C. Difficile, edes sairaalassa ei apua saa

Eitsiisusss

Suamalaista ammattitaitoa. Ole sairaalassa, et saa siltikään apua kun oppineet Ex-terveyskeskuslääkärit ovat ylentyneet.

Itsellä todettu C. Difficile ulostenäytteestä viimekuussa jonka vuoksi olin osastolla. Tuolloin veriarvot lähes normaalit, Crp 4 valkosolut 4.5, 4.3, 4.8 aamuisin ja 5.3 päivällä ja tuo taso on minulle normaali ollut aina. Syönyt vankomysiini ja flagyl kuurin ja auttaneet, mutta oireet palaavat aina kuurin loputtua.

Tilanne nyt kolmannella uusiutumisella ollut pari päivää valkosolut 6.3 ja 6.5 ja crp 5 ja eivät anna antibioottia, koska ei nyt ripulia. Mahakivut välillä 10 luokkaa ja tarvitsee Oxynormia ja ei saa antibioottia. Yhden uuden ulostenäytteen hylkäsivät koska liian kiinteä. Ei vittu. 6.3 valkosolut on itselle poikkeava arvo jo ja nousee aina tuohon keskivaikeassa tulehduksessa, mutta vitun lääkärit tuijottaa vaan viitearvoja ja oirekuvaa joka poikkeaa yleisestä.

Oireet: mahakipu/krampit vasemmalla, keltaisen liman ulostaminen, pakottava ulostamisen tarve, polttava tunne vasemmalla suolta ihan koko ajan.

EI ripulia tällä hetkellä ja tämä on syy miksi en saa uudestaan hoitoa.

Potilas parempi pitää kympin kivuissa sen takia ettei ole ripulia ja vaikka todistetusti antibiootti auttaa. Pieni avautuminen, kun huomaa ammattitaidon läheltä. Tuntuu välillä että itse tietää enemmän.

14

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eitsiisusss

      Itket kivusta,paskot limaa ja koko ajan paskahätä niin yksi lääkäri toteaa, että toiminnallista se vain on. On helvetin käsittämätöntä miten erikoislääkäritkin voi olla niin tyhmiä. Tässä maassa on todistetusti paskimmat lääkärit. Ja kyllä minulla on todettu c difficile ulosteesta, mutta en saa hoitoa ja miksikö? En ole ripuloinut, joten en saa ja miksi? Nämä idiootit antaa opiaatteja kipuun eikä antibiootteja jotka auttaa.

      Viimeksi oli sama juttu, kun todettiin refluksitauti 2007 - ei se mitään ole totesivat yleisellä ja antoivat masennuslääkettä, piti yksityiselle mennä niin tähystyksessä 2 cm haavauma. Ja tämä kaikki tapahtui vasta oksenneltuani joka aamu ja kärsittyäni pahoinvoinnista yli kuukauden.

      • IBS

        Kai tiesit että C. difficile yleensä on seurausta antibibioottikuurista kun se tuhoaa suolesta sekä huonot että hyvät bakteerit jonka jälkeen huonot pääsevät valloilleen, usein juurikin tuo pahis C.difficile. Aina aloittaessaan antibioottikuurin pitäisi samalla ottaa maitohappobakteereita, lääkärit eivät siitä monastikaan älyä muistuttaa. Lisäksi antibioottia johonkin vaivaan määrättäessä pitäisi pyrkiä antamaan täsmälääke laajakirjoisen antibiootin sijaan.

        Koska sinulla ei enää ollut ripulia oli ihan hyvä ettei suoltasi enää rasitettu antibiooteilla vaan saatoit aloittaa sen tervehdyttämisen. Koeta välttää nyt huonosti sulavia ruokia ja helli vatsaasi sosekeitoilla ja vastaavalla.


      • cd.onkauheatauti
        IBS kirjoitti:

        Kai tiesit että C. difficile yleensä on seurausta antibibioottikuurista kun se tuhoaa suolesta sekä huonot että hyvät bakteerit jonka jälkeen huonot pääsevät valloilleen, usein juurikin tuo pahis C.difficile. Aina aloittaessaan antibioottikuurin pitäisi samalla ottaa maitohappobakteereita, lääkärit eivät siitä monastikaan älyä muistuttaa. Lisäksi antibioottia johonkin vaivaan määrättäessä pitäisi pyrkiä antamaan täsmälääke laajakirjoisen antibiootin sijaan.

        Koska sinulla ei enää ollut ripulia oli ihan hyvä ettei suoltasi enää rasitettu antibiooteilla vaan saatoit aloittaa sen tervehdyttämisen. Koeta välttää nyt huonosti sulavia ruokia ja helli vatsaasi sosekeitoilla ja vastaavalla.

        Kaikki clostridiumit eivät johdu antibioottikuureista. Kyseessä on tartuntatauti. En ole itse syönyt antibiootteja yli kahteen vuoteen ja olen kuurin aikana AINA ottanut maitohappobakteereja. Silti sain vakavan clostridium-infektion.


    • cd.on.kauheatauti

      Hei, minulla oli ihan erilainen cd, eli CRP 200 ja kuumetta 40 C jne. Paranin kuitenkin ensimmäisellä vankomysiini kuurilla kokonaan, nyt CRP <3. Söin lisäksi idoform plussaa ym. kotona ja suoli oli muutaman viikon kuluttua aivan normaali. Minusta kuulostaa siltä kuin sulla olisi edelleen paha tulehdus kivuista päätelleen. Etkö pääse tähystykseen edes?

    • Eitsiisusss

      Kivut helpottaneet. Joka päivä mennyt parempaan ja verikoekontrolli ensiviikolla, tähystys 2kk päästä. Litalginia otan nukkumaan mennessä niin helpottaa kaikki kivut ja päivällä enää kivut 3 luokkaa eli siedettävää.

      C.Difficile näyte oli nyt kolmannella kerralla puhdas eli luultavasti suolella vaan kestää toipua. Hyi helvetti, että suolistokivut on hankalia ja se kivun määrä on pahempaa kuin pulpiitissa tai leikkauksen jälkeen. Ja itselläni on tehty kaksi isoa ja yksi pienempi leikkaus niin tiedän mistä puhun.

      Tsempit vaan kaikille jotka suolistokivuista kärsii - ymmärrän tuskanne.

    • HJA

      Eli ensin haukuit lääkärit, kun asianmukaisten tutkimusten jälkeen totesivat että et hyödy antibiooteista. Tulehdusarvot olivat normaalit, uloste normaalia. Nyt sitten olet toipunut, ilman antibiootteja. Jännä juttu. Tässäpä yksi syy miksi terveydenhuoltoala ei välttämättä ole se halutuin ala työskennellä.

    • Eitsiisusss

      Toki sitä kyseenalaistaa valinnat, jos joudut kympin kivuissa olemaan lähes viikon. Ei tämä suoli vielä kunnossa ole lähelläkään, ei kestä lähes mitään enää. Leipää, hedelmäsokeria ja maitoa ei siedä - alkanut myös pulputtamaan ja möyrimään kuin olisi sotatilanne päällä ja moni asia ei sula kunnolla enää, vaan paljon sulamatonta ulosteessa.

      Clostriumista meni suolisto aika vituilleen.

      • cd.onkauheatauti

        Minä toivuin entiselleni, mutta olen joutunut rajoittamaan ruokavaliota jo vuosia muutenkin, IBD:n takia. Lähinnä sellaisella peruna, riisi, pasta, kala jotkut vihannekset ja hedelmät- dieetillä mennään. Plus kaurapuuroa ja varovasti leipää ja juustoa. Lisäaineettomat maitotuotteet käyvät myös.
        Kaikilla suoli ei kuulemma parane kokonaan koskaan clostridiumin jälkeen. En ihmettele, raju ja kaamea tauti.


    • Konstit-monet-nykyisin
      • näinontänäänkin

        Olet oikeassa, vain ulosteensiirto on toimiva lääke , jos tilanne on paha.
        Aina kun ihminen saa antibioottikuurin johonkin vaivaan, pitäisi myös ottaa maitohappobakteereja samanaikaisesti.
        Ikävä kyllä antibioottikuuri, niin pelastava kuin se onkin jossain tapauksissa, myös sekoittaa ihmisen normaalin suolistofroolan pitkäksi aikaa.


      • Anonyymi
        näinontänäänkin kirjoitti:

        Olet oikeassa, vain ulosteensiirto on toimiva lääke , jos tilanne on paha.
        Aina kun ihminen saa antibioottikuurin johonkin vaivaan, pitäisi myös ottaa maitohappobakteereja samanaikaisesti.
        Ikävä kyllä antibioottikuuri, niin pelastava kuin se onkin jossain tapauksissa, myös sekoittaa ihmisen normaalin suolistofroolan pitkäksi aikaa.

        Sen voi tehdä myös itse jos lääkärit ei määrää:
        https://www.tiede.fi/keskustelu/88033/olen-120kg-minulta-katosi-ruoanhimo-pysyvasti-pikku-jutulla?changed=1604865558


    • Eitsiisusss

      Muutama päivä sitten erehdyin kokeilemaan taas mausteista ruokaa niin alkoi kipuilemaan samana iltana ja seuraavana päivänä tulikin sitten kaikki sulamattomana. Muuten uloste on jo normaalia lähes joka päivä, mutta koko suoli kipuilee usein ja särkee jopa selkään asti. Aikaisemmin infektion aikana kivut oli vasemmalla ja nyt pomppii puolelta toiselle.

      • cd.onkauheatauti

        Tähystyksessä varmaan näkyy onko siellä vielä tulehdusta? Kuulin kyllä, että joku oli saanut clostridiumin takaisin ennen tähystystä tehtävän suolen tyhjennyksen takia. Ole varovainen ettet menetä hyvää bakteerikantaa jonka olet onnistunut suolistoosi hankkimaan...

        Mulla ei myöskään sulanut suolistossa eines-falafelit. Kipuja 24 h ja ripuli. Eli samalla rajoitetulla ruokavaliolla on pakko jatkaa. Tänään perunamuusia ja keitettyä seitä. Aamiaiseksi oli banaani ja viili.


    • Eitsiisusss

      Allergialääke tuplana auttaa aika paljon, eilen kokeiluna aloitin. Eli nähtävästi olen allergisoitunut jollekkin infektion jälkeen tai sitten suolistossa on histamiinia tuottavia bakteerilajeja liikaa antibiootin sotkettua bakteerikantaa. Ja tosiaan kahden kuukauden päästä on tähystys ja viimeistään koepalojen jälkeen selviää mihin olen sairastunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe