en kyl jaksais mennä kuunteleen helluntaisaarnaajaa: ensimmäisekseksi Puhe alkaa: "minun vaimoni, minun lapset, meidän lapsemme, koulut tarhat, jne.
Eiks siel saarnassa vois koskaan puhua: Raamatun tekstiä, - eikä muuta.
Kumpi niille saarnaajille nyt on tärkeämpää, - kertoa että Ihme on Tapahtunut !! "Minulla on Vaimo" ( ja ihme se onkin), vai: että Jeesus Elää, niin.
kuulemitävain
18
<50
Vastaukset
- En.enää.kuuntele
Tuo sama tyyli hellareilla on ollut vuosikymmeniä. Myös nettilähetyksissä. Otin sen kannan, että jos alkupuheet matkasta kesämökille tai muut yksityisasiat kestävät yli viisi minuuttia niin vaihdan kanavaa. Samaten jos puhe alkaa typerillä vitseillä joille pitäisi nauraa. En olekaan vuosikymmeniin käynyt heidän seurakunnissaan: turha metromatka jos jo kohta pitää poistua ovesta. Eihän hellareilla ole mitään todellista Jumalan sanaa annettavanaan. Kyseessä on saarnaajakeskeinen show ja rahankeräys tätä juppia varten.
- ihanvaantiedoksi
No jaa. Kaikki "hyvät puhujat" tulevat ensin kuulijan tasolle. Sillä ylhäältä päin luennointi sormen heilutuksen kera voi vaikuttaa ylimieliseltä. Vikoilevaa sakkia ei tietenkään voi miellyttää teki mitä tahansa.
- CommandoHauis49cm
ihanvaantiedoksi kirjoitti:
No jaa. Kaikki "hyvät puhujat" tulevat ensin kuulijan tasolle. Sillä ylhäältä päin luennointi sormen heilutuksen kera voi vaikuttaa ylimieliseltä. Vikoilevaa sakkia ei tietenkään voi miellyttää teki mitä tahansa.
Minun mieleeni on saarnaaja, joka ei yritä miellyttää kuulijaa miettien mitä kaikkea kosiskelevaa makeaa puhetta Jumalan lapset haluavat kuulla.
Mutta saarnaaja on samaa perheyhteyttä kuulolle tulleiden kanssa ja sen perhesuhdesiteen tulee välittyä Pyhän Hengen läsnäolon hoitavan voimavaikutuksen kautta. En tarkoita kaatumisia tai hurmostiloja vaan sitä turvallista ja mielevää läsnäolon ilmapiiriä mikä syntyy kun perhe kokoontuu kokoontumispaikkaansa yhdessäoloon jakamaan, rakentumaa, lohduttautumaan, lohduttamaan, rohkaistumaan, rohkaisemaan, rukoilemaan, ylistämään, itkemään, nauramaan, puhumaan, hiljentymään, olemaan hiljaa, laulamaa, olemaan laulamatta lauluunosallistumatta kun lauluääni arastuttaa, olemaan oma teeskententelemätän lähimmäinen toinen toiselleen.
Voitte nyt päätellen laittaa pääkopassa miksi laitan tämän näpytyksen jälkeen joitakin nimiä:
Tapani Talikainen, Veilot, Tapani Suonto, Helpit, Pasi Turunen, Mellerit, David Pawson, Turuset, Tim Henderson, Mattilat ja sinä Jumalan lapsonen.
https://www.youtube.com/watch?v=TaUSldXPCsU
- huomioinut
,,,, vapaamuurarien "osakkuus, jäljitelmä ???
- huomattuon
Aloittaja on aivan oikeassa.
Ketä kiinnostaa jonkun pastorin lasten ja vaimon tekemiset,omat nuoreni lakkasivat käymästä siinä vaiheessa helluntaiseurakunnassa kun ymmärsivät nuo tyhjänpäiväiset puheet. Eräskinpuhuja kertoi lattain luuttuamisestaan ja imuroinnistaan. Toinen näkemistään unista jne. Voidaan sitten ihmetellä miksi uusia jäseniä ei seurakuntiin enää tule.
Täytyy ymmärtää että monet pastorit ovat kouluttamattomia , usein ex-allkkareita tai linnankundeja. Eli abstrakti ajattelu ja ymmärrys puuttuu mm.. Helpointa n vain puhua omista tekemisistään.
EIpä heiltä voi muunlaisia saarnoja vaatiakaan.- voihyvänenaika
no mutta jopas puhut pöty, helluntaissa puhutaan aina tervettä Sanaa !
Se tuntuu monista oudolta jos puhetta tuodaan arkipäivän tasolle, koska monilla kuulijoilla on tottumus kirkon jumalanpalveluksiin joissa ei koskaan arkena tapahdu mitään ellei pappi käy kaupassa tai kompastu portaissa.
äläkä höpötä lapsellisia ...abstraktista ajattelusta, kyllä sitä riittää useimmilla puhujilla enemmän kuin kuulijoilla,kokeile mennä puhumaan, sillä se selviää, olispa mukava kuulla se puhe hehe ! - voihyväselle
Voi hyvänen aika tosiaan :)) On aivan selvää ettei äly riitä useimmilla pastoreilla muuhun kuin päivänsä tapahtumien kertailuun. Toki joku ulkoa opittu fraasi väliin, sekä hallleelujaa , kiitos jeesus toistoa.
Puhumaan minun ei tarvitse lähteä, koska en tituuleeraa itseäni "pastoriksi" kuten nämä huomionkipeät fariseukset!! - lainenn
voihyvänenaika kirjoitti:
no mutta jopas puhut pöty, helluntaissa puhutaan aina tervettä Sanaa !
Se tuntuu monista oudolta jos puhetta tuodaan arkipäivän tasolle, koska monilla kuulijoilla on tottumus kirkon jumalanpalveluksiin joissa ei koskaan arkena tapahdu mitään ellei pappi käy kaupassa tai kompastu portaissa.
äläkä höpötä lapsellisia ...abstraktista ajattelusta, kyllä sitä riittää useimmilla puhujilla enemmän kuin kuulijoilla,kokeile mennä puhumaan, sillä se selviää, olispa mukava kuulla se puhe hehe !Aina? Hoh jopas repäisit!
Liekkö oikein liioitella tuollaisilla asioilla. Hyvä on jos tervettä Sanaa saarnataan, mutta että ihan aina? On siellä monenlaista luikeroa ollut helluntainkin pastoripatteristossa soopaa jauhamassa.
todellinen sananopettaja opettaa Sanaa eikä puhele lämpimikseen
kaikkia ei ole tarkoitettu Sanan opettajiksi- näinsemeneeselväse
Jäi tuosta edellä pois että monikaan kuulija ei tajua sitä että kovin monet puhujat hellntaissa ovat evenkelistoja ja silloin ei tarvitse odottaa kummoista sananopetusta, silloin liikutaan enempi siellä päiväkotiasioissa ja vastaavissa.
eikä sellaisten puhujien paikka olisikaan muualla kuin evankeliomistilaisuuksissa, vailitettvasti he eivät itse tunnista ongelmaa useinkaan ja siinäpä sitä sitten ollaan. näinsemeneeselväse kirjoitti:
Jäi tuosta edellä pois että monikaan kuulija ei tajua sitä että kovin monet puhujat hellntaissa ovat evenkelistoja ja silloin ei tarvitse odottaa kummoista sananopetusta, silloin liikutaan enempi siellä päiväkotiasioissa ja vastaavissa.
eikä sellaisten puhujien paikka olisikaan muualla kuin evankeliomistilaisuuksissa, vailitettvasti he eivät itse tunnista ongelmaa useinkaan ja siinäpä sitä sitten ollaan.Niin no se on vanhimmiston vastuulla että ketkä pääsevät puhumaan seurakunnassa. Ilmoita asiasta vanhimmistolle koska heidän vastuulla se tosiaan on. Toivottavasti kyseiset evankelistat on Herra kutsunut evankelistoiksi koska jos ei ole Herra johdattanut evankelistan tehtävään silloinhan ihminen itse yrittää olla evankelista. on tärkeää koetella ja kysyä Herralta mikä on kenenkin tehtävä. Olin aikaisemmin tekemisissä ihmisen kanssa joka väitti olevansa evankelista mutta en koskaan kuullut Jeesuksen veren koko evankeliumia hänen suustaan
on.aika.herätä.unesta_ kirjoitti:
Niin no se on vanhimmiston vastuulla että ketkä pääsevät puhumaan seurakunnassa. Ilmoita asiasta vanhimmistolle koska heidän vastuulla se tosiaan on. Toivottavasti kyseiset evankelistat on Herra kutsunut evankelistoiksi koska jos ei ole Herra johdattanut evankelistan tehtävään silloinhan ihminen itse yrittää olla evankelista. on tärkeää koetella ja kysyä Herralta mikä on kenenkin tehtävä. Olin aikaisemmin tekemisissä ihmisen kanssa joka väitti olevansa evankelista mutta en koskaan kuullut Jeesuksen veren koko evankeliumia hänen suustaan
En siis ainakaan muista kuulleeni
- Ulostulleekuiteski
Puhuja voi mennä välittömästi Raamatun Sanaan. Hyvin usein näin tapahtuukin.
Varsinkin jos kokous on kestänyt lähes tunnin ennen kuin saarnaaja pääsee puhumaan.
Mutta se tuntuu vähän oudolta, jos puhuja ottaa ensi sanoiksi Raamatun Sanan.
Yleensä puhujat aloittavat keveästi puhuen jostakin aivan arkielämään liittyvästä
asiasta, jotta kuulijat "pääsevät pehmeästi mukaan puheeseen". Esim vieraileva puhuja
voi mainita jotakin yöpaikastaan ja majoittajistaan ja kiittää heitä. Mutta hyvin nopeasti Jumalalta sanoman saanut puhuja menee sanomaan koska se sanoma palaa sydämessä ja
se täytyy saada ulos.- kuulijakunnanhalveksunta
Ja höpölöpö taas . Kyllä huomaa ettei saarnoja ole mitenkään valmisteltu, puhutaan mitä sylki suuhun tuo sekä toistellaan "asiaan" kuuluvia hellari fraaseja!
- PerusEvk
( 1.Kor.15:1.-11.) 1.Kor.15:1."..Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte 2. ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. .........................11. Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet...."
(Apostoli Paavali kuningas Agrippan edessä) Apt.26:22."... Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan, 23. että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille.".."
Mark.16: 20".... Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta..."
( Jeesus Kristus ylösnousemuksensa jälkeen opetus lapsillensa Luuk.24:44.".. Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa". 45. Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset. 46. Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, 47. ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. 48. Te olette tämän todistajat..."
Hepr.2:1."..Sentähden tulee meidän sitä tarkemmin ottaa vaari siitä, mitä olemme kuulleet, ettemme vain kulkeutuisi sen ohitse. 2. Sillä jos enkelien kautta puhuttu sana pysyi lujana, ja jokainen rikkomus ja tottelemattomuus sai oikeudenmukaisen palkkansa, 3. kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille, 4. kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?...." - Kauanuskossa
Korvapieni, et ole tainnut olla koskaan hellnsrk:ssa raamattutunnilla. Ja jos "oikea" sanankuulo saa aikaan vain ylpeyttä ja toisen taivasmatkaajan aliarvioimista ilman rakkautta niin se mitä itse on evääkseen saanut niin ei se ole sitten uskossa sulautunut kuulijaan.
- Janoinen44
Tähän mitä tässä linkissä tapahtuu pitäisi pyrkiä, että Jumala saisi toimia ja puhua lahjojen kautta. https://www.youtube.com/watch?v=Sfj2PzMaNyM
- JustJoopa
Älä höpötä joutavia. Kyllä kaikilla on oma tyylinsä eikä niitä voi yleistää. Jos ei kiinnosta enää kuunnella niin syy tuskin on saarnaajissa, vaan se syy kyllästymiseen löytyy kun katsot peiliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään13713154Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen823619Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,952894Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?361369Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2731364Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1451292Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151254Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S121157- 811051
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin184923