YLE-vaalikone antaa Eduskunnan kokoonpanon, omien vastaustesi perusteella

Minun-Eduskuntani

Testasin YLE-vaalikoneessa kuka ehdokas matchaisi parhaiten omien mielipiteideni kanssa. Yksi persujen naisehdokkaista näköjään vastaisi parhaiten.

Uusi ominaisuus YLE:n vaalikoneessa on aika mukava. Se kertoo saman tien millainen olisi uuden eduskunnan kokoonpano, jos Eduskunta muodostettaisiin antamieni vastausten perusteella.

"Tältä eduskunta näyttäisi, jos se koottaisiin Ylen vaalikoneessa antamiesi
vastausten perusteella. Valinnoissa käytetään samaa menetelmää kuin
vaaleissakin."
https://vaalikone.yle.fi/eduskuntavaali2019
Perussuomalaiset ...................... 105 paikkaa
Seitsemän tähden liike ............... 37 paikkaa
Kristillisdemokraatit .....................15 paikkaa
Kansalaispuolue ........................ 12 paikkaa
Suomen Kansa Ensin ................. 9 paikkaa

Persut siis saisi yli puolet paikoista. Yllätys itselleni oli että Väyrysen Seitsemän tähden liike olisi toiseksi suurin 37 paikallaan, jos valinnat tehtäisiin antamieni vastausten perusteella.

Hännän huippuna vielä Hjalliksen Kansalaispuolueen jälkeen De Witin porukka, joka sekin saisi 9 paikkaa.

14

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fgjoufdgk

      Vastasin kaikkiin kysymyksiin en osaa sanoa, ja ykkösvaihtoehdoksi tuli Piia Kauma kokoomus 75 pros.

      • Entisajan-sugar

        Kauma oli aika upea vaaleaverikkö vielä 2 vaaikautta, eli 8 vuotta sitten.

        Ikä on vaan tehnyt tehtävänsä, ei ole Pia sellainen sugar-blonde enää.


      • luonnotonhymy
        Entisajan-sugar kirjoitti:

        Kauma oli aika upea vaaleaverikkö vielä 2 vaaikautta, eli 8 vuotta sitten.

        Ikä on vaan tehnyt tehtävänsä, ei ole Pia sellainen sugar-blonde enää.

        Kokoomuslaisia äänestetään näköjään vain ulkonäön perusteella. Selittää aika paljon...


      • kokoomusmissukat

        kokoomus vaalit kuin missikisa. näkö ja muodot ratkaisee.


    • Persunaisia-tarjolla

      Ykkösvaihtoehdoksi tuli YLE-vaalikonetestissä persujen puoluesihteeri Slunga-Poutsalo ja kakkosvaihtoehdoksi niiden poliittinen komissaari Riikka Purra.

      Peräti 4 ensimmäistä matchia on persujen naisia. Näyttää että naiset vetävät persuissa selvästi tiukempaa linjaa kuin miehet.

    • yllätävää

      Sitä saa mitä tilaa..jopa rasistit.

      • Sai-mitä-tilasi

        Slunga Poutsalo on aika pitkä ja näyttävä tumma nainen. Purralla on aika hyvä vartalo. Kummallakin on kohtuullisen hyvännäköiset kasvot.

        Kyllä noiden naistilausten kanssa mies toimeen tulisi.


    • RansuPoika

      Toi eduskunnan kokoonpanon kuvaus omien vastausten perusteella on aika mielenkiintoinen "näkymä", kannattaa kokeilla!

    • Kokeilin myös vaalikonetta

      Vasemmistoliitto ................................. 71 paikkaa
      Vihreät .................................................... 36 paikkaa
      Suomen kommunistinen puolue ... 18 paikkaa
      Seitsemän tähden liike ..................... 14 paikkaa
      SDP .......................................................... 10 paikkaa
      Piraattipuolue ...................................... 10 paikkaa

      Taitaa taas vasemmistolliitolle ääni kyllä mennä niinkuin ennenkin.

      • Väykkä-ihmetyttää

        Meitä suomalaisia on niin moneen lähtöön. Piraattipuolue nousee sinulla näämmä eduskuntaan, mutta kukaan ei ole esittänyt vielä sellaista luetteloa jossa Feministipuolue saisi muutaman paikan.

        Väyrynen saattaa porukoineen olla näiden vaalien yllättäjä. Meikäläisen 'oikeistolaiseen' hallitukseen Tähtipuolue nousi toiseksi suurimmaksi puolueeksi.

        Teikäläisen vasemmisto-kommunistopainotteiseen listaan Väyrys-liike nousee 4. sijalle sielläkin.


      • Olisivat kaksi tai kolme paikkaa muistaakseni minun kokopitkässä listassa saaneet, mutta nyky feminismi on naiset ensin miehet sitten periaatteella toimivaa, josta tasa-arvo kaukana.


    • Porschemiäs

      Minulle näytiti.

      Sdp 150 paikkaa
      Persut 49 paikkaa
      Kokoomus 1paikka

      Taitaa ääni mennä sinisille kuten ennenkin

      • RansuPoika

        Hmm... Jos toi vaalikone ei sulle antanut yhtään sinisten ehdokasta niin oletko nyt ihan varma että heidän politiikkansa vastaa sun mielipiteitäsi?

        Vai onko jotain muuta motiivia äänestää sinisiä? No, ei se mulle kuulu miten kukin äänestää ja kaikki äänestävät ihan "oikein".


    • hyväSKE

      Tuo aloittajan "eduskunta" näyttää hyvältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe