MItä uskovaisten pitää puhua

Jumalapalkitsee

Koraani, viimeinen ilmoitus ihmiskunnalle, käskee:
Uskovaiset, täyttäkää tarkoin velvollisuutenne Jumalaa kohtaan ja puhukaa totuuden sanoja,
(Koraani 33:70)

Meidän pitää puhua totuuden sanoja! Emme saa valehdella, emme saa puhua asioita, jotka eivät ole totta. Meidän pitää miettiä: onko tämä asia totta vai onko se vain luulo tai huhu, ennen kuin sanomme sen ääneen.

11

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Allahilla on Koraanissa paljon sanottavaa siihen, mitä uskovaiset saavat suustaan tai nykypäivän näkökulmasta näppäimistöltään päästää. Eivät ainakaan raiskauskehotuksia ja vauvojen teloitukseen yllyttämistä, niin kuin epäuskova on tällä palstalla tänään yllyttänyt.
      Allah sanoo Koraanissa suurassa 33, jakeessa 70: "Uskovaiset, täyttäkää tarkoin velvollisuutenne Jumalaa kohtaan ja puhukaa totuuden sanoja"
      Mutta pelkkä totuuden sanojen puhuminen ei riitä.

Muslimin pitää myös mm. pidättäytyä kokonaan juorupuheesta, selän takana puhumisesta

Jumala ei rakasta sitä, että ihmisistä levitetään pahoja huhuja, paitsi milloin joku on kärsinyt vääryyttä; niin, Jumala on kuuleva, tietävä.
      (Koraani 4:148)

• Totuuden puhumisesta ja rehellisyydestä onkin Koraanissa monenmoista asiaa, kuten viittaus siihen, että "totuudellisuuden" mainitseminen uskovaisen ominaisuutena (3:16)

Profeetta Muhammad (rauha hänelle) myös sanoi, että "Totuus johtaa hurskauteen ja hurskaus johtaa Paratiisiin" ja että "Valheellisuus johtaa päinvastaiseen ja päinvastainen johtaa Tuleen".

• Anonyymi

Tämä on keskeinen osa Profeetan sunnaa (saws) ja Allahin sana!!

• Anonyymi

Maalinen elämä ei koskaan mitään pyhitä

• Anonyymi

ON VAIN VÄLTÄMÄTÖN PAHA TÄSSÄ MATKALLA

• Anonyymi

Aloitajalle PUHUA MUUNELTUA TOTUUTTA, MUTTA YKSILÖN TOTYYS ON TÄMÄ

8Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
      9Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista,
      10mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.

• Anonyymi

10mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.

Nuo kirjoitukset pitää olla suuntimina ja kun ihminen pääsee siihen mihkä meitä opastetaan ja ohjataan, niiten merkitys täysin katoaa elikkä kirjoitusten painoarvo

IHMINEN ON KASVANUT TODELLISUUTEEN mitä se sitten onkin ...

• Anonyymi

Ja tulee aika vielä, kun suomalaiset pistävät täyden stopin tälle 1400 vuotiselle sempaloppe mikä kaiken pyrkii pistämään vehineikseen

SUOMI SEISOOPI TÄSSÄ IKUISESSA PAIKASSAmme HAMAAN TULEVAAN
      - eikä täällä ole eikä löydy klapuutajielle sijaa

• Anonyymi

Biisi: Helsinki city

Siitä hakemalla miten edistyvät ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Biisi: Helsinki city

Siitä hakemalla miten edistyvät ...

Koskas tämä on taas eessämme

->> Sillanpään marssilaulu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koskas tämä on taas eessämme

->> Sillanpään marssilaulu

HYÖKKÄYKSEEN !

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe