Paniikkihäiriö ja aggressiivisuus

Ikkiinap

Miksi jotkut hyvinkin aggressiivisesti muita kohtaan käyttäytyvät ihmiset sanovat kärsivänsä paniikkihäiriöstä?

Omia havaintojani useista paniikkihäiriöisistä:

1. Työttömiä alimman sosiaaliluokan miehiä, jolla päihdeongelma.

2. Heikko itsetunto.

3. Usein jokin persoonallisuushäiriö, kuten epävakaa personaallisuus.

4. Hyvin herkkiä arvuuttelemaan muiden motiiveja, pelkkä kengän kärjen asento saattaa loukata, eli erittäin herkkähipiäisiä.

5. Äkkipikaisia ja vaarallisen tuntuisia.

6. Sanovat kärsivänsä paniikkihäirtiöstä, mutta kaikki muut ihmiset pelkävät heitä, koska suhtautuvat kaikkiin muihin epäluuloisesti ja aggressiivisesti - agrressio kohdistuu varsinkin niihin, jotka yrittävät auttaa heitä, eli hoitohenkilökunta, sosiaalityöntekijät, Poliisi.

7. Erittäin heikko itsetunto ja loukkaantumisherkkyys,joka purkautuu helposti aggressionaympäristöä kohtaan.

Luettelon piirteet eivät tokikaan luennehdi kaikki paniikkihäiriöstä kärsijöitä, mutta olen hoitotyössä törmännyt hyvin paljon juuri tämänlaiseen tyyppiin.

9

1289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jorsti

      Paniikkihäiriö on kauheaa, tekee mieli puristaaa

      • siivoojaavaillako

        Laitatko aina mustat nahkahanskat käteen ensin?


    • luokittelueikerro

      Niin ikävä kyllä ihminen ei ole aina looginen. Mutta älä kuitenkaa luokittele liikaa.. joskus kun kaikista heikommassa osassa yhteiskunnassa olevat voivat olla ihastuttavan herkkiäkin ja kohteliaita, mutta sitten muuttua voivat toki yhtä äkkiä varsinkin ikävä kyllä alkoholin ja huumeiden takia esim. Ehkä se herkkyys tekee heidät jotenkin haavoittuvaisiksi pahalle ja psyyke kärsii?(muuttuu?). Tiedät ehkä itsekin mistä asiasta puhun ja yritä saada potilaista sitä hyvää puolta esiin. Minäkin olen ollut hyvin rankassa psykiatrian päihdepuolen töissä muutaman vuoden ja pahimmastakin ihmisestä jonain päivänä paistaa myös se aurinko... kun ei mene sen mahdollisuuden eteen vain..

    • kokemusta_on

      Jos on hemmetin huono olo ja paniikki päällä ja samanlaista ollut kymmeniä vuosia, niin se vetää kireäksi eikä hymyilytä. Joku voi kokea sellaisen aggressiiviseksi.

    • hapettamalla.kuntoon

      Aggressiivisuus ja mielialojen vaihtelu johtuu elimistön ja aivojen hapenpuutteesta. Elimistön hapenpuutetta eli anemiaa ei enää voi mitata hemoglobiinipitoisuudella, koska muut seikat ovat alkaneet vaikuttaa - en mene niihin muihin seikkoihin tässä ja nyt.

      Lääke on hapettaminen liuoksella, joka on apteekista saatava 3% vetyperoksidiliuos. Liuosta annostellaan pipetillä kolme tippaa kielen päälle.

      Elimistön ja aivojen palautuminen happikadosta tapahtuu heti ja tasapainottaa mielen ja antaa normaalin energisen mutta ei ylivilkkaan olotilan.

      Hoito uusitaan muutamia kertoja päivässä - heti aamulla aloitetaan hapettaminen H2O2:lla.

      Lisää Internetistä hakusanalla One Minute Cure.

    • eda54de4

      Voihan tuo olla että mies reagoi pelkotilaan herkemmin aggressiivisesti ja nainen vetäytyvästi jos halutaan kärjistää. Kyllä jos minun paniikkikohtauksen aikana joku tulisi ihan kiinni säheltämään niin varmaan läpsisin että mene helvettiin siitä sen kummemmin tajuamatta, että kuka siinä on ja yrittääkö se auttaa vai tehdä pahaa. Muutenkin semmonen kausi kun on päällä niin käy tosi kireellä, kaikki ärsyttää ja vaikka ei saisi purkaa muihin niin helposti sitä tulee äksyiltyä. Kaikki pikkujutut ärsyttää. On semmonen ylivirittynyt tila, huomaa kaikki vinot taulut ja tikittävät kellot ja ne todellakin ottavat hermoon. Ja sitten se joku juttu napsahtaa ja on paniikki päällä.

      Onneksi omalla kohdalla nyt toistaiseksi historiassa. Mutta hyvin sen vielä muistaa, millaista se oli.
      Keskiluokkainen korkeakoulutettu nainen ihan näin vertailun vuoksi muuten. Raitis.

    • Anonyymi

      Ala vaihtooon jos ihmiset pelottaa :D

    • Anonyymi

      Minä taas en ole koskaan nähnyt ketään paniikkihäiriöstä kärsivää ihmistä joka olisi ollut agressiivinen , sillä ennemmin päinvastoin , sillä paniikki lamaannuttaa usein ihmisen ja tulee avuttomuuden tunne ja pelko sivuun vetäytyminen on tavallista

    • Anonyymi

      Itse olen pitkään sairastanut paniikkihäiriötä ja en edes muista millainen olen kun olen oma itseni. Kaikki nuo seitsemän havaintoasi myös osuvat minuun. Kun mielentila on 24/7 ylivirittynyt niin se vituttaa myös 24/7.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe