YLIOPISTO ENNUSTAA; KOKOOMUS ROMAHTAA MUTTA SKE:llä HURJA NOUSUKIITO!

valttietopiskelija

Gibsonin yliopiston, Suomen ja Viron politiikanlaitoksen vaalikone lupaa PERSUILLE 74 eduskuntapaikkaa, Kokoomukselle 29 ja 7 tähden liikkeelle 23. Hurjin tulosennuste suhteessa vaalien alkuasetelmaan liittyy SKE puolueeseen. Suomen Kansa Ensin r.p: lle ennustaa jopa 14 sta paikkaa. Mitäs "nynnyosasto" sanoo tähän?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jytkis

      Persuille tulossa siis jättijytky!!!!!!!!!

      • Lähteetpuuttuu

        Lähteitä väitteelle.


    • Hfgg

      Aivan totta kone on nyt sekoittanut persut,persut nousee kolmanneksi suurimmaksi puolueeksi

    • Hffg

      Pienpuolueiden ehdokkaiden valinnan tekee monelle vaikeaksi se, että heidän läpimenonsa todennäköisyys on paljon pienempi kuin suurempien puolueiden ehdokkailla. Tällöin jokainen valitsija joutuu puntaroimaan mahdollisen aatteellisen puhtauden ja kylmän käytännöllisyyden väliltä.



      Pienpuolueet ovat lähtökohtaisesti eduskuntapuolueita heikommassa asemassa. Ne eivät saa puoluetukea, koska sitä jaetaan vain edustajapaikkojen perusteella. Ne eivät myöskään saa julkisuutta niin kuin suuremmat puolueet.

      Pienpuolueiden voimavarat ovat vaatimattomat. Se näkyy niiden ohjelmien onttoudessa. Ja jos äänestäjille ei ole tarjota perusteltuja näkökantoja ja ehdotuksia, on vaikea odottaa tukeakaan.

      Viime eduskuntavaaleissa pienpuolueet saivat alle prosentin äänistä. Gallupien mukaan suurta pottia ei ole odotettavissa nytkään.
      Siinä suuruuden hullulle palautus maan pinnalle

    • toivonMuutosta

      Voi olla että pienpuolueissa olisi minullekin sopivampi puolue kuin persut. En kuitenkaan halua hajauttaa ääniä, kun vastustan vakaasti haittamaahanmuuttoa. Halla-ahoa arvostan ja kuuntelen mielelläni, älykäs mies eikä provosoidu, päämisteriainesta.

      Venäjään minulla ei ole suuria tunteita suuntaan tai toiseen. Nykymedian touhu on antanut ymmärtää, ettei iso naapuri olekaan ehkä niin outo, kuin mikä käsitys meille on syötetty. Eli luotto on mennyt valtamedioihin tyystin. Oikeanlaisten päättäjien avulla rauhanomainen rinnakkaiselo saisi venäjänkaupan kukoistamaan.

      Toivon, että Suomessa käy kuten Tanskassa syksyllä, Tanskan YLEltä vietiin valtionvaroja ja sieltä lähti 400 työpaikkaa. Tämä lasten vetäminen politiikan pelinappuloiksi on viimeinen tikki, törkeää.

    • Itse päädyn äänestämään pienpuolueen ehdokasta. Perussuomalasia äänestin ennen. Toki toivon myös persuille hyvää vaalimenestystä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe