E85 ongelmat todellisia rikkoo auton

Onserikkovaaine

Laturi lopetti toimimisen ja onneksi löytyi purkaamolta 103tkm vähemmän ajetusta kympeillä korvaaja , taas kulkee. Pidempiä startteja ja akku joutuu kovemmalla ja laturi tekee enemmän töitä eli e85 aiheutti tämän vian vasta 272tkm ajettuun kulkineeseeni jota käytän vielä vuosia.

21

1599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kkkkddddd

      Joo, kannattaisi käyttää lähinnä kesällä. Ja ehkä ei raakana silloinkaan.

    • TyydytettyTrolli

      Tämän on pakko olla trollin kirjoittama vitsi. Eihän kukaan oikeasti voi kuvitella, että polttoaine vaikuttaisi autossa laturin toimintaan?! Eihän kukaan voi olla niin tyhmä.
      Heh, trolli sai itsensä tyytyväiseksi saamastaan huomiosta.

    • diplinssi

      E85 ei kyllä riko laturia, ellei kaada E85:tä laturiin. Eiköhän se laturi mennyt vanhuuttaan.

      • ttttttt

        85 vaatii pidemmän startin, taitaa inssi olla vain näillä sivuilla issi.

        85 on energiaa myös vöhemmän, on kyseenalaista, tuleeko säästöjä.

        epäilen myös, että sytytyksen ajoitus on vaikeaa, koska sitä ei kenenkään ole yhdellä omalla autolla mahdollisuus testata.
        tarkoitan siis että täysin oikea ajankohta on vaikea määritellä uudelle polttoaineelle.


      • DGC

        Sytytksen ajoitus on kyllä tosi helppoa autoissa, joissa on nakutuksentunnistin, eli suurinpiirtein kaikki alle museoikäinen kalusto. ECU ei ole erityisen kiinnostunut siitä, mitä polttoaine on, vaan siitä, onko Lambda-arvo 1.00 ja tuleeko nakutusta ja säätää ruiskutuksen ja sytyksen sen mukaan ihan automaattisesti ja monta kertaa sekunnissa. Vaikea sanoa, onko se sitten insinööritieteellisesti täysin oikea, mutta enemmän sillä saa ennakkoa ja autosta riippuen vääntöä saa lisää varsinkin alemmalle kierrosalueelle, useimmissa persdynolla havaittavan määärän.
        Epäilen kuitenkin, että nimimerkki ttttt:n on vaikea uskoa tätä, joten neuvon testaamaan: Kokeile omalla autollasi, huomaatko mitään eroa 95E10:n ja 98E5:n välillä. Korkeamman oktaaniluvun vaikutus perustuu juuri tuohon automaattiseen sytytksen säätöön. Vaikutus E85:n kanssaa on samankaltainen, mutta ero bensohin on suurempi, johtuen E85:n korkeammasta oktaaniluvusta, luokkaa 104-106.
        Varsinaiset etanolimodausboxit eivät koske sytytykseen, ainakaan ne, mihin minä olen tutustunut. Ne asennetaan ECUn ja suuttimien lisäävät suuttimien aukioloaikasignaaliin n. 30% pituutta rikastaakseen seosta ja helpottaakseen ECU:n työtä pitää seos stoikiometrisenä eli Lambda-arvona 1. Hienosäädön noissakin viritelmissä hoitaa ECU.

        Minun kokemukseni mukaan pidempi startti ei oikein toiminut, useampi lyhyt pyöräytys toimi. Varmasti kuormitti starttia enemmän, mutta ei onneksi liikaa.


      • Anonyymi
        DGC kirjoitti:

        Sytytksen ajoitus on kyllä tosi helppoa autoissa, joissa on nakutuksentunnistin, eli suurinpiirtein kaikki alle museoikäinen kalusto. ECU ei ole erityisen kiinnostunut siitä, mitä polttoaine on, vaan siitä, onko Lambda-arvo 1.00 ja tuleeko nakutusta ja säätää ruiskutuksen ja sytyksen sen mukaan ihan automaattisesti ja monta kertaa sekunnissa. Vaikea sanoa, onko se sitten insinööritieteellisesti täysin oikea, mutta enemmän sillä saa ennakkoa ja autosta riippuen vääntöä saa lisää varsinkin alemmalle kierrosalueelle, useimmissa persdynolla havaittavan määärän.
        Epäilen kuitenkin, että nimimerkki ttttt:n on vaikea uskoa tätä, joten neuvon testaamaan: Kokeile omalla autollasi, huomaatko mitään eroa 95E10:n ja 98E5:n välillä. Korkeamman oktaaniluvun vaikutus perustuu juuri tuohon automaattiseen sytytksen säätöön. Vaikutus E85:n kanssaa on samankaltainen, mutta ero bensohin on suurempi, johtuen E85:n korkeammasta oktaaniluvusta, luokkaa 104-106.
        Varsinaiset etanolimodausboxit eivät koske sytytykseen, ainakaan ne, mihin minä olen tutustunut. Ne asennetaan ECUn ja suuttimien lisäävät suuttimien aukioloaikasignaaliin n. 30% pituutta rikastaakseen seosta ja helpottaakseen ECU:n työtä pitää seos stoikiometrisenä eli Lambda-arvona 1. Hienosäädön noissakin viritelmissä hoitaa ECU.

        Minun kokemukseni mukaan pidempi startti ei oikein toiminut, useampi lyhyt pyöräytys toimi. Varmasti kuormitti starttia enemmän, mutta ei onneksi liikaa.

        Vaan eikö perusmoottori ole kyvytön hyödyntämään korkeampaa oktaania? Pitäisi olla korkeaviritteisempi, korkealle oktaanille suunniteltu moottori, että siitä saisi hyödyn?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan eikö perusmoottori ole kyvytön hyödyntämään korkeampaa oktaania? Pitäisi olla korkeaviritteisempi, korkealle oktaanille suunniteltu moottori, että siitä saisi hyödyn?

        Minun etenoli ford c-max:ssa polttoaineen oktaanilla on vaikutusta. E10 (95okt) kone on kaikkein laiskin. E5 (98okt) kone on jo vähän pirteämpi ja E85 (yli 104 okt) auto kiihtyy parhaiten.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Oktaaniluku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan eikö perusmoottori ole kyvytön hyödyntämään korkeampaa oktaania? Pitäisi olla korkeaviritteisempi, korkealle oktaanille suunniteltu moottori, että siitä saisi hyödyn?

        Ei itse asiassa ole. Useimpien ruiskujen puristussuhde on kuitenkin yli kymmenen ja matalaoktaanisemman polttoaineen käyttö mahdollistetaan nakutuksentunnistimen palautteen perusteella ECU:n tekemän sytytksen säädöllä. Jos ei nakutuksentunnistin tunnista mitään, ei sytytstä tarvitse viivästyttää ja vääntö kasvaa. Käytännössä siis kaikki perusmoottorit suunnitellaan tänä päivänä korkeaviritteiseksi, koska tekniikka mahdollistaan huonomman polttoaineen käytön sellaisessakin.


      • Anonyymi
        ttttttt kirjoitti:

        85 vaatii pidemmän startin, taitaa inssi olla vain näillä sivuilla issi.

        85 on energiaa myös vöhemmän, on kyseenalaista, tuleeko säästöjä.

        epäilen myös, että sytytyksen ajoitus on vaikeaa, koska sitä ei kenenkään ole yhdellä omalla autolla mahdollisuus testata.
        tarkoitan siis että täysin oikea ajankohta on vaikea määritellä uudelle polttoaineelle.

        Kuinka kovasti olet lyönyt pääsi? Ottomoottorin sytytysennakko bensan ja etanolin välillä täysin sama. Etanolilla ei ole taipumusta itsesyttymiseen jonka johdosta voidaan ennakolla rukata tehoa koneesta lisään, koska nakutuksen vaara on minimaalinen - paloaika tahtien välillä pitenee ja hyötysuhde paranee.

        Mitä tuohon starttaamiseen tulee, energia tulee 99.9% akulta.

        Älä levitä internettiin paskaa aiheesta josta et ymmärrä mitään.


    • Viinavolle

      Joo,kylmällä on käynti ongelma todellinen vaatii vähä bensaa sekaan niin käy taas hyvin.

    • Anonyymi

      Mulla meni takarengas tyhjäksi kun tankkasi re85:sta.
      Epäilen johtuvan pidemmästä startista tai ecusta, voi myös oktaani luku tai sytytys olla syyllinen.
      Yhtäkaikki, seuraavalla kerralla 98:a tankkiin, ja ihme tapahtui, rengas ei tyhjentynyt.
      Huono puoli 98:ssa oli että naapurin kiukaasta paloi vastukset, mutta mitäs minä siitä.

      • Anonyymi

        Aika ristiriitaista. Mulla paloi omasta puukiukaasta käämit kun laitoin 85 sta.


    • Anonyymi

      Minulta vaimo karkasi, kun tankkasin E85:ta. Kiitos tuosta jumalaisesta nesteestä.

    • Anonyymi

      Bmw -92 nappaa laajakaistalambdan ulos pakosarjasta , ulkoilmaan tulppa reikään , todella herkempi alapään alue millä ajan itse 98% normiajoista ,
      Kokeilin päästöjen takia re85 ainetta joka palaa 85 % puhtaammin mutta myös n. 30-40 % heikommalla "teholla" , tosin moottorissa ei välttämättä vastaavaa menetystä koska osakaasulla laiha seos toimii ok.

      Mutta kun tuossa ei ole voitelevaa vaikutusta , päädyin laittamaan sekaan , liki puhtaana palavaa my dieseliä , siinä huipputeho 44 kj ja molemmat aineet kestää hyvin puristuksia ja savuttaa minimisti , ovat liki ruokatuotteita , toinen maksaa 1e jatoinen 1.65 . Eli litra on noin 1.3e .
      Syttyy ihan tulitikulla heti liekille , normi diesel ei syty millään.

      Voitelee venttiilinvarret , täytyy vielä leikkiä ton sekoitussuhteen kanssa 5-50%.

      Re85 menee normi dieselin kanssa ihan silikooniin , sitä ei kannata kokeilla.

    • Anonyymi

      Olis mielenkiintoista tietää virikone kesällä kuumana , ahdot 2 kilossa ja syöttäis tota re85 ( 75% ) ja my diesel ( 25% ) vaikka teho vähän laskee niin jäähtyy ja pääsee pidemmälle isoilla ahdoilla , estäiskö kuumavauriot?

      Päästöt olis ainakin hyvät.

    • Anonyymi

      Systeemi voisi vielä toimia niin että tavarat tulis omista suuttimista imusarjaan , ahdot päällä roiskis tota my tavaraa pyttyyn , ainakin ois syttyminen taattu.

      My diesel energia 44 kj
      Metanooli 22 kj
      E85 n 28 kj
      98 41 kj.

      My d re85 = 36 kj

    • Anonyymi

      2 kilon ahdot niin 36 kj ×2-3 = 70-100 kj , jos kestää ahdot.

    • Anonyymi

      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Puristussuhde

      jos löytyy osaa , pitkää iskua jolla puristukset 13-14 , re85 tankkii , sekaan voiteluaineeksi my dieselä x määrä , tai eri tankkiin / omiin suuttimiin / suuttimeen 5-15% , riittää pikku tankki , sytkä voi olla aika limitillä , laulaa sitten aika mojovasti , varsinkin jos nokat on kiusattu.
      lambda hevon vihtuu vaparista sekoilemasta , pelkkä mittari riittää , halpaa ja mukavaa , säädettävä bensanpaine säädin mukaan juhliin

    • Anonyymi

      Polttoaine ei vaikuta laturin toimintaan.

    • Anonyymi

      Lienee vain hiilet kuluneet loppuun...täysin normaalia. Polttoaineen laadulla ei vaikutusta. Minulta loppui hiilet 298000 km ajon jälkeen...kaksi vuotta sitten.

    • Anonyymi

      My diesel re85 , sekaantuvat yhteen yli 20 asteen lämmössä , mutta jäävät tuon alapuolelle omiin kerroksiin , eli kesällä voiteluaineeksi mukaan , tai sitten pitää kierrättää vesiletkujen ympärille bensalinja.molemmat palaa melko puhtaasti .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe