Kuluman rappusilla.....

Mulahti

Aijai, jaijjaa....Takapihallaa, oi, joi jjooooo....Olivat ne uskomattomia aikoja, jos nykynuorisolle opetusohjelmana pitäs jakkoo.

7

53

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.enää.tuollaista

Oli se todellakin useiden pöljien nuorten aikaa. Suuri osa halusi isiensä tavoin tervata keuhkojansa, kun ei ymmärretty muuta käyttöä vähille rahoille. Se se vasta oli miehekästä. Kun ikää karttui, aloitettiin juopottelu isän tapaan. Humala meni hukkaan, jos sitä ei voinut käydä näyttämässä vaikkapa Kulman rappusilla tai takapihalla. Se oli todellista pöljien aikakautta. Nyt tupakoivat enää muutaman jälkeenjääneet ja kouluja käymättömät tollukat Cittarin kärrikatoksen vierellä. Juopottelua harrastavat vain enää ne, jotka ovat pysyneet hengissä tänne saakka sieltä Kulman rappusilta ja takapihalta.

• opiksi.ja.ojennukseksi

Oikein hyvä kirjoitus entisajan pöljistä tollukoista!

• sarkala

Sarkalan nurkilla oli paljon rämäkämppää se meno

• Sarkalan nurkilla otettiin silloin tällöin miehestä mittaa, tosin ihan ilman sääntöjä. Sääntöjen kanssa nyrkkeiltiin ja painittiin Sarkalan sisällä ja harrastettiin muitakin urheilulajeja vielä 50- ja 60-luvuillakin. Ulkoilmassa suoritetuille paini- ja nyrkkeilyotteluiden osanottajille jaettiin usein palkinnoksi kakkua. Käräjäsali sijaitsi rakennuksen siipiosassa, jossa palkintojen jako suoritettiin.

• putosiko.hammaff

Lotkiko ne sinuakin turpaan?

• Eivät lotkineet minua. Luulen, että iso kokoni on suojellut minua lotkimiselta. Monet joutuivat lotkimisesta Sarkalan raastupaan nauttimaan kakkua, josta herkusta yllä mainitsin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2228
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1843
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1460
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1434
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1117
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1114
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1074
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      103
      1046
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      912
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      75
      898
    Aihe