Miksi Corollasta ei ole koeajoa autolehdissä?

Entisen Suomen kamaralla siis. Autolehdillä on ollut useita viikkoja aikaa.
Ilmoita

Johtuneepi siitä, ettei niitä ole vielä juurikaan lehtien painoon mennessä ollut vielä koeajettavana.
Kaikki mitkä tulee, revitään myyjien käsistä saman tien.
Nyt on jo kuulemma parin kuukauden jonoja.
3 VASTAUSTA:
Yli 3 kk jonot, jos ei ota pluspakettia. Toki joitakin malelja ja värejä voi saada nopeammalla aikataululla. Näin se on aina ollut niin kolmena kerta kun uuden tojotan olen ostanut. Ihan normimalleja, normivarustein.
Keckonen kirjoitti:
Yli 3 kk jonot, jos ei ota pluspakettia. Toki joitakin malelja ja värejä voi saada nopeammalla aikataululla. Näin se on aina ollut niin kolmena kerta kun uuden tojotan olen ostanut. Ihan normimalleja, normivarustein.
Osa 1.8sta 5 kk
Toimitukseen kirjoitti:
Osa 1.8sta 5 kk
Täsmennetään vielä että osaa malleista saa 4viikossa juuri nyt, huomenna voi tilanne olla jo toinen.
+Lisää kommentti
PARIN KUUKAUDEN JONOT oli myös uudessa priiuksessa. Kuulemma vain siksi niitä ei riittänyt suomeen takseiksi. Ehkä vielä joskus toyotalla on se luvattu 100% takseista, toistaiseksi lähinnä venäläistaksi Yango käyttää Toyotaa.
1 VASTAUS:
Ei tule ikinä toteutumaan.. Itä ystävä suosii kaukoidän vehkeitä.. Niinpä niin..
+Lisää kommentti
Maahantuoja ei enää oikein anna toyotaa testiin kun aina tulee jumbosija.
0 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Kyllähän ledet sen tietää: Yksikin nihkeä arvostelu niin mainokset loppuu.
Koska lehdetkään ei voi valehdella, ne kirjoittavat toyotasta pelkän säyseän "ensivaikutelmat" artikkelin.
Vertailuissaa toyota yritetään arvostella nätisti, tai jos se on vaikeaa, vaietaaan. Siksi toyotaa ei usein näy testeissä.
3 VASTAUSTA:
Pitkään autolehdet kiistivät rahan vaikutuksen sanailuihin, mutta VAG-konsernin monilukuiset ongelmat moottoreiden ja vaihteistojen kanssa, moninkertaiset päästöhuijaukset, sekä takuukorjausten kieltämiset paljastivat rähmällään olon mittakaavan. VAG-leirin autot olivat teksteissä laadukkaita, vaikka laatuväitteille ei lopulta löytynyt mitään substanssia. Mainostulot ratkaisevat.
SoToy kirjoitti:
Pitkään autolehdet kiistivät rahan vaikutuksen sanailuihin, mutta VAG-konsernin monilukuiset ongelmat moottoreiden ja vaihteistojen kanssa, moninkertaiset päästöhuijaukset, sekä takuukorjausten kieltämiset paljastivat rähmällään olon mittakaavan. VAG-leirin autot olivat teksteissä laadukkaita, vaikka laatuväitteille ei lopulta löytynyt mitään substanssia. Mainostulot ratkaisevat.
TM on kirjoittanut ison artikkelin sekä TSI-koneiden öljynsyönnistä että turvaongelmasta. Kyllä lehdet kirjoittavat VWstä kriittisesti kun aihetta on. Samoin testivoitot VW:lle ja jumbosijat tojolle tulevat aiheesta.

Mites esimerkiksi hybridivertailu jossa oli Kia, Hyny ja kaksi Tojoa. Tojot ottivat kaksi viimeistä sijaa. Onko sekin VW:n suosimista?
> Vertailuissaa toyota yritetään arvostella nätisti, tai jos se on vaikeaa, vaietaaan. Siksi toyotaa ei usein näy testeissä.

Täsmälleen oikein. Jossain TM autovertailussa oli tolloloota mukana ja sehän ei oikein meinannut millään pärjätä. Hyvin näki, miten isossa paineessa lehdessä päivystävä tojokomissaari oli. Sillä sellainenhan siellä pitää olla, koska merkki (tai riisikipot ylipäätään) oli takavuosina kovasti suosiossa + nykyäänkin mainostulot velvoittaa.

Pelastus löytyi siitä, ettei auton ajovalot olleet ihan paskat. Niinpä niitä piti kehua peräti puolen sivun verran, vaikkei ne (halogeenit) nyt sinällään niin kauhean ihmeelliset olleet. Vaan kun eivät muutakaan löytäneet, niin tähän piti tarttua. Vrt. samalla tyylillä ao. lehdessä korjataan "väärien" merkkien sijoitusta alaspäin. Jos ei testiyksilöstä vikaa löydy, niin päivystävä tojokomissaari kirjoittaa yhteenvedon kaikista essonbaarin legendoista.

Vanhoja lehtiä kun selaa, niin hyvin huomaa, miten on riisikippojen kehnoja ajo-omituisuuksia kommentoitu hyvinkin hellällä kädellä.

Eikä aina tarvi edes kovin vanhoja selata. Useammassakin vertailussa tollolootan takajouset pohjasi täydellä kuormalla ja syykin löytyi yhdessä farkkuvertailussa, missä havaittiin, että a) auton nimellinen kantavuus on kilpakumppaneita huonompi b) auton omamassa on laskettu väärin, koska siihen ei sisältynyt kuljettajan paino (75 kg). Kun a+b huomioitiin, havaittiin, että auton kantavuus ylittyy jo 5x75 kg kuormalla. Siis 5 aikuista miestä, ilman vaatteita ja matkatavaroita. Semmoisia kääpiöautoja nämä tollolootat ovat.

Sama vaiva varmaan muissakin tollolootissa, jousituksen pohjaamisista päätellen. Olisi tästäkin pitänyt meteli nostaa, mutta tojokomissaarin käskystä asia painettiin villaisella.

Mielenkiintoinen on myös hypetysten surkea kiihtyvyys suhteessa ilmoitettuihin teho- ja vääntölukemiin. Vaikka onhan käsite "japaninponit" ja vanha...

Aika hauskaa oli myös lukea, miten kahden eri lehden testissä hypetys uupui kesämökin pihaan. Ovi tai hanskalokeron kansi oli jäänyt raolleen ja 12 V akku tyhjentynyt viikonlopun aikana. Wanhanaikaisessa riisikipossa ei ole automatiikkaa sen vertaa, että sisävalot sammutettaisiin 20 min tms. jälkeen moisen estämiseksi. Kun 12 V akku on sippi, hypetyksen matka jatkuu tyylikkäästi hinausauton lavalla ;-D

Kaatuvan moottorinohjauksen aiheuttamat hallitsemattomat kiihtymiset ja kuolemantapaukset on kotimaisissa lehdissä sivuutettu täysin. Samoin tollootan kertakäyttödieselit ja bensakoneiden öljynkulutusongelmat. Eikä pelkästään tollolootan... Datsunilla oli sama vaiva.

Datsunin kuminauhaveto sentään haukuttiin sekä Tuulilasin että TM kestotestissä. Tätäkin itäautomerkkiä on pitänyt käsitellä silkkihansikkain. Tuulilasi kehtasi reilusti myöntää syyn moiseen. Kun kasvaimen ensimmäinen versio haukuttiin lehdessä, toimitus hukkui mielensä niin pahoittaneiden datsunpappojen palautepostiin.

Uskooko kukaan, ettei tojokomissaarit kykenisi lahkolaisiaan vastaavaan suoritukseen piiskaamaan, pyhän merkin suojelemiseksi?

Tollolootallakin oli oma vaihteistofloppinsa, MMT. Se on niin kehno, että tojoterot ovat yrittäneet kiistää moista ikinä valmistetun. Kyllä niitä on tehty ja Suomeenkin eksynyt. Tollolootan onneksi näitä ei vissiin koeajoihin ole otettu. Mikähän lie syynä ;-D

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Tehoton tuhnu 1.8 hybrid vähemmän vääntöä kuin 1.2 turbossa ja 2.0 hybrid maksaa lähes 40 000 Tsiisus
5 VASTAUSTA:
31000,-
40k on pikku raha. Menisit tuhnu poika töihin, saisit auton eikä tarttis ajaa sillä 250 egen audin rohjolla (-87)
Hybridi vääntää hyvin varsinkin liikkeelle lähdössä, eikä sudi niin pahasti.
Hybridisti kirjoitti:
Hybridi vääntää hyvin varsinkin liikkeelle lähdössä, eikä sudi niin pahasti.
Sutiminen säädetään nilkan ojennuksella. Kesällä ja talvella.
Hybridisti kirjoitti:
Hybridi vääntää hyvin varsinkin liikkeelle lähdössä, eikä sudi niin pahasti.
^ Ei jaksa sutia...

Liikennevaloissa kannattaa, mahdollisuuksien mukaan, valita eri kaista. Hypetykset kihnuttavat liikkeelle niin tuskaisen hitaasti. No, aika pitkälti samaa vaivaa kaikilla tollolootilla.

40 rajoituksilla kyllä hurjastellaan ylinopeutta. Siihen ajo-ominaisuudet ja kiihtyvyys riittävät. Satasen alueella nämä tulevat valtaosin perä edellä vastaan. Marssinopeus 85 ja silti pitää peltipoliisien kohdalla painella reilusti jarrua. Taitaa nopeusmittareissakin olla aika reilusti "japaninlisää". Vrt. turvatyynyjen määrän härski liioittelu, hevosvoimista nyt puhumattakaan. Hypetyksissä ja nimenomaan hypetyksissä hämmästyttää kehno kiihtyvyys suhteessa luvattuun tehoon / vääntöön.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Kyllähän toyotasta saa säyseän nihkeän ensivaikutelman kirjoitettua lehteen, mutta vertailuihin ei ole mitään asiaa.. Tojolla on ollut tapana flopata täysin joka testissä ---> Ei mainos rahoja markkinointi osastolta...
Ilmoita
ÄLKÄÄ HUOLESTUKO! Ihan varmasti tulee testit, vertailut, kestotestit, talvitestit jne. Kunhan vain lehdet niitä ehtivät tekemään - senverran merkittävästä autosta on kuitenkin kyse.
Ilmoita
Ai sillä pystyy myös ajamaan, ei helevetti soikoon koristeeksi korkeintaan?
4 VASTAUSTA:
Ja mikähän auto olikaan se joka suhteessa parempi?
7897978 kirjoitti:
Ja mikähän auto olikaan se joka suhteessa parempi?
Ainaisempien vertailujen mukaan lähes kaikki.

Odotellaan tässä vaan ikuisina optimistina että josko se tuhnu viimein olisi tehnyt kaikin oikein ja korjaisi potin. Uskotko niin käyvän?

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

> Ai sillä pystyy myös ajamaan, ei helevetti soikoon koristeeksi korkeintaan?

Tallissa seisomaan nämä on tarkoitettu. Tollolootien ostajien keski-ikä on 65 eli pappamobiili sananmukaisesti. Vanhasta muistista ja uskonlahkon tiukassa ohjauksessa näitä ostellaan, laput silmillä. Täälläkin on monta kertaa joku pappa kehunut ostaneensa hybridin säästääkseen bensakuluissa, kun ajoa tulee sentään 6-8 tkm vuodessa. Ei tällaista voi perustella millään muulla kuin sokealla uskolla.

Samoin on nähty parikin sankaria, jotka muutaman kuukauden välein raportoi "taas on 2 tkm enemmän mittarissa eikä vieläkään yhtään vikaa". Jep, sehän on maailman ihme, ettei auto hajoa ensimmäisten 10 tkm matkalla ;-D

Samoin on hyvä paukuttaa henkseleitä, kun ensimmäinen katsastus (3 vuotta ja 40 tkm mittarissa) menee läpi ilman huomautuksia. Huonommissa merkeissä tulee hylsyjä kuluneista renkaista ym. Sehän ei mitään vaikuta, että näillä muilla merkeillä on mittarissa jo tuplamäärä kilometrejä (keskimääräinen ajosuorite 18 tkm/vuosi, mutta uusilla ajetaan yleensä keskimääräistä enemmän).

Em. tahdilla 100 tkm menee rikki vasta 7 vuoden iässä. Ai niin, mutta pesunkestävä tojopappa laittaa auton vaihtoon, varmuuden vuoksi, kun 3 vuoden takuu loppuu. Mutta sehän ei estä kehumasta, miten halpaa ja luotettavaa ajoa...

Harva itäauto yltää edes 200 tkm lukemiin. Mutta se ei estä kirjoittelemasta legendoja "400 tkm eikä muuta tehty kuin bensaa tankattu". Todellisuus vaan on toinen. Sekä bensakoneiden öljynsyöntiongelmat että D4D kertakäyttödieselien kansipahvien porsimiset realisoituivat ehkä jossain 130 tkm tietämillä, jolloin autoilla (myös niillä dieseleillä) usein ikää jo reilut 7 vuotta = maahantuoja totesi, ettei kiinnosta pätkääkään. Täysin sama kuvio myös datsunin öljynsyönnin kanssa. Rippikouluikää lähestyvien autojen ongelmat eivät kiinnosta maahantuojia eikä autolehtiä. Ei, vaikka kilometrejä olisi vasta vähän päälle 100 tkm.
Mitenmahtaaolla kirjoitti:
Ainaisempien vertailujen mukaan lähes kaikki.

Odotellaan tässä vaan ikuisina optimistina että josko se tuhnu viimein olisi tehnyt kaikin oikein ja korjaisi potin. Uskotko niin käyvän?
Vaikka Pentti yrittää tapojensa mukaisesti poistattaa tämänkin asiattomana, pistetään tähän alle AutoBildin arvio käytetystä Auris hybridistä.

Tällä kertaa Saksan AutoBildin juttua käytetystä Toyota Auris hybridistä. Otsikko käännettynä on ”Säästää – myös korjaamolla” ja jatkuu ”Säästää, käytännöllinen, luotettava. Toyota Auris hybrid pystyy melkein kaikkeen – vain ajonautinnon kanssa menee tiukaksi”.
Teknisiä ongelmia autossa ei juuri ole, lukuunottamatta kaikille hybrideille tunnusomaista takajarrujen jumittamistaipumusta sen takia koska hybridillä ajettaessa takajarruja ei juuri käytetä vaan jarrutus tapahtuu sähköllä, samalla akkuja ladaten.Vanhemmissa autoissa myös pieni akku jolla ohjataan elektroniikkaa ja ylipäätään kaikkia normaaliautonkin sähköisiä toimintoja, ei kestä yhtä kauaa kuin iso ajoakku. Ruostuminen ei ole auton ongelma mutta koteloiden reilumpi vahakäsittely ei olisi pahasta.
Auto on sitä tyyppiä joka ei sovi kaahareille eli joilla on ”Benzin im Blut”vaan sellaiselle joka ei stressaa ja ajaa rennosti ja rauhallisesti (Saksan liikenteessä). Koeajokulutus oli 5.7 l/100km joka kertoo että täysillä on menty. Se siitä saksalaisesta ajonautinnosta.
Lopussa autolle annettiin 4 tähteä 5 mahdollisesta ja vaihtoehtoina samassa koko- ja hintaluokassa mm. Audi A3 e-tron 3.5* Honda Insight 3* ja Opel Ampera 2.5*
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Toyota antaa autonsa ajoon ensin vain lööpilehdille ja järjestää kivat illalliset ja bileet ja tietenkin matkan jonnekin lämpöiseen ja ajattaa autojaan sileillä ja hitailla teillä pikkulenkit jne.... Näin saadaan tietenkin positiivisia lausuntoja ja myynti lähteen käyntiin hyvin kun hätäisimmät vaarit päivittävät 1-2 vuotiaat Auriksensa ja Avensa uusiin Corolloihin kun se sai niin hyvät arvostelutkin. Kun saadaan kaikki lukuisat esittelyautot ja vaarien tilaukset rekisteriin, niin saadaan pariksi kuukaudeksi hienot myyntiluvut ja se ruokkii tulevaa, sillä suomalainen on onneton tiedoiltaan autojen todellisuudesta ja laadusta ja luulee, että Corolla on hyvä kun sitä ostetaan niin hyvin. Hyvä esimerkki tästä on Nissanin Qashqai joka on aika onneton auto ja kovin vikainen.
1 VASTAUS:
Jos sinä Pentti kerran olet tietoinen autojen todellisesta laadusta niin miksi sinä onneton menit aikoinaan ostamaan Dodge Caliberin. Sehän on täysin epäonnistunut tekele johon joutuu tosiaankin tekemään katsastusremontin joka vuosi.
+Lisää kommentti
Turha testailla se on hyvä auto ja voi ostaa suoraan. Pikkupippeliset takavetovouhottsjat voi ostaa jonkun muun mitä saa takuulla korjuutella,näin se vaan on .
2 VASTAUSTA:
Kun ei paljoa toivo, niin ei kauheasti pety, Toyota vaarin motto.
PuutteitaJaRuostetta kirjoitti:
Kun ei paljoa toivo, niin ei kauheasti pety, Toyota vaarin motto.
Voitko näyttää nukella, mihin tuhmiin paikkoihin Toyota on koskettanut sinua, niin laitamme paperit vetämään Kelan kustantamaan traumaterapiaan.
+Lisää kommentti
Tommi Mäkinen lienee antanut oman panoksensa uuden Corolla suunnitteluun Belgian suunnittelukeskuksessa. Hyvät ajo-ominaisuudet viittaavat tähän. Toyota Racing Team ollut asialla.
1 VASTAUS:
Hehee, nyt poika on ihan liekeissä ja leukaa irtoaa huimaan tahtiin.
+Lisää kommentti
Testi olisi paperin haaskausta. Tojouskovaiset ostavat, vaikka auto olisi millainen floppi tahansa. Autoista jotain ymmärtävät taas eivät tällaisiin vanhalla nimellä/maineella ratsastaviin itäkippoihin vilkaisekaan.
1 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ethän se sinäkään taida niin autoista ymmärtää, mutta kunhan tykkäät kirjoitella höpöjä aiheesta, josta et alkeitakaan tiedä. Päänsilityksiä sulle.
+Lisää kommentti
Myynti on suurempaa, kun ostajat eivät tiedä totuutta mm kulutuksesta.
2 VASTAUSTA:
Ja sinä tiedät, muttet kerro. Aika ilkeää.
Osapuilleen rajoitusten mukaan ajettuna 1,8 Hybrid Corolla: 5,0 l/100 km. Tosin ennättäny ajamaan vasta 1500 km.
+Lisää kommentti
Testaus on turhaa. Tojouskovat ostavat joka tapauksessa. Autoista jotain ymmärtävät eivät itäkippoihin koske.
3 VASTAUSTA:
Itkuntuhruinen vinkumisesi saa hymyn huulilleni. Tanssi minulle lisää, viihdytä minua.
Olipa yllättävä kommentti pesunkestävältä tojouskovaiselta.

Lahkon vaatimusten mukaan... Ei tojouskis myönnä tojolootassa mitään vikaa olevan. Ei edes itselleen.

Huom. tämä on tietoa, ei luuloa. Olen nimittäin em. taudista parantunut.
Kyyneleenne ovat kuin raikkaan puron pirskeitä kasvoille kuumana päivänä. Pyydän, älkää lopettako. Viihdyttäkää minua lisää.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Turha syyttä TM:ää VW:n suosimisesta. TM on kirjoittanut ison artikkelin sekä TSI-koneiden öljynsyönnistä että turvavyöongelmasta. Kyllä lehdet kirjoittavat VWstä kriittisesti kun aihetta on. Samoin testivoitot VW:lle ja jumbosijat tojolle tulevat aiheesta.

Mites esimerkiksi hybridivertailu jossa oli Kia, Hyny ja kaksi Tojoa. Tojot ottivat kaksi viimeistä sijaa. Onko sekin VW:n suosimista?
2 VASTAUSTA:
> Turha syyttä TM:ää VW:n suosimisesta. TM on kirjoittanut ison artikkelin sekä TSI-koneiden öljynsyönnistä että turvavyöongelmasta. Kyllä lehdet kirjoittavat VWstä kriittisesti kun aihetta on. Samoin testivoitot VW:lle ja jumbosijat tojolle tulevat aiheesta.

Ei VAGniikan maailmaa suotta VAGniikan maailmaksi kutsuta. Tuo artikkeli kirjoitettiin vasta sitten, kun hevosetkin nauroivat lehden selityksille "ei me koskaan olla moisesta kuultukaan". Tuulilasissa ongelma tuli esiin jo vuotta tms. aiemmin, muttei tästäkään hirveästi voi kehuja jaella, kun netissä ongelmista tiedettiin jo vuosia aikaisemmin.
Nimenomaan TM tunnisti ja raportoi turvavöiden aukeamisesta. Ekana.
+Lisää kommentti
RUOTSISA mennyt ajokieltoon kaasu corolla ajettu grillikaasulla
Ilmoita
Toyota Corolla Altis Hybrid (= Corolla Sedan) hakusanoilla löytyy jo tuhansia autotestejä vaikka auto on julkistettu vasta runsas viikko sitten.
Ilmoita
Kotimaassa on kolme konkurssin partaalla olevaa autolehteä, joita kukaan ei lue. YOUTUBE:sta ne uusien autojen testit löytyy.
Ilmoita
Rönkkö kehuu tämän päivän Iltalehdessä uutta hybrid Corollaa 2 litran koneella. Mukava ja urheilullinen ajettava, tilava, kuluttaa vähän ja pienet päästöt. Mitä muuta autolta voi toivoa ?
1 VASTAUS:
Toimittajan on tällä kertaa helppo olla voittajan puolella. Ja jos ei havaitsisi Corollan ylivoimaa, joutuisi noloon valoon kolleegojen suunnasta.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Miksi Corollasta ei ole koeajoa autolehdissä?

Entisen Suomen kamaralla siis. Autolehdillä on ollut useita viikkoja aikaa.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta