolta..


      • Tarkoitattätä
        Kannataa kirjoitti:

        ei sotea tarvitse kannattaa, se on vain asia joka on tehtävä loppuun, muuten ollaan tilanteessa jossa toinen puoli kansaa hoitaa toista puolta..

        Sosiaali- ja terveysministeriö 15,0 miljar
        Tulon ja varallisuuden per. 15,2 miljar


    • S24uomlaineN

      Nyt demarit esittävät 18 vastuualauetta Soteen eli maakuntia eri nimellä.

      • Mielenkiintoistatuo

        pitäisikö keskustan kannattaa vai kutsua asiantuntijoilta lausuntoja, joilla tuo voidaan torpata ?


      • Vetoomus
        Mielenkiintoistatuo kirjoitti:

        pitäisikö keskustan kannattaa vai kutsua asiantuntijoilta lausuntoja, joilla tuo voidaan torpata ?

        ei koston tielle !


    • pasipaloheinästää

      Tottavitussa Kiuru kaatoi halituksen, eihän Lindman edes muutoin mainitsisi koko asiaa.

      Nyt vain vielä Kiuru soten vastuuministeriksi tulevassa hallituksessa, niin riemua riittää taas neljä vuotta.

      • Oikeassaolet

        Kiuru kaatoi, Rinteen käskystä, oletko huomannut miten paljon media käyttää palstatilaa jonkin muun todistamiseen, Kiurun osuutta ei käsitellä ollenkaan. Paras oli kahden sivun juttu jossa todisteltiin että hallitus kaatoi itse itsensä !


      • Venäjällä
        Oikeassaolet kirjoitti:

        Kiuru kaatoi, Rinteen käskystä, oletko huomannut miten paljon media käyttää palstatilaa jonkin muun todistamiseen, Kiurun osuutta ei käsitellä ollenkaan. Paras oli kahden sivun juttu jossa todisteltiin että hallitus kaatoi itse itsensä !

        olisi sama tutkittu ja altaasta löytynyt miehen kuolinsyy olisi selvinnyt, sitoi itsensä, ampui päähänsä ja hyppäsi altaaseen, selvä itsemurha..


    • omituisia_vetoja

      Niin, Väyrys Paavo ei taida olla ihan turha mies. Hänhän kyseli perustuslain perään.

      Voiko tosiaan pääministeri jättää luottamustoimensa, siis pääministeriyden, ilman ylivoimaista estettä?
      Nythän on pääteltävissä, että pääministeri ei enää luota itseensä ja kepussahan muut tekevät niin kuin johtaja määrää, vaikka perustuslakia tulkiten.
      Kokoomus ja Siniset olisivat vielä luottaneet pääministeriin.

      • pasipaloheinästää

        Paavo on nykyään kova kyselemään. Hyvä niin.

        Yli puolet suomalaisista on sitä mieltä, että oikein erottu ; ))
        Sinun ei toki tarvitse olla...


      • ällikällä_lyöty

        Omituistahan se. Yritysmaailmassa valtajohtajat voivat nakella niskojaan, mutta onko se mahdollista myös valtionhallinnossa?


      • Lepsu.hallinto
        ällikällä_lyöty kirjoitti:

        Omituistahan se. Yritysmaailmassa valtajohtajat voivat nakella niskojaan, mutta onko se mahdollista myös valtionhallinnossa?

        Aiemmin kansanedustajuudesta ja ministerin tehtävästä eroaminen oli vaikeaa. Piti olla erittäin pätevä syy, että ero myönnettiin. Aina ei myönnetty.

        Käytäntö näkyi muuttuneen helpommaksi Vanhasen eron myötä, kun eron syyksi riitti jalkapipi joka ei pysyvästi haitannut työntekoa. Uusia syitä tuli vielä myöhemmin kolmin kappalein (perhesyyt, kokonaisvaltainen harkinta, varpaat).


        Tämän tapauksen jälkeen eroja on saatu helposti, kuten esim. työpaikan vaihtoon liittyvällä syyllä. Aiemmin vastaava syy ei olisi kelvannut.


      • hdfghdfghdfghdff

        Ei tietenkää voi erota noin vain, eron myöntää presidentti pyynnöstä ja tässä tapauksessa perustelut oli vahvat, vuosien työpaikka kiusaaminen..


      • Silupejatuspej

        Tuo on hyvä syy, vuosien työpaikkakiusaaminen!


      • EmmeOleKuulleetkaan
        hdfghdfghdfghdff kirjoitti:

        Ei tietenkää voi erota noin vain, eron myöntää presidentti pyynnöstä ja tässä tapauksessa perustelut oli vahvat, vuosien työpaikka kiusaaminen..

        Kenelle työpaikkakiusatulle presidentti myönsi eron?????


    • S24uomlaineN

      Lindman: Sote 18 vastuualuetta. Nimestä viis, mutta maakunnat tulevat.

      • Pikkujuttu

        Rinteelle, viilataan vain muutamaa lakia, siinä meillä sote !


    • KIELLETÄÄN

      VAIKKA VESSASTA LÖYTYI

      • Seuraavaksi

        valtakunnanoikeus ?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe